2017-08-19, 22:44
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Umeåpolisen jobbade bredare än tidigare utredare, men dom gick en hel del i samma spår som tidigare utredare!

Så var det ju. Man kan säga att Umeåpolisens utredning av mordet och det grova rånet i Kalamark gav polisen i Norrbotten rätt. Det mest sannolika är naturligtvis att båda träffat rätt med Kaj Linna som gärningsman till mord och grovt rån. En medhjälpare har troligtvis funnits med i bilden. Kanske till och med två stycken medhjälpare?
Citera
2017-08-19, 22:48
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har förklarat i flera tidigare inlägg hur jag resonerar, och jag har svårt att formulera ett kort och enkelt svar på din fråga. Jag kan försöka tydliggöra min inställning genom att ställa en motfråga till dig:
Du är antagligen själv helt säker på att Lisbeth Palme inte är inblandad i brottet.
Hur kan du vara så säker?

Är Lisbeth Palme den person som du tycker är mest intressant i utredningen om mordet och det grova rånet i Kalamark, trots att hon inte funnits i utredningen?

Av Kaj Linna, huvudvittnet, den personen som först blev anhållen och Lisbeth Palme. Vem anser du som mest intressant? Minst intressant?
Citera
2017-08-19, 22:50
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Min fråga var snarare: - Hur kan du kan vara så säker på att hon inte är inblandad?

Den stora frågan är väl hur du kan vara säker på att Kaj Linna inte är inblandad? Bestämde du dig tidigt att Kaj Linna var den enda personen av alla som du kunde utesluta som gärningsman till mord och grovt rån?
Citera
2017-08-19, 22:52
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Läs gärna det här tidigare inlägget av Niklas-P igen:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Resultatet av "Fas-1" blev alltså att ni lyckades hänga ut och namnge en person som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän. Senare visade det sig att det här var ett missförstånd. Inget tyder heller på att någon av de många namngivna männen i "Fas-1" skulle ha haft något som helst med Kalamarksmordet att göra. Vi får hoppas att det går bättre för er i "Fas-2".

Kan de namngivna personerna uteslutas som gärningsmän till mord och grovt rån? På samma grunder som du utesluter Kaj Linna kanske?
Citera
2017-08-19, 22:53
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Du skrev i ett tidigare inlägg att du har pratat med åklagarna Mikael Lundquist och Jens Göransson, och det har också framgått att du har kontakt med de inblandade poliserna i Luleå. Hur mår de här människorna efter det helvete de har ställt till med för Sune Lindberg? Har du frågat dem det?

Den frågan kanske du kan ställa till Kaj Linna? Hur mår han efter det helvete som han sannolikt ställde till med för bröderna Lindberg i Kalamark?
Citera
2017-08-19, 22:58
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste Draifos i sanningens ögonblick så tycker jag persónligen att KammarÅklagaren Jens Göransson är en person som fullkomligt bara kastar sig in i saker och ting , utan att först försöka anstränga sig och taga reda på den egentliga faktan , sådan som den egentligen är.

Då kanske du kan förklara vad du menar med att <kasta sig in i saker och ting>? Det tog länge innan någon bevisuppgift kom in till hovrätten. Vilken fakta skulle vara missad?

Du verkar bära på samma förakt för åklagarna som <Draifos> gör.

Citat:
KammarÅklagaren Jens Göransson är en person som söker ära och beröm samt även där till ekonomisk vinning utan att tänka sig för. Bäste Draifos 》 i detta fallet ger jag dig fullkomligen rätt , att KammarÅklagaren Jens Göransson är en både slarvig , otänksam och farlig man , om han får för stort övertag. Beträffande den förre ChefsÅklagaren Mikael LundQvist , så förhåller det sig på ett helt annat sätt , vilkas förklaringar jag lämnar skriftligen lite senare via ett nytt inlägg till dig Draifos.

