2017-08-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekpepsi
Man ror inte iland en ubåt...
Aj f-n, tänkte inte på det.
Hört talas om bildspråk???
Citera
2017-08-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Har det någonsin hänt att en person har blivit styckad efter en olycka som sedan konstaterats vara en olycka? Typ att en GM har fått panik eller något och att det sedan har slagit slint?

Har GM tjänat på att stycka BO i detta fall om der nu är så, för att undanröja bevis/dödsorsak, eller är han helt enkelt bara sinnessjuk fullständigt?
Vet ej, men brott mot griftefriden har hänt efter olyckor. Det har också hänt att man aldrig kunnat fälla för mord utan bara mot griftefriden, trots att alla nog begriper hur det ligger till. Mats Alm är väl ett exempel.

Skulle inte förvåna mig om det har hänt, dock. Som försvar har det säkert använts i rätten...
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om han mördat henne och sedan styckat och dumpat kroppen är han svårt störd.

Om hon råkat ut för en olycka och han sedan styckat och dumpat kroppen är han svårt störtstörd.

Jag håller för mycket troligt att han bara är svårt störd.

Nu utgår du förvisso att kroppen är Kims förstås. Kommer inte ihåg siffran men det är jättemånga kvinnor som försvinner varje år i världen.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
PM är gift. Jag tror att (sannolik våldtäkt), mordet och styckningen var planerade. En ubåts- och raketbyggare kan omöjligt ha så otroligt dålig självkontroll att han inte kan hejda sig i den situationen om det inte var genomtänkt hur han skulle agera.

Jag köper inte att det var planerat : Man skiter ju inte där man sover !
(och så var det ju bokstavligen för Peter med Ubåten)

Ubåten var även nyrenoverad, fanns säkert framtida planer för den.

Vad som föregick vet vi inte, vi har ju bara vittnesuppgifter innan dådet att tillgå. En leende Kim på bilder..(förefaller trygg), en trevlig/snackande Peter med andra båtägare under färden.

Ett sexspår som gick riktigt åt h-vete.., är väl troligast för stunden enligt mig.
Citera
2017-08-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Hur kan han mörda henne på sin egen båt, fullt medveten om att flera andra (t.ex. de som vinkade av henne på kajen) visste att hon var med honom på ubåten? Även om han var psykiskt sjuk, vilket är fullt möjligt, finns det mycket som tyder på att han var högst rationell och relativt intelligent.

Att han skulle planerat mord låter orimligt då han inser att han blir huvudmisstänkt. Att han skulle fallit för stundens ingivelse låter inte heller sannolikt av samma skäl. Något exceptionellt måste ha hänt på ubåten. Eller så lider han av dissociativ identitetsstörning?

Det är något som inte stämmer. Synnerligen förvirrande fall.

Håll i minnet, denne GM tänker inte som du. Han har sina egna rubbade tankar & det är därför du blir förvirrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Precis. Känn likstelhet vid en tidpunkt som denna och återkom om du kallar det för "viss likstelhet". Detta är varför jag tyckte det var märkligt att han väntade med att dumpa ett eventuellt lik. Han väntade ända till morgontimmarna när han kunde gjort det påväg mot Saltholm.

Sen teorier om propellerolyckan... Då borde väl kroppen ändå ligga nära platsen de begav sig från första början... Kan inte områdets vattenströmmar men det låter väl osannolikt att kroppen poff finns där i närheten som han medvetet sänkte ubåten om nu olyckan inträffade runt 21-22 då hon skulle släppts iland.
Hur vet du att han väntade ända till morgontimmarna?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja? Vad är din poäng? Självklart kan man dö av att hamna i en propeller och folk har förolyckats på precis detta sätt. Men precis som med fallet MacColl så blev hon inte arm-, ben-, och huvudlös på samma sätt som om hon vore styckad eller legat i sjön i veckor...

Propelleridén är en "överflödig hypotes" då den förutsätter att olyckan redan skett, dvs att hon hamnat i vattnet. Varför då dra till med propellern? Nu vet vi ju dessutom att skicket inte är sådant att det är rimligt att en propeller orsakat det. Visst, propeller kan vara orsaken till hennes död, och PM kan ha transportstyckat henne eller naturen gjort sitt, det kan inte uteslutas, men ändå. Propelleridén är specifik om något vi inte vet något om och helt tyglösa spekulationer hamnar väldigt sällan rätt...

Nu har ju just jag inte spekulerat speciellt mycket i denna tråd, och jag är ju en av (tyvärr) väldigt få som stöder min lilla spekulation med en länk åtminstone!!

Kirsty MacColl hade säkerligen en våtdräkt på sig, KW en stickad tröja. Stickade tröjor brukar fastna lite överallt, bara på land.

Och flytväst, hon kan ju ha haft en flytväst UNDER sin tröja, som kanske förvärrade situationen. Men få vet i nuläget vad som verkligen hände.
Citera
2017-08-21, 23:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Vad som föregick vet vi inte, vi har ju bara vittnesuppgifter innan dådet att tillgå. En leende Kim på bilder..(förefaller trygg), en trevlig/snackande Peter med andra båtägare under färden.

Ett sexspår som gick riktigt åt h-vete.., är väl troligast för stunden enligt mig.

Om det faktiskt är Kims kropp så kan vi nog gå mer åt sexualspåret, ja. Annars ser jag inget riktigt motiv till varför man mördar en random journalist. Det kan ju inte vara första gången folk vill göra reportage med honom liksom..
Citera
2017-08-21, 23:59
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur vet du att han väntade ända till morgontimmarna?

För ubåten observerades av en fyr på väg mot Koge bugten... Samt att kroppen borde väl antagligen drivits åt ett annat håll, men det får någon som är intresserad av vattenströmmar svara på. Att stycka kroppen borde även ta en bra stund och jag antar att han behöver hålla koll på vart ubåten driver och så vidare.
Senast redigerad av Rutinerad-Anka 2017-08-22 kl. 00:02.
Citera
2017-08-21, 23:59
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Vore intressant att få höra någon obducent förklara hur mycket varje kroppsdel väger på en människa som väger 65 kg hur mycket tjänar man på viktminskningen bålen är ju den tyngsta delen.

Om man nu inte är så stark att man lyfter hela kroppen i ett stycke vilket jag personligen inte anser är helt omöjligt även ur en ubåt med hjälp av en tamp och ett bra mothåll får man bara kroppen till luckekanten så asar man ju över den sista biten.
Blodet väger ca 4-5 kg om man tömmer allting. Sen kan man ta ut tarmarna för att minska vikten ännu mer men det står ingenting om det i tidningen. Benen kan vara tunga eftersom låren är bland den största muskeln.
Citera
2017-08-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
För ubåten observerades av en fyr på väg mot Koge bugten... Samt att kroppen borde väl antagligen drivits åt ett annat håll, men det får någon som är intresserad av vattenströmmar svara på.
Och vad är det som säger att kroppen inte redan var dumpad då ?
Citera
2017-08-22, 00:02
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Ja, och PM var även trevlig och öppenhjärtlig alldeles efter räddningen då han "intervjuas" på land innan häktningen. Trots att han, vad vi förmodar, styckat Kim..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in