2017-08-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Alla som tror detta varit en olycka måste ju vara bakom flötet. Inte kunna läsa fakta eller något annat fel.

Sen att det är något sexuellt eller någon relation mellan dom kan inte heller uteslutas än.

Olycka hade kanske varit möjligt ifall han inte sagt att han släppt av henne i land 22.30 och ifall polisen inte sagt att det är tydligt att ubåten är sänkt medvetet.

Här poppade en duktig citerare upp, som snabbt avfärdar olycka ( jag ska komma ihåg det, Brownadawg, och du kan ha rätt, men har du fel, är du inte ens ett flöte på ett metspö).

Du har uppenbarligen inte så mycket kunskap om människor, situationer och reaktioner. Du menar, på fullt allvar (?), att han inte som första kommentar kan ha sagt att han satt i land henne, bara för att han hade panik för att hon t.ex. spolats över bord eller liknande (olycka)?

Att han sänker båten, kan ha många förklaringar, men behöver inte betyda att han gjort något brottsligt mot KW.

Du visar på ett kraftigt förenklat och oinsatt resonemang.
Citera
2017-08-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du visar klassiska symtom av att vara duperad av en psykopat. Psykopatens grandiosa självbild har gjort att han höjt sig själv till skyarna i media, och nu presenteras han som den "otroligt smarta uppfinnaren", trots att han är en hobbymekaniker som varken uppfunnit något eller ens har byggt sina grejer själv. Madsen var med i en ubåtsbyggargrupp där ett gäng hobby-mekaniker byggde en ubåt, men Madsen tog på sig hela äran för de projekt han varit inblandad i. För övrigt: en annan egenskap som psykopater har är att de mördar och våldtar.

Svensk sammanställning om diagnosen: http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat
Skärp dig! Hur i hel***e kan du sitta och diagnostisera en människa du inte känner? Så otroligt amatörmässigt och korkat. Jag vet, vi sitter på Flashback, men nån ordning får det väl ändå vara. Dina inlägg kommer jag överhuvudtaget inte läsa längre. Ingen förlust i och för sig.
Citera
2017-08-18, 17:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
Min privata teori är enkel. Hon har drullat i utan flytväst och drunknat med sina kjolar och stickade tröjor. Det är i princip omöjligt att ensam plocka upp nån ur vattnet från en ubåt.
Resten av natten tillbringar han med att leta och gör därför allting fel.
Hade han direkt larmat på Ch16 så hade han kunnat köra hem och äta flæskesteg med rødkål.
Sjuk och sexistisk bild av kvinnor. Fumliga, svaga och lite dumma som kvinnor är, drullar de ner i vattnet och har inte ens vett att ta av sig sina stickade tröjor? Hej, ISIS ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.
Citera
2017-08-18, 17:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skärp dig! Hur i hel***e kan du sitta och diagnostisera en människa du inte känner? Så otroligt amatörmässigt och korkat. Jag vet, vi sitter på Flashback, men nån ordning får det väl ändå vara. Dina inlägg kommer jag överhuvudtaget inte läsa längre. Ingen förlust i och för sig.
Superbra att du slutar läsa - ignorans är en mirakelmedicin för att slippa bli arg.

Ps. Psykopati är ingen diagnos i Sverige. Ds.
Senast redigerad av Saruman 2017-08-18 kl. 17:34. Anledning: Precisering
Citera
2017-08-18, 17:33
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Huvudmaskinen som vi diskuterar sitter på babords sida. Tänk på att filmen där PM berättar om renoveringen är filmad sett framifrån i ubåten och han har propelleraxeln (som sitter baktill i ubåten) bakom ryggen och huvudmaskinen till höger i bild. Till höger i bild blir ubåtens vänstra sida och vänster vet du ju är babord.

Jag ser inte något turboaggregat på den. Jag ser nog inte ens där ett sådant skulle sitta om det fanns så jag vet inte hur du kan säga att det är det. Kan du peka ut exakt var du menar att det syns eller vad du grundar det på?

Om du blandat ihop höger och vänster så har inte hjälpmaskinen någon turbo, se http://www.kubota.com.au/product/d722/
Du ser ju slangarna till luftrenaren som är avplockad likaså så syns det gamla backslaget som inte är inkopplad med remdriften till axeln videon är nog när när dom uppgraderarde maskinrummet för det är inte helt klart och funktionsdugligt.
Citera
2017-08-18, 17:34
Medlem
Någon långt tillbaka i tråden nämnde tidigare Kim Walls bakgrund. Jag tar upp den frågan igen, eftersom något känns konstigt. Här nedan finns en länk där hon presenterar sina kontaktuppgifter:

https://innovation.journalismgrants.org/people/kim-wall/2099

Klickar man på Kim Walls twitterkonto kommer man till en sida där hon kallar sig Nicole Goddard. Men fotot på sidan är exakt samma foto som föreställer Ziah Lane, en australiensisk affärskvinna längst ner på denna sida :

http://www.smh.com.au/small-business/entrepreneur/australias-nine-most-influential-female-entrepreneurs-2017-20170224-gukte5.html
Citera
2017-08-18, 17:34
Medlem
Citat:
Är det inte alltid så med folk? De är snabba att döma. Likadant med de tre killarna i Tove-fallet. Alla tre blev bespottade. Två släpptes ganska snabbt. De är helt klart oskyldiga. Den tredje sitter kvar i häktet i skrivande stund. Vad som händer där vet vi inte - knäpp tyst.

