2017-08-20, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du har faen inte studerat obdukt.rapp. om Lindberg! Och om du ändå har gjort så har vi ett smaskigt sekretessbrott när du kommit över handlingar.
Vi är en del som för längesen har genomskådat Leif GW såsom krim.orakel. Och vi genomskådar även dig. Du klarar aldrig ut att klara ut Lindbergs död!

Enligt dina tidigare påpekanden , och då gjorda direkt till (JokerMannen) , och enligt CitatRuta ovan sett , så skall jag här , giva dig följande förslag till att låta dig få kontrollera faktan. Obs ! Kárl-Sune Lindbergs' Advokat , är vid namn (Jenny Nórdlund) , och hon har ett direkt nummer , dit du av mig nu hänvisas till att söka kontakt = ( 0920 - 46 10 63 ). Var god ställ frågorna direkt till henne vad hon anser om den brutala och empatilösa misshandeln och mordet på Ólov Róger Lindberg. Var god ställ frågan till henne , om vad hon anser om mitt löfte till både Kárl-Sune Lindberg och hans i dag enda vän Háns Bérgström , om att jag skall , och kommer att göra allt vad som står i min persónliga makt för att finna den egentlige gärningsmannen som bragde Ólov Róger Lindberg om livet på Jordbruks- och Hemmans-Ägorna i KálaMark 30. Var god och ställ frågan till Advokat Jenny Nordlund och beträffande vad hon anser om att jag [JokerMannen] äger och har tillgång till kopior av de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av den då mördade Ólov Róger Lindberg samt att jag där till okså äger och har en video-bands-kopia av den videofilm som Poliserna lät sig inspela inuti LaduGårds-anläggningen den 16/4 År 2004.Obs ! vidare får du här ytterligare ett antalet telefon-nummer till Norrbottens-Polisen , där du kan göra din anmälan emot mig [JokerMannen på Flashbacks' FórumSida] för ett så kallat sekretess-brott. (010 - 568 35 31) och
(010 - 568 35 30) Obs ! här lämnar jag dig okså telefon-numret till FÖRUNDERSÖKNINGS-LEDARE = (010 568 41 15) jag ger dig även därtill okså (010 569 40 28).

JokerMannen.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-20 kl. 04:17.
Citera
2017-08-20, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Menar du att jag måste lämna mordroteln och gå över på trafik?😞

Bäste Gratis-121 》 Det är kusligt att få se i ditt inlägg , enligt utav dig skrivet i CitatRutan här ovan sett , hur du djupgående misstolkar utifrån det jag då skrev. Du skall absolut inte under några omständigheter lämna MordRoteln och sedan gå över till Trafik. Vad du än gör , så sitt kvar på MordRoteln , varför jag skriver så , beror på att , om du sitter i arbeten på MordRoteln , så är det snar dags att du och jag träffar varandra i verkligheten och tar oss en djup och ingående diskussion om det gamla KálaMarksMordet , så skall du även få titta på de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna samt okså videobandet , och då först kommer du att kunna förstå att modet av Ólov Róger Lindberg var i förväg planlagt. Jag skall okså i sådant fall visa dig ett bildfotografi på den mycket troligen och rätte gärningsmannen. Jag vill okså kunna låta dig få se på de Mobila och Fasta TelefonAktivitets-trafik-listorna som jag själv låtit göra utifrån grunden från och med gällande 01/01 2004 och till och med gällande 24/04 2004. Obs ! inóm denna nu nyligen påpekade Telefon-trafiken , där ínom finns okså antingen , ett av gärningsmannens' eller medhjälparens' stora misstag och det bevisar okså samtidig att någon har ljugit , Obs ! här och i detta fallet behövs inga premisser och slutledningar, för här finns , ett av ett så kallat DEDUKTIVT BEVIS.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-20, 11:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var god och ställ frågan till Advokat Jenny Nordlund och beträffande vad hon anser om att jag [JokerMannen] äger och har tillgång till kopior av de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av den då mördade Ólov Róger Lindberg samt att jag där till okså äger och har en video-bands-kopia av den videofilm som Poliserna lät sig inspela inuti LaduGårds-anläggningen den 16/4 År 2004.Obs ! vidare får du här ytterligare ett antalet telefon-nummer till Norrbottens-Polisen , där du kan göra din anmälan emot mig [JokerMannen på Flashbacks' FórumSida] för ett så kallat sekretess-brott. (010 - 568 35 31) och
(010 - 568 35 30) Obs ! här lämnar jag dig okså telefon-numret till FÖRUNDERSÖKNINGS-LEDARE = (010 568 41 15) jag ger dig även därtill okså (010 569 40 28).

