2017-08-18, 17:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riomio
Jag tror PM påstår att han satt KW i land, inte vid kajen utanför restaurang Halvandet, utan kajen ut mot inloppet till Köpenhamn, det är mer naturligt om man inte tänker förtöja för längre tid utan bara skall släppa av någon. När man kommer utifrån Drogdenrännan och skall in till Köpenhamn så går man genom Lynettlöpet mellan Revshalen och Revshalön. På BB-sida är en träbrygga som lämpar sig utmärkt att släppa av någon på.

Just här på Revshalön förekommer det kollektiv och andra typer av boende, både på båtar och i land, och det är en riktigt ruffig miljö. KW har tidigare bott i detta område, samtidigt som PM har hållit till där med sina experimentbyggen (kände de varandra).

Vad som sen har hänt KW, våldtagen och mördad av en landkrabba, hållen som sexslav eller frivilligt håller sig undan, det spekulerar jag inte i.

PM hade upptäckt ett fel på en ventil till barlasttanken, det var därför han gick in och släppte av henne. Sen går han ut på fritt vatten (Kögebukten) för att försöka fixa det, men misslyckas katastrofalt.

Inget av detta behöver vara rätt, men det behöver inte heller vara helt fel.

Det behöver vara fel för att PM har tagit tillbaka sin myt om att han släppt av henne och Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet. Med flit alltså.
Citera
2017-08-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej. Det är ingen olycka. Att han sänkt ubåten med flit vid nästan samma tillfälle som hans sällskap försvinner spårlöst och du vill få det till att det är två händelser oberoende av varandra? Tror du trollar.

Alla fattar att det inte är någon olycka bakom detta. Han sänkte ubåten med flit.

Som sagt att han berättade att han släppt av henne vid land (ljög) är bara en sak som gör att det inte alls är troligt med olycka.
Håller inte med dig. Även vid olyckor kan man handla väldigt irrationellt. Det kunde finnas spår av olycka (blod ifall hon fallit). Han drabbades av nån sorts black-out och städade undan tösen. Fnulade ihop en historia. Sänkte båten och ljög ihop tekniskt fel. Människor handlar inte alltid rationellt. Hade han gjort som man ska så hade allt varit gott och väl. Nu gjorde han inte det. Vad som nu händer i förhören vet ingen. Han kan ha kommit med en plausibel förklaring. Vem vet. Men inte förrän åtal väcks får vi del av FUP.

Jag tror att vi alla hoppas på att vi skall handla rationellt. Och jag tror att de flesta gör det. Madsen är en mycket speciell människa har jag fått intryck av. Vem vet vad som döljer sig bakom det pannbenet.
Citera
2017-08-18, 17:45
Medlem
Citat:
Nej. Det är ingen olycka. Att han sänkt ubåten med flit vid nästan samma tillfälle som hans sällskap försvinner spårlöst och du vill få det till att det är två händelser oberoende av varandra? Tror du trollar.

Alla fattar att det inte är någon olycka bakom detta. Han sänkte ubåten med flit.

Som sagt att han berättade att han släppt av henne vid land (ljög) är bara en sak som gör att det inte alls är troligt med olycka.

Att han sänkte båten, kan ha varit en plan sedan länge, men kan också ha varit stundens ingivelse, är du med, så långt? Sänkningen sammanfaller med ett försvinnande av en person, det är också klart.

Men, du kopplar ihop sänkningen med försvinnandet, en mycket primitiv och begränsande analys. Det behöver inte vara så, och sannolikheten går bara att uppskatta om man får till alla utredningsfakta, och vi ligger kraftigt efter nu på FB, skulle jag säga.

Skulle polisen tänka bara som du, skulle dom få stopp i ett kör, och det är dom utbildade att inte göra, utan dom går på "brett", som dom brukar kalla det.
Citera
2017-08-18, 17:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det var det jag ville få fram, en del håller inte de möjliga spåren öppna, utan rusar rusar åt ett håll, för att kunna gå på konkreta försök till resonemang.
Du resonerar också. Dina idéer kring hur det gått till är exakt lika teoretiska som alla andra resonemang. Ingen, förutom Madsen, vet vad som hänt. Vi lägger ett pussel med den informationen vi har.
Citera
Medlem
[quote=Merwinna|61537742]Står det i någon trovärdig dansk källa? Jag misstänker nämligen felöversättning.[/QUOTE
Det var vad som sades i inslaget. Ingen text. Så inte vet jag.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Skulle gilla om det fanns grottor. Wow, vilket Hollywoodmanus. 😜😉

