2017-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?

Ju mer man lär sig om denne man, ju mer man läser vad han har fantiserat om, så känns det som om denna cirkus är en regisserad teaterföreställning av madsen. Eller varför inte ett konstprojekt.

Han är inte klok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, styckar man en annan människa så är man sinnessjuk.
Sedan finns det en jäkla massa hittepådiagnoser för att rättfärdiga vanliga skitstövlars beteende och för att få utskrivet lite knark. ADHD/ADD/ASPERGER/BIPOLÄR/EGENTLIG DEPRESSION/BORDERLINE och så vidare.
Han är sinnessjuk och borde sitta på mentalsjukhus.
Eh?

Vilka av dessa anser du är "hittepådiagnoser"? Egentlig depression?

Bara för att du är arg (utan orsak) så betyder det inte 1) att PM har eller inte har en diagnos och 2) att diagnosen på något vis är satt för att bortförklara eller urskulda PM.

Freudtramset är sedan länge förbi inom psykiatri (eller borde vara iaf) och de diagnoser som finns är väldigt stringenta i hur de hamnar i DSM och de äro evidensbaserade...

Den största snurren är att du å ena sidan verkar förneka diagnoser, å andra sidan tala om sinnessjukdom och mentalsjukhus... Hur ska du ha det?

Detta är, till råga på allt, off topic.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hur gammal var PM 1986? Ett styckmord i Köpenhamn då,

https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/06/kazukos-resa-1986-1987-del-1/
https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/

Han bör ha varit 15 år då. Kanske lite väl ungt, men inte helt omöjligt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ja men sökandet har ju rört just de delarna?

Jaha det vet man inte då polisen har varit förtegen.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag tror alla fantasifulla mordteorier kan läggas på hyllan från och med i kväll. Olycka är vad det är.

Prominenta vittnen intygar hans oskuld med vad jag skulle vilja jämställa med vattentäta alibis
Citat:
39-åriga Deirdre King har känt Peter Madsen i 14 år. Hon är övertygad om att Madsen talar sanning.

Det måste ha hänt en förfärlig olycka

– Han skulle aldrig förgripa eller våldföra sig på någon kvinna. Jag har träffat flera kvinnor som han umgåtts med och det är aldrig någon som ens antytt något sådant.

Han kommer ofta med historiska berättelser och anekdoter, från till exempel andra världskriget. Jag tror att det har spelat in när han beslutade att begrava henne till sjöss.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare
Citera
2017-08-21, 23:04
Medlem
Snapcounts avatar
Jag börjar faktiskt att tro, att Peter inledningsvis sade till polisen att han hade styckat Kim.

Ni kommer ihåg vid häktningsförhandlingen att det beslutades att det hela skulle hållas inför lyckta dörrar, bla utav hänsyn till familjen (eller nått sånt).

Där är orsaken !
Citera
2017-08-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag tror alla fantasifulla mordteorier kan läggas på hyllan från och med i kväll. Olycka är vad det är.

Prominenta vittnen intygar hans oskuld med vad jag skulle vilja jämställa med vattentäta alibis
Kors i taket. Måste ändå säga det, att du var den sista jag trodde skulle komma med minsta lilla vettiga slutsatser här. Vem är du och vad har du gjort av Lao Tzu? Var är alla CIA-teorier, ufon, illuminati eller whatever?
Citera
Medlem
Citat:
Ok ni som vet! Varför väljer Madsen att samarbeta nu? Det är förmodligen efter hans tips om plats polisen letar?

Kan ju vara så att polisen har hittat blod eller annats bevis i ubåten som gör honom tvungen att sammarbeta.
Citera
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Zoomar man in på sista bilden där han håller vattenflaskan ser ena fingret helt sarjat ut. Kan såklart hänt innan, eller slant han med kniven.

Sargat? ser ju helt normalt ut.
Citera
2017-08-21, 23:07
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Om det är delar av Wall som hittats.
Borde då bålen med överben och kätting flyta upp redan nu ??

Men visst tycks PM sitta ordentligt i skiten detta, tillkom ju tidigare idag.

"Fynd har gjort på ubåten i samband med den tekniska undersökningen.
- Vi har hittat saker och ting på ubåten som är intressant för utredningen. Men vi vill inte gå närmare in på det, säger Jens Møller Jensen
."

Mkt intressant att fynd har gjorts på ubåten
Citera
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det måste varit en olycka också att hon råkade bli styckad.
En annan olycka att hon råkade bli naken?
Nu måste rättsläkare visa om hon verkligen blev styckad, eller om det var havet/propellrar/naturlig nerbrytning som gjort det. Det brukar synas märken på ben etc om det finns märken av verktyg. Det tar väl några dagar att få besked om det.

Men. Om det skett en olycka. Då undrar jag varför inte läge nummer ett är att ställa sig i tornet och ringa på hjälp. Han måste ha en väldigt bra förklaring på varför han inte gjort det. Framför allt så är det ju mindre konstigt än att bara göra sig av med kroppen och låtsas som ingenting. Ännu mer konstigt är väl att Madsen verkade vara så oberörd när han träffar journalister direkt efter att ha kommit i land. Eller...att han sänkte ubåten med flit (en uppgift som danska polisen gått ut med), jag antar att brottsplatsundersökare kan finna lite blodspår ändå, även om den varit vattenfylld.

Mitt intryck är att Madsen är manipulativ. Det finns ingen motsättning mot att vara charmig, social och samtidigt ypperligt manipulativ, det snarare underlättar. Åker han inte fast för mord så får vi hoppas att det blir rättspsykiatrisk institution.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vad sjukt. Jag har sagt det hur länge som helst att han styckat henne, slängt ner delarna i havet och sen sänkt ubåten för att blodet ska sköljas bort.

Mycket enklare att dumpa kroppen i havet när den är styckad istället för att bära 70-80 kg uppför en stege och sen försöka hiva ut kroppen från hålet.

Hon var väl bara 160 lång och på foton ser hon inte tjock ut (så hon vägde nog avsevärt mindre än 70 - 80 kg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in