2017-08-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, ett hemmabygge som sagt.
Själv skulle jag aldrig ge mig iväg med en hemmabygd ubåt.
Undrar hur många här i tråden som egentligen skulle vågat sig på att åka en hemmagjord u-båt. Kan ni räcka upp en hand?
Hade frågan kommit för två veckor sedan hade jag greppat kameran och armbågat mig fram.
Citera
2017-08-21, 16:12
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Klart att han har mördat henne, annars hade han inte dumpat henne i havet...eller ja, begravt henne till havs som han sagt. Hur tror han isf att han har den rätten? Galna jävla psykopat.
Citera
2017-08-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom de hållit en del förhör med Madsen så måste det beläggas att historia nr två har bäring. Och det tar tid. Polisen kan inte gå ut med något under förundersökning om de inte har på fötterna. Skulle de göra det varje gång en misstänkt ändrar sig skulle det bli fler frågor från allmänheten än svar. Polisen gör helt rätt. Nu har de konstaterat att hon med all sannolikhet inte är i livet. Och uppgifterna att han sänkt henne i sjön tar man på allvar nu.

Polisen har inte facit bara för att Madsen sagt i version nr 2 att hon avled pga en olycka. Detta måste ju man ju få belägg för. Nu är man så pass säkra att det stämmer att man beslutat sig för att gå ut med det.

Begriper inte vad som är så konstigt med det?

Tack, en del här inne har inte så mycket fattningsförmåga, konsekvenstänk eller liknande, ganska tröttsamt, men du har bra tålamod, bra beskrivet och hoppas att ignoranterna lär sig något!
Citera
2017-08-21, 16:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Klart att han har mördat henne, annars hade han inte dumpat henne i havet...eller ja, begravt henne till havs som han sagt. Hur tror han isf att han har den rätten? Galna jävla psykopat.

Brott mot griftefriden, finns det brottet i Danmark?
Citera
2017-08-21, 16:15
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK

Självklart är det mord. Som du säger, man dumpar inte olycksoffer i havet. Bara ett sådant medgivande borde vara nog för en fällande morddom.
Citera
2017-08-21, 16:18
Medlem
Det finns inga vettiga förklaringar till varför han skulle ha mördat henne, det som framkommer här är så himla vansinnigt att man tar sig för pannan.

Jag tror mest på just "olycka" där Madsen såklart kan ha varit på sätt och vis vållande, dvs hon har råkat ta på något man inte borde, eller trillat och spräckt skallen. Möjligen att han puttat till henne utan mening att skada "flytta på dig", eller något sådant.
Sen har han i panik sänkt kroppen, oavsett om hon levde eller inte och desperat seglat runt och försökt komma på en historia.

Jag gissar att han faktiskt var på väg in till hamn för att göra en bättre urstädning av båten innan polisen skulle komma för husrannsakan men när han blev upptäckt så var det slut på alternativ och han hoppades att en sänkning skulle "städa upp" tillräckligt mycket.

Att han verkade så lugn och glad var säkerligen för att han trodde att det var bästa sättet att visa att han hade rent mjöl i påsen.
Citera
2017-08-21, 16:18
Medlem
Vi får hoppas att PM tar sitt förnuft till fånga till och berättar sanningen stegvis. Nu har han ju redan ljugit två gånger. Men det kanske kan vara en process att erkänna för sig själv vad som egentligen hände. Någon olycka tror jag då inte på. Händer det olyckor tar man kontakt med polisen eller räddningstjänsten, man försöker inte sopa undan spår.
Citera
2017-08-21, 16:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Tanken slog mig även om jag avfärdade det hela som för galet men PM har med sitt ubåtsprojekt samarbetat med en annan firma som utvecklar mobila undervattensmoduler för boende. Några av bilderna skall vara i samarbete med UC3 Nautilus-projektet från 2008, i Köpenhamn.
Men det skulle vara något som är ännu märkligare än hela historien så här långt.

Intressant!

Ärligt talat, så tror jag inte längre att det FINNS något så märkligt att det inte kan vara sant, i den här historien...
Citera
2017-08-21, 16:23
Medlem
LeeVans avatar
Ser att PM gjort vissa avgörande medgivanden.

