Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
Det där med sexuellt motiv har jag svårt att ta in. Det känns som Pm är så uppe i sina projekt att t.o.m frun får köra massagestav? Men det kanske bara är jag som inbillar mig att han är asexuell.
Tror inte det är en motsättning. Om han nu har autistiska/asperger drag så tror jag inte det behöver utesluta sexdrift. Kan säkert vara helt inne i sitt projekt med bygge av ubåt osv, men ändå hamna i en situation där han känner att han vill ha sex. Antingen att han
1) ville ha det med henne och trodde han skulle få det när hon sagt att hon ville följa med honom (inte så bra på att tolka signaler) och vart arg när hon plötsligt inte alls ville det
2) hade sex som gick över styr där han ströp henne för att det kändes bra just i stunden
3) faktiskt fantiserat och planerat att döda henne
Tänker på mordet i boden på Bangsuan. De var vänner (tidigare pojk/flickvän. Han var Autistisk/asperger (om vi nu utgår från att det är K som är skyldig). Hade tex hjälp att sköta sig själv och sitt hem då han inte klarade att städa osv. Slog slint när de hade sex eller när hon skulle gå hem han vart rasande, och styckade sen kroppen. Och kunde sen plötsligt kliniskt städa sitt badrum, utan att det var något han alls ägnat sig åt tidigare. Nu är väl K klart mindre fungerande än PM, men skulle ändå inte utesluta att PM haft nåt motiv som var åt sexuella hållet.