2017-08-19, 13:16
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men vad är syftet med alla dina inlägg. Allt du skriver tycks gå ut på att desperat försöka klämma in Kaj Linna i en fantasifull gärningsbeskrivning. Du fabulerar ju helt fritt, precis som huvudvittnet. Läs umeåpolisens nya FUP om du är intresserad av brottet. Länkar finns i trådstarten.

Jag respekterar din åsikt.

Du är en tuffing !
Citera
2017-08-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej igen på nytt Carl-Janne-75 , först och främst vill jag fråga dig om min förklaring till dig i mitt inlägg , om att man aldrig någonsin kan värdera ett frihets-berövat liv med hjälp av pengar. ( Blev svaret och förklarandet ifrån mig till din tillfredsställelse ) ?

Carl-Janne-75 , hur du än vänder och vrider på det , så är faktumet sådant , att mordet faktiskt var planerat , det vill säga att , Ólov Róger Lindberg helt enkelt sagt skulle röjas ur vägen och därmed avlivas. Gärningsmannen har på ett mycket avancerat och anatomiskt tillväga-gångs-sätt orsakat Ólov Róger Lindbergs död.
Jag har under mycket lång tid nu minutiöst studerat ingående dem RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg , och jag har även där till låtit två personer i från RiksMord tittat på de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna av Ólov Róger Lindberg och dom uttalade sig på följande sätt , att det handlar om en Anatomiskt kunnig mördare och som exakt till punkt och pricka visste hur han ifrån början skulle gå till väga , för att på ett sådant sätt kunna orsaka Ólov Róger Lindberg en tidsutdragen och pinsam död. Obs ! Ólov Róger Lindberg avled på grund av våldsamma uppkastningar ifrån hans magsäck , vilket i sin tur resulterade i att osmälta matpartiklar blockerade hans luft-och-andnings-vägar och dessutom hade han hela 12 meter transparent låd-packnings-tejp i flera olika lager stenhårt åtdraget av gärningsmannen runt halsen och nack-partiet samt halva nedre hak-partiet. Obs ! jag skall så småningom berätta i detaljer om hur gärningsmannen gick till väga , utifrån bedömningen ifrån de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna. Carl-Janne-75 ge dig till tåls , så får du snart veta genom mina kommande berättelser.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.

Man skulle möjligen kunna misstolka det du skrev i ditt första
inlägg till mig.
Jag skriver till dig och jag läser dina inlägg, du får
nöja dig med det, med det sagt så släpper jag den här delen.

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Citat:
Carl-Janne-75 》 13 År bakom lås och bom och 1.500.000 kronor per År helt skattefritt , vilket i sin tur totaliseras till 19.500.000 kronor på 13 År skattefritt , hur tänker du egentligen ?
Citera
2017-08-19, 13:29
Medlem
Citat:
Men vad är syftet med alla dina inlägg. Allt du skriver tycks gå ut på att desperat försöka klämma in Kaj Linna i en fantasifull gärningsbeskrivning. Du fabulerar ju helt fritt, precis som huvudvittnet. Läs umeåpolisens nya FUP om du är intresserad av brottet. Länkar finns i trådstarten.

Jag förstår inte den kritiken alls?? Gratis121 har väll alltid varit öppen för alla förslag!?
Citera
2017-08-19, 15:31
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Läs gärna det här tidigare inlägget av Niklas-P igen:

Resultatet av "Fas-1" blev alltså att ni lyckades hänga ut och namnge en person som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän. Senare visade det sig att det här var ett missförstånd. Inget tyder heller på att någon av de många namngivna männen i "Fas-1" skulle ha haft något som helst med Kalamarksmordet att göra. Vi får hoppas att det går bättre för er i "Fas-2".

Det stämmer att mannen i fråga hällt skållhett vatten på sin tjej, men missförståndet gällde om Tony N var engelsman eller inte, det verkar figurera 2 st engelsmän i så fall
Citera
2017-08-19, 17:07
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det stämmer att mannen i fråga hällt skållhett vatten på sin tjej, men missförståndet gällde om Tony N var engelsman eller inte, det verkar figurera 2 st engelsmän i så fall

Och honom har jag inte namngett , alltså han som hällt skållhett vatten.

