2017-08-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Så slutsatsen blir alltså att endast om han läser upp en text du skrivit kommer du att acceptera att han sagt "sanningen"... Då vet vi.

Du måste trolla eller vara trög för att när det stämmer överens med verkligheten är det sant det han säger men hans trovärdighet är i botten. Försök att pådyvla något annat är du ganska bäng.

Jag har aldrig sagt något om att jag skulle skriva någonting.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-08-21 kl. 14:45.
Citera
2017-08-21, 14:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Skilj på "stor risk" och "större risk". Den första har absolut betydelse och kan stå för sig själv. Den andra är en jämförelse och måste då sättas i relation till någonting annat.

Pratar du om 80-årig gubbe så skulle det vara relevant om vi pratar om risken att ramla och dö på plan mark uppe på fast mark. Pratar vi däremot om risken att slå i huvudet i en vass ventil på väggen i ett krängande fartyg så blir plötsligt ålder rätt irrelevant.

Att han dumpat kroppen är i detta fall hans största eller näst största misstag i livet. Det som avgör vilket av alternativen är om hon dött av olycka eller utifrån en medveten handling, dvs om han gjorde ett ytterligare värre misstag före kroppen sänktes.

Om han våldtagit henne, så var det ju smart att sänka kroppen. Så att den ska lösas upp så mycket att det inte går att hitta spår av det han lämnat i henne längre, när polisen hittar den. Eller ännu bättre kanske att den inte hittas alls.
Citera
2017-08-21, 14:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
För att PM, om han är en mördare, kommer att säga vad som helst för att få polisen på fel spår?
Misstänkta mördare bör inte få diktera varken eftersöksarbete eller brottsutredningar, titta på fallet Thomas Quick.
Jag har inte skrivit eller ens tänkt att den misstänkte ska "diktera" utredningsarbetet. Men om man söker en försvunnen och den misstänkte säger att han slängt henne i sjön i Kögebukten, då har man fan i mig skyldighet att titta efter om hon ligger där!
Här har polisen ägnat sig åt att tiga för massmedia i 9(? ) dagar, lyft ubåt, hintat åt tyskland och låtit oss tro att hon fortfarande lever. Familjen har fått efterlysa henne i media. Men vi har inte fått veta att PM för flera dagar sedan sagt att hon ligger i vattnet vid Kögebukten!!
Citera
2017-08-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Hans versioner är snart lika många som stjärnorna på himlen.. Vilken pajas. Vem kan tro på ett enda ord av vad han säger i fortsättningen?!

Du vet inte hur många versioner. Han har ändrat historien en GÅNG så vitt vi vet. Från att han landsatte Kim, till att han säger att det var en olycka och han "begravde henne till sjöss". Det är en ändring. Inte fler.
Vi lär få veta så småningom.
Jag håller fast vid min åsikt i alla fall. En "olycka" hände av något slag, med eller utan hans hjälp. Han grips av nån sorts panik. Vill inte åka fast. Nåt sexuellt tror jag inte det handlar om. Mer att hans bristande impulskontroll och temperament har med det hela att göra.
Skulle vara intressant att höra hur hans hustru upplever honom.
Citera
2017-08-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kanske du har rätt i att en tank hade räckt för att få upp fören eller aktern några dm över havsytan. Sen hade den stått där som en boj, väl synlig för räddningsmanskapet. Uppgiften, att PM drog av spaken, är nog inte bekräftad hellre...
Känns som om någon ubåtsnisse hos danska försvaret, som har tillgång till faktisk information om ubåten, borde räkna på detta. PM borde ha lämpliga underlag på ubåten som de kan utgå ifrån. Hur mycket av ubåten skulle sticka upp ovanför ytan om den hänger på en tank. Och hur mycket skiljer det om det är fören eller aktern som är uppåt. Det skulle hur som helst vara en extremt skrämmande situation inne i ubåten.

Finns det skräp i en av ventilerna så innebär ju det inte nödvändigtvis att ventilen är fullt öppen utan allt som går säga är att det läcker. Kanske inom marginalen för vad ubåtens kompressor klarar av att konstant underhålla. Grundbehovet är ju att det går att blåsa tankarna nog för att kunna få upp tornluckan eller kanske fördäcksluckan över vattenytan så det går utrymma. Fast utrymma innebär ju att de båda behöver flytväst.

Vid polisens analys så ser de ju om det finns någon filtrering över/under ventilerna.
Citera
2017-08-21, 14:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Kan ha vara så sjuk att han älskar sina ubåtar och raketer så mycket att han försöker dölja en olycka genom att dumpa kroppen? På sätt och vis är det nästan sjukare än att mörda nån.

