2017-08-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, det är en teori - i så fall bör det inte finnas spår av att det varit förberett. Är det rimligt att PM har så dålig självkontroll att han dräper en person på en så illa vald plats som i ubåten där massor av folk vet att hon befinner sig? Hur kan den store raketbyggaren i nästa steg vara så vansinnigt naiv att han tror att han ska kunna komma undan? Och styckningen av kroppen?

Jag tror att det är ovesäntligt att KW är journalist och att det är helt slumpmässigt att hon blev offret för den här psykopatens sjuka fantasi. Tror att han haft med sig en plastrulle och noggrant klätt in båtens insida i plast innan styckningen. Litar på att polisen nu klarar att få fram en mängd indicier som pekar på att detta var ett planlagt mord och inget dråp. PM är dock inte korkad och kan ha städat sin dator, mobil och annat väl från spår.

De träffar folk tidigare under kryssningen samma kväll, att han i det läget skulle tro att det fortfarande är öppet mål för ett mord är osannolikt. Så dum är inte ens mats alm. detta måste varit ett relativt snabbt och spontant händelseförlopp triggat av en oväntad vändning. Tänk dig att ett journalist smörjer ditt ensamma ubåtsego en hel kväll, du tror hon vill ligga men hon visar sig vara där för att förstöra ditt liv och allt du arbetat för hela ditt liv. när det väl brister så brister det ordentligt
Citera
2017-08-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om du är frilansare som provar dig på billiga tjuvnyp för att få en bra historia - tror du att kommande intervjuoffer kommer att tacka ja eller nej när du då vid senare tillfälle vill intervjua dem? Är det inte byblaskan som vill göra reportage så tror jag nog de flesta kikar närmare på den journalist som kontaktat dem för intervju - speciellt om inte intervjun har naturlig koppling till någon händelse, produktlansering eller liknande som tydligt motiverar det journalistiska intresset.

Så det du då ser som smart kan vara ett rätt bra sätt att strypa dina inkomstkranar.

Då menar du att ha sex för en story? Jag skulle säga att vissa med personkännedom kanske bara hade "lockat" lite. Kanske var PM en person som kändes lättlockad? Vissa hade gjort det om vinsten var stor nog. Det behöver inte betyda att hon varit redo att göra det, men spela på det till sin fördel. Alltså känner du en enda journalist?

Edit. Värt att nämna är att detta var för wired-och ingen småblaska. Prestige för båda på ganska hög nivå
Citera
2017-08-22, 08:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu har han ju dock tillstått att hon dött genom en olycka - känns över huvud taget onödigt att mörda en redan död person.
Jag finner det inte omöjligt att, OM han talar sanning, hamnat i chock och agerat därefter. Det kan förklara ett till synes irrationellt beteende, som att stycka kroppen.
En person som hamnar i chock blir paralyserad och kan exempelvis klamra sig fast vid en annan person för att rädda sig när ett fartyg sjunker.

PM kan absolut inte ha varit i chock. En chock varar inte i 13 timmar, man utför inte en metodisk styckning i chock, och dumpar inte sin ubåt för att röja bevisen. Om man absolut inte kan acceptera att han är en känslokall psykopat som realiserat en dröm, så kan man möjligen sträcka sig till att han fått en tillfällig psykos i vilken han mördat KW, styckat kroppen, dumpat henne och senare sänkt ubåten - men hela händelseförloppet känns alltför välplanerat för att ha hänt i en psykos, och psykoser drabbar som regel personer som redan har mentala problem (PM har inte uppvisat några sådana). Jag skulle bli oerhört överraskad om så är fallet. Tycker att allt tyder på notorisk planläggning men att han hade otur med polisens/kustbevakningens snabba utryckning och blev ertappad med brallorna nere.
Citera
2017-08-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Peter Madsen är överskattad. Det enda han har gjort är att bygga en kopia på en raket och en u-båt. Ingenting annat. INget nytt har han tillfört så jag förstår verkligen inte hypen.

Han är uppenbarligen sjuk... mer sjuk än vi kan ana förmdoligen. Skulle inte förvåna mig om han är en seriemördare som fått hybris och tror han kan komma undna med vad som helst. Den här gången gick det inte. Hans privata mail är allmänt creepy och man får känslan av att han är i en fantasivärld.

egentligen inte konstigt att han styckat kroppen. Om han mördat henne i u-båten så är det förmodligen jävligt svårt att få ut henne genom luckan. Förklara också varför han låg i ytläge på natten. Det var då han gjorde sig av med kroppen.
Det fetade - jag har missat det här helt och kan inte rota fram det ur tråden, har hans privata mail läckt? :O
Citera
2017-08-22, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, det finns fler saknade kvinnor i området, vad jag förstår.

Intressant, källa på det?
Citera
2017-08-22, 08:57
Medlem
Danska polisen kommer att berätta mer om kroppen på eftermiddag! Antagligen är det KW men kommer de fortsätta att leta efter de andra delarna av kroppen? Det är läskigt att veta att de finns någonstans i havets botten

