2017-08-19, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det framgår mer än så. Den bevisning som finns pekar i själva verket åt helt annat håll, och det som kallas bevisning mot Kaj Linna är rent trams. T.ex. lade åklagaren fram anonyma brev som var avsedda att misstänkliggöra Linna, och vid slutpläderingen kom åklagaren med nya sensationella uppgifter om att Linna minsann hade druckit alkohol på en fest i Älvsbyn på kvällen före mordkvällen. Åklagaren kan inte på allvar tro att Kaj Linna är inblandad.

Ja, det verkar vara på den nivån:
– Den viktigaste frågan är om Kaj Linna har haft möjlighet vara på plats vid brödernas gård vid åtta trots att han ringde ett samtal från Älvsbyn strax efter klockan sex på kvällen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/snusprillan-tillhorde-en-ambulansforare

》Enligt ett Citat från ditt tidigare postade inlägg , och nu sett här ovan , vill jag låta mig Citera följde = "Bevisning-(*en) mot Kaj Linna är RENT TRAMS" Slut Citat/

Draifos 》 Just det här nu ovan , och av mig omtalade Citatet , så kallas det för att Kompiléra , och det betyder även okså där till sagt att , ha gjort en så kallad Verbál avspegling , det vill säga att man använder andras tidigare uttalade ord och meningar samt speciella uttryck.
Obs ! Det var just , och ingen annan person än just (Stéfan Lisinski) från Dagens Nyheter som vid ett flertalet tillfällen lät sig uttrycka sig just på det viset och sättet , då han lät sig framträda i ett flertalet då gjorda TV-intervjuer beträffande hans egen dåvarande utredning av Kaj Linna-fallet. Till exempel , -- "Skospåren , ja ! de var ju bara (TRAMS). Även därtill , har du låtit dig kompilerat Jan Olsson i många av dina tidigare då skrivna och postade inlägg. Du har okså där till kompilerat många påpekanden ur PodTails och PodCasts via Radio-Journalisten Ánton Berg. Det är givit vis helt fritt för dig att tycka och tänka , tro , samt skriva som du själv vill , men beträffande utspridningar av så för dig kallade DIMM-RIDÅER , vilket du givet vis okså det ordet låtit dig kompilera ifrån en annan medlem här på tråden , så har du fortfarande mycket kvar att lära dig beträffande KálaMarksMordet och dess egentliga sanningar.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-19, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Carl-Janne-75 》 13 År bakom lås och bom och 1.500.000 kronor per År helt skattefritt , vilket i sin tur totaliseras till 19.500.000 kronor på 13 År skattefritt , hur tänker du egentligen ?
Kaj Johannes Linna/Engström har begärt 25.000.000 kronor och lär ganska så säkert få runt 20.000.000. Sedan skall han därefter söka resning tillsammans med sin Advokat Thomas Magnusson för inbrottet i Konsum-butiken i Arjeplog och begära ytterligare 5.000.000 kronor och han kan sedan ytterligare räkna in ungefär 2.000.000 extra i sin framtids-kassa. Detta trots vad Ingrid Elisabeth Enberg tidigare hade uppgivit i TingsRätten till fullständighet , så säger ju både Thomas Magnusson och Kaj Johannes Linna/Engström att Ingrid Elisabeth Enberg är en liten simpel lögnerska. Enligt ditt sätt att tänka , har jag extremt svårt att förstå , men jag förstår att du har väl en medelinkomst på 5.000.000 kronor om året och då är ju 1.500.000 kronor skattefritt om året förstås en bagatell emot vad du tjänar in per år. Egendomligt sätt att tänka ? Han kommer i slutänden att vara i god för minst 22.000.000 kronor när allt är klart och sedan kommer han med enkelhet att kunna omsätta dom pengarna till det 10-dubbla inom rätta verksamheter , "pengar är makt" och sådana personer med för mycket pengar kan bli väldigt farliga för andra människor runt omkring. Men det finns en sak att slutligen tillägga här till ovan sagt , att "mycket vill ha mer" men till slut mister man hoppet och inte längre ler. Har man sådana enorma penningsummor , så slutar man totalt att sätta värde på det som finns att tillgå och olyckan blir till sist ett faktum.

