2017-08-22, 06:38
Medlem
CarlXVIGustavs avatar
Nere i ubåten så blev nog KW lite sugen på PM, hon är ju lite rödlätt vilket betyder att hon är 15% kåtare...
KW attackerar PM och vill suga kuk, PM försöker freda sig så gott han kan. Olyckan är framme då han får kämpa för att hålla henne ifrån sig.
Hon slår i huvudet och kolarvippen.

Klart att hon ville lägga till en raketforskare på meritlistan!
Citera
2017-08-22, 06:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Jag tror dock mer på att hon har ifrågasatt något som blev för mycket för honom vilket ledde till att han tog livet av henne i ilska.
Ska en erfaren journalist ha ställt kritiska frågor till honom i en plåtburk på havets botten? Känns som årtusendets sämsta plats att konfrontera någon på.

Hon skulle göra ett reportage om Madsen som hon skulle sälja till tekniktidskriften Wired. Inget tyder på att hon var ute efter något scoop, utan det var nog mer ett generellt feelgood-reportage.
Citera
2017-08-22, 06:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
...men sen om det betydde att han hivade i delarna i omgångar eller en intakt kropp har han väl inte uttalat sig om.
Han har nog gjort det - till polisen. En smart amatörutredare här på Flashback konstaterade att polisen inte lät PM uttala sig i media, trots att han ville, på grund av att det kunde vara kränkande för offrets familj. Han berättade nog om styckningen för polisen med en gång. Han förstod att de skulle hitta spåren av vad han gjort i ubåten och valde att förekomma snarare än förekommas.
Citera
2017-08-22, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej, detta var 2014. Søndagsavisen skrev då om att han ville skapa en kriminell happening av gigantiska mått.

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/

Han verkar inte ha någon vidare ekonomi om jag tolkar artikeln rätt. Nu vet jag inte hur denna händelse skulle ha ekonomiska motiv, men han kan ju ha varit pressad av det.
Citera
2017-08-22, 06:50
Medlem
Citat:
Han har nog gjort det - till polisen. En smart amatörutredare här på Flashback konstaterade att polisen inte lät PM uttala sig i media, trots att han ville, på grund av att det kunde vara kränkande för offrets familj. Han berättade nog om styckningen för polisen med en gång. Han förstod att de skulle hitta spåren av vad han gjort i ubåten och valde att förekomma snarare än förekommas.

Mmm för man brukar låta misstänkta mördare uttala sig i media???
Nej jag tror inte man kan dra sådana slutsatser.
Citera
2017-08-22, 07:05
Medlem
elysons avatar
Om det är Kim Wall man nu hittat vore det, givet styckningen, sensationellt fortfarande och chock nr två i händelseutvecklingen. Är därför alls inte säker på det, även om platsen tycks stämma. Inte för att vi har kroppar som strandar här sådär jätteofta väl.
Senast redigerad av elyson 2017-08-22 kl. 07:15.
Citera
2017-08-22, 07:10
Medlem
Citat:
Pojkvännen försökt nå henne hela kvällen och anmälde henne försvunnen 02.30 på natten. Det är nog den tidiga anmälan och kustbevakningens/polisens extremt snabba insats som fällde PM. Annars hade han kommit undan med sin fruktansvärda plan.

Kustbevakningen försökte förgäves få kontakt med Nautilus kl. 02.50.
Då låg nog PM på sin favoritplats på botten och höll som bäst på att stycka kroppen - han har ingen radiomottagning under vattnet, så han missade nog detta.

PM hade säkert också räknat med att ha 24 timmar innan någon började leta. Han blev nog rejält överraskad och förvirrad när han kom upp till ytan på morgonen med sin blodiga ubåt och insåg att han var efterlyst.

Tidslinje:
http://editorialtools.aftonbladet.se/ubatsmysteriet/

Bra teori! Jag tror att den danska polisen också misstänker något liknande. PM är riktigt sjuk om han har nu styckat kroppen och hur han kan vara så jäkla lugn när han intervjuades av dansk TV, han är en galning!
Citera
2017-08-22, 07:11
Medlem
Citat:
Ska en erfaren journalist ha ställt kritiska frågor till honom i en plåtburk på havets botten? Känns som årtusendets sämsta plats att konfrontera någon på.

Hon skulle göra ett reportage om Madsen som hon skulle sälja till tekniktidskriften Wired. Inget tyder på att hon var ute efter något scoop, utan det var nog mer ett generellt feelgood-reportage.

