Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Det måste varit en olycka också att hon råkade bli styckad.
En annan olycka att hon råkade bli naken?
Nu måste rättsläkare visa om hon verkligen blev styckad, eller om det var havet/propellrar/naturlig nerbrytning som gjort det. Det brukar synas märken på ben etc om det finns märken av verktyg. Det tar väl några dagar att få besked om det.
Men. Om det skett en olycka. Då undrar jag varför inte läge nummer ett är att ställa sig i tornet och ringa på hjälp. Han måste ha en
väldigt bra förklaring på varför han inte gjort det. Framför allt så är det ju mindre konstigt än att bara göra sig av med kroppen och låtsas som ingenting. Ännu mer konstigt är väl att Madsen verkade vara så oberörd när han träffar journalister direkt efter att ha kommit i land. Eller...att han sänkte ubåten med flit (en uppgift som danska polisen gått ut med), jag antar att brottsplatsundersökare kan finna lite blodspår ändå, även om den varit vattenfylld.
Mitt intryck är att Madsen är manipulativ. Det finns ingen motsättning mot att vara charmig, social och samtidigt ypperligt manipulativ, det snarare underlättar. Åker han inte fast för mord så får vi hoppas att det blir rättspsykiatrisk institution.