JokerMannen.

Jag förstår mycket väl att du inte begriper vad jag menar.
Du tänker enbart på pengarna, inte ett ord om KLs 13år på kåken,
tror du att han delar din uppfattning.
Jag tror inte att så många i tråden delar din uppfattning att
20-25milj är värt 13år på kåken, 13år av förlorad frihet.

Sedan gör du ett patetiskt försök att gissa min inkomst,
har knappast med saken att göra, bara trams.

Jag ska i alla fall ställa en fråga till dig.
Vad drar du för slutsats om att GM beväpnar sig så sent med
mordvapnet, han är ju så gott som på plats?

Har du någon åsikt angående min fråga?
Senast redigerad av CarlJanne75 2017-08-19 kl. 06:13.
Citera
2017-08-19, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ni löser nog det här snart. Lycka till!

Tack så mycket bäste Draifos 》Jag lovar dig på heder och samvete , och som en av de mordutrédare som just nu är aktiva inom KálaMarksMordet , att jag skall göra allt vad som står i min personliga styrka och makt , att komma fram till den egentliga sanningen om vem det egentligen var som Onsdagen och Vecka 16. den 14/4 År 2004 brutalt och empatilöst misshandlade Ólov Róger Lindberg på Hemmans-Ägorna i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun och därefter Obs ! genom ett Anatomiskt tillväga-gångs-sätt därefter själva misshandlandet , orsakade Ólov Róger Lindbergs DÖD. Bäste Draifos , detta handlar om en Psykopát och i den bemärkelsen att han har Psykopátiska drag och där till sagt även Anti-associala störnings-drag som individ och mänsklig varelse. Bäste Draifos , du får faktisk ursäkta mig nu , men mannen jag nu söker och är på jakt efter , har jag nu döpt till TRÄ-PÅKS-PSYKOPÁTEN , det är ett tungt ord även för mig att använda mig ut av , för hur det än låter förhålla sig , så tycker jag persónligen synd om den egentlige KálaMarksMördaren ........ , även han är en mänsklig varelse precis som du och jag och alla andra , och även han har okså känslor , och nu inóm sig , bär på en mycket tung , tung börda.

Citera
2017-08-19, 05:59
Medlem
Citat:
Tack så mycket bäste Draifos 》Jag lovar dig på heder och samvete , och som en av de mordutrédare som just nu är aktiva inom KálaMarksMordet , att jag skall göra allt vad som står i min personliga styrka och makt , att komma fram till den egentliga sanningen om vem det egentligen var som Onsdagen och Vecka 16. den 14/4 År 2004 brutalt och empatilöst misshandlade Ólov Róger Lindberg på Hemmans-Ägorna i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun och därefter Obs ! genom ett Anatomiskt tillväga-gångs-sätt därefter själva misshandlandet , orsakade Ólov Róger Lindbergs DÖD. Bäste Draifos , detta handlar om en Psykopát och i den bemärkelsen att han har Psykopátiska drag och där till sagt även Anti-associala störnings-drag som individ och mänsklig varelse. Bäste Draifos , du får faktisk ursäkta mig nu , men mannen jag nu söker och är på jakt efter , har jag nu döpt till TRÄ-PÅKS-PSYKOPÁTEN , det är ett tungt ord även för mig att använda mig ut av , för hur det än låter förhålla sig , så tycker jag persónligen synd om den egentlige KálaMarksMördaren ........ , även han är en mänsklig varelse precis som du och jag och alla andra , och även han har okså känslor , och nu inóm sig , bär på en mycket tung , tung börda.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag förstår mycket väl att du inte begriper vad jag menar.
Du tänker enbart på pengarna, inte ett ord om KLs 13år på kåken,
tror du att han delar din uppfattning.
Jag tror inte att så många i tråden delar din uppfattning att
20-25milj är värt 13år på kåken, 13år av förlorad frihet.

