2017-08-21, 22:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Är sinnessjuk", du har inte något belägg för det, eller? Han är en särling, och dom har egenskaper, som skiljer deras beteenden en del från "normen".

Vad menar du med "trend-diagnos", har du någon aning om diagnoser och kunskap överhuvudtaget? Det låter inte så på ditt inlägg, simpla kvackare där!!!

Kom gärna tillbaka med något vederhäftigt, annars tig!

Jo, styckar man en annan människa så är man sinnessjuk.
Sedan finns det en jäkla massa hittepådiagnoser för att rättfärdiga vanliga skitstövlars beteende och för att få utskrivet lite knark. ADHD/ADD/ASPERGER/BIPOLÄR/EGENTLIG DEPRESSION/BORDERLINE och så vidare.
Han är sinnessjuk och borde sitta på mentalsjukhus.
Citera
2017-08-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu vet jag inte vad det är för botten på det aktuella stället. Men det känns märkligt att kedjan inte skulle ha fastnat någonstans på vägen mot land.
Kan det vara ett sådant sammanträffande att någon dumpat ett lik från land i samma område.
Hur lång var kedjan? Endast lindad runt midjan utan att någon längd stack ut?
Ja, det finns fler saknade kvinnor i området, vad jag förstår.
Citera
2017-08-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag blev helt övertygad om att Madsen är psykopat när jag läste om sänkningen av hans förra ubåt, Freya. Han hade hamnat i juridisk tvist med sin tidigare kompanjon och investerare. Kompanjonen ägde ubåten men när Madsen förlorade målet, hämnades han helt sonika på kompanjonen genom att åka ut och sänka den i havet.

Detta beteende är till 100% förenligt med psykopati. Faktum är det är ett så tydligt tecken på psykopati att det anses vara en av igenkänningsfaktorerna. Dessutom är det väldigt ovanligt att andra typer av människor beter sig på detta barnsliga och konfrontativa sätt.

Och lägg därtill alla andra tecken på psykopati, med konflikter, den grandiosa självbilden och kontrollbehovet så har du själva sinnebilden av en psykopat. Det förvånar mig över huvud taget inte att KW hittas styckad - jag har tjatat från dag 1 i den här tråden om att han är psykopat. Polisen kommer kunna koppla styckningen av kroppen till verktyg ombord på Nautilus och kedjan kommer man kunna koppla till Madsen på något sätt.
Det där var intressant bakgrundsinfo om PM, tack för det!

Jag hävdar inte att du har fel om hans eventuella psykopati, för det har jag inte en susning om. Men jag kan tänka mig att en hel del personer gör tokiga saker i affärer; speciellt om det kanske finns förbittring med i bilden, eller hämndbehov. Man kan nog på ganska lösa grunder hävda att den som lattjar med ubåtar och raketmotorer (?) är excentriker. Finns här genialitet med så finns det kanske också en god portion narcissism. (Narcissism i sin tur är dock inte kopplat till genialitet, men begåvade personer - speciellt om de är överordentligt begåvade - får lätt något narcissistiskt, egoistiskt över sig.) Det behövs något mer för psykopati, oavsett graden av begåvning: empatilösheten. Fast det är klart, har han förmått sig att döda och eventuellt även styckat KW, så är det väl empatilöst om något. Och då kan jag förstå dig i din nuvarande känsla av bekräftad misstanke beträffande PM:s tidigare göranden och låtanden.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En jäkla tur att kroppsdelarna hittades!! Att matcha identiteten bör vara en enkel match med DNA-analys och jämförelse med exempelvis hår på en borste som tillhörde KW.

Hoppas nu att de kan sätta dit honom för dråp eller mord. I värsta fall kommer han väl undan med brott mot griftefriden om man bara kan bevisa att han styckat henne och inte bragt henne om livet. Han vidhåller säkert att hon dog i en "olycka" i sin berättelse version 7.3.

Man behöver inte ens en hårborste. Ett syskon eller föräldrar duger, även kusiner och tremänningar, morbröder och mostrar fungerar, fast med något lägre säkerhet. Dock så bör man testa på mamman eftersom en mamma alltid vet att hon är mamma, men en pappa kan aldrig veta om han är pappa.

Eftersom man hittat torson så bör fittan vara intakt. Då ligger han risigt till om man hittar hans sperma där.
Senast redigerad av trickydick 2017-08-21 kl. 22:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Något konkret exempel då?
Ja, det tror jag. Inget jag kan dra upp här och nu men om jag får leta lite, ska se vad jag kan göra... Kan heller inte lova att det är under 10 dagar, men säg, skulle du acceptera att det kan hända om jag hittar ett exempel på 12 dagar?

