2017-08-21, 22:43
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Mina 3 stjärnor idag
1) Jeppe Andersen
Har växt ut till min favoritspelare. Teknisk speldirigent som dessutom är fullkomligt kompromisslös i närkampsspelet. Måtte han få hålla sig frisk.

* Junior
Har varit vår bästa spelare i år. Idag, not so much. Lägligt med landslagsuppehåll nu, blir säkert borta 1 mån efter bristningen. Kan mycket bättre.
När vi spelat ihop Junior och Jeppe ordentligt (gett dem en försäsong ihop) kommer det där innermittfältet att bli livsfarligt!

Sen måste man ju bara älska Svendsen, vilken jävla kvalitet grabben har!
Hatten av för JJ - han har redan tjänat miljoner åt oss!
Citera
2017-08-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Mina 3 stjärnor idag
1) Jeppe Andersen
Har växt ut till min favoritspelare. Teknisk speldirigent som dessutom är fullkomligt kompromisslös i närkampsspelet. Måtte han få hålla sig frisk.

2) Sander Svendsen
Måste sprungit 13-14 km idag, rör sig kopiöst. I första fick han ingenting att jobba på men desto mer aktiv i andra. Klinisk avslutare, snabb, stark i kroppen. Är galet nöjd att vi har 4,5 år kvar på kontraktet, kommer säljas riktigt dyrt.

3) Mads Fenger
Äntligen börjar han leva upp till de goda vitsorden från Danmark, där han hade rykte om sig att tillhöra det absoluta toppskiktet. Placeringssäker, hyfsat snabb, bra fötter och duktig i duellspelet. Har fått två cykelsparkar i plåten på fem dagar men bara ruskar på skallen och kör vidare.

Mina 3...njaa kan bättre (utan inbördes ordning)
* Jiloan Hamad
Blir galen på honom. Kan så mycket men verkar ofokuserad. Vet inte om han hämmas av någon känning? Nonchalant och bör känna sig långt ifrån given.

* Birkir Sævarsson
Börjar kännas trött och mätt, även om jag älskar hur han stundtals kan äga sin kant. Slarvig, kantig, oagressiv. Försvinner sannolikt efter säsongen.

* Junior
Har varit vår bästa spelare i år. Idag, not so much. Lägligt med landslagsuppehåll nu, blir säkert borta 1 mån efter bristningen. Kan mycket bättre.

Ni har verkligen en hel jävla armé med vad som verkar vara bra danskar nu, hur många pesetas la ni ut på dessa gubbar?
Citera
2017-08-21, 23:33
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ni har verkligen en hel jävla armé med vad som verkar vara bra danskar nu, hur många pesetas la ni ut på dessa gubbar?
En armé vet jag inte, det är ju tre stycken till antalet.

Mads Fenger - kom som bosman då han hade utgående kontrakt med Randers.
Björn Paulsen - ca 2,3 miljoner (€ 245 000 enligt Transfermarkt).
Jeppe Andersen - kom också som Bosman, utgående kontrakt med Esbjerg.

Sedan ska tilläggas att även Jiloan Hamad kom som free transfer.
Citera
2017-08-22, 00:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
En armé vet jag inte, det är ju tre stycken till antalet.

Mads Fenger - kom som bosman då han hade utgående kontrakt med Randers.
Björn Paulsen - ca 2,3 miljoner (€ 245 000 enligt Transfermarkt).
Jeppe Andersen - kom också som Bosman, utgående kontrakt med Esbjerg.

Sedan ska tilläggas att även Jiloan Hamad kom som free transfer.
Bosman=Högre sign on antar jag. Några siffror där?
Citera
2017-08-22, 00:50
Medlem
hobokens avatar
Hur kunde Sander Svendsen gå till Bajen för kaffepengar?

Länge sedan jag var så avundsjuk. Vi kan ju fortsätta intala oss att Badji är the real deal...
Citera
2017-08-22, 01:00
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ja, säkerligen. Tyvärr vet jag inga siffror där.

Citat:
Ursprungligen postat av hoboken

Länge sedan jag var så avundsjuk. Vi kan ju fortsätta intala oss att Badji är the real deal...
Ett väl utfört sportchefsarbete signerat Jesper Jansson, skulle jag tro.
Citera
2017-08-22, 05:57
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Hörde från en styrelsemedlem att vi räknar med att gå plus på driften men inte mycket mer än så. Som ErPupone skriver så har vi sannolikt bränt mycket krut på sign-on. Samtidigt har vi värvat spelare i bra ålder istället för Fredrik Söderström-värvningar.
Hamad, Fenger - 1990
Jeppe A - 1992
Tankovic - 1995
Svendsen - 1997
Krusnell - 1999

Räcker ju med att en av dessa gubbar går för 15 MSEK eller mer så har vi gjort en vinst.

Såg någon siffra här om dagen att vi nästan har det dubbla i matchdagsintäkter jämfört med Peking. Förklarar varför vi har råd med högre löner, och när vi dessutom sålde Aidoo för ca 15 MSEK frigjordes kapital till sign-on.
Citera
2017-08-22, 06:02
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken

Ja det kan man fråga sig.. Tror han hade kört fast i Molde och ville ha en ny utmaning. Enligt egen utsago var det publiken, Bajens ihärdighet att värva honom och potentialen i klubben som lockade. Av de 2,5 matcher jag sett honom är han givetvis för bra för Bajen och kommer nog inte vara kvar i mer än ett år.
Citera
2017-08-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Fenger 5-6 miljoner sign on. Svendsen 4 mkr i övergång. Resten oklart.

Man får komma ihåg att Danskarna (och andra utlänningar) som inte skattat i Sverige tidigare betalar betydligt mindre inkomstskatt första 3 åren.

Utöver en relativt hög sign on då så blir de nog inte mycket dyrare än de spelare vi tidigare haft. Tänker på Magyar, Haglund, Söderqvist osv.
Citera
2017-08-22, 06:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Fenger 5-6 miljoner sign on. Svendsen 4 mkr i övergång. Resten oklart.

Man får komma ihåg att Danskarna (och andra utlänningar) som inte skattat i Sverige tidigare betalar betydligt mindre inkomstskatt första 3 åren.

Utöver en relativt hög sign on då så blir de nog inte mycket dyrare än de spelare vi tidigare haft. Tänker på Magyar, Haglund, Söderqvist osv.

Var Haglund så dyr alltså? Jag trodde inte direkt han var så kostsam med tanke på hans status när han lämnade oss (efter skadan borde rimligen hans värde inte varit jättehögt). Där ser man!

Beträffande tränare etc tror jag alltmer på att vi fortsätter med Alf och Gud med stöd av Hjalmar, Tomas Olsson och Sven Andersson.
Citera
2017-08-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Var Haglund så dyr alltså? Jag trodde inte direkt han var så kostsam med tanke på hans status när han lämnade oss (efter skadan borde rimligen hans värde inte varit jättehögt). Där ser man!

Beträffande tränare etc tror jag alltmer på att vi fortsätter med Alf och Gud med stöd av Hjalmar, Tomas Olsson och Sven Andersson.
Han hade nog inte samma monsterlön som hos er men han hade bland de högsta lönerna i truppen, om inte den högsta.

Nanne var väldigt angelägen att få in honom.
Citera
2017-08-22, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Han hade nog inte samma monsterlön som hos er men han hade bland de högsta lönerna i truppen, om inte den högsta.

Nanne var väldigt angelägen att få in honom.

Ok, givetvis helt galet även om jag som bekant gillade Haglund hos oss och tyckte det var synd på många sätt att han lämnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in