Det är ju din åsikt och några argument till varför det skulle vara så lämnar du inte ut. Är det för att argumenten inte finns?

Inte mycket talar för att de båda åklagarna i målet skulle vara annat än kompetenta och yrkesskickliga. Första gången som Kaj Linna åtalades för mord och grovt rån blev det en stor framgång i både tingsrätten och hovrätten. 13 år fick han sitta och det är mycket längre än många andra som är misstänkta för mord sitter bakom lås och bom.
Citera
2017-08-19, 23:02
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag vill påpeka att i min värld är kaj fortfarande huvudspåret, men det finns fortfarande många frågetecken om hur allt gick till.

Det är inte bara i din värld som Kaj Linna är huvudspår. Han var huvudspår 2004 och 2017 igen. Han kommer vara det i framtiden också om det inte kommer fram något som talar för att huvudvittnets uppgifter mot honom var falska. Det är knappast troligt att så kommer ske.
Citera
2017-08-19, 23:06
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Bäste Gratis-121 , Vi kommer fram till den egentliga sanningen så småningom och det har du från och med nu , givet direkt till dig ifrån mig , mitt hedersord på. Snart börjar Fas-2 i den fortsatta mordutrédningen av det gamla KálaMarksMordet och det innebär i sin tur att den fortsatta utrédningen går in i en mera intensivare fas än under nu tidigare gjorda utrédningar , dessutom tillsätts ytterligare 6 stycken nya mordutrédare från och med den 01/09. Gratis-121 vi kommer att gå framåt , sanna mina ord.

När ni är klara med alla faser i er privata mordutredningen kanske den slutar med att Kaj Linna verkar vara gärningsman till mord och grovt rån. Kan det uteslutas att det blir så? Finns ju inte mycket som talar till Kaj Linnas fördel.
Citera
2017-08-19, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du verkar bära på samma förakt för åklagarna som <Draifos> gör.
Jag föraktar inte alls några åklagare, men det är helt klart att den här historien har skadat förtroendet för åklagarmyndigheten. Undrar om inte dina inlägg här i tråden också har gjort det.
Citera
2017-08-19, 23:09
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Men vad är syftet med alla dina inlägg. Allt du skriver tycks gå ut på att desperat försöka klämma in Kaj Linna i en fantasifull gärningsbeskrivning. Du fabulerar ju helt fritt, precis som huvudvittnet. Läs umeåpolisens nya FUP om du är intresserad av brottet. Länkar finns i trådstarten.

Varför är gärningsbeskrivningen mot Kaj Linna fantasifull? Kan man inte säga att det var din teori om att det tidigare oidentifierade DNA-spåret som var fantasifull? Kom det inte fram att spåret kom från ambulanspersonal?
Citera
2017-08-19, 23:11
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Jag föraktar inte alls några åklagare, men det är helt klart att den här historien har skadat förtroendet för åklagarmyndigheten. Undrar om inte dina inlägg här i tråden också har gjort det.

Så du föraktar inte på något sätt åklagarna som varit inblandade i målet om mordet och det grova rånet i Kalamark? Du ser inte ned på dem eller så? På vilket sätt kan mina inlägg i tråden ha <skadat förtroendet för Åklagarmyndigheten>?
Citera
2017-08-19, 23:14
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du har faen inte studerat obdukt.rapp. om Lindberg! Och om du ändå har gjort så har vi ett smaskigt sekretessbrott när du kommit över handlingar.
Vi är en del som för längesen har genomskådat Leif GW såsom krim.orakel. Och vi genomskådar även dig. Du klarar aldrig ut att klara ut Lindbergs död!

Varför kan skribenten inte ha läst obduktionsrapporten och studerat bilder över den mördade? Vad är det för sekretessbrott som kan vara aktuellt?

När du säger att du <genomskådat> Leif GW Persson som <kriminalorakel> så tar jag det som att du inte är ense med honom om vem som sannolikt dödade och styckade Catrine da Costa. Och ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in