2017-08-22, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ok, givetvis helt galet även om jag som bekant gillade Haglund hos oss och tyckte det var synd på många sätt att han lämnade.
Den typen av prioriteringar säger väl egentligen ganska mycket om varför Nanne inte lyckades med "framtidens fotboll" hos oss.
Citera
2017-08-22, 08:34
Medlem
Keldons avatar
Med Nanne tillbaka är allt kassaskåpsäkert. Vi kommer aldrig kvala om vi spelar såhär. Bra lag vinner när de spelar dåligt!

Enda plumpen i protokollet är afc borta, men om man istället vinner borta mot AIK för att kompensera är det helt ok.
Citera
2017-08-22, 09:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ok, givetvis helt galet även om jag som bekant gillade Haglund hos oss och tyckte det var synd på många sätt att han lämnade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Den typen av prioriteringar säger väl egentligen ganska mycket om varför Nanne inte lyckades med "framtidens fotboll" hos oss.

Nu ska man ju inte älta det förflutna, men man undrar verkligen om det var så att Nanne fick de gubbar han ville ha och försökte spela en fotboll dessa inte behärskade, eller om det var så att Jingblad/styrelsen inte kunde ge honom det han egentligen ville ha.

Det är en sjuk jävla uppväxling vi gjort på sistone. Säga vad man vill om Magyar, JP, Haglund, St Erik, Måns, Torsteinbö och Alex, men Fenger, Junior, Jeppe, Tankovic, Hamad och Sander ligger alla en nivå över dessa i bollbegåvning. Så jävla skönt att se.
Citera
2017-08-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
En armé vet jag inte, det är ju tre stycken till antalet.

Mads Fenger - kom som bosman då han hade utgående kontrakt med Randers.
Björn Paulsen - ca 2,3 miljoner (€ 245 000 enligt Transfermarkt).
Jeppe Andersen - kom också som Bosman, utgående kontrakt med Esbjerg.

Sedan ska tilläggas att även Jiloan Hamad kom som free transfer.

Aj, glömde bort att Svendsen är norrbagge.

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Hörde från en styrelsemedlem att vi räknar med att gå plus på driften men inte mycket mer än så. Som ErPupone skriver så har vi sannolikt bränt mycket krut på sign-on. Samtidigt har vi värvat spelare i bra ålder istället för Fredrik Söderström-värvningar.
Hamad, Fenger - 1990
Jeppe A - 1992
Tankovic - 1995
Svendsen - 1997
Krusnell - 1999

Räcker ju med att en av dessa gubbar går för 15 MSEK eller mer så har vi gjort en vinst.

Såg någon siffra här om dagen att vi nästan har det dubbla i matchdagsintäkter jämfört med Peking. Förklarar varför vi har råd med högre löner, och när vi dessutom sålde Aidoo för ca 15 MSEK frigjordes kapital till sign-on.

Ja det verkar nästan som att Bajen har något på gång, hur var det med Petter Andersson?

Tycker faktiskt rätt många föreningar har gjort ett bra transferfönster, och jag är faktiskt rätt nöjd även med det Gren gjort i sommar, givet att Sam och Sakor kan köpas loss för en med vår varje-öre-räknas-ekonomi, rimlig summa.

Angående Da Graca, han är 19 år, lite väl tidigt att hissa eller dissa hans spelarkarriär, tyckte hans debut var bra, stabil, och jag gillar hans distinkta passningsspel.
Citera
2017-08-22, 11:44
Medlem
Citat:
Var Haglund så dyr alltså? Jag trodde inte direkt han var så kostsam med tanke på hans status när han lämnade oss (efter skadan borde rimligen hans värde inte varit jättehögt). Där ser man!

Jingblad var väl inte direkt fantastisk för Bajen, synd att han fick gå.

Haglund är en spelare som är omöjlig att tycka illa om, sympatisk utanför plan och en spelartyp som jag gillar på plan, sedan är han ju inte direkt Messi, men det är en annan femma.
Citera
2017-08-22, 11:58
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Jaha, åter igen när ÖSK har chans att haka på topp 3 kommer en riktig jävla plattmatch. Fullständigt oacceptabelt att på hemmaplan ha en enda hyfsad målchans och endast åstadkomma ett (ofarligt) skott på mål mot ett lag som ligger bakom en i tabellen. Nog för att bajen fått in ett gäng fina spelare men gårdagens match är svår att dra några växlar på då ÖSK var helt under isen. 3 skott på mål och tre i mål, inget såg otagbart ut. Första borde kanske dömts bort då Paulsen sätter två händer i bröstet på Gerzic innan nicken, men har svårt att se att det skulle göra någon skillnad på poängfördelningen.

Grädde på moset när Dibba som förbundet stängt av till och med 21 augusti får hoppa in och göra mål.

