2017-08-18, 16:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
För de som ännu funderar på varför polisen intresserat sig 'så snabbt' för PM kan det handla om något så enkelt som att han som kapten hade ett straffrättsligt ansvar för KWs be och väl tills hon var säkert på land:

https://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Fritidsbatar/Lagar-och-regler/Regeloversikt-for-fritidsbatar/

Det behöver inte vara mer komplicerat än så även om polisens utredning ger skäl att tro att de misstänker något ytterligare
Han hade enligt uppgift tidigare i tråden något sår i ansiktet. Sannolikt har de hittat fler skrap- och rivsår på honom och hans förklaring har varit att KW dragit i honom för att få ha sex. Detta är i så fall också anledningen till att rätten inte tillåter att han går ut och talar med media på grund av att det kan vara kränkande för offrets familj.
Citera
2017-08-18, 16:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Jo i livvaktsfallet/fd polisen dömdes han men det fanns andra bevis: de hade bråkat, grannarna hörde hjärtskärande skrik och duns, det var blod på vägar o golv i lägenheten och en matta var försvunnen, blod och mattfibrer i bilen. Han hade avvärjningsskador och blodet visade sig vara hennes. Kort sagt - hon var skadad det visste man och sannolikt bortfraktad i mattan i bilen.

I det här fallet har vi en glad KW på bilderna, inga vittnesuppgifter eller fynd - som vi har fått del av - som tyder på att de bråkat, att hon var skadad eller bortforslad och inga skador på honom.
Då blir det väldigt svårt att visa på att ett brott begåtts.

Vi vet väl inget alls om bevisning av något slag finns. Han har väl speciellt ansvar om han har henne på sin farkost på sjön, att se till att hon kommer iland eller larma om hon druttar i. Inget verkar gjort och kvinnan är borta. Det är hans förbannade plikt att rapa upp var i helvete hon tagit vägen från hans jävla ubåt, han har större skyldighet att hålla reda på det än en simpel äkta man.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-18 kl. 17:03.
Citera
2017-08-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men varför larmade han inte då när hon föll i?
Varför skulle han låta bli?
Han hade sannolikt fullständig panik och kaos i huvet och kunde inte tänka klart.
När det så småningom släppte, var det försent. Resten av natten gick åt att hitta på en stårry som blev till JAG SATTE AV HENNE 2230.
Men det som talar emot, vad för spår skulle utplånas? Om hon fallit finns inga spår inuti båten.
Citera
2017-08-18, 17:02
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I så fall tycker jag att de ska leta efter mina föreslagna stora grottor med enbart undervattenspassage också. Annars blir jag kränkt.

Skulle gilla om det fanns grottor. Wow, vilket Hollywoodmanus. 😜😉
Citera
2017-08-18, 17:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".

Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......

Alla som tror detta varit en olycka måste ju vara bakom flötet. Inte kunna läsa fakta eller något annat fel.

Sen att det är något sexuellt eller någon relation mellan dom kan inte heller uteslutas än.

Olycka hade kanske varit möjligt ifall han inte sagt att han släppt av henne i land 22.30 och ifall polisen inte sagt att det är tydligt att ubåten är sänkt medvetet.
Citera
2017-08-18, 17:03
Medlem
Citat:
Kanske det, åtala, men har du märkt hur mycket det svängt under en vecka, från alla "förståsigpåare" som utropade mord, sex, våldtäkt, till att de flesta nu pratar "olycka" eller kanske "vållande".

Alla ni som skrek på mord/sex/våldtäkt, vill ni träda fram nu, eller sitter ni bara och avvaktar? Jag säger absolut INTE, att det fortfarande kan vara så, men lärdomen för er blir kanske att hålla lite på de snabba "slutsatserna" och värdera.......

Är det inte alltid så med folk? De är snabba att döma. Likadant med de tre killarna i Tove-fallet. Alla tre blev bespottade. Två släpptes ganska snabbt. De är helt klart oskyldiga. Den tredje sitter kvar i häktet i skrivande stund. Vad som händer där vet vi inte - knäpp tyst.