Han klantade sig och hon dog. På nattimmarna så fick han för sig "jag satte av henne igår i Köpenhamn" var hans enda sätt att gå fri. Så han sänkte kroppen.

Men den kunde polisen motbevisa på nåt sätt, kanske med att nåt vittne befunnit sig där. Då fick det bli sanningen.

Men nej, jag tror det var mord.
Citera
2017-08-21, 14:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det skulle tyda på ganska dåligt omdöme från KW:s sida

Tippar att sidan 3 i den grävande journalistens handbok säger typ: "Vid konfrontation, se till att det finns folk i närheten. Undvik plåt-tunnor på havets botten."
inte minst för att man vid "konfrontation" bör ha vittnen eller ljudupptagning el dylikt. Det är inte så vanligt att man blir mördad men väldigt vanligt att de sedan nekar till allt de sagt
Citera
2017-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej PM blev räddar ur havet vid 11 och anhållen först vid 17-tiden. Häktad blev han ju dagen efter.
Antydningar om att han sänkte båten med vilje framgår ju tämligen tydligt redan av vittnesrapporterna om förloppet. Att han dessutom sagt att han tänkt föra båten till hamn och att båten går vid ytan för egen maskin och sedan plötsligt utvecklar ett fel som gör att den sjunker precis när en helikopter befinner sig på platsen och en båt står redo att borda honom eller plocka upp honom är ju graverande redan där. Sen lär förhörsledaren under sjöförhöret direkt sett på karln att han ljög och därmed fanns alla skäl att anhålla honom eftersom kvinnan fortfarande saknades.
Japp. Ubåten flöt ju fint och smidigt när det privata flytetyget kom. Då var Madsen uppe i tornet. Han ber dom vänta lite - han går ner i ubåten i några minuter - han kommer upp i tornet och ubåten börjar sjunka snabbt som attan. Så vad gjorde han därenere i ubåten om inte dra ur bottenpluggen/öppna ventiler?
Citera
2017-08-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan ha vara så sjuk att han älskar sina ubåtar och raketer så mycket att han försöker dölja en olycka genom att dumpa kroppen? På sätt och vis är det nästan sjukare än att mörda nån.

Han klantade sig och hon dog. På nattimmarna så fick han för sig "jag satte av henne igår i Köpenhamn" var hans enda sätt att gå fri. Så han sänkte kroppen.

Men den kunde polisen motbevisa på nåt sätt, kanske med att nåt vittne befunnit sig där. Då fick det bli sanningen.

Men nej, jag tror det var mord.
Håller med till 100 %. Nu har han snärjt in sig i lögner båda avigt och rätt.
Citera
2017-08-21, 14:47
Medlem
Frågan är om han gjort detta flera gånger och vilka han mördat, han kanske blev för självsäker och trodde han kunde komma undan igen.
Citera
2017-08-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag har inte skrivit eller ens tänkt att den misstänkte ska "diktera" utredningsarbetet. Men om man söker en försvunnen och den misstänkte säger att han slängt henne i sjön i Kögebukten, då har man fan i mig skyldighet att titta efter om hon ligger där!
Här har polisen ägnat sig åt att tiga för massmedia i 9(? ) dagar, lyft ubåt, hintat åt tyskland och låtit oss tro att hon fortfarande lever. Familjen har fått efterlysa henne i media. Men vi har inte fått veta att PM för flera dagar sedan sagt att hon ligger i vattnet vid Kögebukten!!
Fast Danska myndigheter HAR sökt kontinuerligt i bukten och på andra platser, bland annat med flyg. Varifrån får du idén om att man inte sökt med ljus och lykta på alla upptänkliga platser?
Det var först när hydrologiska rapporter om att strömmarna eventuellt kunde fört en kropp in på Svenskt vatten kom in som man började stämma av med Sverige och det i sig är det ju inget fel på, man måste utgå ifrån de troligaste områdena vid eftersök annars hittar man sällan det man letar efter (det finns statistiskt underlag man använder sig av för att maximera chanserna och det fungerar i 9 fall av 10).

Det är ett tämligen stort område att söka av och det är inte första gången som det försvinner folk kring sundet trots stora sökinsatser.
Har han sänkt kroppen någonstans så spelar det ju dessutom ingen roll hur mycket man söker av, men sökt har man gjort ändå.
Senast redigerad av Praetori 2017-08-21 kl. 14:50.
Citera
2017-08-21, 14:48
Medlem
Han hade 100% övertag där inne och kunde döda henne hur lätt som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här