2017-08-18, 16:47
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Shit det lät kraftigt OD. Har mådde du i början, och sen mot slutet?

Tänkte precis skriva själv att jag har sparat ett par st 70mg som jag tänkte spetsa dagen lite med, blir nog dock bara 5-6st 70mg totalt idag, ska på party!

Till en början så mådde jag inte särskilt dåligt utan var mest riktigt påverkad, egentligen inte på ett trevligt vis men jag hade sovit och ätit dåligt några nätter innan också så det hjälpte inte till. I slutet efter en stor dos så slocknade jag, kändes nästan som att ODa på opiater fast ännu värre. Vaknade upp 3h senare i ett förvirrat tillstånd med galet hög puls, ett hjärta som slog dubbelslag och till slut svimmade jag av. Blev sövd med stesolid och propofol på sjukan för att det fanns en överhängande risk att någonting riktigt illa kunde ha inträffat annars.

Känner mig fortfarande riktigt konstig med smärtor i hjärtat, ett hemskt tryck i huvudet som gör att jag känner pulsslag i öronen och andra trevligheter. Det var självklart otroligt ohälsosamt och jag vill höja ett varningens finger för elvanse i stora doser. Förhoppningsvis är ingen lika idiotisk som mig och tar såna bisarra doser för det kan gå riktigt illa även om amfetamin är svårt att dö utav. Känns nästan som att jag utvecklat PTSD efter denna händelsen.
Citera
2017-08-20, 16:06
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Till en början så mådde jag inte särskilt dåligt utan var mest riktigt påverkad, egentligen inte på ett trevligt vis men jag hade sovit och ätit dåligt några nätter innan också så det hjälpte inte till. I slutet efter en stor dos så slocknade jag, kändes nästan som att ODa på opiater fast ännu värre. Vaknade upp 3h senare i ett förvirrat tillstånd med galet hög puls, ett hjärta som slog dubbelslag och till slut svimmade jag av. Blev sövd med stesolid och propofol på sjukan för att det fanns en överhängande risk att någonting riktigt illa kunde ha inträffat annars.

Känner mig fortfarande riktigt konstig med smärtor i hjärtat, ett hemskt tryck i huvudet som gör att jag känner pulsslag i öronen och andra trevligheter. Det var självklart otroligt ohälsosamt och jag vill höja ett varningens finger för elvanse i stora doser. Förhoppningsvis är ingen lika idiotisk som mig och tar såna bisarra doser för det kan gå riktigt illa även om amfetamin är svårt att dö utav. Känns nästan som att jag utvecklat PTSD efter denna händelsen.

Hur länge fick du ligga på sjukhus? Vem/hur tog du dig till sjukhuset och hur lång tid efter sista dosen blev det OD?
Under hur lång tid intog du 1,5g och vad var högsta dosen du tog enskilt.
Blir det någon uppföljning för att kolla om du skadat hjärtat eller liknande? Nyfiken på informationen du fick av läkaren och ev uppföljning.
Citera
2017-08-21, 17:54
Medlem
Citat:

Men att ta 2x30mg per dag borde väl itne vara något problem?
Hur mycket kan man trappa upp om man ej känner något?
t.ex: Provade en 30mg men kände inget
Citera
2017-08-22, 17:33
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Hej alla.

Jag började med concerta för ca 1-2 år sedan.
Gick över till ritalin 20+20 mg dag som blev 40+40 /dag

Kört på 40+40 nu i 7-8 månader och aldrig fått bra effekt / fungerande liv.
Vi har mkt bra kontakt får ritalin för 2 månader i stöten. Aldrig lämnat positivt pissprov eller är pundare, behöver inte lämna urinprover längre.

Ska träffa läkaren på Fredag och undrar kan han byta direkt till Elvanse eller behövs det flera överläkare / licens?

"En annan fördel är att man inte behöver den speciella licens som gäller för till exempel Metamina d.v.s. Dexamfetamin, vilket i princip bör göra att det går snabbare från att du får ett recept till det att du kan hämta medicinen på apoteket. Det är väl i och för sig mest första gången det kan ta tid att få en licens och det hela brukar gå mycket snabbare när licensen ska förnyas eftersom Läkemedelsverket LVM redan har dina uppgifter och gått igenom dem."
Senast redigerad av Anonymt.konto12 2017-08-22 kl. 17:38.
Citera
2017-08-22, 18:17
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Hur länge fick du ligga på sjukhus? Vem/hur tog du dig till sjukhuset och hur lång tid efter sista dosen blev det OD?
Under hur lång tid intog du 1,5g och vad var högsta dosen du tog enskilt.
Blir det någon uppföljning för att kolla om du skadat hjärtat eller liknande? Nyfiken på informationen du fick av läkaren och ev uppföljning.

