2017-08-19, 11:43
Medlem
Gratis121s avatar
Nu kan man ju undra vad meningen i mina två senaste inlägg har för betydelse.

Inlägg 1:
*Om det visar sig att hyrbilen var bokad t.o.m torsdag den 15:e så innebär det att jag mest troligt haft fel i min tidigare teori om att avvärjningsresedatumet (tisdagen 13:e)var ämnat att egentligen utföra brottet, och att Magnus dragit sig ur det hela.

*Istället stöder detta teorin om planen att Magnus aldrig skulle delta operativt utan att planen för Magnus uppgift var att vara behjälplig på annat sätt, tex hålla GM med bil samt bortforsling av bil.
Det stöder teorin om att anledningen till Piteå resan var en helt annan än en avvärjningsresa eller planerad brottsresa som jag tidigare påpekat.
Det kan tex vara så att man införskaffade knark? samt att man visade kaj vart man ställer brottsbilen (den vita?)
*Detta stöder också teorin att kaj kan ha planerat att utföra den operativa handlingen själv tillsammans med ngn helt annan och att det således var två GM .
Denne "ngn helt annan" kanske inte ville bli exponerad gentemot Magnus och därav vet bara Magnus om en av GM, och det är Kaj

Inlägg 2:
*Om det är så att denne engelsman är inblandad så kan mycket väl man använt hans kontakt i England för Kajs ev flyktväg.
Dvs att man planerat Kajs flyktväg innan brottet.
Vart den eventuella GM 2 tog vägen efter brottet är dock frågan?

Obs! Teorier
Citera
2017-08-19, 11:45
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fanns det någonting alls i ditt långa inlägg här som har med Kalamarksmordet att göra?

Ok , jag väntade mig den frågan från någon, därför skrev jag förklaringen i fg inlägg.
Citera
2017-08-19, 11:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ok , jag väntade mig den frågan från någon, därför skrev jag förklaringen i fg inlägg.
Men vad är syftet med alla dina inlägg. Allt du skriver tycks gå ut på att desperat försöka klämma in Kaj Linna i en fantasifull gärningsbeskrivning. Du fabulerar ju helt fritt, precis som huvudvittnet. Läs umeåpolisens nya FUP om du är intresserad av brottet. Länkar finns i trådstarten.
Citera
2017-08-19, 11:49
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:

OBS!
Denna teori bygger ju på att Magnus vittne stämmer , så det att kaj nämns är pga sv Magnus utpekande.
Men det bevisar ju inte att kaj är en mördare dock.
Det är dit jag vill komma.
Citera
2017-08-19, 11:53
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej Gratis-121 》 Det är fullständigt korrekt att Tóny "Nobbe" Nórberg är den riktige Engels-mannen , Obs ! han själv har tagit sig ett Svenskt Efternamn , men däremot hans förnamn är ursprungligen Engelskt hans bror heter Bobby. Det är okså korrekt med kvinno namnet Rina Rayed som Kaj både umgicks med och bodde hos i London när han var där. Obs ! Det finns en Engelsk kvinna ytterligare som jag senare skall berätta om lite lägre fram. Denna kvinna har berättat för Polisen att Kaj begick många bostads-inbrott under sin vistelse i London. Den andra kvinnans namn som du beskrev vid namn är okså helt korrekt Jeanette Bloomfield. Tänk på det beträffande Élvy María Kárlsson , att hon har ändrat väldigt mycket på sina tidigare då lämnade förhörsuppgifter från år 2004 och då i jämförelse med År 2017. Bäste Gratis-121 jag kommer inte avslöja något nu , efter som jag fortfarande arbetar med en ny undersökning , vad jag däremot vill berätta för dig är , att det finns ytterligare ett ouppklarat mord , som eventuellt kan relatera sig till någon av de tidigare människorna jag har nämnt gällande VGI-Nätverks-kretsen och nu vet jag okså vem den egentlige huvudmannen var som då lät starta upp den så kallade VGI-verksamheten. Gratis121 , Mordet på Ólov Róger Lindberg var planerat. Det är nu fullständigt konstaterat utifrån de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna och tillsammans med den videofilmen som Polisen lät spela in av offret inuti LaduGårds-anläggningen den 16/4 2004.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.

Ok
Citera
2017-08-19, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du har faen inte studerat obdukt.rapp. om Lindberg! Och om du ändå har gjort så har vi ett smaskigt sekretessbrott när du kommit över handlingar.
Vi är en del som för längesen har genomskådat Leif GW såsom krim.orakel. Och vi genomskådar även dig. Du klarar aldrig ut att klara ut Lindbergs död!

Lär dig först och främst att formulera dig under korrekta förutsättningar , så skall jag utifrån det svara dig. Beträffande Leif GW Persson , så får du vända dig direkt till honom beträffande dina klagomål. Beträffande vem det egentligen var som orsakade Ólov Róger Lindbergs död , det är min skyldighet att göra allt vad som står i min personliga makt för att taga reda på , och det kommer jag att taga fullt ansvar för , att så kommer att bli. Om du har fler klagomål beträffande KálaMarksMordet , så hänvisar jag till PolisMyndigheten. Jag tänker hjälpa både Kárl-Sune Lindberg och hans i dag ende vän Hans Bergström , och det är okså ett personligt löfte som jag har givit till dessa båda underbara och fina människor , och det löftet kommer jag aldrig att bryta.

JokerMannen.
Citera
2017-08-19, 12:06
Medlem
Citat:
OBS!
Denna teori bygger ju på att Magnus vittne stämmer , så det att kaj nämns är pga sv Magnus utpekande.
Men det bevisar ju inte att kaj är en mördare dock.
Det är dit jag vill komma.