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-21/kvinnokropp-hittad-i-vattnet
Citera
2017-08-22, 08:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
De träffar folk tidigare under kryssningen samma kväll, att han i det läget skulle tro att det fortfarande är öppet mål för ett mord är osannolikt. Så dum är inte ens mats alm. detta måste varit ett relativt snabbt och spontant händelseförlopp triggat av en oväntad vändning. Tänk dig att ett journalist smörjer ditt ensamma ubåtsego en hel kväll, du tror hon vill ligga men hon visar sig vara där för att förstöra ditt liv och allt du arbetat för hela ditt liv. när det väl brister så brister det ordentligt
Jag tror tvärt om att mötet med de andra personerna var del av hans plan. Enligt uppgift har han varit väldigt pratsam med andra båtägare de mött och de har dessutom tagit bilder på PM och KW. Han har sett till att han inte gjort något som helst för att hymla med att KW varit med honom på båten. Hans historia skulle vara att han släppt av henne kl. 22:30 i hamnen som avtalat. När den styckade kroppen väl skulle flyta upp några veckor senare, skulle ingen människa på jorden få för sig att anklaga PM för att ha mördat och styckat henne ute på ubåten. Det är för absurt - du och många andra kan inte ens tro på det nu när vi vet att han styckat (och sannolikt också mördat) KW. Det är ingen dålig plan! Hans enda fel var att han inte räknade med att han skulle bli efterlyst i stort sett omedelbart och blev ertappad.

PM ville, enligt egen utsago, realisera en "kriminell happening av gigantiska dimensioner". Med den här planen skulle han själv befinna sig mitt i sin happening utan att själv bli misstänkt. Den grandiose psykopatens nirvana.
Senast redigerad av Saruman 2017-08-22 kl. 09:02. Anledning: Grammatik
Citera
2017-08-22, 09:02
Medlem
Citat:
Han log och gjorde tummen upp till dansk media när de frågade hur de var med honom.
Då hade han strax innan styckat och dumpat KW i havet (gissningsvis också drogat, våldtagit och mördat henne). Sedan fick han frågan hur han kände sig, då sa han att han att han var ledsen för sin ubåt som sjunkit. Han menade det nog också - det var ubåten som var i hans tankar där och då.
Som jag sagt från första stund - detta är en kallblodig psykopat.

Om du zoomar in på hans ansikte så ser han extremt trött ut och lite skitig runt ögonen, kan det kanske vara torkad blod? Han har ju haft hela natten på sig att stycka kroppen och sedan slängt ut delarna där de hittade kroppsdelen igår.
Citera
2017-08-22, 09:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Om du zoomar in på hans ansikte så ser han extremt trött ut och lite skitig runt ögonen, kan det kanske vara torkad blod? Han har ju haft hela natten på sig att stycka kroppen och sedan slängt ut delarna där de hittade kroppsdelen igår.
Denna teorin hade någon också bakåt i tråden. Jag tror att det är helt riktigt - smutsen i PM:s ansikte är i själva verket KW:s blod, vilket polisen noterar. Det är i så fall anledningen till att de häktar honom så snabbt.

Jag tror att PM drogade KW för att få kontroll över henne, så han har nog inte några märken/sår som spår efter en fight. Så blodet på PM:s kropp är nog anledningen till den snabba häktningen.
Citera
2017-08-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88

Eller att hon har passerat propellern och den har stympat hennes kropp.... kan det vara så enkelt?
Citera
2017-08-22, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Polisen är nog inte glada över att de där uppgifterna kom ut. Just SÅDANA uppgifter - som hur liket var styckat och vad det hade på sig eller inte hade på sig - kan man förstå att polisen inte vill ha ut. För annars är det ju bara gärningsmannen som kan känna till dem, så man kan sortera bort tokar som anmäler sig skyldiga fast de är oskyldiga (det händer faktiskt).

Att någon danskt idiot strävar efter att få ta på sig styckningen är det sista du behöver fundera på att irriterar polis och åklagare. Helt sjukt att publicera den artikeln av media. Vittnet får väl ursäktas litegrann med att hon var i chock. Hon är ett vittne och hennes trovärdighet skall inte äventyras därtill har PM tillgång till media, han får alltså följa fallet inifrån häktet med allt vad det kan innebära. PM är inte satt på isolering som det heter i Danmark, dom har helt andra rutiner i det landet gällande fulla restriktioner som vi kallar det här.

Han är ju så mån om att få nå ut i media hälsar hans advokat med sin version så media följer han dagligen, han ser det mer eller mindre som sin kanal till att försättas på fri fot. Få folket på sin sida och få information. Skall så pass viktiga vittnen stå i press och läcka allt från kedjor till kapningar vid knän och inte har mer framförhållning jag då är det bara att isolera(fulla restriktioner) PM då andra inte, media i detta fall, förstår bättre. Stackars KWs familj det där är information som tillhör obduktionsprotokollet.
Citera
2017-08-22, 09:09
Medlem
Citat:
Jag tror tvärt om att mötet med de andra personerna var del av hans plan. Enligt uppgift har han varit väldigt pratsam med andra båtägare de mött och de har dessutom tagit bilder på PM och KW. Han har sett till att han inte gjort något som helst för att hymla med att KW varit med honom på båten. Hans historia skulle vara att han släppt av henne kl. 22:30 i hamnen som avtalat. När den styckade kroppen väl skulle flyta upp några veckor senare, skulle ingen människa på jorden få för sig att anklaga PM för att ha mördat och styckat henne ute på ubåten. Det är för absurt - du och många andra kan inte ens tro på det nu när vi vet att han styckat (och sannolikt också mördat) KW. Det är ingen dålig plan! Hans enda fel var att han inte räknade med att han skulle bli efterlyst i stort sett omedelbart och blev ertappad.

PM ville, enligt egen utsago, realisera en "kriminell happening av gigantiska dimensioner". Med den här planen skulle han själv befinna sig mitt i sin happening utan att själv bli misstänkt. Den grandiose psykopatens nirvana.

Har PM verkligen sagt detta? Det hade onekligen påverkat min bild, men isf har jag missat detta. Vilken blunder att avslöja sig med ett sådant uttalande kan man tycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in