2017-08-21, 15:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Men va f-n har hennes klädsel med etta att göra. Kollade förut o såg bilder av henne med kjol o leggings o tydligen gillade hon att ha kjol! Kvinnor ska väl för 17 kunna ha kjol utan att männen tror att de är ute efter sex!? Leende får man också ha trots att man är kvinna.

Fast nu är vi där igen. Att kvinnor SKA kunna gå nakna, fulla och raglande genom stadens park klockan 1 på natten utan att bli våldtagna, betyder inte att det är särskilt smart att göra just det... Man måste ha lite sunt förnuft också, annars klarar man sig inte här i världen.
Citera
2017-08-21, 15:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"PM har sagt....", men är det 100% belagt? Kan polisen gå på utsaga från en misstänkt, som ändrat sig minst en gång? Du inser, svaret är NEJ, dom kunde inte gå ut med obekräftade uppgifter, eller hur?
Du missar viktiga definitioner. Om förhörsledare hört och bandat att PM sagt att han slängt henne i sjön....ja då är det 100% bevisat ATT HAN SAGT DET.
Vi normala vet att det kan vara lögn. Vi måste ändå säkerställa OM det är lögn. Det kan vara sant.
Polisen hade mycket väl kunnat delge massmedia att PM i förhör sagt att Kim var död.
Citera
2017-08-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du läser för många sagor
Tanken slog mig även om jag avfärdade det hela som för galet men PM har med sitt ubåtsprojekt samarbetat med en annan firma som utvecklar mobila undervattensmoduler för boende. Några av bilderna skall vara i samarbete med UC3 Nautilus-projektet från 2008, i Köpenhamn.
Men det skulle vara något som är ännu märkligare än hela historien så här långt.
Citera
2017-08-21, 15:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Hittills är det väl bara uppgifter från PM, man måste hantera den med hänsyn till att den förmodligen är obelagd.
Den förblir obelagd tills de hittar henne.
Citera
2017-08-21, 15:16
Medlem
Det verkar så konstigt att han skulle mördat kvinnan, som om han inte skulle bli misstänkt efter att vara den sista som setts med henne, och i en ubåt! Om han nu ville döda henne av nån anledning så kunde han ju fått intervjun till att ske under en skogspromenad eller nått, nån plats där det inte blir lika uppenbart att han är den sista som träffat henne.
Jag tror det här har varit en "olycka" från början, som blev ett mord.

Jag vet inget om ubåtar men såhär tänker jag det kan ha gått till (eller är det tekniskt omöjligt?)
De är ute med ubåten och står där uppe tillsammans, trevligt... Så kommer han på att han ska ner och fixa med nått nere i ubåten, hon står kvar där uppe sålänge och tittar på solnedgången. Väl nere i ubåten faller han in i sina vanliga rutiner, sånt som han brukar göra när han är själv där. Går i egna tankar och glömmer av att hon står där uppe. Så förbereder han sig och dyker. En stund senare kommer han på det, visstja journalisten!! och då är det försent. I panik stressar han fram ett beslut att försöka få det till en ren olycka eller rentav att det aldrig hänt, att han släppt av henne på kajen.
Citera
2017-08-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Du missar viktiga definitioner. Om förhörsledare hört och bandat att PM sagt att han slängt henne i sjön....ja då är det 100% bevisat ATT HAN SAGT DET.
Vi normala vet att det kan vara lögn. Vi måste ändå säkerställa OM det är lögn. Det kan vara sant.
Polisen hade mycket väl kunnat delge massmedia att PM i förhör sagt att Kim var död.

Eftersom de hållit en del förhör med Madsen så måste det beläggas att historia nr två har bäring. Och det tar tid. Polisen kan inte gå ut med något under förundersökning om de inte har på fötterna. Skulle de göra det varje gång en misstänkt ändrar sig skulle det bli fler frågor från allmänheten än svar. Polisen gör helt rätt. Nu har de konstaterat att hon med all sannolikhet inte är i livet. Och uppgifterna att han sänkt henne i sjön tar man på allvar nu.

Polisen har inte facit bara för att Madsen sagt i version nr 2 att hon avled pga en olycka. Detta måste ju man ju få belägg för. Nu är man så pass säkra att det stämmer att man beslutat sig för att gå ut med det.

Begriper inte vad som är så konstigt med det?
Citera
2017-08-21, 15:18
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jag är inte övertygad. Folk har dömts både i Sverige och Danmark även i fall där man inte hittat vare sig brottsplatsen eller kroppen. Det kan räcka med att den försvunna personen går att knyta till MGM och att inga andra personer kan ha varit närvarande för att to BO av daga (och det finns även fall där flera MGM dömts).
Det blir intressant om rubriceringen ändras och om PM och dennes ombud då ändrar historien och slänger in ytterligare personer i förloppet. Rätten kan få mycket svårt att motbevisa att PM inte gått iland med båten någonstans och att fler personer anslutit för att sedan lämna.