Ingen är väl särskilt överraskad av just den här utvecklingen. Det enda som förvånar mig är att "medgivanden" inte kom betydligt tidigare.

Nu behöver vi en kropp för att få ordning på brottsrubriceringen.
Citera
2017-08-21, 16:24
Medlem
Beerpunchs avatar
Teorierna och gissningarna haglar här inne så nu är det min tur.

KW var på båten för att göra sitt jobb men surkuken PM var inte alls speciellt lätt att intervjua, när då PM föreslår att dom ska ta ett glas bubbel så är inte KW sen att hänga på.
Här ser hon sin chans att fylla på surgubben lite så han börjar snacka, det går ner ett glas och det går ner två flaskan är slut och KW börjar få ut lite av intervjun men gubben är fortfarande grinig och släpper inte alls in henne som hon vill.

PM frågar nu om KW vill ha något mer att dricka men hon tackar artigt nej och ber om en flaska vatten, här väljer gubben själv att gå på starkspriten eller så är det KW som i hopp om att alkoholen/sanningsserumet ska slå till på riktigt och säger, nej tack men ta du en skepparsup det ska du ha som kapten.

Gubben börjar hälla upp, sanningsserumet börjar verka och PM börjar snacka men inte bara om ubåten han berättar också för KW hur vacker hon är och att han vill veta mer om henne.

PM fortsätter att klunka rom och blir mer och mer närgången, KW börjar inse att det kanske inte var så bra det här med alkoholen, han verkar ha ett jävligt dåligt sinne för rusdrycker.
PM börjar fyllna till ordentligt och blir ännu mer närgången, här biter KW ifrån!

Hon förklarar lite bryskt att hon har ett förhållande på fastlandet ( hon har en del skinn på näsan....) och att dom ska fortsätta snacka om ubåtar raketer och uppfinningar och PM´s livshistoria.

Intervjun fortsätter han släpper lite info då och då men är märkbart irriterad över att han inte får någon kärlek han som varit så bussig och bjuckar på ubåtstripp, han sköljer ner sitt missnöje med mer sprit.

Nu är båda två märkbart irriterade på varandra gubben vill knulla och det får han inte och KW vill ha sin story och det får hon inte, dom börjar munhuggas lite och PM sveper ett glas starkt, det är nu det spårar, KW försöker än en gång att få nått ur fanskapet och gubben försöker än en gång att närma sig och kladda på henne. Röster höjs från båda parter och PM klipper till henne med en redig höger, gap skrik och kaos KW har panik nu, ännu ett slag smäller till i hennes ansikte hon faller till golvet med PM som kastar sig över henne och stryper henne till döds.

Det var allt för mig
Citera
2017-08-21, 16:25
Medlem
80231s avatar
Han kör samma strategi som under konflikten med ubåtsföreningen vad det verkar. Glidande kanske det kallas. Nya positioner/berättelser i syfte att försöka vinna.

Arbogakvinnan Möller gjorde/gör väl på på samma sätt.
Senast redigerad av 80231 2017-08-21 kl. 16:27.
Citera
2017-08-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen har, om nu Madsen talat sanning, alla uppgifter på hand. De vet vad som skett, varför det har skett och när. De vet allt. Under förutsättning att Madsen är sanningsenlig. Nu vill de hitta Kim. Jag önskar bara att alla dessa spekulationer fick sitt slut. Inget kommer hända förrän åklagaren har sytt ihop sitt åtal med allt vad det innebär. Dansk polis läcker uppenbarligen inte så mycket som svensk polis gör. Det har vi i alla fall kunnat konstatera.

Du är rätt ute, det finns en mängd uppgifter ( glöm inte KW's telefonsamtal till pojkvännen, som resulterade i att han larmade!).

De måste nog hitta KW, om det inte ska bli pannkaka av hela åtalet. Vi kan förvänta oss noll delresultat av undersökningen, polisen går bara ut om man tror sig få hjälp med fakta.

Så, alla glada spekulanter på vad som hänt, bered er på att det kanske aldrig blir känt av mer än en enda person.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in