Edit: Men jag börjar själv luta åt styckning nu när jag tänker på de där "särskilda skälen" eller "synnerliga skälen" som var så försvårande vid häktning. Kanske HAR man hittat en styckplats i båten och konfronterat PM med denna? Det är långt kvar till sjuka psykopatfantasier för det, men styckning kan inte uteslutas. Jag hävdar dock fortfarande att jag inte tycker man ska se en bål som direkta belägg på styckning.
Citera
2017-08-21, 22:56
Medlem
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?
Citera
2017-08-21, 22:56
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det där med sexuellt motiv har jag svårt att ta in. Det känns som Pm är så uppe i sina projekt att t.o.m frun får köra massagestav? Men det kanske bara är jag som inbillar mig att han är asexuell.
Tror inte det är en motsättning. Om han nu har autistiska/asperger drag så tror jag inte det behöver utesluta sexdrift. Kan säkert vara helt inne i sitt projekt med bygge av ubåt osv, men ändå hamna i en situation där han känner att han vill ha sex. Antingen att han
1) ville ha det med henne och trodde han skulle få det när hon sagt att hon ville följa med honom (inte så bra på att tolka signaler) och vart arg när hon plötsligt inte alls ville det
2) hade sex som gick över styr där han ströp henne för att det kändes bra just i stunden
3) faktiskt fantiserat och planerat att döda henne

Tänker på mordet i boden på Bangsuan. De var vänner (tidigare pojk/flickvän. Han var Autistisk/asperger (om vi nu utgår från att det är K som är skyldig). Hade tex hjälp att sköta sig själv och sitt hem då han inte klarade att städa osv. Slog slint när de hade sex eller när hon skulle gå hem han vart rasande, och styckade sen kroppen. Och kunde sen plötsligt kliniskt städa sitt badrum, utan att det var något han alls ägnat sig åt tidigare. Nu är väl K klart mindre fungerande än PM, men skulle ändå inte utesluta att PM haft nåt motiv som var åt sexuella hållet.
Senast redigerad av Charma 2017-08-21 kl. 23:00.
Citera
2017-08-21, 22:57
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Den svaga länken i den hypotetiska händelsekedjan är att PM är den siste kände som sett KW vid liv.
Jovisst, men övriga indicier skulle definitivt fria honom. Genom att observeras av så många som möjligt när han tuffar ut med båten så säkerställer han att det inte riktas några misstankar mot honom. Om man planlagt att mörda någon så borde man ju tvärt om se till att vara så osynlig som möjligt. Hur rimligt skulle det vara att den kände Raket-Madsen mördat en journalist som skulle skriva ett feelgood-reportage om honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jaså, PM har fantiserat om lögner inför polisen? Det var en intressant uppgift som tarvar utveckling.

Här är ett tidigare uttalande av Madsen. Tyder på att han har en föreställning om att vara bättre och smartare än polisen. Den genomlöjliga ballonghistorien är säkert en metafor för de verkliga fantasierna han går och bär på.

Citat:
Ursprungligen postat av Madsen
»Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« lød det dengang fra Peter Madsen.

Översatt till Svenska:
Citat:
Ursprungligen postat av Madsen
Jag skulle gärna, i all hemlighet, vilja bygga en jättestor vätgasballong och flyga in över Köpenhamn i den, medan en flod av polisbilar jagar mig nere på jorden. Ballongen skulle jag landa mellan de två spirorna på Roskilde Domkyrka, medan polisen står redo att fånga mig. Jag vet inte om det är precis det här jag kommer att göra, men jag vill gärna skapa en happening av gigantiska dimensioner.
Citera
2017-08-21, 22:58
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?

Det var en privatperson som hitta liket...
Citera
2017-08-21, 23:00
Medlem
Smhfs avatar
Skulle det visa sig att torson är Kim W, då blir det intressant att höra PMs förklaring till detta, jag avvaktar med ''spänning'' när obduktionen är klar, lär ta ngr dagar för att fastställa DNA.

Enligt PMs advokat så var PM lättad när han fått berätta att det var en ''olycka'', det sker många olyckor har man inte som ''kapten'' på en båt ett visst ansvar att anmäla olyckor?
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Om det är delar av Wall som hittats.
Borde då bålen med överben och kätting flyta upp redan nu ??

Men visst tycks PM sitta ordentligt i skiten ,detta tillkom ju tidigare idag.

"Fynd har gjort på ubåten i samband med den tekniska undersökningen.
- Vi har hittat saker och ting på ubåten som är intressant för utredningen. Men vi vill inte gå närmare in på det, säger Jens Møller Jensen."
Senast redigerad av locknloll 2017-08-21 kl. 23:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var en privatperson som hitta liket...
Ja men sökandet har ju rört just de delarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in