2017-08-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Hon har alltså rest runt till farliga ställen i världen under många år. Så kommer hon hem till Skåne och kliver på en ubåt i Öresund och dör.

Om jag hade dragit denna historia innan händelsen. Hur många hade trott mig?
Farliga ställen i världen? Som vilka då? New york eller peking är inte farligare än sverige i dagens samhälle.
Senast redigerad av CentroX 2017-08-21 kl. 15:28.
Citera
2017-08-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan, hemska tanke, ha pysslat med styckning.
Det skulle ju synts i ubåten. Tänk lite.
Citera
2017-08-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Mja, för att döma för mord krävs ju bevis på att någon mördats. Ta t.ex. Aki-fallet i Arbogarättegången - där har man övertygande bevis på att han mördats, men då man inte kan fastställa vem som mördat honom eller hur så kan det ändå bli svårt att fälla i Hovrätten.
Det finns en rad graverande indicier i det här fallet, men ingen kropp. Det kan inte uteslutas att PM talar sanning även om hans känslokyla starkt talar emot det. Att blanda in människosmuggling och/eller andra parter tror jag man kan glömma.

Det är ett tiotal fall i Sverige om jag minns rätt och åtminstone ett i Danmark där folk dömts utan kropp eller mordplats utan enbart på indicier och vittnesuppgifter om att de dömda och offren senast sågs tillsammans. Men nej det hör ju inte till vanligheterna.
Citera
2017-08-21, 15:30
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Är det inte ett olycksfall (vilket jag betvivlar) så är det inte långsökt att gissa att hon ställde lite för jobbiga frågor/påståenden som han absolut inte ville skulle publiceras i Wired! Han har ju lite turer bakom sig med konflikter och tjafs, och ägarskapet på ubåten har det ju bråkats om många gånger innan ubåtsföreningen valde att kliva åt sidan för att slippa eländet, och det är ju inte svårt att gissa att hon redan innan hade talat med många av dessa personerna när hon samlade in bakgrundsfakta?

Han har redan visat med sina handlingar att han är en smula instabil och pressa en sådan människa i ett trängt utrymme - ute på havet helt utan insyn eller möjlighet att komma undan, ja då är risken stor att det blir som det blev.
Det har spekulerats mycket om ett sådant scenario. Att KW bara skulle göra ett "feel good" knäck om den fantastiska Raket-Madsen ser jag som uteslutet. Dylika reportage redan gjorts ad nauseum.
Men att hon skulle pressa honom i en sådan utsatt situation verkar onekligen osannolikt. Hon kan däremot bara ha råkat hinta åt vart hon tänkte gå med artikeln, och då det gick upp för PM att det inte skulle bli bara smicker så tappade han fattningen.
Citera
2017-08-21, 15:32
Medlem
Polisen har, om nu Madsen talat sanning, alla uppgifter på hand. De vet vad som skett, varför det har skett och när. De vet allt. Under förutsättning att Madsen är sanningsenlig. Nu vill de hitta Kim. Jag önskar bara att alla dessa spekulationer fick sitt slut. Inget kommer hända förrän åklagaren har sytt ihop sitt åtal med allt vad det innebär. Dansk polis läcker uppenbarligen inte så mycket som svensk polis gör. Det har vi i alla fall kunnat konstatera.
Citera
2017-08-21, 15:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Det skulle ju synts i ubåten. Tänk lite.
Vad vet du om det?
Citera
2017-08-21, 15:36
Medlem
Liberty75s avatar
Emilie Meng, som försvann och sedan hittades mördad utanför Köpenhamn julafton 2016 är ju väldigt lik Kim Wall. Hon hade legat i vatten en längre tid. Har inte läst så mycket om fallet men likheten är slående. Googla och kolla.
Citera
2017-08-21, 15:36
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är ett tiotal fall i Sverige om jag minns rätt och åtminstone ett i Danmark där folk dömts utan kropp eller mordplats utan enbart på indicier och vittnesuppgifter om att de dömda och offren senast sågs tillsammans. Men nej det hör ju inte till vanligheterna.
Och jag tror att i alla dessa fall att man kunnat utesluta annan dödsorsak, samt att MGM haft starka motiv. Nu hävdar ju PM en förklaring som inte bara kan förkastas, även om den inte övertygar.
Citera
2017-08-21, 15:37
Avslutad
Undra hur belysningen var ombord när det blev mörkt ute.
Kan det ha varit en direkt orsak till olyckan (om det nu var en olycka) att belysningen ombord var för dålig.