Skulle snarare fråga vilket ställe som varit bättre? Vi får ta i beaktning att pm var i en relativt öppen konflikt gällande natilus- Att hon ens skulle kontemplerat möjligheten att bli dödad, speciellt när hon vet att han vet- att alla vet- var hon befinner sig, är absurt. Snarare skulle jag känna att jag hade honom i en rävsax och hade jag varit en ballsy journalist med ett potentiellt bra scoop, så är det (läskigt nog) precis vad jag hade gjort. Jag hade dessutom fått honom att tro (just på grund av hans pågånde konflikt) att jag var på hans sida, eller inte kände till problematiken.

Intervjuobjektets bekväma miljö, borta från alla störmoment, göra stämningen riktigt avslappnad. Sen när man redan fått tillräckligt, börja med de svåra frågorna. Det är just här jag tänker att PM tappar greppet när han börjar förstå vad som händer. Utöver att känna sig ordentligt playad rent sexuellt inser han dessutom att samma person tänker sänka honom för gott. Det sker nog inkremetellt, men till slut kokar det över

Edit; Anledningen att jag tror att hon haft ett scoop är att jag inte köper att PMs sexuella värdighet går så pass mycket över hans marinologa. Jag tror inte att det hade räckt med ett misslyckat våldtäktförsök eller ett hot om ett avslöjande som skule frånskilja honom från natilus. Men båda två sammtidigt ...
Senast redigerad av Tryitwize 2017-08-22 kl. 07:24.
Citera
2017-08-22, 07:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Mmm för man brukar låta misstänkta mördare uttala sig i media???
Nej jag tror inte man kan dra sådana slutsatser.
Han är häktad för vållande till annans död. Inte alls ovanligt att den tilltalade, eller dennes advokat, får lov att ge sin bild av vad som hänt till media.
Varför skulle hans utsaga anses kränkande för offrets familj då? Att det skett en olycka och att hon dött?
Citera
2017-08-22, 07:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Skulle snarare fråga vilket ställe som varit bättre? Vi får ta i beaktning att pm var i en relativt öppen konflikt gällande natilus- Att hon ens skulle kontemplerat möjligheten att bli dödad, speciellt när hon vet att han vet- att alla vet- var hon befinner sig, är absurt. Snarare skulle jag känna att jag hade honom i en rävsax och hade jag varit en ballsy journalist med ett potentiellt bra scoop, så är det (läskigt nog) precis vad jag hade gjort. Jag hade dessutom fått honom att tro (just på grund av hans pågånde konflikt) att jag var på hans sida, eller inte kände till problematiken.

Intervjuobjektets bekväma miljö, borta från alla störmoment, göra stämningen riktigt avslappnad. Sen när man redan fått tillräckligt, börja med de svåra frågorna. Det är just här jag tänker att PM tappar greppet när han börjar förstå vad som händer. Utöver att känna sig ordentligt playad rent sexuellt inser han dessutom att samma person tänker sänka honom för gott. Det sker nog inkremetellt, men till slut kokar det över
Okej, det är en teori - i så fall bör det inte finnas spår av att det varit förberett. Är det rimligt att PM har så dålig självkontroll att han dräper en person på en så illa vald plats som i ubåten där massor av folk vet att hon befinner sig? Hur kan den store raketbyggaren i nästa steg vara så vansinnigt naiv att han tror att han ska kunna komma undan? Och styckningen av kroppen?

Jag tror att det är ovesäntligt att KW är journalist och att det är helt slumpmässigt att hon blev offret för den här psykopatens sjuka fantasi. Tror att han haft med sig en plastrulle och noggrant klätt in båtens insida i plast innan styckningen. Litar på att polisen nu klarar att få fram en mängd indicier som pekar på att detta var ett planlagt mord och inget dråp. PM är dock inte korkad och kan ha städat sin dator, mobil och annat väl från spår.
Citera
2017-08-22, 07:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Polisen har ju varit tydlig med att PM är misstänkt för mord sen dag ett. Om inte polisen skulle misstänka mord i detta fallet så kan man ju fan lika bra lägga ner helt och hållet. Danska polisen verkar ju tvärtom vara ordentligt på tårna i detta fallet.

Det var jag som formulerade mig fel. Menade att han var inte häktad för mord utan vållande till annans död. Det kan definivt ändras om det nu är hon hittats.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 07:42.
Citera
2017-08-22, 07:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Bra teori! Jag tror att den danska polisen också misstänker något liknande. PM är riktigt sjuk om han har nu styckat kroppen och hur han kan vara så jäkla lugn när han intervjuades av dansk TV, han är en galning!
Han log och gjorde tummen upp till dansk media när de frågade hur de var med honom.
Då hade han strax innan styckat och dumpat KW i havet (gissningsvis också drogat, våldtagit och mördat henne). Sedan fick han frågan hur han kände sig, då sa han att han att han var ledsen för sin ubåt som sjunkit. Han menade det nog också - det var ubåten som var i hans tankar där och då.
Som jag sagt från första stund - detta är en kallblodig psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in