2017-08-18, 16:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
Min privata teori är enkel. Hon har drullat i utan flytväst och drunknat med sina kjolar och stickade tröjor. Det är i princip omöjligt att ensam plocka upp nån ur vattnet från en ubåt.
Resten av natten tillbringar han med att leta och gör därför allting fel.
Hade han direkt larmat på Ch16 så hade han kunnat köra hem och äta flæskesteg med rødkål.

Jo, i ett sånt fall ska man agera exakt så, att man larmar direkt. Men han kanske agerat irrationellt som sagt?
Citera
2017-08-18, 16:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Min privata teori är enkel. Hon har drullat i utan flytväst och drunknat med sina kjolar och stickade tröjor. Det är i princip omöjligt att ensam plocka upp nån ur vattnet från en ubåt.

Plocka upp är säkert svårt, men slänga i en tamp som hon kan hålla sig i måste väl gå. Vattnet är visserligen kallt jämfört med vid en långgrund strand, men nu i augusti går det utmärkt att bada en stund och lite salt ökar flytkraften märkbart jämfört med sötvatten.

Värre är väl då att u-båten är trögmanövrerad så att det kan vara svårt att hitta henne i vattnet, särskilt om det skymmer på. Allra värst om han råkar köra över henne när han vänt och kör tillbaka.

Du kan nog ha rätt. Först tappade han bort henne och sen tappade han det.

Men om hon dog på ytan kan man undra varför hon inte flöt och blivit hittad?
Citera
2017-08-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt AB så säger de i en sändning (2,20 min in i sändningen) att de ändrade rubriceringen till "Vållande till annans död" vilket beror på Madsens egen förklaring till vad som hänt. Han har ju ändrat sin historia. Vi har ju inte vetat vad han sagt, men nu verkar det lite rimligare.

Så uppenbarligen har han berättat NÅGOT om att hon är död och varför. Är det fler än jag som missat detta?

Han kan ha berättat, polisen kan ha hittat något, eller hur. För du har knappast några belägg för om eller vad har säger, eller hur?

Nä, nyfikna är vi allihopa, men vi får hålla lite kyla med att dra slutsatser på de påvra fakta som finns. Jag säger inte att du har fel, men att du inte kan tolka vad eller om han säger något pga. ändring i brotts-rubriceringen, eller hur?
Citera
2017-08-18, 16:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det lutar väl ändå åt att det varit någon slags olyckshändelse, och att den här u-båtsföraren hanterat det dåligt, eller vad säger ni?
Jag tror ändå på honom på något vis. Eller jag kanske vill tro på honom, delvis?
Han verkar iallafall inte vara en kallblodig mördare, tycker jag.
Men att han agerat irrationellt, så verkar det vara.
Och irrationellt verkar han ha agerat för att han är lite udda sådär?
Fast alla kanske kan få panik, vid någons död sådär.

Ja, att hon är död, kan man ju förstå när det varit sånt här pådrag och hon ändå inte visat sig. Hon hade nog visat sig, om hon levt.

Oavsett om det visar sig att han varit en mördare (kallblodig eller dräpare av en olyckshändelse) eller inte, så tycker jag att han varit en inspirerande person.
Bara för att det här hände, så fick man möjligheten att lära känna honom och han har ju tydligen kört inspirerande föreläsningar också.
Tar intryck av det där han säger på någon föreläsning på youtube, att man blir lyckligare av att kämpa med svåra saker (han syftar på sina egna omöjliga projekt).

Ingenting lutar åt olycka. Polisen sa direkt man sett ubåten att den är sänkt medvetet. Samt att den sjukt precis när det fanns hjälp så nära, efter att han varit borta hela natten. Nä. Han ligger bakom detta.
Citera
2017-08-18, 16:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Plocka upp är säkert svårt, men slänga i en tamp som hon kan hålla sig i måste väl gå. Vattnet är visserligen kallt jämfört med vid en långgrund strand, men nu i augusti går det utmärkt att bada en stund och lite salt ökar flytkraften märkbart jämfört med sötvatten.

Värre är väl då att u-båten är trögmanövrerad så att det kan vara svårt att hitta henne i vattnet, särskilt om det skymmer på. Allra värst om han råkar köra över henne när han vänt och kör tillbaka.

Du kan nog ha rätt. Först tappade han bort henne och sen tappade han det.

Men om hon dog på ytan kan man undra varför hon inte flöt och blivit hittad?

