2017-08-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
gp.se fungerar kanske.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/sj%C3%B6r%C3%A4ddningss%C3%A4llskapet-hittade-flytv%C3%A4st-i-s%C3%B6kandet-efter-kim-wall-1.4533901
Tack för det!
Aftonbladet går men inte Expressen. Eller är det jag som inte kan.
Citera
2017-08-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Man har alltså hittat en flytväst, och skriver om det i tidningen, ja... man finner inte ord... Så då har Madsen alltså utrustat liket med flytväst?

Tack och lov att man är 52 år gammal, och slipper se kraschen när den intelligensbefriade google generationen går i väggen!

Jag måste tyvärr göra dig besviken, det Svenska Sjöräddningssällskapet som gjorde fyndet består till mestadel av din generation 😁

De är nog mest vana vid att leta efter just flytvästar när de letar efter folk i sjön. De googlar ju inte för att först göra en föranalys om VAD det är för case och vad de rimligen ska leta efter innan de ger sig ut .... stackars Google-analfabeter 😉
Citera
2017-08-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Nej absolut, visst är det så, men jag tror vi försökte spekulera i vad för navigeringsutrustning som kan ha funnits på båten. Jag vet inte om vi har kommit mycket längre i det men det verkar lite märkligt om han har en ubåt som kostat så mycket tid och pengar och sen inte har en vettig navigeringsutrustning.

Det finns väl bilder på tornet och andra uppstickande enheter - så kan man se exakt vilken typ av radio det rör sig om. Det bör finnas en VHF antenn - som är en grej som är ca 1m lång.
Senast redigerad av Bluis 2017-08-16 kl. 16:11.
Citera
2017-08-16, 16:10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det står iofs i SVTs text att han räddades "innan" den sjönk. Sen är jag inte övertygad om att kläderna är torra heller. En overall kan bli dyblöt och torka upp tillräckligt för att den inte skall hänga som en trasa på den tiden det tar att åka in till hamnen (från den plats där båten sjönk).
Han räddades efter det att ubåten sjönk. Det är beskrivet av ett vittne som var där när det hände. PM stod kvar i ubåtens torn fram till dess att ubåten gick under ytan, och då simmade han mot en fritidsbåt som plockade upp honom.
Citera
2017-08-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Verkar svårt, hon hade kjol och blus. Hade jag som kvinna blivit bjuden ombord hade jeans varit självklart. Liksom flytväst.
Hennes klädsel indikerar något annat.
Ge dig. Vi är alla olika och själv kunde jag mycket väl haft kjol och sneakers om jag gav mig ut. Det är ju sommar.
Citera
2017-08-16, 16:15
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Verkar svårt, hon hade kjol och blus. Hade jag som kvinna blivit bjuden ombord hade jeans varit självklart. Liksom flytväst.

Mycket märkligt. Måst varit en hastigt påkommen impulshandling från hennes sida. Hon kan någon gång skickat en förfrågan till PM om en intervju. Han ringer kanske plötsligt o säger att han skall ut med ubåten om en timme och hon kan få följa med.
Citera
2017-08-16, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Haha - Öresund är fyllt med skit... det går inte ens att förklara. Från lastpallar till schampoflaskor från indonesien

Verkliga förhållanden är irrelevanta. Vad som räknas är vad som står på internet. Skriv i Aftonbladet, spring rakt in i väggen, det är bra för din vikt, någon kommer göra det! Det finns människor som ringer och klagar på vädret, för vädret på utsidan fönstret överrensstämmer inte med prognosen i mobilen. SÅ... dumma, har människor blivit!! Och det kan man se i denna tråd, teorierna är så far fetched att klockorna stannar.

Moderator, vi som har ett seriöst intresse, hur man nu kan ha det. Men om lite respekt för Kim kan man be iaf, det som pågår här är helt oacceptabelt. Även om jag personligen inte håller med om Kim's åsikter, så skulle jag dö för hennes rätt att utrycka dom! Visa lite jävla respekt för en bra journalist!
Citera
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
När de uteslutit att hon klivit av, att hennes telefon haft kontakt med någon radiomast efter angivna tider ute till havs och att han ljuger i många avseenden.

Slut på ström i mobilen och en resa bokad till Thailand strax efter intervjuven? eller så kanske hon tog in på ett spa för en lång weekend och stängde av mobilen? Hon är ju en vuxen människa så hon får göra som hon vill så att bara anta att hon är död och häkta nån för det efter några timmar låter rätt sjukt.

Sen kan han ju faktiskt vara rätt chockad efter att båten sjönk och därför kan det framstå som att han ljuger, visst historien slår dom flesta såpor men finns det nått som tyder på att hon är död?
Citera
Medlem
Profanitys avatar
Kortet på Kim Wall som media använder har en viss Tom Wall som fotograf.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Skämtar du?
Citera
2017-08-16, 16:18
Medlem
På ubåtens Facebook finns följande kommentar från en av de som hjälpt bygga den:

"Nautilus was always a "low tech" sub with very little electric equipment other than the main battery stack, servos, periscope LCDs, VHF radio, GPS, 230V AC inverter for galley service."
Citera
2017-08-16, 16:19
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Kortet på Kim Wall som media använder har en viss Tom Wall som fotograf.
Tom Wall är hennes bror.

En annan bild:
http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/db41bcbb3544c8130056b6ed8c6b6a02
Senast redigerad av 80231 2017-08-16 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in