Ja, visst vore det! Fick faktiskt lust att skriva manuset själv! Det sorgliga är bara, att är hon instängd någonstans - i en grotta dit man behöver en ubåt för att ta sig, eller annorstädes - så är hon illa ute nu, om hon ens fortfarande är vid liv. Beroende på hur mycket förråd av mat o dryck han lagrat upp där förstås. Jag kommer osökt att tänka på det där hemska fallet i Belgien, där en man höll två unga flickor inspärrade i källaren. Han häktades... och flickorna dog under tiden av svält...
Citera
2017-08-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det ÄR inte så konstigt att tänka "mord", för vid "olycka" behöver det inte vara så mycket hemlighetsmakeri.
Det beror ju på den som är närvarande. Är man rädd så kan vad som helst planteras i ens hjärna. Att direkt peka ut en mördare, stämpla honom som mördare, hänga honom - välkommen till medeltiden!
Citera
2017-08-18, 17:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Sänkningen kan ha varit för att förklara sin egen sinnesstämning som nog var sådär efter det som hänt och han varit vaken sen morgonen dagen innan.

Men jag undrar varför de åkte ut så sent som 19.30. Med bara ett par timmar före mörkrets inbrott. Ingen av dem har väl något jobb att gå till. De kunde ha åkt ut kl 11 och haft god tid på sig. Dessutom sluppit ha solen i ögonen när de skulle tillbaka in i hamn, vilket de skulle ha haft innan det blev mörkt. Lika illa.

Ja, man tänker ju onekligen: för att tjejen skulle tycka att det var mer spännande/romantiskt/otäckt. Han hade lättare att spela den trygge och handlingskraftige kaptenen som vet vad som ska göras, och hennes pirriga rädsla hade drivit henne tätt intill honom...
Citera
2017-08-18, 17:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Att han sänkte båten, kan ha varit en plan sedan länge, men kan också ha varit stundens ingivelse, är du med, så långt? Sänkningen sammanfaller med ett försvinnande av en person, det är också klart.

Men, du kopplar ihop sänkningen med försvinnandet, en mycket primitiv och begränsande analys. Det behöver inte vara så, och sannolikheten går bara att uppskatta om man får till alla utredningsfakta, och vi ligger kraftigt efter nu på FB, skulle jag säga.

Skulle polisen tänka bara som du, skulle dom få stopp i ett kör, och det är dom utbildade att inte göra, utan dom går på "brett", som dom brukar kalla det.

Det var fortfarande ingen olycka. Hur brett du än vill att jag ska försöka skela.

Då skulle polisen inte säga just tvärt om.

Jag väljer att tro på polis, åklagare, media och Peter Madsen själv mer än vad jag tror på dina teorier om "olycka och panik".
Citera
2017-08-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Superbra att du slutar läsa - ignorans är en mirakelmedicin för att slippa bli arg.

Ps. Psykopati är ingen diagnos i Sverige. Ds.

Om en psykiatriker talar om för någon att han bär alla kriterier för att vara psykopat så har psykiatrikern satt en diagnos på en viss sorts personlighetsstörning. Diagnos behöver inte vara en sjukdom. Det kan vara ett tillstånd, en personlighetsstörning, en sjukdom. För mig spelar det ingen roll vad som är det ena eller det andra. Men mår illa när jag hör just psykopati användas på människor som råkar vara lite egna och inte falla inom ramarna.
Citera
2017-08-18, 17:53
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Det behöver vara fel för att PM har tagit tillbaka sin myt om att han släppt av henne och Polisen säger att ubåten är sänkt medvetet. Med flit alltså.

Polisen har sagt att han ändrat den uppgiften, inte tagit tillbaka. Sjövärnet som polisen anlitade för att kontrollera varför UC3 sjönk, sa att PM troligen orsakat det, och det har han ju själv också sagt, det blev fel när han skulle åtgärda problemet.
Citera
2017-08-18, 17:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sjuk och sexistisk bild av kvinnor. Fumliga, svaga och lite dumma som kvinnor är, drullar de ner i vattnet och har inte ens vett att ta av sig sina stickade tröjor? Hej, ISIS ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.

Tja...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2194665/Maria-Pantazopoulos-Bride-drowned-wedding-dress-pictured-husband.html

Dock ska man förstås inte dra alla kvinnor över en kam. Men det ÄR skumt att vara tvungen att ha kjol eller klänning även vid tillfällen när det är direkt opraktiskt, eller rentav farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in