Jag har ju ingen aning om vad som hänt Madsen och Kim. Men jag tror INTE det är mord på något sätt. Jag har en känsla av olyckliga omständigheter, nåt gick fel. Madsen ser framför sig att hela hans livsverk går i stöpet. Och en hel andra massa tankar. Och så syr han ihop en historia som inte håller på något sätt. Nå, vi lär få veta. Jag är den siste att döma på förhand. Jag har lärt mig för mycket genom livet och mitt arbete för att göra något sådant.

Det var det jag ville få fram, en del håller inte de möjliga spåren öppna, utan rusar rusar åt ett håll, för att kunna gå på konkreta försök till resonemang.

Tova är ett lysande exempel, det påminner i struktur om denna händelse, främst därför det bara är två personer närvarande, den som är borta och den som är kvar.

Precis som i det fallet, tystnar i princip all info, när den misstänkte häktas, för då startar arbetet mot ett ev. åtal, och det är inte offentligt.....vi befinner oss i samma läge i detta fall, en skillnad är att polis inte hittat ett ev. offer och ev. brottsplats.
Citera
2017-08-18, 17:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Här poppade en duktig citerare upp, som snabbt avfärdar olycka ( jag ska komma ihåg det, Brownadawg, och du kan ha rätt, men har du fel, är du inte ens ett flöte på ett metspö).

Du har uppenbarligen inte så mycket kunskap om människor, situationer och reaktioner. Du menar, på fullt allvar (?), att han inte som första kommentar kan ha sagt att han satt i land henne, bara för att han hade panik för att hon t.ex. spolats över bord eller liknande (olycka)?

Att han sänker båten, kan ha många förklaringar, men behöver inte betyda att han gjort något brottsligt mot KW.

Du visar på ett kraftigt förenklat och oinsatt resonemang.

Nej. Det är ingen olycka. Att han sänkt ubåten med flit vid nästan samma tillfälle som hans sällskap försvinner spårlöst och du vill få det till att det är två händelser oberoende av varandra? Tror du trollar.

Alla fattar att det inte är någon olycka bakom detta. Han sänkte ubåten med flit.

Som sagt att han berättade att han släppt av henne vid land (ljög) är bara en sak som gör att det inte alls är troligt med olycka.
Citera
2017-08-18, 17:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Som H-K Rausing när frun dog i så fall.

Något sånt skulle det faktiskt kunna vara.

Det där med att han inte verkade förvirrad då han plockats upp. Han skulle ju kunna vara det ändå, och att någon förträngningsmekanism gått in. Jag kan köpa att hans tillstånd var sånt.
Citera
2017-08-18, 17:41
Medlem
Riomios avatar
Jag tror PM påstår att han satt KW i land, inte vid kajen utanför restaurang Halvandet, utan kajen ut mot inloppet till Köpenhamn, det är mer naturligt om man inte tänker förtöja för längre tid utan bara skall släppa av någon. När man kommer utifrån Drogdenrännan och skall in till Köpenhamn så går man genom Lynettlöpet mellan Revshalen och Revshalön. På BB-sida är en träbrygga som lämpar sig utmärkt att släppa av någon på.

Just här på Revshalön förekommer det kollektiv och andra typer av boende, både på båtar och i land, och det är en riktigt ruffig miljö. KW har tidigare bott på Revshalön, samtidigt som PM har hållit till där med sina experimentbyggen (kände de varandra).

Vad som sen har hänt KW, våldtagen och mördad av en landkrabba, hållen som sexslav eller frivilligt håller sig undan, det spekulerar jag inte i.

PM hade upptäckt ett fel på en ventil till barlasttanken, det var därför han gick in och släppte av henne. Sen går han ut på fritt vatten (Kögebukten) för att försöka fixa det, men misslyckas katastrofalt.

Inget av detta behöver vara rätt, men det behöver inte heller vara helt fel.
Senast redigerad av Riomio 2017-08-18 kl. 17:43.
Citera
2017-08-18, 17:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om du lyssnar på inslaget (http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...oss-fa-visshet), 2.18 min ungefär in i bandet, så säger man "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt. Att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

Det är inte jag som sagt det. Och det är svårt att tolka annat än att han sagt något om att han de facto vet att hon på något sätt förolyckats och att han klantat sig. Eller nåt.

Står det i någon trovärdig dansk källa? Jag misstänker nämligen felöversättning.
Citera
2017-08-18, 17:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".

Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......

Fast det ÄR inte så konstigt att tänka "mord", för vid "olycka" behöver det inte vara så mycket hemlighetsmakeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in