2016-07-25, 01:29
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen
500-600mg elvanse skulle jag säga motsvara minst 2-3 gubbar hyffsat gatutjack... tar sällan mer än 100mg elvanse när jag ska bli tjackad. Och tjackad blir jag så det står härliga till. Ger mig knappt vad 300-500mg bra dos ger. Beror ju såklart på tolerans men jag har hållt på i ett par år.
Hur jäkla länge blir du uppe på de där doserna? Om du har bra hjärta vet du inte förens du får hjärtstopp... om en ska vara krass. Verkar vara onödigt mycket för någon som är 18 bast. Verkar bara dumt i min mening.

Är uppe tills skuggorna börjar dansa omkring på väggarna
Citera
2016-07-27, 11:22
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
500 mg elvanse är inte direkt som en halvgubbetjack elvanse är ju 100 procent rent stor stor skillnad är det Men tack för tipsen ska börja trappa ner nu Är inte överdos ja är rädd för utan ja kör det dagligen o mår mer o mer skit för varje dag

Om du läser noggrant angående renhet så kommer du se att elvanse innehåller mer överflödigt pulver(i detta fall tack vare aminosyran) jämfört med tex metamina! Ser nog likadant ut gällande attentin(?)
30mg elvanse innehåller endast 8,9mg dexamfetamin!
Elvanse är dessutom inte trampat med efedrin, meta, koffazon, rc's eller diverse föroreningar... Som sabbar diverse organ, tänk dig om tre utav nämnda grejer är i ett par gubbar tjack eller vad som nu är od... Man är nog inte kaxig om man har en tredjedel utav det med meta och en annan koffazon med den tredje andelen AMF!
Och eftersom Elvansen tas upp så sakta så kanske od risken minskar ytterligare(?)

MEN 500mg är för mycket, 2-300mg någonting toppade jag i dagsbruk under en period och där tappade man medicinskt värde i substansen, samt att man blev pillertrillare på det och sov för lite och blev sakta men säkert deprimerad och allmänt mörk i tillvaron! Det tar as lång tid att sänka toleransen dessutom!

Ber om ursäkt om jag formulerat mig otydligt eller så... Är rätt sliten men har granskat det jag skrivit efter bästa förmåga mvh!
Citera
2016-07-27, 14:04
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Om du läser noggrant angående renhet så kommer du se att elvanse innehåller mer överflödigt pulver(i detta fall tack vare aminosyran) jämfört med tex metamina! Ser nog likadant ut gällande attentin(?)
30mg elvanse innehåller endast 8,9mg dexamfetamin!
Elvanse är dessutom inte trampat med efedrin, meta, koffazon, rc's eller diverse föroreningar... Som sabbar diverse organ, tänk dig om tre utav nämnda grejer är i ett par gubbar tjack eller vad som nu är od... Man är nog inte kaxig om man har en tredjedel utav det med meta och en annan koffazon med den tredje andelen AMF!
Och eftersom Elvansen tas upp så sakta så kanske od risken minskar ytterligare(?)

MEN 500mg är för mycket, 2-300mg någonting toppade jag i dagsbruk under en period och där tappade man medicinskt värde i substansen, samt att man blev pillertrillare på det och sov för lite och blev sakta men säkert deprimerad och allmänt mörk i tillvaron! Det tar as lång tid att sänka toleransen dessutom!

Ber om ursäkt om jag formulerat mig otydligt eller så... Är rätt sliten men har granskat det jag skrivit efter bästa förmåga mvh!

Exakt 500 mg lisdex är ju egentligen bara 140-150 mg Dexamfetamin. Var det jag menade med att det är 150mg 100procent rent dexamfetamin i 500 mg elvanse. Jo OD risken är inte stor för det kroppen kan inte ta upp hur mycket som helst av det samtidigt egentligen ska max vara 70mg elvanse i taget men på doser över 200mg ungefär så känner man inte av det mer utan det blir bara mer långvarigt Men kan nog säkert vara dåligt för en när man har det konstant i systemet 24/7 man känner att kroppen inte riktigt orkar mer

Men jag tar inte 500 mg direkt utan först på morgonen tar ja en dos typ 200-300 sen tar ju den slut runt 6-7 på kvällen då tar ja 200-300 till o sen sova runt 4
Senast redigerad av skunky 2016-07-27 kl. 14:28.
Citera
2016-07-27, 16:37
Medlem
Forsberg21s avatar
Nu har jag provat ett fylla på elvanse, kvällen gick helt okej och hade kul.

