2017-07-01, 18:00
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nja alltså Thor är avstängd och CG inte matchtränad. Det centrala mittfältet med Thor, CG och Sarfo var Sirius bästa lagdel i våras. Idag kan det vara Sirius överlägset sämsta lagdel.

Hur spelar man på mitten? Kindlund är för dålig, med Haglund kommer Sirius bli kraftigt nedtryckta av ett spelskickligt Sundsvall, och med Montiel får man ett usel defensivt arbete... CG borde man inte chansa med.

Sundsvall ska vara klara favoriter, men marknaden håller inte med mig. Titta oddsen där Sirius är småfavs. Jag vet hur det ser ut i bortamatcher när Sirius saknar mycket folk. Det kommer inte se bra ut. Sen kanske Sirius kan, genom typ Ogbus spets, göra mål och vinna matchen ändå, men inte favve på den.

Edit: elvorna ute och Sirius väljer att chansa med CG. Inte så mycket till val dock när alternativet är Kindlund.

Det gick ju bra, älskar slutet på matcherna nu för tiden
Citera
2017-07-01, 18:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Det gick ju bra, älskar slutet på matcherna nu för tiden

Sammantaget hade jag dock rätt. Sundsvall vinner oftare än Sirius med samma matchbild och samma målchanser.

Edit: AFC next. Kan bli en rolig höst. Förhoppningsvis löser man en mr x som ersättare för Sarfo också.
Senast redigerad av anteri17 2017-07-01 kl. 18:08.
Citera
2017-07-01, 18:40
Medlem
Jag hatar Sundsvall.
Fan vad jag längtar till den 15 juni så jag slipper se Smajl på planen.
Citera
2017-07-01, 18:52
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Jag hatar Sundsvall.
Fan vad jag längtar till den 15 juni så jag slipper se Smajl på planen.
Juli*, ska bli skönt med Batanero men offensivt behövs det spelare som kan göra mål. Hallenius målsumpare och Wilson gjorde ingen glad med sitt inhopp med massa missade mottagningar.
Tyvärr har vi ingen heller från de yngre leden likt Morsay eller Wilson som kom in i fjol och gjorde det bra som kan göra det den här säsongen.
Citera
2017-07-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Juli*, ska bli skönt med Batanero men offensivt behövs det spelare som kan göra mål. Hallenius målsumpare och Wilson gjorde ingen glad med sitt inhopp med massa missade mottagningar.
Tyvärr har vi ingen heller från de yngre leden likt Morsay eller Wilson som kom in i fjol och gjorde det bra som kan göra det den här säsongen.

Ja blev lite fel där på månaden, Var så otroligt uppe i varv.

Personligen tycker jag Wilson är... Kass
Morsay tycker jag är för klen.

Båda dessa tappar bollen för ofta i uppspelet tycker jag också.
Citera
2017-07-02, 16:46
Medlem
Vallasands avatar
Fyfan vad gött med en seger idag! Riktigt viktigt om vi ska på nåt sätt vända den här (redan förlorade) säsongen.
Citera
2017-07-02, 22:20
Medlem
anteri17s avatar
Med tanke på hur extremt jämnt det är bakom MFF så kan man som Siriussympasitör länge leve på hoppet om en strid om europaplatser. Baissade lag som Göteborg, Häcken och Elfsborg är bara en "match" bort från europaspel. Undrar vad som krävs för en tredjeplats... Fjolårets 60 poäng kommer såklart inte krävas.
Citera
2017-07-02, 23:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Med tanke på hur extremt jämnt det är bakom MFF så kan man som Siriussympasitör länge leve på hoppet om en strid om europaplatser. Baissade lag som Göteborg, Häcken och Elfsborg är bara en "match" bort från europaspel. Undrar vad som krävs för en tredjeplats... Fjolårets 60 poäng kommer såklart inte krävas.

Jag skulle tippa på att 1,8-1,9 poäng per match krävs för tredjeplatsen. Just nu har ni ca 1,7 poäng/match.
Senast redigerad av bagarn29 2017-07-02 kl. 23:47.
Citera
2017-07-03, 09:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Visst att vi har en hängmatch, men annars är vi ju faktiskt fem pinnar från tredjeplatsen och europa. Dessutom är det ju inte en match vi i nuläget skulle vara favoriter i.

Oavsett så var det glädjande att Lill-Erling fick chansen och tog den från start, att vi vann, att RV40 numera är mer motorväg än gamla RV40 så det inte var seg kö lika länge på hemvägen och att det inte ösregnade.

Matchen var väl inte så mycket att hänga i granen tycker jag. Inget av lagen var bra men vi gjorde vad som krävdes. Hade vi torskat hade det varit en jävligt jobbig match mot HBK om en vecka nu är det lugnare.
Citera
2017-07-03, 13:53
Medlem
Jahopp, Ante Björkebaums knäskada var ett draget korsband.. Det "goda" knät dessutom. Kommer givetvis inte spela mer i år(kanske aldrig). Nu har Sirius bara en riktig anfallare kvar i laget. Å andra sidan har dom två man nu inte har att tillgå längre, Kapcevic och Björkebaum, inte gjort ett enda av lagets mål i dom första 13 omgångarna. Så ska nog gå att ersätta.
Citera
2017-07-03, 13:54
Medlem
gato12s avatar
Vi (Bajen) möter vårt bogeyteam (förutom Östersund dårå) i kväll. De har ju förvisso Kamara borta så ska vi hoppas på en pinne?
Citera
2017-07-03, 13:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jahopp, Ante Björkebaums knäskada var ett draget korsband.. Det "goda" knät dessutom. Kommer givetvis inte spela mer i år(kanske aldrig). Nu har Sirius bara en riktig anfallare kvar i laget. Å andra sidan har dom två man nu inte har att tillgå längre, Kapcevic och Björkebaum, inte gjort ett enda av lagets mål i dom första 13 omgångarna. Så ska nog gå att ersätta.

Trist som fan för Ante. Och skador fortsätter att skörda offer för Allsvenskans tredjeplacerade lag.

Vi behöver ha in en forward. Och gärna en offensiv mittfältare. Den offensiva mittfältaren kan dock bli Ante Eriksson; dvs en spelare tillbaka från massiva skadeproblem. Angående anfallaren var jag inne på Maholli tidigare, men med Kamara skadad kommer det inte gå. Det skulle inte förvåna mig om man jobbar budgetlösning med någon av DIF:s tre afrikaner (inkl Jawo).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in