Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
En armé vet jag inte, det är ju tre stycken till antalet.
Mads Fenger - kom som bosman då han hade utgående kontrakt med Randers.
Björn Paulsen - ca 2,3 miljoner (€ 245 000 enligt Transfermarkt).
Jeppe Andersen - kom också som Bosman, utgående kontrakt med Esbjerg.
Sedan ska tilläggas att även Jiloan Hamad kom som free transfer.
Aj, glömde bort att Svendsen är norrbagge.
Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Hörde från en styrelsemedlem att vi räknar med att gå plus på driften men inte mycket mer än så. Som ErPupone skriver så har vi sannolikt bränt mycket krut på sign-on. Samtidigt har vi värvat spelare i bra ålder istället för Fredrik Söderström-värvningar.
Hamad, Fenger - 1990
Jeppe A - 1992
Tankovic - 1995
Svendsen - 1997
Krusnell - 1999
Räcker ju med att en av dessa gubbar går för 15 MSEK eller mer så har vi gjort en vinst.
Såg någon siffra här om dagen att vi nästan har det dubbla i matchdagsintäkter jämfört med Peking. Förklarar varför vi har råd med högre löner, och när vi dessutom sålde Aidoo för ca 15 MSEK frigjordes kapital till sign-on.
Ja det verkar nästan som att Bajen har något på gång, hur var det med Petter Andersson?
Tycker faktiskt rätt många föreningar har gjort ett bra transferfönster, och jag är faktiskt rätt nöjd även med det Gren gjort i sommar, givet att Sam och Sakor kan köpas loss för en med vår varje-öre-räknas-ekonomi, rimlig summa.
Angående Da Graca, han är 19 år, lite väl tidigt att hissa eller dissa hans spelarkarriär, tyckte hans debut var bra, stabil, och jag gillar hans distinkta passningsspel.