Jag tillhör inte dom som kommer sakna Axén nämnvärt, vilket jag även ansåg innan matchen. Visst är han en skön person med ett ikoniskt skägg som fått ÖSK att synas i media, men det går inte att blunda för att det i så långa stunder varje säsong sett bedrövligt ut spelmässigt, ibland offensivt men nästan genomgående defensivt. Han tar ofta upp ekonomin som en ursäkt, men vi kom 3:a 2010 när vi var ett ekonomiskt bottenlag.

Logi Valgardsson får spela hela matchen? Vad ser Axén där egentligen?
Citera
2017-08-22, 14:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Jaha, åter igen när ÖSK har chans att haka på topp 3 kommer en riktig jävla plattmatch. Fullständigt oacceptabelt att på hemmaplan ha en enda hyfsad målchans och endast åstadkomma ett (ofarligt) skott på mål mot ett lag som ligger bakom en i tabellen. Nog för att bajen fått in ett gäng fina spelare men gårdagens match är svår att dra några växlar på då ÖSK var helt under isen. 3 skott på mål och tre i mål, inget såg otagbart ut. Första borde kanske dömts bort då Paulsen sätter två händer i bröstet på Gerzic innan nicken, men har svårt att se att det skulle göra någon skillnad på poängfördelningen.

Grädde på moset när Dibba som förbundet stängt av till och med 21 augusti får hoppa in och göra mål.

Jag tillhör inte dom som kommer sakna Axén nämnvärt, vilket jag även ansåg innan matchen. Visst är han en skön person med ett ikoniskt skägg som fått ÖSK att synas i media, men det går inte att blunda för att det i så långa stunder varje säsong sett bedrövligt ut spelmässigt, ibland offensivt men nästan genomgående defensivt. Han tar ofta upp ekonomin som en ursäkt, men vi kom 3:a 2010 när vi var ett ekonomiskt bottenlag.

Logi Valgardsson får spela hela matchen? Vad ser Axén där egentligen?

Stämmer det fetade så skulle han väl inte fått spelat igår?
Citera
2017-08-22, 15:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stämmer det fetade så skulle han väl inte fått spelat igår?
Eftersom Bajens cup-match flyttades och spelades innan denna omgång så blev sista avstängningen då istället (annars hade det blivit en match extra i avstängning)
Citera
2017-08-22, 15:20
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu ska man ju inte älta det förflutna, men man undrar verkligen om det var så att Nanne fick de gubbar han ville ha och försökte spela en fotboll dessa inte behärskade, eller om det var så att Jingblad/styrelsen inte kunde ge honom det han egentligen ville ha.

Det är en sjuk jävla uppväxling vi gjort på sistone. Säga vad man vill om Magyar, JP, Haglund, St Erik, Måns, Torsteinbö och Alex, men Fenger, Junior, Jeppe, Tankovic, Hamad och Sander ligger alla en nivå över dessa i bollbegåvning. Så jävla skönt att se.

Israelsson har väl inte gjort super bra ifrån sig i Holland? Fin spelare, med en gnutta hemlängtan (ja, jag är medveten om att han är från Kalmar) så kanske ni kan landa honom, och på sikt allvarligt konkurrera om ett SM-guld.
Citera
2017-08-22, 15:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Israelsson har väl inte gjort super bra ifrån sig i Holland? Fin spelare, med en gnutta hemlängtan (ja, jag är medveten om att han är från Kalmar) så kanske ni kan landa honom, och på sikt allvarligt konkurrera om ett SM-guld.

Tror i ärlighetens namn att han varken platsar eller att han ens behövs. Erik är en jävla hjälte såklart, men jag håller trott eller ej Paulsen som en snäppet bättre spelare. Kalmar ligger definitivt närmare till hands nu när Nanne har Kalmar dessutom.
Citera
2017-08-22, 16:42
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror i ärlighetens namn att han varken platsar eller att han ens behövs. Erik är en jävla hjälte såklart, men jag håller trott eller ej Paulsen som en snäppet bättre spelare. Kalmar ligger definitivt närmare till hands nu när Nanne har Kalmar dessutom.

Svårt att säga om Israelsson. Han var fruktansvärt målfarlig under en period i Hammarby men styrde knappast i spelet. Mer en gubben i lådan. Skulle vi värva tillbaka honom är jag inte heller säker på att han faktiskt skulle platsa, och skulle han nöja sig med att vara bänkspelare? Nja, då ligger kanske Kalmar närmare trots allt.
Citera
2017-08-22, 18:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Så.. Kommer derbyspöket leva vidare eller förintas nu på söndag? Historiken säger ju sitt men nån jävla gång måste det ske och det är längesen vi gått in i ett derby där båda lagen är topplag. Nerverna har i alla fall infunnit sig..

Är lite osäker men visst räknas inte gula/röda kort från cupen i allsvenska sammanhang? I alla fall inte i denna kvalomgång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in