JokerMannen.
JokerMannen, du har flera gånger antytt att du har tillgång till det kompletta utredningsmaterialet rörande Kalamarksmordet. Vad står det i de 54 sidor av utredningen som Umeåutredarna menar (se aktbil. 131) att de inte har fått möjlighet att ta del av?
Citera
2017-08-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
JokerMannen, du har flera gånger antytt att du har tillgång till det kompletta utredningsmaterialet rörande Kalamarksmordet. Vad står det i de 54 sidor av utredningen som Umeåutredarna menar (se aktbil. 131) att de inte har fått möjlighet att ta del av?

Hej Draifos ! Det ligger till på följande sätt , att det saknas fortfarande 4 sidor till den kompletta Mobila-och-Fasta Telefon-Aktivitets-Trafik-listorna gällande år 2004. Jag skall berätta lite grann för dig beträffande de tidigare gjorda för-under-söknings-dokumenten som inte finns tillgänglig för allmänheten. Det finns förhör med en då 31-årig kvinna från Älvsbyn som berättar om Kaj Johannes Linna/Engström. Det finns förhör med 7 olika persóner , som då hade köpt brandsläckare av 2 stycken brandsläckar-försäljare , en bodde då på Kalamarksvägen 32 en annan i grannbyn Stockbäck. Det finns vidare 5 gjorda polis-anmälningar emot en av de då , två förekommande brandsläckar-försäljarna , på grund av hotelser , men ! samtliga 5 då gjorda polis-anmälningarna , blev nedlagda av polisen. Där finns vidare ett förhör med 2 olika hantverkare , som då arbetade under en längre tidsperiod hos bröderna Lindberg i KálaMark en månad före själva mordet ägde rum. Hantverkarna utförde då ett större renoverings-arbete på Jordbruks-fastigheten. Det finns även två förhör med två olika Engelska kvinnor , som berättade om Kaj Johannes Linna/Engström. Där finns vidare en persónlighets-beskrivning gjord av Nämnde-mannen Dán Ankarholm och Obs ! där han okså låtit beskriva om den långa och sammansatta indicie-kedjan. Slutligen kan jag berätta , att det finns en 3-sidig skrift på 3 textblad som gjordes av den förre ChefsÅklagaren Mikael LundQvist , som då skrev om Kaj Johannes Linna/Engström , men även en hel del om Håkan Abrahamsson och hör och häpnad , inte ett ord förekommer om Magnus Wiklund. Det finns betydligt mer att kunna berätta för dig lite längre framåt och jag återkommer till dig med mera information så småningom om.

Ps. Jag tror inte att Kaj Johannes Linna/Engström är KálaMarksMördaren , men om det är så att han var en medhjälpare , det får tiden utvisa i den fortsatt utrédningen Ds.
Citera
2017-08-20, 14:34
Medlem
Citat:
Jag föraktar inte alls några åklagare, men det är helt klart att den här historien har skadat förtroendet för åklagarmyndigheten. Undrar om inte dina inlägg här i tråden också har gjort det.