Sedan gör du ett patetiskt försök att gissa min inkomst,
har knappast med saken att göra, bara trams.

Jag ska i alla fall ställa en fråga till dig.
Vad drar du för slutsats om att GM beväpnar sig så sent med
mordvapnet, han är ju så gott som på plats?

Hej Carl-Janne-75 , du har totalt misstolkat det jag ville förmedla i mitt senaste inlägg till dig. Jag vill först och främst låta göra klart för dig att , jag skulle aldrig någonsin låta sätta in mig bakom lås och bom för hur mycket pengar jag än på förhand skulle erbjudas. Carl-Janne-75 Obs ! Friheten och Kärleken , gemenskapen tillsammans med andra människor i det fria livet och kamratskapen tillsammans med sina nära och kära , kan aldrig någonsin värderas med hjälp av pengar. Jag är okså en mänsklig varelse med känslor och tankar , precis som du och alla andra. Carl-Janne-75 , beträffande din då , av mig påpekade inkomst vid sidan av det jag då skrev i mitt inlägg , då gällande 5.000.000 kronor per år , var endast ett så kallat mothuggande och absolut ingenting annat.

Citera
2017-08-19, 06:14
Medlem
Citat:
Nästan tretton år på kåken, löna sig, knappast.

Hej igen Carl-Janne-75 , Skulle du vilja ta dig tid och om-formuléra din tidigare ställda fråga till mig beträffande själva TräReglen som gärningsmannen använde som tilhygge för att då utföra själva misshandlen på offret Ólov Róger Lindberg , så att jag bättre kan förstå vad det är som du egentligen vill eller söker svaret på , så skall jag utifrån det giva dig ett så tillfredsställande svar som jag bara kan och förmår.

Citera
2017-08-19, 06:21
Medlem
Citat:
Hej igen Carl-Janne-75 , Skulle du vilja ta dig tid och om-formuléra din tidigare ställda fråga till mig beträffande själva TräReglen som gärningsmannen använde som tilhygge för att då utföra själva misshandlen på offret Ólov Róger Lindberg , så att jag bättre kan förstå vad det är som du egentligen vill eller söker svaret på , så skall jag utifrån det giva dig ett så tillfredsställande svar som jag bara kan och förmår.

Att mördaren skaffar mordvapnet så sent tyder inte direkt på
att det är ett planerat mord.

Det finns naturligtvis fler teorier.
Citera
2017-08-19, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlthehammer
Enligt Sune Lindberg så talade mördare/rånaren rikssvenska alltså ingen dialekt. Vem i denna grupp av potentiell gärningsman talar rikssvenska. Hur ser du på det Jokermannen?

Obs ! beträffande det tidigare skrivna inlägget till dig , där jag bland annat berättade om att jag hade tillgång till band-inspelningar av olika persóners röster , Obs ! det handlar endast om så kallade band-kopior , direkt gjorda ifrån original-banden.

Citera
2017-08-19, 06:59
Medlem
Citat:
Obs ! beträffande det tidigare skrivna inlägget till dig , där jag bland annat berättade om att jag hade tillgång till band-inspelningar av olika persóners röster , Obs ! det handlar endast om så kallade band-kopior , direkt gjorda ifrån original-banden.

Citat:
Att mördaren skaffar mordvapnet så sent tyder inte direkt på
att det är ett planerat mord.

Det finns naturligtvis fler teorier.

Hej igen på nytt Carl-Janne-75 , först och främst vill jag fråga dig om min förklaring till dig i mitt inlägg , om att man aldrig någonsin kan värdera ett frihets-berövat liv med hjälp av pengar. ( Blev svaret och förklarandet ifrån mig till din tillfredsställelse ) ?

