2017-08-21, 23:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Fan så sjuk denna historian är.

Finns det någon möjlighet att ett torso sliter sig loss om man försökt fästa tyngder i kroppen om kroppen legat på botten? Ologiskt att sakna huvud dock.

Jag ger inte ett dugg för att det var en regelrätt olycka och att han då skulle handlat i chock.

Om han nu styckat kroppen så är det mord. Tycker inte det finns någon som helst rimlig förklaring till varför man, efter en olycka, skulle göra all denna ansträngning om det vore en olycka och borde gå kontaktat räddningstjänst, han har väl för fan radio på ubåten så ingen mobil behövs.

Nä du PM. Det här håller inte.
Mycket sjukt.

Han har alltså styckat henne!?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
PM hade troligtvis aldrig varit med en kvinna sexuellt, tidigare. Han hade aldrig haft tid att grubbla på saken, ens. All hans sexualitet har under åren sublimerats till intresset för raketer
och u-båtar.

När han nu blev ensam med en liten pudding så bubblade åratals förträngd sexualitet upp inom honom och han hade inte en chans att stå emot den häftiga begär som nu bergtog honom. Han hade inte en chans att stå emot sig själv och ingen såg ändå på.

Hur närmar man sig en kvinna man vill lägra, första gången? Förmodligen som en klumpig drullputte vilket borde upplevas som frånstötande av föremålet för ens "ömma låga". Hon backar. Och så går det som det går med kärleken som spårar ur och slutar på det mest blodiga viset.
PM är gift. Jag tror att (sannolik våldtäkt), mordet och styckningen var planerade. En ubåts- och raketbyggare kan omöjligt ha så otroligt dålig självkontroll att han inte kan hejda sig i den situationen om det inte var genomtänkt hur han skulle agera.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Du är nog den största pajasen här för du har uppenbarligen inte läst & inte lyssnat på vad polisen sa på presskonferensen. Dansk polis berättade på presskonferensen att man hittat en torso utan armar, ben & huvud. Fattar du?

Alltså vad fan har karln pysslat med på den dör bpten? Tror fan han är en seriemördare som ville åka fast.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Vare sig det är olycka, dråp eller mord.
Rubricerades inte händelsen av polisen med tillägget "under särskilda omständigheter" efter första förhöret med PM ?
Även om det pekar starkare mot ett brott finns det fortfarande en möjlighet att det varit en ren olyckshändelse och PM råkat i panik.
Människor är individuella och reagerar så olika i paniksituationer så innan ett fullständigt erkännande från ubåtskapteten ställer jag panikdörren lite på glänt.
Citera
2017-08-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Om tjejen råkat ut för en olycka, inte f-n dumpar man kroppen i havet då, utan ror snarast båten iland och berättar sanningen. Mord/dråp utan någon som helst tvekan. Over and out!
Man ror inte iland en ubåt...
Citera
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Så nu kommer min fråga.. Framkommer det någon stans vad GM PM har för bakgrund? Det är liksom inte vem som helst som har psyke nog att kunna stycka en kropp över ett par pilsner direkt.

Om du ser dokumentärer där han är med så får man en ganska bra bild. Om man ska uttrycka det milt så är han manipulativ, egocentrisk och excentrisk. Han verkar ha en rätt svår brist på empati, samtidigt som han är social, charmig och talför.
Ungefär alla ingredienser som ingår i en psykopat. https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Här är ett tidigare uttalande av Madsen. Tyder på att han har en föreställning om att vara bättre och smartare än polisen. Den genomlöjliga ballonghistorien är säkert en metafor för de verkliga fantasierna han går och bär på.

Kära du - han kör Das Boot-citat när han är nere i ubåten.

Så varför skulle han inte vilja göra en jorden runt på 80 dagar - eller åtminstone i storskalig stil landa med varmluftsballong eller hellre ett luftskepp mitt i staden?

Den där fantasin är ju egentligen inte särskilt kriminell annat än störande av ordning.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Fan så sjuk denna historian är.

Finns det någon möjlighet att ett torso sliter sig loss om man försökt fästa tyngder i kroppen om kroppen legat på botten? Ologiskt att sakna huvud dock.

Jag ger inte ett dugg för att det var en regelrätt olycka och att han då skulle handlat i chock.