Hej Draifos 》 Ställ mer än gärna relevanta frågor beträffande KálaMarksMordet om det är någonting som du är osäker på , så lovar jag dig , att jag skall tilldela dig svar efter bästa förmåga.

Ps. Ha en fortsatt trevlig dag Ds.
Citera
2017-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
Hej Draifos 》 Ställ mer än gärna relevanta frågor beträffande KálaMarksMordet om det är någonting som du är osäker på , så lovar jag dig , att jag skall tilldela dig svar efter bästa förmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du förklarat alltså att det du menar är antingen en gärningsman eller flera gärningsmän. Det hade inget att göra med planerat mord eller beställningsmord. Sättet du förmedlar dina teorier på verkar vara ett utstuderat drag från din sida, att verka lite dum.

SommarSemestern 》Du läser inte vad jag skriver och berättar , och du förstår inte det som du sedan läser , vilket du i din tur sedan bevisar genom ditt återsvar under mitt tidigare skrivna förklarings-inlägg här ovan nu sett.
Nej och Nej och åter Nej , jag förklarar inget om antingen EN GÄRNINGSMAN eller TVÅ GÄRNINGSMÄN , utan jag förklarar helt klart och tydligt vad det är för skillnad mellan ett BESTÄLLNINGS-MORD och ett PLANERAT MORD. Namnen är endast förklarings-exempels-namn som skall utgöra förståelsen mellan ett BESTÄLLNINGS-MORD och ett PLANERAT MORD. Áron och Péter är bara två namn-exempel på två kriminellt tänkande kamrater och Stèfan skall endast vara offret i min förklarings-berättelse , men du tycks inte kunna förstå utifrån det som du läser som jag tidigare har skrivit. Det är absolut inte TEORIER som jag ville framföra , så som du persónligen upplevde det då du läste , det är en förklarings-berättelse , men du kan helt enkelt inte förstå och begripa utifrån det du läser.

JokerMannen.
Citera
2017-08-20, 15:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hej Draifos ! Det ligger till på följande sätt , att det saknas fortfarande 4 sidor till den kompletta Mobila-och-Fasta Telefon-Aktivitets-Trafik-listorna gällande år 2004. Jag skall berätta lite grann för dig beträffande de tidigare gjorda för-under-söknings-dokumenten som inte finns tillgänglig för allmänheten.
Problemet är väl i första hand att handlingarna undanhålls mordutredarna i Umeå, som till skillnad från Luleåpolisen och åklagarna faktiskt tycks vara sakliga och opartiska.

Citat:
Ps. Jag tror inte att Kaj Johannes Linna/Engström är KálaMarksMördaren , men om det är så att han var en medhjälpare , det får tiden utvisa i den fortsatt utrédningen Ds.
Ärligt talat förstår jag inte varför ni fortfarande tjatar om Kaj Linna. Finns det någonting alls i den här utredningen som ger dig anledning att tro att Linna skulle ha haft med brottet att göra?
Senast redigerad av Draifos 2017-08-20 kl. 15:21.
Citera
2017-08-20, 15:57
Medlem
Citat:
Problemet är väl i första hand att handlingarna undanhålls mordutredarna i Umeå, som till skillnad från Luleåpolisen och åklagarna faktiskt tycks vara sakliga och opartiska.

Ärligt talat förstår jag inte varför ni fortfarande tjatar om Kaj Linna. Finns det någonting alls i den här utredningen som ger dig anledning att tro att Linna skulle ha haft med brottet att göra?

Bäste Draifos 》Jag har nu , vid flera skrivna tillfällen svarat dig på din fråga beträffande Kaj Johannes Linna/Engström.

