Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Ska en erfaren journalist ha ställt kritiska frågor till honom i en plåtburk på havets botten? Känns som årtusendets sämsta plats att konfrontera någon på.
Hon skulle göra ett reportage om Madsen som hon skulle sälja till tekniktidskriften Wired. Inget tyder på att hon var ute efter något scoop, utan det var nog mer ett generellt feelgood-reportage.
Skulle snarare fråga vilket ställe som varit bättre? Vi får ta i beaktning att pm var i en relativt öppen konflikt gällande natilus- Att hon ens skulle kontemplerat möjligheten att bli dödad, speciellt när hon vet att han vet- att alla vet- var hon befinner sig, är absurt. Snarare skulle jag känna att jag hade honom i en rävsax och hade jag varit en ballsy journalist med ett potentiellt bra scoop, så är det (läskigt nog) precis vad jag hade gjort. Jag hade dessutom fått honom att tro (just på grund av hans pågånde konflikt) att jag var på hans sida, eller inte kände till problematiken.
Intervjuobjektets bekväma miljö, borta från alla störmoment, göra stämningen riktigt avslappnad. Sen när man redan fått tillräckligt, börja med de svåra frågorna. Det är just här jag tänker att PM tappar greppet när han börjar förstå vad som händer. Utöver att känna sig ordentligt playad rent sexuellt inser han dessutom att samma person tänker sänka honom för gott. Det sker nog inkremetellt, men till slut kokar det över
Edit; Anledningen att jag tror att hon haft ett scoop är att jag inte köper att PMs sexuella värdighet går så pass mycket över hans marinologa. Jag tror inte att det hade räckt med ett misslyckat våldtäktförsök eller ett hot om ett avslöjande som skule frånskilja honom från natilus. Men båda två sammtidigt ...