2017-08-18, 19:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Vad är det här nu att Madsen velat skapa en kriminell "happening" av gigantiska dimensioner? Kan det vara ett ongoing prank vi bevittnar?

https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Det hade ju passat utmärkt med det som händer nu men jag tvivlar ändå på att det är något sådant. Främst tvivlar jag på ett sådant oskyldigt upplägg som han talade om där och att han inte ville skada någon med sin "happening". I så fall skulle KW vara med på det hela och hålla sig undan. Skulle hon utsätta sina anhöriga för den oerhörda oron att tro att hon är död i minst en vecka för det? Det tror jag inte. Om även de anhöriga skulle vara med på det hela så är det för många för att alla ska kunna hålla käft. Så tyvärr, hur gärna jag än hade velat så tror jag inte det är något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Hahaha! Du vet lika väl som jag att radarexpertarnas inlägg kom efter den var funnen. Allt i denna tråden har faktiskt skrivits efter den hittades. Men jag förstår att det var en öppen dörr att slå in och du fick mig där.
Tråden startades och de första c:a 30 inläggen skrevs innan ubåten var funnen.

Som jag sagt hela tiden, att det ska finnas något användbart radarspår hänger på att den dels befunnit sig inom täckningsområdet för någon sådan radar och dels ge tillräckligt starkt eko för att synas på radarn. Den lär ha passerat där radarn borde ha täckning men den kanske ger för dåligt eko. Rakt från sidan borde den ge bra eko men från andra riktningar är det mer osäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/kvallsposten/ubatens-hjarna-forstord-gar-inte-att-fa-fram-bevis/

Det gick inte att kontrollera (återskapa) Nautilus' färd. Ubåtens lagringsminne var för skadat av tiden i vattnet. Då tänkte Madsen rätt när han sänkte ubåten! Nu kan ingen någonsin veta var han varit den natten, och var han satt iland eller gömt eller sänkt Kim i djupet...
Fan också! Men vattnet i sig borde inte ha hunnit sabba minnet så fort. Nu säger de att det är skadat, annars kunde man ju tänkt att han inte använde GPS överhuvudtaget under natten och då sparar den ju inget spår.
Citera
2017-08-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Man hanterar inte ett fartyg eller ubåt med ett deplaciment på 40 ton med 35-40 hp det är lika mycket eller lite om man vill som i en gammal saab V-4.
Förutom toppfart så är det många ton att accelerera - så hör man att stor båt håller på att köra över sig, så är det inte direkt så att ubåten snabbt kan hoppa upp i maxfart.
Citera
2017-08-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är kanske det mest utmärkande för PM. Hans enorma risktagande. Han verkar inte vara rädd för något. Inte ens att hamna bakom galler.
Risktagande tror jag vi kan kalla honom. Men är han verkligen enormt risktagande? Jag tror nog att han bedömmer risker - bara just det att hans tröskel är något högre än många (eller kanske rent av de flesta) andra.

Att han korsade "huvudled" med nedsläckt båt är inte någonting vi vet att han brukar göra. Vi vet inte varför han gjorde det denna gång, även om vi ju har väldigt starka aningar om att han hade ett lik att gömma. Tillåtna risknivåer i en sådan situation är nog inte jämförbara med de risknivåer han tillåter sig i vanliga fall.

Troligen är det så att i vanliga fall om han är kvar på sjön i mörk båt är han så säker på att alla andra båtar har bra lyse så att han själv kan hålla säkert avstånd. Om det verkligen är sant eller inte vet jag inte, men jag kan tänka mig att det är hur han ser på saken. Dvs han ser det inte som så farligt.
Citera
2017-08-18, 19:48
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja eller bär och svamp

Hårklyveri

Här är ett dagsfärskt exempel på överlevnad

Nä det är allt annat än hårklyveri.
För det första så pratar vi inte om någon vildmark utan ett par små öar i Öresund. För det andra så hade hon blivit hittat på under ett dygn om hon varit i så pass gott skick att hon kunde trava runt och leta efter svamp och bär.
Om hon försvunnit i Alaska eller Sibirien hade jag absolut köpt dina argument, men när du applicerar dem på Öresund så verkar du mest efterbliven.
Citera
2017-08-18, 19:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Kanske släppte han av henne någonstans å bara åkte iväg, en ensam brud nånstans i Köpenhamn, han borde väl ha följt henne en bit på väg kan man tycka, nu gjorde han inte det å det kom en galning å övermannade henne, planen att sänka ubåten kanske redan fanns innan hon försvann å göra ett saftigt försäkringsbedrägeri så han fick mer pengar till rymdraket projektet. Så blev han istället mordmisstänkt eftersom KW var försvunnen. Otur kanske.