Citera
2017-08-20, 16:39
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:

Undanhålls av vem? Nu har du på dig foliehatten igen.
Citera
2017-08-20, 16:42
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
SommarSemestern 》Du läser inte vad jag skriver och berättar , och du förstår inte det som du sedan läser , vilket du i din tur sedan bevisar genom ditt återsvar under mitt tidigare skrivna förklarings-inlägg här ovan nu sett.
Nej och Nej och åter Nej , jag förklarar inget om antingen EN GÄRNINGSMAN eller TVÅ GÄRNINGSMÄN , utan jag förklarar helt klart och tydligt vad det är för skillnad mellan ett BESTÄLLNINGS-MORD och ett PLANERAT MORD. Namnen är endast förklarings-exempels-namn som skall utgöra förståelsen mellan ett BESTÄLLNINGS-MORD och ett PLANERAT MORD. Áron och Péter är bara två namn-exempel på två kriminellt tänkande kamrater och Stèfan skall endast vara offret i min förklarings-berättelse , men du tycks inte kunna förstå utifrån det som du läser som jag tidigare har skrivit. Det är absolut inte TEORIER som jag ville framföra , så som du persónligen upplevde det då du läste , det är en förklarings-berättelse , men du kan helt enkelt inte förstå och begripa utifrån det du läser.

Så du menar att din teori inte handlar om antingen en eller flera gärningsmän? Vad var då poängen med ta en enstaka gärningsman som exempel?

Kan ett så kallat beställningsmord vara ett beställningsmord utan att vara planerat? Svara på den frågan.

Varför har du inte lagt fram någon statistik som stöd för din uppfattning att mordet var planerat sedan innan? Mordet i Kalamark 2004, är det så ett typiskt planerat mord brukar se ut?
Citera
2017-08-20, 16:45
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:

Det finns ju några frågor jag ställt som du inte svarat på. Vad är poängen med att ställa fler frågor om du inte besvarar de som redan kommit upp? Eller vill du bara ha frågor från personer som delar dina uppfattningar? Det blir ju enklare så, kan man tycka. Men blir det trovärdigt?
Citera
2017-08-20, 16:49
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Hej Draifos ! Det ligger till på följande sätt , att det saknas fortfarande 4 sidor till den kompletta Mobila-och-Fasta Telefon-Aktivitets-Trafik-listorna gällande år 2004. Jag skall berätta lite grann för dig beträffande de tidigare gjorda för-under-söknings-dokumenten som inte finns tillgänglig för allmänheten. Det finns förhör med en då 31-årig kvinna från Älvsbyn som berättar om Kaj Johannes Linna/Engström. Det finns förhör med 7 olika persóner , som då hade köpt brandsläckare av 2 stycken brandsläckar-försäljare , en bodde då på Kalamarksvägen 32 en annan i grannbyn Stockbäck. Det finns vidare 5 gjorda polis-anmälningar emot en av de då , två förekommande brandsläckar-försäljarna , på grund av hotelser , men ! samtliga 5 då gjorda polis-anmälningarna , blev nedlagda av polisen. Där finns vidare ett förhör med 2 olika hantverkare , som då arbetade under en längre tidsperiod hos bröderna Lindberg i KálaMark en månad före själva mordet ägde rum. Hantverkarna utförde då ett större renoverings-arbete på Jordbruks-fastigheten. Det finns även två förhör med två olika Engelska kvinnor , som berättade om Kaj Johannes Linna/Engström. Där finns vidare en persónlighets-beskrivning gjord av Nämnde-mannen Dán Ankarholm och Obs ! där han okså låtit beskriva om den långa och sammansatta indicie-kedjan. Slutligen kan jag berätta , att det finns en 3-sidig skrift på 3 textblad som gjordes av den förre ChefsÅklagaren Mikael LundQvist , som då skrev om Kaj Johannes Linna/Engström , men även en hel del om Håkan Abrahamsson och hör och häpnad , inte ett ord förekommer om Magnus Wiklund. Det finns betydligt mer att kunna berätta för dig lite längre framåt och jag återkommer till dig med mera information så småningom om.

På vilket sätt finns dessa <förundersökningsdokument> inte <tillgängliga för allmänheten>?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in