Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Intressant teori, Saruman. Är det överlagt så är det givetvis "möjligt" att han mördat tidigare, då det krävs särskilda färdigheter för att planera, mörda och stycka en människa i en Ubåt och göra sig av med tekniska bevis. Å andra sidan är det osannolikt att det är överlagt. Alla vet att hon var på plats, endast de två tillsammans. Jag tror snarare att han försökt förgripa sig på henne i stundens hetta (eller liknande), bråk har uppstått och han har bragt henne om livet. Klart är att något gått snett, något som förmodligen inte fanns på agendan när de begav sig till sjöss.
Jag skulle säga tvärt om. Om man ser till PM:s historia, vad han har sagt och gjort och sedan ser vad som hände så finns det en logik i det. Han har varit ute på natten med ubåten många gånger utan lanternor, han har sovit på botten, han har ett stort behov av att bli känd, han har talat om att det vilar en förbannelse över Nautilus och han är den förbannelsen, han har sagt att han vill skapa ett kriminaldrama av enorma proportioner.
Bara detta att åka ut med en ubåt på kvällen med en journalist är ju mycket märkligt. Jag tror det var en fälla och hon gick rakt i den. Hon skulle vara tuff och gick med på det och han såg direkt chansen att få leva ut sina sjuka fantasier.