Han skulle säkerligen kunna komma undan med medhjälp eller vållande om han hävdar att de skulle smuggla flyktingar eller hjälpte en segelbåt i nöd (Dead Calm, PM gillar ju film) och att han plötsligt stod ensam med en död person ombord.
Mja, för att döma för mord krävs ju bevis på att någon mördats. Ta t.ex. Aki-fallet i Arbogarättegången - där har man övertygande bevis på att han mördats, men då man inte kan fastställa vem som mördat honom eller hur så kan det ändå bli svårt att fälla i Hovrätten.
Det finns en rad graverande indicier i det här fallet, men ingen kropp. Det kan inte uteslutas att PM talar sanning även om hans känslokyla starkt talar emot det. Att blanda in människosmuggling och/eller andra parter tror jag man kan glömma.
Citera
2017-08-21, 15:21
Medlem
Hon har alltså rest runt till farliga ställen i världen under många år. Så kommer hon hem till Skåne och kliver på en ubåt i Öresund och dör.

Om jag hade dragit denna historia innan händelsen. Hur många hade trott mig?
Citera
2017-08-21, 15:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
klarade inte kopiera i blåtext på mobilen...

Citat:
Tanken slog mig även om jag avfärdade det hela som för galet men PM har med sitt ubåtsprojekt samarbetat med en annan firma som utvecklar mobila undervattensmoduler för boende. Några av bilderna skall vara i samarbete med UC3 Nautilus-projektet från 2008, i Köpenhamn.
Men det skulle vara något som är ännu märkligare än hela historien så här långt.
Hahaha ! Det är ju lätt att garva åt dina assosiationer...men oj. Tänk om det finns en koppling? Tänker på att såväl Kims fästman som Madsens fru är väldigt länkade till olika design och konstprojekt. Citerar från din länk:
"MICRO DWELLINGS, London 2006

MICRO DWELLINGS have been realized with support from Arts Catalyst, London, Kunstnernes Hus, OSLO and The Danish Arts Agency, Denmark
Together with Artist Neal White, N55 is developing a thing called the SPACE ON EARTH STATION. It will be presented the first time in 2006 by Arts Catalyst in London. The MICRO DWELLINGS will be used to build the SPACE ON EARTH STATION.

Thanks to: Neal White, Claus Nørregaard, Peter madsen, Erle White, Claus Nørregaard, Peter madsen, Erle Stenberg, øivind Slaatho and Mette Høj. "
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2017-08-21 kl. 15:33. Anledning: OMG - felkopiering
Citera
2017-08-21, 15:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Galet var ordet.
Citera
2017-08-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Vad jag förstår dumpades kroppen överbord i Kögebukten där Ubåten också sänktes på fredagsmorgonen.
Men vid vilken tidpunkt efter torsdagskvällen dog Kim, vet någon det?

Det är just det som är kruxet. Färden skulle bara vara någon timme eller så. Redan vid 20:30 när de sist observerades båda två (där det finns bildbevis) bör de ha börjat vända tillbaka mot CPH vilket de inte gjorde (sista observationen efter fotona är tagna anger en gir mot syd). Nästa observation är inte särskilt långt därifrån och vid midnatt då båten skall ha haft en ostlig kurs och korsat farleden Drogden.
Då färden inte var planerad för någon längre sejour, mobiltäckningen är relativt god (i det området) och KW hade mobil så kan man anta att några ändringar i planerna skulle meddelats (vilket inte skett). Lägg där till PMs ursprungliga lögn om att han satt av henne vid 22:30 så kan man ana sig till att brottet (eller en eventuell olycka) begicks någon gång mellan 20:30 till Midnatt. Fartyget befann sig då fortfarande i området öster om CPH. Därefter färdades båten söderut under flera timmar (alternativ drev den då det eventuellt skulle stämma överens med strömmarnas riktning och hastighet mot vart den återfanns) och PM hävdar att han dumpat kroppen i Koge bukt.
Oavsett hur man vrider och vänder på det så måste han i så fall väntat flera timmar efter en påstådd olycka, av någon anledning tagit sig nära 10 distans söderut och dumpat kroppen flera timmar senare.
Citera
2017-08-21, 15:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det är just det som är kruxet. Färden skulle bara vara någon timme eller så. Redan vid 20:30 när de sist observerades båda två (där det finns bildbevis) bör de ha börjat vända tillbaka mot CPH vilket de inte gjorde (sista observationen efter fotona är tagna anger en gir mot syd). Nästa observation är inte särskilt långt därifrån och vid midnatt då båten skall ha haft en ostlig kurs och korsat farleden Drogden.
Då färden inte var planerad för någon längre sejour, mobiltäckningen är relativt god (i det området) och KW hade mobil så kan man anta att några ändringar i planerna skulle meddelats (vilket inte skett). Lägg där till PMs ursprungliga lögn om att han satt av henne vid 22:30 så kan man ana sig till att brottet (eller en eventuell olycka) begicks någon gång mellan 20:30 till Midnatt. Fartyget befann sig då fortfarande i området öster om CPH. Därefter färdades båten söderut under flera timmar (alternativ drev den då det eventuellt skulle stämma överens med strömmarnas riktning och hastighet mot vart den återfanns) och PM hävdar att han dumpat kroppen i Koge bukt.
Oavsett hur man vrider och vänder på det så måste han i så fall väntat flera timmar efter en påstådd olycka, av någon anledning tagit sig nära 10 distans söderut och dumpat kroppen flera timmar senare.
Kan, hemska tanke, ha pysslat med styckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in