2017-08-21, 17:42
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ranegie är ju varken etta eller tvåa på bollen utan trea och går ändå in så vilket i sig är fult.

Den andra situationen är duell och att det blir en döende svanen där beror ju på att det alltid ser ut så från spelaren ifråga.
Det är enorm skillnad på situationerna.

Undra hur du hade svarat om du inte höll på ett av lagen...

Det är ju snarare den första som ska klassas som duell. Frispark visst, det vore dock tjänstefel av Ranegie att inte gå på den.

Döende svanen på andra beror nog på att han precis fått ta emot en utsträckt sula. Solklart rött.
Citera
2017-08-21, 19:23
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ranegie är ju varken etta eller tvåa på bollen utan trea och går ändå in så vilket i sig är fult.

Den andra situationen är duell och att det blir en döende svanen där beror ju på att det alltid ser ut så från spelaren ifråga.
Det är enorm skillnad på situationerna.
Du brukar ju vara relativt sansad, så ta av dig Blåvitt-glasögonen och kolla över situationerna en gång till är du snäll.
Citera
2017-08-21, 20:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det kommer inte hända.

Efter att precis ha hört vår VD prata i radio om vår nye tränare är jag på sättet han uttrycker sig på iaf ganska övertygad om att det rör sig om ett yngre och modernt namn. Kom igen nu för fan Thelin!

Axel Kjäll sägs vara aktuell, vad tror du om det?
Citera
2017-08-21, 20:08
Medlem
Astrorbits avatar
Axèn till Gif Sundsvall kanske?
Citera
2017-08-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Antagligen för att ingen annan klubb ville ha honom. Han gjorde sina första A-lagsminuter och sin första A-lagsmatch denna månaden.

Dessa akademispelare från England är inte alltid så jävla bra, minns Erik Lund. Fy fan vad dålig han var.

Glad över det nyförvärvet. Tycker han gav ett stabilt intryck igår. Ser ut som Mats Gren har gjort ännu ett bra nyförvärv.

Ok, men dom andra akademispelarna som släpptes gratis eller såldes billigt från hans "akademigrupp" gick till Newcastle, Anorthosis Famagusta, Benfica, Willem II, Wolfsburg, Dundee & Empoli.
Så han ansågs nog lika dålig som Erik Lund.
Citera
2017-08-21, 21:16
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förstår att gnagarna vill lägga över favoritskapet men ska man vara ärlig mot sig själv finns det inte en chans att dif vinner ett derby.

Tror på 2-0 gnaget och avgångsropen mot Özcan haglar trots difs bästa säsong på många år.

Om Gnaget vågar jobba med hög press och grisa på mitten kan de ta derbyt. Jag är gårdare och tror att vi med viss luft tar lilla guldet, men jag har lärt mig att aldrig någonsin vara optimistisk inför ett derby.
Citera
2017-08-21, 21:19
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Måste stoppa dig här, Badji - bra på huvudet? Han misstajmar ju fyra fem nickar varje match.. Med flera sekunder..

Spännande, potenial absolut men att säga att han är en komplett boxsspelare?! Aja fick vi ordning på Omar Colley så...

Jag skrev för sin ålder. Klart att han inte är en tiomålsman i år, det var inte Zlatan heller i sina sena tonår.
Citera
2017-08-21, 21:48
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Axel Kjäll sägs vara aktuell, vad tror du om det?

Är väl egentligen det naturliga valet. Hade dock föredragit att behålla honom i hans nuvarande roll som assisterande och fått in en ny huvudtränare utifrån.

Nu handlar den här säsongen bara om att transportera in i mål. Som vanligt ser det bedrövligt ut när vi möter den här typen av motstånd. Kompakta och tighta över hela banan med en vansinnigt aggressiv press kryddat med några skickliga bollspelare. Djurgården under Pelle Olsson all over för vår del.
Citera
2017-08-21, 21:51
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Det kommer inte hända.

Efter att precis ha hört vår VD prata i radio om vår nye tränare är jag på sättet han uttrycker sig på iaf ganska övertygad om att det rör sig om ett yngre och modernt namn. Kom igen nu för fan Thelin!

Höre av en polare med någorlunda insyn att det ska röra sig om Håkan Ericson.
Citera
2017-08-21, 21:55
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Tycker inte att vi är så vassa på att försvara ledningar som många andra lags supportrar vill få det till. Visst, det var vårt signum under våren men glöm inte att vi stundtals spelade 5311/361 tack vare våra, då, värdelösa anfallare. Inte supersvårt att försvara en ledning med den formationen. Nu har vi fått in anfallare och en offensiv vänstervinge så då har vi lättat på de defensiva tyglarna en aning. Det ser man ju i antal gjorda och insläppta mål. Vi både gör fler och släpper in fler, även om det fortfarande är få. Braga borta, Östersund och Göteborg är matcher där vi tappat en 1-0-ledning till 1-2.