Aha, du menar att han blivit blackoutad efteråt? Där han fått en psykisk nock och förträngt det?
Citera
2017-08-18, 16:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jag förstår inte följande:
Vi vet att Kim försvann mellan torsdag kväll och fredag fm när Madsen rapporterade ALLA OMBORD MÅR BRA. Det är i sig korrekt eftersom han var ensam och mådde bra.
Varför han var ensam har två personer känt till, men hon kan inte berätta.
Återstår Madsen, och han bubblade av iver att få berätta för journalisterna men rätten (byretten) hindrade honom.

Rätten vet att han vet, och han vet att rätten vet att han vet.

Då kan man ju tänka sig lite tortyr, skendränkning passar väl bra.
Eller döm honom på indicer till 15 år och lås in fanskapet tills han snackar.

För rätten vet att han vet, och han vet att rätten vet att han vet.

Resten av natten tillbringar han med att leta och gör därför allting fel.
Hade han direkt larmat på Ch16 så hade han kunnat köra hem och äta flæskesteg med rødkål.

Hon råkas drunkna i sin tröja och därför säger han att han släppt av henne i land klockan 22.30. Och sedan sänker ubåten med flit? Eller hur tänkte du?
Citera
2017-08-18, 16:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför skulle man be honom om hjälp att söka när man har faktisk vetskap om att han lämnat en felaktig uppgift beträffande henne?

Hans Holmers före detta livvakt blev väl dömd för mord på sin fru trots att man inte hittade kroppen?

Jo i livvaktsfallet/fd polisen dömdes han men det fanns andra bevis: de hade bråkat, grannarna hörde hjärtskärande skrik och duns, det var blod på vägar o golv i lägenheten och en matta var försvunnen, blod och mattfibrer i bilen. Han hade avvärjningsskador och blodet visade sig vara hennes. Kort sagt - hon var skadad det visste man och sannolikt bortfraktad i mattan i bilen.

I det här fallet har vi en glad KW på bilderna, inga vittnesuppgifter eller fynd - som vi har fått del av - som tyder på att de bråkat, att hon var skadad eller bortforslad och inga skador på honom.
Då blir det väldigt svårt att visa på att ett brott begåtts.
Citera
2017-08-18, 16:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ingenting lutar åt olycka. Polisen sa direkt man sett ubåten att den är sänkt medvetet. Samt att den sjukt precis när det fanns hjälp så nära, efter att han varit borta hela natten. Nä. Han ligger bakom detta.

Men han kan ju blivit knäpp av hela situationen?

Fast han verkade ju i o f s inte så förvirrad då de plockat upp honom, och tv intervjuade honom på plats.
Citera
2017-08-18, 16:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Men han kan ju blivit knäpp av hela situationen?

Fast han verkade ju i o f s inte så förvirrad då de plockat upp honom, och tv intervjuade honom på plats.

Nä han verkade rätt klar. Och han började ju med att säga att han släppt av henne vid land klockan 22.30. Varför såga nåt sånt vid olycka.
Citera
2017-08-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han kan ha berättat, polisen kan ha hittat något, eller hur. För du har knappast några belägg för om eller vad har säger, eller hur?

Nä, nyfikna är vi allihopa, men vi får hålla lite kyla med att dra slutsatser på de påvra fakta som finns. Jag säger inte att du har fel, men att du inte kan tolka vad eller om han säger något pga. ändring i brotts-rubriceringen, eller hur?

Om du lyssnar på inslaget (http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...oss-fa-visshet), 2.18 min ungefär in i bandet, så säger man "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt. Att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

Det är inte jag som sagt det. Och det är svårt att tolka annat än att han sagt något om att han de facto vet att hon på något sätt förolyckats och att han klantat sig. Eller nåt.
Citera
2017-08-18, 16:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Aha, du menar att han blivit blackoutad efteråt? Där han fått en psykisk nock och förträngt det?

Som H-K Rausing när frun dog i så fall.
Citera
2017-08-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beroende på hur förhören går, så kommer man nog kunna fiska fram en och annan uppgift från Madsen som kommer kontrolleras. Det är ett långsamt arbete. Ett tålamodsprövande arbete. En människa som lämnar en uppgift och sen vägrar frångå den är svår att knäcka. Nu är inte Madsen sån. Han har ju ändrat sin första utsago. Och tyvärr har vi ingen insyn i utredning. Hade varit skoj att få kika in i hans förhörsprotokoll och beslagsprotokollen med analyserna .

Jag är övertygad om att den danska polisen kommer sy ihop hur allt har hänt. Och jag är övertygad om att de kommer få ihop så mycket att det går att åtala Madsen. Däremot lär det ta tid. Blir det ett indiciemål, om inte Kims kropp hittas, så krävs det starka indicier som inte går att bortse ifrån, för att han skall fällas. Men håller tummarna.

Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".

Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in