Carl-Janne-75 , hur du än vänder och vrider på det , så är faktumet sådant , att mordet faktiskt var planerat , det vill säga att , Ólov Róger Lindberg helt enkelt sagt skulle röjas ur vägen och därmed avlivas. Gärningsmannen har på ett mycket avancerat och anatomiskt tillväga-gångs-sätt orsakat Ólov Róger Lindbergs död.
Jag har under mycket lång tid nu minutiöst studerat ingående dem RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg , och jag har även där till låtit två personer i från RiksMord tittat på de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg och dom uttalade sig på följande sätt , att det handlar om en Anatomiskt kunnig mördare och som exakt till punkt och pricka visste hur han ifrån början skulle gå till väga , för att på ett sådant sätt kunna orsaka Ólov Róger Lindberg en tidsutdragen och pinsam död. Obs ! Ólov Róger Lindberg avled på grund av våldsamma uppkastningar ifrån hans magsäck , vilket i sin tur resulterade i att osmälta matpartiklar blockerade hans luft-och-andnings-vägar och dessutom hade han hela 12 meter transparent låd-packnings-tejp i flera olika lager stenhårt åtdraget av gärningsmannen runt halsen och nack-partiet samt halva nedre hak-partiet. Obs ! jag skall så småningom berätta i detaljer om hur gärningsmannen gick till väga , utifrån bedömningen ifrån de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna. Carl-Janne-75 ge dig till tåls , så får du snart veta genom mina kommande berättelser.

Citera
2017-08-19, 10:43
Medlem
Gratis121s avatar
Vi gräver vidare....

Namn i England som framkommer i förhör med I.E är Rina Rayed och Jeanette Bloomfield.

Det framkommer i förhör med kaj att han hade en kvinnlig bekant i England som han skulle bo hos när han kom dit.
Kan det vara nån av dessa som nämnts ovan?

Och hur hade kaj kommit i kontakt med dessa kvinnor i England?

Var det genom nära kontakter i Sverige?
Var det genom den engelsman från Luleå som han umgicks med tiden innan brottet?

OBS!
Viktigt info om Tony N.
Tony Norberg har nämnts som denna engelsman i denna tråd men enligt förhör med Elvy K så ska Tony N veta mer om denna engelsman
Tony är således själv icke den engelsman som avses så som jag förstår det.
Det kan nog blivit ett missförstånd här

Däremot finns det en engelsman bosatt i Luleå som har ett efternamn som liknar namnet Bloomfield, alltså jeanettes namn.
Broomfield ska den personen heta
Kan det vara felskrivet i FUP, alltså Bloomfield ska egentligen vara Broomfield.
finns koppling mellan Jeanette och denna Luleå - engelsman som mycket väl kan vara den engelsman Kaj umgicks med innan mordet i Kalamark.

Detta kanske inte leder nånvart, men allt bör kollas upp.
Även minsta trådarna kan ha betydelse.
Citera
2017-08-19, 11:27
Medlem
Du har faen inte studerat obdukt.rapp. om Lindberg! Och om du ändå har gjort så har vi ett smaskigt sekretessbrott när du kommit över handlingar.
Vi är en del som för längesen har genomskådat Leif GW såsom krim.orakel. Och vi genomskådar även dig. Du klarar aldrig ut att klara ut Lindbergs död!
Citat:
Hej igen på nytt Carl-Janne-75 , först och främst vill jag fråga dig om min förklaring till dig i mitt inlägg , om att man aldrig någonsin kan värdera ett frihets-berövat liv med hjälp av pengar. ( Blev svaret och förklarandet ifrån mig till din tillfredsställelse ) ?

