Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Varför kokar du ihop storys helt utan belägg? Det du i tidigare inlägg kallar för "indicier" är något du bakar in i dina idéer med ad hoc. Du har inte torrt på fötterna i detta.
Du tycker inte att tornets dimensioner föranleder något så groteskt som att stycka, men du accepterar gladeligen din egna ännu mera groteska idé om att det i själva verket är någon sorts lustmord. Sluta skriv i tråden och arbeta på en ubåtsroman i stället. Det blir bättre än dessa pajaskonster. Jag lovar läsa boken!
Du har lov att ha dina teorier. Jag har lov att ha mina.
Du kan läsa boken om Madsen när den kommer ut, men det kommer inte vara jag som skriver den och det kommer inte vara en roman.
Vad är din teori? Att det var som Madsen säger - att det var en olycka? Hon snubblade och föll illa, och Madsen gjorde som det som alla skulle göra i hans situation - kapade av huvud, ben och armar och dumpade delarna i havet invirade i en kedja? Och sedan sänkte sin ubåt?
Eller ett överfall och mord i stundens ingivelse och sedan en styckning på det? Och sen då? Trodde han att han skulle komma undan? Eller var det en sån där tillfällig sinnesförvirring som det är så populärt att hänvisa till, men som aldrig uppstår annat än när försvarsadvokater försöker frikänna sina klienter?