Dagen efter var helt okej men lite seg, dag 2 panikångestattacker igen som jag inte haft sen jag började med elvanse.

Kan det vara så att det alkoholen som spökar i flera dagar?

Medecinen funkade bra fram till dem dagen jag drack...
Citera
2016-08-01, 20:15
Avslutad
Fick elvanse idag och börjar med 30mg, vad ska jag förvänta mig? Haft runkalin innan och det gjorde mig nervös med ångest. Känns bra hittills städade bilen i 1 timme och fick sluta först när ryggen gav upp, kändes underligt
Citera
2016-08-01, 20:29
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Fick elvanse idag och börjar med 30mg, vad ska jag förvänta mig? Haft runkalin innan och det gjorde mig nervös med ångest. Känns bra hittills städade bilen i 1 timme och fick sluta först när ryggen gav upp, kändes underligt

De flesta upplever väll mindre ångest på elvanse än ritalin
Citera
2016-08-01, 20:36
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:

Pigg och sugen på att göra saker 2 timmar efter intag, håller i mellan 3-5 timmar sen avtar effekten totalt. efter några dar på 30 mg känner du inget alls tyvärr.

Ps, munntorhet och bli äcklad av mat är min erfarenhet.
Citera
2016-08-01, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Pigg och sugen på att göra saker 2 timmar efter intag, håller i mellan 3-5 timmar sen avtar effekten totalt. efter några dar på 30 mg känner du inget alls tyvärr.

Jaha det var ju trevlig läsning, har du höjt till 60? Lagt till attentin?
Citera
2016-08-01, 21:17
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Jaha det var ju trevlig läsning, har du höjt till 60? Lagt till attentin?

Ja det är fan ingen höjdare men tror det blir bättre finns hopp med denna medicin iaf
Ska träffa läkare imorgon och se vad vi ska höja till...
Citera
2016-08-01, 23:44
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21

det är ju väldigt individuellt, funkar finemang för mig och håller i tills kvällen, men har dock 40 nu och om jag glömmer ta den på ett par dagar så är jag helt förstörd och förvirrad större delen av dagen pga den höga dosen
Citera
2016-08-05, 11:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Kommer ihåg första gången jag tog Elvanse. Ett av mina topp 3 bästa tjackrus - och det var inte ens meningen. Jag tog det enligt läkares ord.

Haft H-AT senaste dagarna, och måste säga att Elvanse hjälper enormt mot det.

Tog en halv 70mg per dag, två dagar i rad.

Nu, tredje dagen, tog jag hel 70mg. Känns mer, och snabbare (2h, 3h innan effekt utav 35mg)

Får se vad som händer.

Nåväl, anledningen till inlägget var dock att kolla hur det går med "lys:et". Kan man separera det från dexamfetamin ännu?
Citera
2016-08-05, 13:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nu, tredje dagen, tog jag hel 70mg. Känns mer, och snabbare (2h, 3h innan effekt utav 35mg)

Får se vad som händer.

Nåväl, anledningen till inlägget var dock att kolla hur det går med "lys:et". Kan man separera det från dexamfetamin ännu?

Hände ju ingenting. Lite mer skrivsugen bara. Trist. Går ju inte köra refill heller i.o.m. att det tar 2-3h innan effekt*.

Hällde ändå i mig lite grann extra nu, 4h senare. Händer väl inget, mer än att - möjligen - nuvarande "effekt" står sig lite längre och jag får svårt att sova...

Märkligt med tanke på vad 30mg gjorde med mig första gången jag tog Elvanse...

*Så frågan kvarstår: separera bort liset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in