Jag har ju ingen aning om vad som hänt Madsen och Kim. Men jag tror INTE det är mord på något sätt. Jag har en känsla av olyckliga omständigheter, nåt gick fel. Madsen ser framför sig att hela hans livsverk går i stöpet. Och en hel andra massa tankar. Och så syr han ihop en historia som inte håller på något sätt. Nå, vi lär få veta. Jag är den siste att döma på förhand. Jag har lärt mig för mycket genom livet och mitt arbete för att göra något sådant.
Citera
2017-08-18, 17:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
Men det som talar emot, vad för spår skulle utplånas? Om hon fallit finns inga spår inuti båten.

Sänkningen kan ha varit för att förklara sin egen sinnesstämning som nog var sådär efter det som hänt och han varit vaken sen morgonen dagen innan.

Men jag undrar varför de åkte ut så sent som 19.30. Med bara ett par timmar före mörkrets inbrott. Ingen av dem har väl något jobb att gå till. De kunde ha åkt ut kl 11 och haft god tid på sig. Dessutom sluppit ha solen i ögonen när de skulle tillbaka in i hamn, vilket de skulle ha haft innan det blev mörkt. Lika illa.
Citera
2017-08-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du lyssnar på inslaget (http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...oss-fa-visshet), 2.18 min ungefär in i bandet, så säger man "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt. Att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

Det är inte jag som sagt det. Och det är svårt att tolka annat än att han sagt något om att han de facto vet att hon på något sätt förolyckats och att han klantat sig. Eller nåt.

Mitt förtroende för AB och dess medarbetare är i princip noll, så, rakt av, jag tar inte det som någonting i nuläget, faktiskt. Det här är dessutom lite utanför rutinen, då försvagas, om möjligt, kompetensen ännu mer.
Citera
2017-08-18, 17:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det lutar väl ändå åt att det varit någon slags olyckshändelse, och att den här u-båtsföraren hanterat det dåligt, eller vad säger ni?
Jag tror ändå på honom på något vis. Eller jag kanske vill tro på honom, delvis?
Han verkar iallafall inte vara en kallblodig mördare, tycker jag.
Du visar klassiska symtom av att vara duperad av en psykopat. Psykopatens grandiosa självbild har gjort att han höjt sig själv till skyarna i media, och nu presenteras han som den "otroligt smarta uppfinnaren", trots att han är en hobbymekaniker som varken uppfunnit något eller ens har byggt sina grejer själv. Madsen var med i en ubåtsbyggargrupp där ett gäng hobby-mekaniker byggde en ubåt, men Madsen tog på sig hela äran för de projekt han varit inblandad i. För övrigt: en annan egenskap som psykopater har är att de mördar och våldtar.

Svensk sammanställning om diagnosen: http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat
Citera
2017-08-18, 17:12
Medlem
Citat:
Mitt förtroende för AB och dess medarbetare är i princip noll, så, rakt av, jag tar inte det som någonting i nuläget, faktiskt. .
Tja, det är det enda vi har
Citera
2017-08-18, 17:19
Medlem
---
Citera
2017-08-18, 17:20
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det är väl ingen som avvaktar, men teorin är framförd och det finns ingen anledning att föra fram samma samma sak om och om igen, som det här 40-sidiga tjafset som varit om vilken motor båten har? Eller de 20 sidorna om lanternan?

Jag är helt övertygad om att det är ett lustmord - Madsen är en klassisk psykopat och har planlagt mordet och den efterföljande dumpningen av kroppen. Vilken drivkraft skulle han ha? Tja - psykopater har ingen empati och drivs enbart av sina egna sjuka drifter. Han kan anse våldtäkt och mord vara spännande och har dessutom tidigare talat publikt om att han tror sig kunna dra de rättsvårdande myndigheterna vid näsan. Grandios självbild, ingen empati. Dansken är psykopat och KW ligger på havets botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in