Däremot har jag uppgett att jag inte jag inte känner till nån engelsman som heter Tony

Viktigt att att reda ut.
Citera
2017-08-19, 17:22
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Läs gärna det här tidigare inlägget av Niklas-P igen:

Resultatet av "Fas-1" blev alltså att ni lyckades hänga ut och namnge en person som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän. Senare visade det sig att det här var ett missförstånd. Inget tyder heller på att någon av de många namngivna männen i "Fas-1" skulle ha haft något som helst med Kalamarksmordet att göra. Vi får hoppas att det går bättre för er i "Fas-2".

Nu har jag en fråga till dig.

Du verkar inte ha så stort intresse av att klura ut vem GM är, utan för dig verkar det mesta gå ut på att rentvå kaj från ev inblandning.
Du verkar helt säker på att kaj är helt oskyldig
Hur kan du vara så säker?

Ställ dig själv denna frågan.

Jag vill påpeka att i min värld är kaj fortfarande huvudspåret, men det finns fortfarande många frågetecken om hur allt gick till.

Jag kan garantera dig en sak.

Om dom så tillsätter världens skarpaste mordutredare på detta så kommer även dom börja med att gräva i samma spär som det tidigare utredarna, men de skulle gräva ännu djupare och ännu bredare än fg utredare.
Sen et vi ju inte vad resultatet blir.

Jag tror vi är i rätt höstack, bara det att vi inte letat färdigt i den.

När det är klart, ja få kan vi börja på nästa höstack.
Citera
2017-08-19, 18:38
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste Gratis-121 , Vi kommer fram till den egentliga sanningen så småningom och det har du från och med nu , givet direkt till dig ifrån mig , mitt hedersord på. Snart börjar Fas-2 i den fortsatta mordutrédningen av det gamla KálaMarksMordet och det innebär i sin tur att den fortsatta utrédningen går in i en mera intensivare fas än under nu tidigare gjorda utrédningar , dessutom tillsätts ytterligare 6 stycken nya mordutrédare från och med den 01/09. Gratis-121 vi kommer att gå framåt , sanna mina ord.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Ps. Snart skall du få hjälpa mig med att kontrollera några vägar i Norrbotten Tack Ds.

Menar du att jag måste lämna mordroteln och gå över på trafik?😞
Citera
2017-08-19, 21:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nu har jag en fråga till dig.

Du verkar inte ha så stort intresse av att klura ut vem GM är, utan för dig verkar det mesta gå ut på att rentvå kaj från ev inblandning.
Kaj Linna har rentvått sig själv flera gånger om nu, och för mig är frågan om hans inblandning överspelad sedan länge. Själv är jag mest intresserad av den här märkliga cirkusen kring åklagarna och rättegångarna, och över att det skulle behöva ta så lång tid innan Linna kunde släppas ut.

När det sedan gäller det du uppfattar som mitt bristande intresse av att klura ut vem GM är, så kan jag säga att jag tycker mig ha en ganska god bild av hur brottet kan ha gått till. Exakt hur rollerna sedan skall besättas i det här morddramat är dock inte min sak att avgöra.

Citat:
Du verkar helt säker på att kaj är helt oskyldig
Jag har förklarat i flera tidigare inlägg hur jag resonerar, och jag har svårt att formulera ett kort och enkelt svar på din fråga. Jag kan försöka tydliggöra min inställning genom att ställa en motfråga till dig:
Du är antagligen själv helt säker på att Lisbeth Palme inte är inblandad i brottet.

Citat:
Jag vill påpeka att i min värld är kaj fortfarande huvudspåret, men det finns fortfarande många frågetecken om hur allt gick till.
Om det uppstår alltför många anomalier i en teori kan det bero på att den bygger på ett felaktigt grundantagande. Prova t.ex. med att byta ut "Kaj Linna" i huvudvittnets berättelse mot någon annan person, då kanske allting faller på plats för dig.

Citat:
Om dom så tillsätter världens skarpaste mordutredare på detta så kommer även dom börja med att gräva i samma spär som det tidigare utredarna, men de skulle gräva ännu djupare och ännu bredare än fg utredare.
Sen et vi ju inte vad resultatet blir.
Mordutredarna från Umeå är inga dumskallar. De grävde inte bara i Luleåpolisernas gamla spår, och de gick inte helt i åklagarnas ledband. Jag uppfattar det inte heller som att de har några egna misstankar mot Linna. Läs deras nya förundersökning från 2017 så får du säkert en del nya uppslag. Länkar finns i trådstarten.