Om han nu styckat kroppen så är det mord. Tycker inte det finns någon som helst rimlig förklaring till varför man, efter en olycka, skulle göra all denna ansträngning om det vore en olycka och borde gå kontaktat räddningstjänst, han har väl för fan radio på ubåten så ingen mobil behövs.

Nä du PM. Det här håller inte.

Visst kan huvud,armar och ben lossna under förruttnelseprocessen .
Men jag är högst osäker på om den skulle inträffa efter bara ca 10 dagar i vattnet
Citera
2017-08-21, 23:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, varför inte? Hon kan ju ha fastnat först med någon sjal eller tröjarm t.ex.

http://www.propellersafety.com/4369/propeller-accident-report/kirsty-maccoll-boat-propeller-killed/

Och sen ska propellern kört av huvud, båda armarna och benen?

Svårt att säga om det är Kim.. Styckmord i en ubåt liksom.. Krävs ju nästan att man har nån form av yxa/såg/fet kniv då tänker jag..

Blir inte förvånad om kroppen är någon annan.
Citera
2017-08-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM har ju redan sagt att KW råkade ut för en olyckshändelse, han måste för trovärdighetens skull fortsätta att bygga på den storyn som antagligen kan kallas happening av gigantiska dimensioner.

KW snubblade och råkade få in en arm i kardanaxeln, armen slits av, hon böjer sig ner mot durken och med den andra armen försöker KW plocka upp den avslitna armen men råkar fastna med ett underben i kuggremstransmissionen, benet rycks av.

Hoppandes på ett ben tar hon sig upp i tornet för att be PM om hjälp, PM vänder sig hastigt om och råkar stöta till KW så att hon fastnar med ett ben mellan stegpinnarna och faller handlöst ner i ubåten, benet slits obönhörligt av.

PM hoppar ner i ubåten och råkar trampa av den sista armen, KW skriker på en våglängd som får glaset till kompasshuset att hoppa ur och skära huvudet av henne.

PM kan inget annat göra än att ordna en värdig sjöbegravning. Binder en kedja om torson och skickar ner kvarlevorna i havets djup.

Nej, PM:s förklaring är antagligen inte mycket mer intressant än det exempel du just nu har läst. Det kommer sannolikt att bli något i den här stilen hur makabert det än låter, för en styckning kopplad till olycka kan knappast förklaras på annat sätt.

Alltså fattar du hur osannolikt det där låter? Okej med en arm i kardanaxeln, men det andra? Skärp dej!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vare sig det är olycka, dråp eller mord.
Rubricerades inte händelsen av polisen med tillägget "under särskilda omständigheter" efter första förhöret med PM ?
Även om det pekar starkare mot ett brott finns det fortfarande en möjlighet att det varit en ren olyckshändelse och PM råkat i panik.
Människor är individuella och reagerar så olika i paniksituationer så innan ett fullständigt erkännande från ubåtskapteten ställer jag panikdörren lite på glänt.

Han såg då inte ut att ha panik när han precis plockats upp efter att ha sänkt ubåten. Den snubben hamnar inte i panik i första taget.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jag läser.
https://kriminalteknikern.files.wordpress.com/2012/05/grovt-schema-fc3b6r-dc3b6dstidsbestc3a4mning_v3.pdf

Att likstelheten är som starkast mellan 12 och 24 timmar efter döden vet jag.
Men det betyder inte att den inte finns innan och efter.
Den stegras från stunden du dör till ca tolvtiden timman och minskas efter ca 24 timmar.

Lite stelhet kan vara nog så jobbigt för en ev mördare. Likadant om ev mördare sparkar eller slår på den nyss döda och muskler drar ihop sej.

Läsa på behöver flertalet i tråden göra i både det ena och det andra områden.

Precis. Känn likstelhet vid en tidpunkt som denna och återkom om du kallar det för "viss likstelhet". Detta är varför jag tyckte det var märkligt att han väntade med att dumpa ett eventuellt lik. Han väntade ända till morgontimmarna när han kunde gjort det påväg mot Saltholm.

Sen teorier om propellerolyckan... Då borde väl kroppen ändå ligga nära platsen de begav sig från första början... Kan inte områdets vattenströmmar men det låter väl osannolikt att kroppen poff finns där i närheten som han medvetet sänkte ubåten om nu olyckan inträffade runt 21-22 då hon skulle släppts iland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in