Bäste Gratis-121 , Vi kommer fram till den egentliga sanningen så småningom och det har du från och med nu , givet direkt till dig ifrån mig , mitt hedersord på. Snart börjar Fas-2 i den fortsatta mordutrédningen av det gamla KálaMarksMordet och det innebär i sin tur att den fortsatta utrédningen går in i en mera intensivare fas än under nu tidigare gjorda utrédningar , dessutom tillsätts ytterligare 6 stycken nya mordutrédare från och med den 01/09. Gratis-121 vi kommer att gå framåt , sanna mina ord.

Ps. Snart skall du få hjälpa mig med att kontrollera några vägar i Norrbotten Tack Ds.
Citera
2017-08-19, 12:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tänker hjälpa både Kárl-Sune Lindberg och hans i dag ende vän Hans Bergström , och det är okså ett personligt löfte som jag har givit till dessa båda underbara och fina människor , och det löftet kommer jag aldrig att bryta.
JokerMannen.
Du skrev i ett tidigare inlägg att du har pratat med åklagarna Mikael Lundquist och Jens Göransson, och det har också framgått att du har kontakt med de inblandade poliserna i Luleå. Hur mår de här människorna efter det helvete de har ställt till med för Sune Lindberg? Har du frågat dem det?
Citera
2017-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Du skrev i ett tidigare inlägg att du har pratat med åklagarna Mikael Lundquist och Jens Göransson, och det har också framgått att du har kontakt med de inblandade poliserna i Luleå. Hur mår de här människorna efter det helvete de har ställt till med för Sune Lindberg? Har du frågat dem det?

Bäste Draifos 》En sak skall jag omedelbart ge dig rätt i , och visst , jag talade bland annat med Herr: KammarÅklagaren Jens Göransson under då pågående förundersökningar gällande Kaj Johannes Linna/Engströms' resning. Bäste Draifos i sanningens ögonblick så tycker jag persónligen att KammarÅklagaren Jens Göransson är en person som fullkomligt bara kastar sig in i saker och ting , utan att först försöka anstränga sig och taga reda på den egentliga faktan , sådan som den egentligen är. KammarÅklagaren Jens Göransson är en person som söker ära och beröm samt även där till ekonomisk vinning utan att tänka sig för. Bäste Draifos 》 i detta fallet ger jag dig fullkomligen rätt , att KammarÅklagaren Jens Göransson är en både slarvig , otänksam och farlig man , om han får för stort övertag. Beträffande den förre ChefsÅklagaren Mikael LundQvist , så förhåller det sig på ett helt annat sätt , vilkas förklaringar jag lämnar skriftligen lite senare via ett nytt inlägg till dig Draifos.

Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-19 kl. 12:42.
Citera
2017-08-19, 12:36
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Du har faen inte studerat obdukt.rapp. om Lindberg! Och om du ändå har gjort så har vi ett smaskigt sekretessbrott när du kommit över handlingar.
Vi är en del som för längesen har genomskådat Leif GW såsom krim.orakel. Och vi genomskådar även dig. Du klarar aldrig ut att klara ut Lindbergs död!

"Vi"? Vilka"vi"?
Jag hoppas inte att du anser dig att ha rätten att tala (skriva) för andra i tråden.

Kör hårt, JokerMannen!!!
Citera
2017-08-19, 12:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Bäste Gratis-121 , Vi kommer fram till den egentliga sanningen så småningom och det har du från och med nu , givet direkt till dig ifrån mig , mitt hedersord på. Snart börjar Fas-2 i den fortsatta mordutrédningen av det gamla KálaMarksMordet och det innebär i sin tur att den fortsatta utrédningen går in i en mera intensivare fas än under nu tidigare gjorda utrédningar , dessutom tillsätts ytterligare 6 stycken nya mordutrédare från och med den 01/09. Gratis-121 vi kommer att gå framåt , sanna mina ord.

Ps. Snart skall du få hjälpa mig med att kontrollera några vägar i Norrbotten Tack Ds.
Läs gärna det här tidigare inlägget av Niklas-P igen:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Resultatet av "Fas-1" blev alltså att ni lyckades hänga ut och namnge en person som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän. Senare visade det sig att det här var ett missförstånd. Inget tyder heller på att någon av de många namngivna männen i "Fas-1" skulle ha haft något som helst med Kalamarksmordet att göra. Vi får hoppas att det går bättre för er i "Fas-2".
Senast redigerad av Draifos 2017-08-19 kl. 12:44.
Citera
2017-08-19, 12:52
Medlem
Citat:
Läs gärna det här tidigare inlägget av Niklas-P igen:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Resultatet av "Fas-1" blev alltså att ni lyckades hänga ut och namnge en person som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän. Senare visade det sig att det här var ett missförstånd. Inget tyder heller på att någon av de många namngivna männen i "Fas-1" skulle ha haft något som helst med Kalamarksmordet att göra. Vi får hoppas att det går bättre för er i "Fas-2".

Bäste Draifos 》 Nu får du vara vänlig och stanna upp lite , jag har aldrig påstått någonting om en persón som skulle ha hällt skållhett vatten på sin flickvän , utan det kommer direkt ifrån Gratis-121 och dessutom Bäste Draifos så ingår inte detta i min fortsatt utrédning av KálaMarksMordet , så var vänlig och bara glöm bort det Tack !

Ps. Jag önskar dig en fortsatt trevlig Lördag Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in