Skulle säga att ODn inträffade 3-4h efter sista och högsta dosen vilket var ca 400mg i ett stöt. Kunde ringa en bekant som kunde skjutsa mig till sjukan där jag fick spendera natten. Fick åka hem dagen efter och det ingen uppföljning. Jag pratade inte särskilt mycket med läkaren personligen så har inte så mycket mer information att delge.

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMartin69
Men att ta 2x30mg per dag borde väl itne vara något problem?
Hur mycket kan man trappa upp om man ej känner något?
t.ex: Provade en 30mg men kände inget

2x30 är absolut inget problem och min högst amatörmässiga åsikt är att doser upp till ca 150mg dag brukar vara helt lugnt. Däremot reagerar alla olika och jag råder dig att ge fan i att trappa upp och mixtra med dosen allt för mycket på eget bevåg. Prata med din läkare om du känner att din dos är för låg.
Citera
2017-08-23, 13:13
Medlem
För ett tag sen fick jag en 70mg elvanse av min polare, som jag skulle ha i pluggsyfte. Denna veckan är det nollning för alla nya studenter på universitet, jag är trött och bakis som fan, kan min elvanse hjälpa mig idag? När bör jag ta den för att få ut det bästa av det, man vill ju inte inta den mitt på dagen
sen bli trött på kvällen, vad tror ni?
Citera
2017-08-23, 14:05
Medlem
Har käkat 70mg dagligen i 3 månader ungefär. Jag har kraftigt högt blodtryck och puls, det snurrar till i skallen bara jag rör på mig. Känner mig ständigt kall i kroppen och svettas hela tiden och rysningar som går över hela ryggen.
Är det nån som känner igen sig?
Har gått på tjack långa perioder dagligen förr och jag har aldrig fått såhär kraftiga problem.
Citera
2017-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyPussy
Har käkat 70mg dagligen i 3 månader ungefär. Jag har kraftigt högt blodtryck och puls, det snurrar till i skallen bara jag rör på mig. Känner mig ständigt kall i kroppen och svettas hela tiden och rysningar som går över hela ryggen.
Är det nån som känner igen sig?
Har gått på tjack långa perioder dagligen förr och jag har aldrig fått såhär kraftiga problem.
Ovan beskrivna bieffekter / effekter har jag absolut inte haft på min 140mg per dag elvanse! Prata med din läkare omgående!
Citera
2017-08-24, 12:43
Medlem
Började med 1 x 30 mg, sedan över till 1 x 60 mg. Nu har jag möjligheten att byta till 2 x 30 mg då jag ibland känner att jag får en "dipp" efter ~4-6 h... Vad är den egentliga skillnaden mellan att ta 1 x 30 mg på morgonen och 1 x 30 mg på eftermiddagen?
Citera
2017-08-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebringer1
Började med 1 x 30 mg, sedan över till 1 x 60 mg. Nu har jag möjligheten att byta till 2 x 30 mg då jag ibland känner att jag får en "dipp" efter ~4-6 h... Vad är den egentliga skillnaden mellan att ta 1 x 30 mg på morgonen och 1 x 30 mg på eftermiddagen?
Största skillnaden blir att då får en sk "steadystate" och märker av bieffekter MINDRE. Och sedan när dom börjar gå ut så gör dom det när du förhoppningsvis sover. så är det för mig iaf. Jag har 70mg morgon 70mg lunch och 70mg eftermiddag.
Citera
2017-08-27, 09:13
Medlem
Citat:
Fick i mig 1500mg på två dagar, tappade omdömet helt i någon sorts manisk halvpsykos. Otroligt obehagligt, nu ger jag fan i denna medicinen då jag uppenbarligen inte hanterar den.

Du får ju skylla dig själv när maxdosen igentligen är 70mg. Sluta punda ner ryktet på Elvanse tack, för finns folk som behöver den.
Citera
2017-08-27, 09:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Du får ju skylla dig själv när maxdosen igentligen är 70mg.
Stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in