Citat:
Jag tror vi är i rätt höstack, bara det att vi inte letat färdigt i den.

När det är klart, ja få kan vi börja på nästa höstack.
Det du letar efter är alltså en koppling mellan Kaj Linna och Kalamarksmordet. Tänk på att två åklagare och många poliser redan har letat ordentligt utan resultat. Det kanske är dags att börja fundera på möjligheten att det inte finns någon sådan koppling.
Senast redigerad av Draifos 2017-08-19 kl. 22:02.
Citera
2017-08-19, 22:02
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Kaj Linna har rentvått sig själv flera gånger om nu, och för mig är frågan om hans inblandning överspelad sedan länge. Själv är jag mest intresserad av den här märkliga cirkusen kring åklagarna och rättegångarna, och över att det skulle behöva ta så lång tid innan Linna kunde släppas ut.

När det sedan gäller det du uppfattar som mitt bristande intresse av att klura ut vem GM är, så kan jag säga att jag tycker mig ha en ganska god bild av hur brottet kan ha gått till. Exakt hur rollerna sedan skall besättas i det här morddramat är dock inte min sak att avgöra.

Jag har förklarat i flera tidigare inlägg hur jag resonerar, och jag svårt att formulera ett kort och enkelt svar på din fråga. Jag kan försöka tydliggöra min inställning genom att ställa en motfråga till dig:
Du är antagligen själv helt säker på att Lisbeth Palme inte är inblandad i brottet.

Om det uppstår alltför många anomalier i en teori kan det bero på att den bygger på ett felaktigt grundantagande. Prova t.ex. med att byta ut "Kaj Linna" i huvudvittnets berättelse mot någon annan person, då kanske allting faller på plats för dig.

Mordutredarna från Umeå är inga dumskallar. De grävde inte bara i Luleåpoliserna gamla spår, och de gick inte helt i åklagarnas ledband. Jag uppfattar det inte heller som att de har några egna misstankar mot Linna. Läs deras nya förundersökning från 2017 så får du säkert en del nya uppslag.

Det du letar efter är alltså en koppling mellan Kaj Linna och Kalamarksmordet. Tänk på att två åklagare och många poliser redan har letat ordentligt utan resultat. Det kanske är dags att börja fundera på möjligheten att det inte finns någon sådan koppling.

Svar: jag utesluter inte Lisbeth,s inblandning innan vi vet vem mördaren är, dock är jag helt övertygad om att CP inte gjorde det.

Umeåpolisen jobbade bredare än tidigare utredare, men dom gick en hel del i samma spår som tidigare utredare!

Ok, jag respekterar att du inte vill gräva i vem mördaren är.

Men jag lovar dig, du kommer få veta!
Citera
2017-08-19, 22:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Svar: jag utesluter inte Lisbeth,s inblandning innan vi vet vem mördaren är, dock är jag helt övertygad om att CP inte gjorde det.

Umeåpolisen jobbade bredare än tidigare utredare, men dom gick en hel del i samma spår som tidigare utredare!

Ok, jag respekterar att du inte vill gräva i vem mördaren är.

Men jag lovar dig, du kommer få veta!
Min fråga var snarare: - Hur kan du kan vara så säker på att hon inte är inblandad?
(du kan väl inte på fullt allvar misstänka Lisbeth Palme för Kalamarksmordet).
Senast redigerad av Draifos 2017-08-19 kl. 22:23.
Citera
2017-08-19, 22:23
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Min fråga var snarare: - Hur kan du kan vara så säker på att Lisbeth inte är inblandad?

Säker kan man aldrig vara innan man vet.
Citera
2017-08-19, 22:41
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Mordutredarna från Umeå är inga dumskallar.

Det kan jag hålla med dig om. Precis som kollegorna i Norrbotten 2004 kom Umeåpolisens utredningen att handla om Kaj Linna som misstänkt gärningsman. Skillnaden var att huvudvittnet nu misstänks ha varit medhjälpare åt Kaj Linna.

13 år har gått och fortfarande är Kaj Linna den mest intressanta personen i utredningarna, hittills. Mycket osannolikt att två utredningar skulle träffa så fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in