Ubåten var nog inte helt redo för en nattfärd om man tänker på att den saknade lanternor utvändigt.
Jag tror hon trampade snett, föll och slog huvudet rakt ner i betongen och bröt nacken.
Men det lär vi ju aldrig få svar på då PM dumpade kroppen.

I värsta fall tror jag att hon var så svårt skadad att han dumpade henne så hon drunknade, han kunde inte se henne lida helt enkelt.
Men frågan är varför inte han tillkallade SOS eller 112 och varför han dumpade henne även om hon låg där förlamad på golvet.

Jag hoppas han får ett riktigt hårt straff för att han inte ringde 112, man vet inte hur mycket KW plågades innan hon dog, om det var en olycka så tror jag hon plågades rejält.
Citera
2017-08-21, 15:38
Medlem
Ferhs avatar
Hade det varit en olycka så finns det ju ändå ingen anledning att begrava henne till havs, utan borde ju ha tagit med kroppen tillbaka iland isåfall, av ett antal anledningar. Så det gjordes rätt säkert i syfte att dölja något.

Om han mördade henne så gissar jag på att han använde en kniv eller hammare eller annat verktyg ombord som han senare slängde överbord, och att det knappast var planerat i förväg utan att det var hon som provocerade fram det hela på nått sätt.
Citera
2017-08-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan, hemska tanke, ha pysslat med styckning.
Kanske men jag har svårt att se att han har psyke eller verktyg för det. Däremot måste det varit ett hästjobb att få upp en död kropp ur båten. Även om havet skulle varit så pass lugnt att den främre luckan gick att använda är det 50-60kg som skall lyftas nära tre meter i höjdled genom en trång trumma med stege ivägen. Det går ju med rep och dylikt med lär ändå ha tagit tämligen lång tid.

Han har ju varit känd för vredesutbrott och kastat verktyg och dylikt på folk så det kan ju ha slagit slint och dödsfallet en "olycka" ur PMs synvinkel. En annan variant är att han sagt åt henne att gå ner i båten, stängt luckan och kört dieseln med stängda spjäll (medvetet eller omedvetet) och helt sonika tuffat söderut och plötsligt är hon död. För att det skall till att sänka båten så lutar dock den rimligaste förklaringen åt att där fanns bevis och då bör det ha funnits blod eller andra kroppsvätskor.
Han kan ju förvisso ha tappat det totalt och, medveten om att han kommer att åka dit, har sänkt båten för att ingen annan skall få ha den men det känns betydligt mer långsökt än att det rör sig om en brottsplats.
Citera
2017-08-21, 15:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen har, om nu Madsen talat sanning, alla uppgifter på hand. De vet vad som skett, varför det har skett och när. De vet allt. Under förutsättning att Madsen är sanningsenlig. Nu vill de hitta Kim. Jag önskar bara att alla dessa spekulationer fick sitt slut. Inget kommer hända förrän åklagaren har sytt ihop sitt åtal med allt vad det innebär. Dansk polis läcker uppenbarligen inte så mycket som svensk polis gör. Det har vi i alla fall kunnat konstatera.
OJ! Vad har du fått denna information, att polisen VET ALLT om hur det gått till och varför?? Var snäll och delge oss om du sitter på uppgifter ingen annan har hittills. Eller har du bara läst Aftonbladet med ett öppet sinne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in