2017-08-21, 16:39
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerpunch
Teorierna och gissningarna haglar här inne så nu är det min tur.

KW var på båten för att göra sitt jobb men surkuken PM var inte alls speciellt lätt att intervjua, när då PM föreslår att dom ska ta ett glas bubbel så är inte KW sen att hänga på.
Här ser hon sin chans att fylla på surgubben lite så han börjar snacka, det går ner ett glas och det går ner två flaskan är slut och KW börjar få ut lite av intervjun men gubben är fortfarande grinig och släpper inte alls in henne som hon vill.

PM frågar nu om KW vill ha något mer att dricka men hon tackar artigt nej och ber om en flaska vatten, här väljer gubben själv att gå på starkspriten eller så är det KW som i hopp om att alkoholen/sanningsserumet ska slå till på riktigt och säger, nej tack men ta du en skepparsup det ska du ha som kapten.

Gubben börjar hälla upp, sanningsserumet börjar verka och PM börjar snacka men inte bara om ubåten han berättar också för KW hur vacker hon är och att han vill veta mer om henne.

PM fortsätter att klunka rom och blir mer och mer närgången, KW börjar inse att det kanske inte var så bra det här med alkoholen, han verkar ha ett jävligt dåligt sinne för rusdrycker.
PM börjar fyllna till ordentligt och blir ännu mer närgången, här biter KW ifrån!

Hon förklarar lite bryskt att hon har ett förhållande på fastlandet ( hon har en del skinn på näsan....) och att dom ska fortsätta snacka om ubåtar raketer och uppfinningar och PM´s livshistoria.

Intervjun fortsätter han släpper lite info då och då men är märkbart irriterad över att han inte får någon kärlek han som varit så bussig och bjuckar på ubåtstripp, han sköljer ner sitt missnöje med mer sprit.

Nu är båda två märkbart irriterade på varandra gubben vill knulla och det får han inte och KW vill ha sin story och det får hon inte, dom börjar munhuggas lite och PM sveper ett glas starkt, det är nu det spårar, KW försöker än en gång att få nått ur fanskapet och gubben försöker än en gång att närma sig och kladda på henne. Röster höjs från båda parter och PM klipper till henne med en redig höger, gap skrik och kaos KW har panik nu, ännu ett slag smäller till i hennes ansikte hon faller till golvet med PM som kastar sig över henne och stryper henne till döds.

Det var allt för mig

Din teori var humoristisk, jag tror dock INTE att sprit var inblandat, jag hade blivit livrädd å automatiskt hoppat i havet om en UBÅTS kapten börjar supa å jag är ombord. Visst nu spottar ju inte jag direkt i glaset men ska jag vingla föredrar jag att göra det på det torra.
Citera
2017-08-21, 16:41
Medlem
crawlys avatar
*Lyfter ner foliehatten från kroken på väggen och spänner fast den ordentligt*

Det här är en longshot, helt klart.

1. Man har hittat ett tydligt pentagram intill RML Spacelabs anläggning i Köpenhamn.
Klippet visar hur man zoomar in i Google Earth och det går inte att förneka det; ett tydligt pentagram målat med svart färg.

Plötsligt slog det mig... PM är precis som Jack Parsons.

Vem är det undrar ni? Ja, ibland är verkligheten märkligare än dikten så håll i er nu:

Jack Parsons 1914-1952, var en av dom riktigt tidiga pionjärerna inom raketforskning (uppfann det fasta raketbränslet mm) och grundare av Nasas Jet Propulsion Laboratory (JPL) och Aerojet. Denna post är för kort för att gå in på detaljerna då kaninhålet nästan är oändligt djupt i detta fall. Hans liv är hur som helst en fullständigt bisarr historia som jag varmt kan rekommendera att ni läser på om ifall ni har några veckor att slå ihjäl. Det skulle bli en bra film, och inkluderar saker som raketer, sexorgier, magi, dramatik och satanistiska ritualer.

