2017-08-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag pushade ju en del för transperson/gay spåret i början. Men någon skrev att KW hade jämn näst sista siffra i personnumret i databasen "Sveriges Befolkning 1990" (hon är född 87) (och den databasen ändras visst inte, inte ens för t.ex. de stackare som får skyddad identitet efter 1990 men ändå ligger kvar i senare utgåvor av databasen!!!)
Transspåret är inte dött, kanske ...
Nu var det ju inte Kim man pratade om nyss ang transperson. Utan Deirdre King som uttalat sig till Madsens fördel.
Citera
2017-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Polisen har inte bekräftat att det är KW:s torso som hittats. Kims väninna i New York har bekräftat att hon är död, men det skrevs igår kväll (måndag) lokal tid. Väninnan skriver att dödsfallet bekräftats "idag på morgonen", dvs. måndag morgon New York-tid. Således har väninnans inlägg inte med torson att göra.

Känns ju konstigt att bekräfta dödsfall utan kropp och media har inte skrivit att hon återfunnits "hel". Tror nog det har med torson att göra.
Citera
2017-08-22, 10:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag pushade ju en del för transperson/gay spåret i början. Men någon skrev att KW hade jämn näst sista siffra i personnumret i databasen "Sveriges Befolkning 1990" (hon är född 87) (och den databasen ändras visst inte, inte ens för t.ex. de stackare som får skyddad identitet efter 1990 men ändå ligger kvar i senare utgåvor av databasen!!!)

Kim Wall var inte trans, men kvinnan vi diskuterar är med all säkerhet trans.
Citera
2017-08-22, 10:56
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan KW vara en transa och han flippade ut då han fick reda på det ?

Kolla i tråden hur en f.d såg ut......tror inte han flippar av transor.....
Citera
2017-08-22, 10:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Fullt görbart med endast morakniv också. Men tar en stund.
Det beror på vad en stund är.
Har du grundläggande kunskap i styckning så går det hyfsat snabbt. Var Madsen jägare eller kock?
Citera
2017-08-22, 10:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Känns ju konstigt att bekräfta dödsfall utan kropp och media har inte skrivit att hon återfunnits "hel". Tror nog det har med torson att göra.
Torson var inte ens upptagen ur vattnet på morgonen så den kan vi nog utesluta.
Citera
2017-08-22, 10:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Fattar inte vart du vill komma. Näst sista siffran i en svensk kvinnas personnummer är ju jämn.
Citera
2017-08-22, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Polisen har inte bekräftat att det är KW:s torso som hittats. Kims väninna i New York har bekräftat att hon är död, men det skrevs igår kväll (måndag) lokal tid. Väninnan skriver att dödsfallet bekräftats "idag på morgonen", dvs. måndag morgon New York-tid. Således har väninnans inlägg inte med torson att göra.

Tror inte man ska tolka in för mycket i vad väninnna skriver. Att en person "bekräftats" död är inte samma sak som att man utgår från att den nu "sannolikt är död", att man gett upp hoppet om att finna någon vid liv etc.
Citera
2017-08-22, 10:59
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, det vore rent idiotiskt att säga att PM rest tillbaka i tiden och uppfunnit u-båten och sedan återvänt tillbaka till modern tid.

Men om du anser att PM byggt sin ubåt genom att bara duplicera ritningar så kanske du vill visa någon faktabakgrund till den åsikten.

De flesta som konstruerar flygplan kallas flygplanskonstruktörer utan att någon påstår att de bara duplicerar flygplan eftersom ju Wrights redan klarade av själva uppfinnandet för rätt många år sedan.

Har man inte ett komplett ritningsunderlag så krävs en hel massa egenhändigt konstruktionsarbete för att få ihop någonting. Och det fungerar inte att ta 10% vardera från 10 andra projekt och tro att det bara går att klistra ihop till en fungerande lösning.

Hur menar du? ska jag alltså kunna visa ritnginar på hans u-båt? Du fattar väl själv att han byggt den rakt av från en ritning som han hittat någonstans med lite modifikationer. Det samma gäller raketen. Hypad danskjävel som inte tillfört någonting.
Citera
Medlem
Citat:

Deidre King är ett ex till PM. Jag tror absolut inte att KW var transa, men jag tycker det var intressant att denna uppenbart trasiga individ som har ett väldigt maskulint utseende haft ett förhållande med Madsen. KW hann aldrig göra sitt personporträtt, men denna Deidre King (tror f.ö det är ett "artistnamn" för hon går inte heller att googla) tycker jag förstärker bilden av PM som udda individ.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Kommentaren om manligt utseende gällde PM:s vän Deidre King, inte KW.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu var det ju inte Kim man pratade om nyss ang transperson. Utan Deirdre King som uttalat sig till Madsens fördel.
Ja, men det kan ju vara ett indicium om PMs intressen.
DK var ju till och med PMs ex, läser jag nu.

Kan någon bekräfta KWs näst sista siffra i personnumret i "Sveriges Befolkning 1990"?
(Kostar 500 kronor att köpa databasen, 2 v. leveranstid.)
Senast redigerad av wwr 2017-08-22 kl. 11:07.
Citera
2017-08-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Intressant teori, Saruman. Är det överlagt så är det givetvis "möjligt" att han mördat tidigare, då det krävs särskilda färdigheter för att planera, mörda och stycka en människa i en Ubåt och göra sig av med tekniska bevis. Å andra sidan är det osannolikt att det är överlagt. Alla vet att hon var på plats, endast de två tillsammans. Jag tror snarare att han försökt förgripa sig på henne i stundens hetta (eller liknande), bråk har uppstått och han har bragt henne om livet. Klart är att något gått snett, något som förmodligen inte fanns på agendan när de begav sig till sjöss.

Jag skulle säga tvärt om. Om man ser till PM:s historia, vad han har sagt och gjort och sedan ser vad som hände så finns det en logik i det. Han har varit ute på natten med ubåten många gånger utan lanternor, han har sovit på botten, han har ett stort behov av att bli känd, han har talat om att det vilar en förbannelse över Nautilus och han är den förbannelsen, han har sagt att han vill skapa ett kriminaldrama av enorma proportioner.

Bara detta att åka ut med en ubåt på kvällen med en journalist är ju mycket märkligt. Jag tror det var en fälla och hon gick rakt i den. Hon skulle vara tuff och gick med på det och han såg direkt chansen att få leva ut sina sjuka fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in