Varför kommer Özkan att spela startspelare från start i cupen och inte rotera? Hur ser det ut med skadorna - kommer Beijmo, Olsson och Isaksson lira? Avstängningar?

Ja, klart ni har press på er när det gäller Europaplats. Dock är det inget som kommer påverka oss skulle jag tro, vi har ju ändå legat i toppen i sex raka säsonger nu. Dessutom har jag väldigt svårt att se något annat lag än Malmö, AIK och Djurgården komma topp 3 i år oavsett hur jämn tabellen är. Viktigaste faktorn i detta derbyt tror jag är att den som vinner kan stoltsera med att vara bäst i stan 2017.

Det är kanske snarare att ni är bra på att försvara mot inlägg, inte att hålla ledningar. I våras när Djurgården jagade mål i slutet (t ex mot AIK) blev det mycket långa inlägg och de kunde AIK rensa relativt sett enkelt. Om det blir ett böljande spel tror jag vi tjänar på det mycket och kommer vara vassa framåt även mot AIK. Jag tror det blir en ganska målsnål match, max 3 mål.

Özcan gillar att spela med bästa laget och man prioriterar cupen efter många cupfiaskon. Han verkar inte ha särskilt högt förtroende till många av truppspelarna (Karlström, Radetinac, Tino, Badji, Gunnarsson undantaget). Tror att Olsson, Källström och Isaksson vilas från start dock. Kanske någon ytter också till förmån för Radetinac.

Tror också att det blir MFF, DIF och AIK som tar Europaplatserna, men det är läskigt jämnt i Allsvenskan.
Citera
2017-08-21, 22:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Är väl egentligen det naturliga valet. Hade dock föredragit att behålla honom i hans nuvarande roll som assisterande och fått in en ny huvudtränare utifrån.

Nu handlar den här säsongen bara om att transportera in i mål. Som vanligt ser det bedrövligt ut när vi möter den här typen av motstånd. Kompakta och tighta över hela banan med en vansinnigt aggressiv press kryddat med några skickliga bollspelare. Djurgården under Pelle Olsson all over för vår del.

Nej, ni imponerade verkligen inte. Säger det främst med tanke på hur enkelt vi vann utan att vara överdrivet bra heller. Valgardssons inlägg var det ju duktig spridning på, milt uttryckt. Var dock livrädd för att ni skulle kvittera innan halvtid, men vi räddades snarare av er uddlöshet än genialt försvarsspel.

Skönt med en "håll käften"-insats från Jeppe Andersen. Fått väldigt mycket skit från vissa bajare som totalt saknar fotbollskunnighet. Överlägset bäst idag tillsammans med Paulsen. Sätter min högra hand på att Jeppe kommer vara topp 3 i vårat lag nästa år, förutsatt att han får hålla sig skadefri.
Citera
2017-08-21, 22:25
Medlem
Julinhos avatar
Mina 3 stjärnor idag
1) Jeppe Andersen
Har växt ut till min favoritspelare. Teknisk speldirigent som dessutom är fullkomligt kompromisslös i närkampsspelet. Måtte han få hålla sig frisk.

2) Sander Svendsen
Måste sprungit 13-14 km idag, rör sig kopiöst. I första fick han ingenting att jobba på men desto mer aktiv i andra. Klinisk avslutare, snabb, stark i kroppen. Är galet nöjd att vi har 4,5 år kvar på kontraktet, kommer säljas riktigt dyrt.

3) Mads Fenger
Äntligen börjar han leva upp till de goda vitsorden från Danmark, där han hade rykte om sig att tillhöra det absoluta toppskiktet. Placeringssäker, hyfsat snabb, bra fötter och duktig i duellspelet. Har fått två cykelsparkar i plåten på fem dagar men bara ruskar på skallen och kör vidare.

Mina 3...njaa kan bättre (utan inbördes ordning)
* Jiloan Hamad
Blir galen på honom. Kan så mycket men verkar ofokuserad. Vet inte om han hämmas av någon känning? Nonchalant och bör känna sig långt ifrån given.

* Birkir Sævarsson
Börjar kännas trött och mätt, även om jag älskar hur han stundtals kan äga sin kant. Slarvig, kantig, oagressiv. Försvinner sannolikt efter säsongen.

* Junior
Har varit vår bästa spelare i år. Idag, not so much. Lägligt med landslagsuppehåll nu, blir säkert borta 1 mån efter bristningen. Kan mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in