Visst hon är nog död men KANSKE inte av PM.

Fortfarande; utan att någon skulle sett båten, dom två eller henne? Knappast!
Citera
2017-08-18, 19:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är väl omöjligt att bevisa att han dödat henne över huvud taget?

Nej. Hittar de en kropp som har spår av ett visst våld som inte kan fås genom exempelvis ett fall eller någon annan slags olycka, då ligger han pyrt till.
Citera
2017-08-18, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Hittar de en kropp som har spår av ett visst våld som inte kan fås genom exempelvis ett fall eller någon annan slags olycka, då ligger han pyrt till.
Ja, jag menade under förutsättning att man inte hittar kroppen.
Citera
2017-08-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Sydsvenska Dagbladet
"Nautilus ”hjärna” är förstörd. Därmed går ubåtens kurs inte att återskapa. Det slår Köpenhamnspolisen fast."
Då står de på torra land igen, där var ingen information att hämta.
Låter märkligt. Är det en navigator undrar jag om de varit i kontakt med tillverkaren. Jag har själv fått besök av polis för att få programvara att själva kunna tolka minnesdump. Dvs läser polisen ut innehåll ur flash-minne i en navigator så kan det vara svårt att kunna tolka informationen medan tillverkaren kan flasha in i likadan utrustning och därifrån dumpa i något mer läsbart format.

Svårast är om utrustningen krypterar, och man inte kommer åt kryptonyckeln - detta är vad som ställt till det för polisen i ett antal mobiltelefon-fall.
Citera
2017-08-18, 19:59
Medlem
Sunimods avatar
Hur svårt kan det vara.

Han har kanske haft en hängmatta typ nätmodell av nylon.
En verktygsväska, batteri eller en block talja av järn som sänke.

Sedan har han väl medveten om vattnen i området sänkt henne på djupare områden.
Kommer de aldrig hitta.
Aldrig att han skulle låta henne flyta omkring och bli hittad. Han är inte dum och har haft god tid på sig att genomföra.

Nätet håller massor med år och han är död och begraven innan någon överhuvudtaget skulle hitta ett skelett i trådnätet på botten.
Citera
2017-08-18, 20:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad händer om de inte hittar något mer, ingen Kim? Han är häktad för 24 dygn - rätt länge! Men hur länge kan de hålla honom utan fler indicier eller, helst, bevis? Kan det bli så att de måste släppa honom och inte ha mer att gå på?
Citera
2017-08-18, 20:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hur svårt kan det vara.

Han har kanske haft en hängmatta typ nätmodell av nylon.
En verktygsväska, batteri eller en block talja av järn som sänke.

Sedan har han väl medveten om vattnen i området sänkt henne på djupare områden.
Kommer de aldrig hitta.
Aldrig att han skulle låta henne flyta omkring och bli hittad. Han är inte dum och har haft god tid på sig att genomföra.

Nätet håller massor med år och han är död och begraven innan någon överhuvudtaget skulle hitta ett skelett i trådnätet på botten.
Tror tyvärr su kan ha/få rätt där....
Citera
2017-08-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han hade enligt uppgift tidigare i tråden något sår i ansiktet. Sannolikt har de hittat fler skrap- och rivsår på honom och hans förklaring har varit att KW dragit i honom för att få ha sex. Detta är i så fall också anledningen till att rätten inte tillåter att han går ut och talar med media på grund av att det kan vara kränkande för offrets familj.
Såret i ansiktet behöver inte vara ett sår - fanns en liten mörk prick på ena näsvingen som lika gärna kunde ha varit smuts. Polisen vet givetvis om det var sår eller ej - vi däremot har inte nog information för att kunna veta vilkendera, om du inte har stött på någon källa där polisen har gått ut med information om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in