2017-08-22, 00:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Blodet väger ca 4-5 kg om man tömmer allting. Sen kan man ta ut tarmarna för att minska vikten ännu mer men det står ingenting om det i tidningen. Benen kan vara tunga eftersom låren är bland den största muskeln.

Huvudet ca 3.5 kg, beror kanske på var på halsen det är avtaget.
Citera
2017-08-22, 00:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag försökte bara spinna vidare på ditt inlägg, okej? Jag höll på att garva läppen av mej

Då ska du läsa när de har hittat resten av kroppen, jag tror jag vet ungefär hur PM tänker förklara det.

Jag ser det som omöjligt att med trovärdighet inför en domstol förklara hur en kropp kan tappa armar, ben och huvud genom en olyckshändelse. Återstår att erkänna styckning om kroppen är styckad.

Det lär dock bli ungefär lika svårt att förklara varför styckning med olaglig sjöbegravning är bättre än att larma polisen.
Senast redigerad av OY 2017-08-22 kl. 00:06.
Citera
2017-08-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Håll i minnet, denne GM tänker inte som du. Han har sina egna rubbade tankar & det är därför du blir förvirrad.

Sant, tack och lov, men det faktum att han är intelligent motsäger att han skulle mörda henne på sin egen ubåt.
Citera
2017-08-22, 00:05
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Och vad är det som säger att kroppen inte redan var dumpad då ?

Det skrev jag ju. Om han dumpar liket innan likstelheten börjar bli allt för ohanterlig så är det ju vid en tidpunkt för mordet. Detta betyder att kroppen i så fall dumpats där de begav sig norr om Köpenhamn eller väster om Saltholm med tanke på tidsobservationer. Om det är färdigstyckat utanför Saltholm och dumpas i havet där så vet jag inte hur strömmarna går, det får någon annan svara (om det är möjligt att nå Koge bugt).
Citera
2017-08-22, 00:06
Medlem
Snart midnatt, och alla har fått utlopp för och ventilerat sina "känslor" för denna troligtvis mycket olyckliga händelse; en ung människa, är sannolikt död, och vi spekulerar i varför. Jag tänker att mycket är extremt, i denna tragik. En väldigt speciell man, en ung och ambitiös kvinna, en tveksamt säker "fritidsbåt", pengar och ära.

OM dagens likfynd är KW's, kommer spekulationerna att ta ännu mer fart. När kommer beskedet, om en två-tre dagar, kanske längre. Anta att det inte är det, utan en annan kvinna, hur tänker alla vi som drivit iväg med ideer och spekulationer, anklagelser och liknande? Blir det tyst på forumet, eller hålla man låda iaf.? Något som jag funderar på, och får svar på om ett par dagar.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Fast.

Han har redan ljugit om var han släppt av Kim. Skulle han då, efter själv ha sagt att det var en olycka, peka ut ungefär var kroppen dumpades om han nu styckat den?

Vore det inte då bättre att säga att han "begravde" henne vid Saltholm? Exempelvis
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Sant, tack och lov, men det faktum att han är intelligent motsäger att han skulle mörda henne på sin egen ubåt.

Och trots sin intelligens har han hanterat det väldigt klumpigt! Jag trodde verkligen att han skulle agerat smartare! Hur svårt är det exempelvis att dumpa en kropp så den aldrig återfinns!? Hur smart är det att stycka kroppen på u-båten??
Citera
2017-08-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nu utgår du förvisso att kroppen är Kims förstås. Kommer inte ihåg siffran men det är jättemånga kvinnor som försvinner varje år i världen.

Jo, det förstås. Det kan ju vara en annan kropp. Vi får vänta och se.

Nu är det ju inte varje dag torson av en kvinna som försvunnit någonstans i världen hittas i vattnet vid Köge bukt. Och att det skulle ske samtidigt som en annan kvinna försvunnit från en u-båt i området. Under mystiska omständigheter. Nja, sannolikheten är nog större att man hittat just den man letar efter. Helt säkra kan vi inte vara innan DNA-analysen är klar. Bara nästan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder

Det är ju hårfint mellan geni och galenpanna.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Precis. Känn likstelhet vid en tidpunkt som denna och återkom om du kallar det för "viss likstelhet". Detta är varför jag tyckte det var märkligt att han väntade med att dumpa ett eventuellt lik. Han väntade ända till morgontimmarna när han kunde gjort det påväg mot Saltholm.

Sen teorier om propellerolyckan... Då borde väl kroppen ändå ligga nära platsen de begav sig från första början... Kan inte områdets vattenströmmar men det låter väl osannolikt att kroppen poff finns där i närheten som han medvetet sänkte ubåten om nu olyckan inträffade runt 21-22 då hon skulle släppts iland.

Problemet är egentligen att vi inte vet exakt när PM tog död på KW. Och hur det gick till.
Ponera att PM lade KW som död i en väldigt dum eller konstig ställning. När han sen skulle flytta henne som död så spretar antingen benen eller armarna ut och stel är hon. Hur då göra för att få ut henne ?

Propeller teorin tror jag inte alls på.
Det som får mej att klia mej i huvet är hur torson med benstumparna och kätting kunnat flyta upp redan nu.
Citera
2017-08-22, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ju mer man lär sig om denne man, ju mer man läser vad han har fantiserat om, så känns det som om denna cirkus är en regisserad teaterföreställning av madsen. Eller varför inte ett konstprojekt.

Han är inte klok.
Står på hans egen fb att han är en "story teller".....
Citera
2017-08-22, 00:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du har kanske 30-50 postningar där du säger att PM saknar empati - samtidigt finns det en hel bunt personer som känner PM som säger att han har en hel massa empati.

Jag får lite svårt att bestämma mig vad jag skall tro. Du som gissar om en person du inte träffat måste ju rimligen vara mer trovärdig än personer som känt PM i 10-tals år...
Jag gissar givetvis bara baserat på vad jag läser om PM, precis på samma sätt som att hans vänner gissar att han har verklig, och inte spelad, empati (psykopater är fruktansvärt bra på att spela empatiska).

Jag läste upp mig på psykopati för flera år sedan efter att ha haft en tidigare kollega vars beteende orsakade fruktansvärt mycket lidande på företaget där jag arbetade. Men genom att ljuga folk rakt i ögonen, förfalska dokumentation och radera mail, lyckades det alltid bli andra som fick ta fallet efter att han gjort något hemskt. Exempelvis tog han ut 50 000kr på firmakortet och på något manipulativt sätt fick en kollega att ta på sig ansvaret för uttaget. När han senare konfronterades så blånekade han och den andre fick gå.
Blev bekant med den horribla personlighetstypen då och har nu läst så mycket att jag numera kan lukta mig till en psykopat på kilometers avstånd (det var därför jag intresserade mig för just detta fallet från början). Flera diskuterar diagnoser såsom ADHD och annat, men detta är i min bok tal om klockren psykopati - en 39-poängare i PCL-R (standardtestet för psykopater).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in