2017-08-21, 20:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns kroppen ser lätt ut, när de lyfter upp den..
Det tycker jag också, troligen en kropp som inte är mycket kvar av. Någon som legat längre i vattnet?
Citera
2017-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
GW hade ju rätt igen...
Som GW brukar säga " Varför krångla till det? Det är en våldtäkt som spårat ur, han har haft ihjäl henne"
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej. Missförstår du med flit?
De fall där folk försvinner och det kan gå lång tid är sådana där det är mer osäkert om vad som hänt dem (i. e. att de själva kanske håller sig undan). De presumtionerna finns inte i detta fall, KW hade antagligen angett en tid hon skulle vara åter eller liknande.
Angående PM spelar det nog ingen roll om vad anledning han haft eller inte. Han har tagit ombord henne på en farkost han framför på sjön, han bör kunna redogöra för när hon lämnade denna farkost.

Här finns en säker tidpunkt, en säker plats och en närvarande person vid försvinnandet och denna ger någon märklig utsaga.

De försvinnanden som resulterar i åtskilliga år utan dödförklaring har inte typiskt de kännetecken.

Nej, jag missförstår inte med avsikt.
De som vill försvinna brukar göra det på sjön.
De går ut med båten, sen händer något, och kommer aldrig tillbaka. Men så hittas de alive and kicking.
Som den här tjommen, http://www.dailymail.co.uk/news/article-3653284/Olivia-Newton-John-s-ex-vanished-working-luxury-boat-Mexico-coast.html

Eftersom den är presskonferens så är det väl Kim de hittat.
Men han är ändå inte misstänkt för mord.

Skit i mitt resonemang nu.
Citera
Medlem
Z.O.Gs avatar
Alltså tror inte det är hon, skulle han ha sågat av armar och ben och huvud på henne under de där timmarna - och det i ubåten? Nä......
Citera
Moderator
OYs avatar
Torson av en kvinna.

Blodspår i ubåten?
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Jo, han är duktig på att tippa, GW. Sedan har han säkert tillgång till information som inte är offentlig via sina polisiära kontakter.

Allmänt tror jag inte på att Raketmannen handlat i chock två gånger i följd som hans version verka bygga på... Oj, det hände en olycka, chock och underlig reaktion (mycket taffligt om man kallar sig kapten t o m den här jeppen bör ha gått ngn sorts förstahjälpenkurs) och sedan åka runt i timmar för att sedan handla i "chock" en gång till. Oj, jag blir räddad...hmm...bäst att sänka min kära ubåt. Han verkar istället ha handlat beräknande. Kan man visa/få till ett erkännande att det gått flera timmar mellan "chockerna" så ligger han jävligt risigt till.

Så här skrev GW i Expressen, citerar lite därifrån.GW har ju bra kontakter och hemliga handlingar att gå på helt sant.

Citat:
Det måste ju ha hänt någonting mellan dem på den där båten och inträffat ett icke planerat våldsbrott med dödlig utgång. Det sannolika är att han har dumpat kroppen, säger kriminologprofessorn Leif GW Persson

Men vad är det som har hänt i U-Båten? Det vet vi inte än.

mvh/
Citera
Medlem
Det är alltså en torso/bål man funnit. Från en kvinna, men ännu ej med säkerhet identifierad. Torson är förd till rättsmedicinska.

För att förekomma trollarméns spekulationer: nej, en torso implicerar inte att det rör sig om en styckning. Tvärt om, en hel kropp bryts normalt ner på detta vis, så det börjar bli dags att hitta just en torso.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sa han att det enbart var en torso????

Ja. Därtill att det är en torso som legat i vattnet ett tag, troligtvis dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sa han att det enbart var en torso????

Ja utan huvud, armar och ben.
Citera
2017-08-21, 20:33
Medlem
Sarumans avatar
Torso utan armar, ben eller huvud!
PSYKOPAT. Fan precis vad jag sagt från början!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Jag tror snarare att han har autistiska drag (Aspergertyp). De förstår inte andras känslor och har svårt att tolka bildligt tal, ironi osv.
Det stöds av att han säger att hon dött av en olycka, han har kastat henne i vattnet ("begravt till havs") och nu kan han få gå fri tycker han.

Han har säkert blivit förbannad på henne av någon orsak (avvisat knullförsök, för mycket frågor, rökning, ja vad som helst) och dräpt henne hastigt.

Din analys stöds eventuellt av det faktum att han i samma, näst intill autistisk, anda ägnat sig med stor frenesi åt hans olika projekt.
Citera
Medlem
Hur lyckas man stycka en kropp på en ubåt utan att bloda ner hela ubåten och sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in