Jack Parsons var nämligen förutom intresset för raketer, anhängare av den ockulta tron Thelema (Do what thou wilt shall be the whole of the Law), alltså satanist (och tidvis Marxist). Han var också från 1942 ledare för Ordo Templi Orientis loge i Pasadena.
Parsons var också kompis med L. Ron Hubbard som senare skulle komma att grunda Scientologerna. Dom blev osams när Hubbard tog Parsons flickvän (för övrigt hans frus syster) Sara Northrup Hollister och hans besparingar och rymde iväg. För pengarna köpte Hubbard bland annat en stor båt med vilken paret stack till havs. Parsons som följt efter dom till Florida lyckades dock med hjälp av en ritual skapa en storm som tvingade tillbaks båten till land igen (förhoppningsvis endast en bisarr slump ), men det hjälpte inte då Hubbard och Sara gifte sig i Florida. Vi lämnar nu Hubbard och Sara som dock gick vidare och skapade Dianetic som praktiseras inte bara av Scientologerna utan också av Nation of Islam, med kopplingar till rörelser som Black Lives Matter mm. Det är lite som hjärntvätt.

Aleister Crowley (1875-1947), grundaren av Thelema hade tagit fram en serie ritualer kallade "Babalon Working", där syftet skulle vara att frammana en magisk varelse, en slags feminin urkraft kallad Babalon, eller the Scarlet Woman att ta plats i en jordisk kvinna. Genom sex med denna kvinna skulle magikern sedan kunna skapa ett Månbarn (Moonchild) som skulle vara en reinkarnation av den egyptiska guden Horus, himlens gud, eller Antikrist som han också kallas.
Parsons genomförde ritualen och träffade strax efter Marjorie Cameron som han var övertygad hade blivit besatt av anden han frammanat genom ritualen. Dom gifte sig 1946, och efter Parsons död (i explosion) 1952 flyttade hon till Beumont där hon grundade en sekt som kallade sig The Children. En multikulturell rörelse som syftade till att avla blandrasiga månbarn (märk väl influenserna satanismen hade på hippierörelsen).

Hur som helst. Ett pentagram utanför Madsens raketbas, på banan precis som Parsons hade innan sina uppskjutningar. Intressant sammanträffande eller ingenting? Detta är delvis skrivet med glimten i ögat, men håll med om att det finns intressant paralleller att dra.

Kanske ska göra en egen tråd i konspirationer om detta då det knappast känns som ett hett polisiärt spår?
Citera
2017-08-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ser att PM gjort vissa avgörande medgivanden.

Ingen är väl särskilt överraskad av just den här utvecklingen. Det enda som förvånar mig är att "medgivanden" inte kom betydligt tidigare.

Nu behöver vi en kropp för att få ordning på brottsrubriceringen.

Hade han inte erkänt detta redan då det var stängda dörrar? Det är väl bara infon om det som är släppt nu? Eller har jag missuppfattat?
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
När polisen går ut med att det var en olycka kan vi vara säkra på att de vet en hel del om KW som vi inte vet. Kan vara sjukdom och eller droger. Som någon påpekade tidigt i tråden ser hon inte helt frisk ut.
Hon och Madsen kan ha varit bekanta sedan länge.
Rent teoretisk skulle det kunna vara så att hon bett Madsen att begrava henne till sjöss av anledningar som vi inte vet men som polisen vet.
Konstigare saker har skett.
....först läste jag "..att hon bet Madsen" Vem vet?
Polisen har INTE gått ut med att det var en olycka. Polisen har gått ut med att PMs historia är att det ska ha varit en olycka. Det är en jävla skillnad
Polisen visste redan kl. 17.00 på fredagen mer än vad vi vet, om både Madsen och Wall. Rent teoretiskt kanske hon bet Madsen, så han begravde henne till sjöss.
Nu är jag elak men det är mitt sätt att såga ditt resonemang, det finns INGENTING som pekar mot att hon var sjuk och bad PM att döda henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Det finns inga vettiga förklaringar till varför han skulle ha mördat henne, det som framkommer här är så himla vansinnigt att man tar sig för pannan.

Jag tror mest på just "olycka" där Madsen såklart kan ha varit på sätt och vis vållande, dvs hon har råkat ta på något man inte borde, eller trillat och spräckt skallen. Möjligen att han puttat till henne utan mening att skada "flytta på dig", eller något sådant.
Sen har han i panik sänkt kroppen, oavsett om hon levde eller inte och desperat seglat runt och försökt komma på en historia.

Jag gissar att han faktiskt var på väg in till hamn för att göra en bättre urstädning av båten innan polisen skulle komma för husrannsakan men när han blev upptäckt så var det slut på alternativ och han hoppades att en sänkning skulle "städa upp" tillräckligt mycket.

Att han verkade så lugn och glad var säkerligen för att han trodde att det var bästa sättet att visa att han hade rent mjöl i påsen.