Carl-Janne-75 , hur du än vänder och vrider på det , så är faktumet sådant , att mordet faktiskt var planerat , det vill säga att , Ólov Róger Lindberg helt enkelt sagt skulle röjas ur vägen och därmed avlivas. Gärningsmannen har på ett mycket avancerat och anatomiskt tillväga-gångs-sätt orsakat Ólov Róger Lindbergs död.
Jag har under mycket lång tid nu minutiöst studerat ingående dem RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg , och jag har även där till låtit två personer i från RiksMord tittat på de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg och dom uttalade sig på följande sätt , att det handlar om en Anatomiskt kunnig mördare och som exakt till punkt och pricka visste hur han ifrån början skulle gå till väga , för att på ett sådant sätt kunna orsaka Ólov Róger Lindberg en tidsutdragen och pinsam död. Obs ! Ólov Róger Lindberg avled på grund av våldsamma uppkastningar ifrån hans magsäck , vilket i sin tur resulterade i att osmälta matpartiklar blockerade hans luft-och-andnings-vägar och dessutom hade han hela 12 meter transparent låd-packnings-tejp i flera olika lager stenhårt åtdraget av gärningsmannen runt halsen och nack-partiet samt halva nedre hak-partiet. Obs ! jag skall så småningom berätta i detaljer om hur gärningsmannen gick till väga , utifrån bedömningen ifrån de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna. Carl-Janne-75 ge dig till tåls , så får du snart veta genom mina kommande berättelser.

Citera
2017-08-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Vi gräver vidare....

Namn i England som framkommer i förhör med I.E är Rina Rayed och Jeanette Bloomfield.

Det framkommer i förhör med kaj att han hade en kvinnlig bekant i England som han skulle bo hos när han kom dit.
Kan det vara nån av dessa som nämnts ovan?

Och hur hade kaj kommit i kontakt med dessa kvinnor i England?

Var det genom nära kontakter i Sverige?
Var det genom den engelsman från Luleå som han umgicks med tiden innan brottet?

OBS!
Viktigt info om Tony N.
Tony Norberg har nämnts som denna engelsman i denna tråd men enligt förhör med Elvy K så ska Tony N veta mer om denna engelsman
Tony är således själv icke den engelsman som avses så som jag förstår det.
Det kan nog blivit ett missförstånd här

Däremot finns det en engelsman bosatt i Luleå som har ett efternamn som liknar namnet Bloomfield, alltså jeanettes namn.
Broomfield ska den personen heta
Kan det vara felskrivet i FUP, alltså Bloomfield ska egentligen vara Broomfield.
finns koppling mellan Jeanette och denna Luleå - engelsman som mycket väl kan vara den engelsman Kaj umgicks med innan mordet i Kalamark.

Hej Gratis-121 》 Det är fullständigt korrekt att Tóny "Nobbe" Nórberg är den riktige Engels-mannen , Obs ! han själv har tagit sig ett Svenskt Efternamn , men däremot hans förnamn är ursprungligen Engelskt hans bror heter Bobby. Det är okså korrekt med kvinno namnet Rina Rayed som Kaj både umgicks med och bodde hos i London när han var där. Obs ! Det finns en Engelsk kvinna ytterligare som jag senare skall berätta om lite lägre fram. Denna kvinna har berättat för Polisen att Kaj begick många bostads-inbrott under sin vistelse i London. Den andra kvinnans namn som du beskrev vid namn är okså helt korrekt Jeanette Bloomfield. Tänk på det beträffande Élvy María Kárlsson , att hon har ändrat väldigt mycket på sina tidigare då lämnade förhörsuppgifter från år 2004 och då i jämförelse med År 2017. Bäste Gratis-121 jag kommer inte avslöja något nu , efter som jag fortfarande arbetar med en ny undersökning , vad jag däremot vill berätta för dig är , att det finns ytterligare ett ouppklarat mord , som eventuellt kan relatera sig till någon av de tidigare människorna jag har nämnt gällande VGI-Nätverks-kretsen och nu vet jag okså vem den egentlige huvudmannen var som då lät starta upp den så kallade VGI-verksamheten. Gratis121 , Mordet på Ólov Róger Lindberg var planerat. Det är nu fullständigt konstaterat utifrån de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna och tillsammans med den videofilmen som Polisen lät spela in av offret inuti LaduGårds-anläggningen den 16/4 2004.

Citera
2017-08-19, 11:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Vi gräver vidare....
[......]
Fanns det någonting alls i ditt långa inlägg här som har med Kalamarksmordet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in