Det behövs ingen ”vettig förklaring” varför en galenpanna som Madsen skulle ha mördat henne. Han kanske tröttnade att ha henne ombord? Han är ju omvittnat galen och brusar upp av små saker. Tror sig alltid ha rätt.

Det finns ingen vettig förklaring heller varför han skulle ha ”begravt” henne till sjös. Vem har bett honom om det?

Det är ju bara ytterligare ett hån gentemot hennes anhöriga. Inte nog med att han dödade henne han dessutom såg till att hennes anhöriga inte fick hem sin dotter/sambo för att begrava henne och ta farväl.

Fyi fan vilket ljugande äckel han är.

Kul för hans egen fru också att läsa om äcklet i media. Hur han slingar sig och ändrar sig och kommer med en hel osannolik historia.
Citera
2017-08-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ingen är väl särskilt överraskad av just den här utvecklingen. Det enda som förvånar mig är att "medgivanden" inte kom betydligt tidigare.

Polisen fick väl den här informationen direkt efter olyckan från PM och han ville gå ut med det till media, men det ville inte rätten.

Sedan att de åker ut med ubåten och blir fotograferade så mycket, att PM vet att han är känd i Danmark, att de passerar så många båtar och nyfikna, att de är isolerade på en ubåt talar för att det inte var planerat.

Just att han sänker ubåten medvetet tyder dock på att han ville gömma undan eventuella bevis, även om det möjligtvis var en olycka.

Märkligt historia hur som helst. Skulle kunna vara en deckarroman. Ibland överträffar verkligheten dikten.
Citera
2017-08-21, 16:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och, vad hade massmedia gjort då? Frågat, hur dog hon etc., polisen hade fått ägna sig mer åt journalister än åt brottsutredningen. Men, jag är ingen polis, men om jag var det, och i ledande ställning, hade jag beordrat att inget läcker ut. Den enda gång det skulle vara relevant, var om polisen kunde få in någon ny info vid läckage, men knappast i detta fall.

Och, inte minst, vad säger dom till de anhöriga, ge mer detaljer från PM's berättelse? Att det är så, kanske, då ska alltså de anhöriga få leva med en utsaga från den häktade? Det fanns en anledning till lycka dörrar och ingen info till pressen, fatta!!!
Jag fattar mycket väl det du säger men delar inte din åsikt. För det är en åsikt att det är bäst att polisen "jobbar ifred". Redan ordvalet bär en åsikt, att allmänheten annars skulle störa polisen. Därför får polisen allt oftare jobba utan insyn.
Frågor från pressen får polisen arbeta mycket med ändå, det slutar inte ringa för att polisen är tyst.
Men den här diskussionen är OT och oss emellan leder den knappast någon vart.
Citera
2017-08-21, 16:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Att PM valde att sänka ubåten tyder på att det fanns spår i den som han ville dölja. Detta i sin tur innebär att mordet skedde nere i själva ubåten och inte i tornet, eller att hon knuffades överbord.

Det är nästan tre meter upp från ubåtens golv till toppen av tornluckan - vad kan hon ha vägt? 60 kg? Hur har han fått upp den döda kroppen uppför den smala stegen och genom den trånga tornluckan? På bilderna ser inte Madsen ut att vara en person som orkar klättra tre meter upp bärandes på 60 slappa kilo.
Skrivet metervis om tidigare i tråden !
Citera
2017-08-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
*Lyfter ner foliehatten från kroken på väggen och spänner fast den ordentligt*

Det här är en longshot, helt klart.

1. Man har hittat ett tydligt pentagram intill RML Spacelabs anläggning i Köpenhamn.
Klippet visar hur man zoomar in i Google Earth och det går inte att förneka det; ett tydligt pentagram målat med svart färg.

Nu råkar ju det finnas ett pentagram där då den årliga Heavy Metal festivalen Copenhell går av stapeln precis där, varje år sedan 2010.
Citera
2017-08-21, 16:55
Medlem
Docklands avatar
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Att vifta runt ytan lär knappast ge något?
Citera
2017-08-21, 16:57
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Att vifta runt ytan lär knappast ge något?

För att det inte behöver ligga just vid botten, det är enklare och effektivare.
Citera
2017-08-21, 17:00
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nu råkar ju det finnas ett pentagram där då den årliga Heavy Metal festivalen Copenhell går av stapeln precis där, varje år sedan 2010.

Shit, det vore ju annars fantastiskt med ett satanistspår! Det är det enda denna story saknar än så länge.

Kolla här: Han har skrivit Satan på svetshjälmen också (12:19).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in