2017-08-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tror du att han mått bra de här 3 månaderna ?

Om Patrik har planerat ett frivilligt försvinnande så är det mycket möjligt att han mår betydligt bättre nu, efter dessa månader utan kontakt med det han ville bort från. Om han ligger död i en gödselbrunn eller på någon annan plats så mådde han sannolikt inte bra när han hamnade där. Vi får se hur "världens story" slutar...
Citera
2017-08-18, 00:31
Medlem
Citat:
Jo Nina ,det ligger någonting i det . Vi kan hålla tummarna .Men jag varken kan eller kunde begära att få ett svar utav henne.Det är ju hennes ensak ,så jao...

Jo men då kan ni väl skriva när ni hittat Patrik , för jag har inget mer info att komma med ,och jag är 100 % orolig omkring hur han haft det och om han mår bra eller om han inte ens mår någonting alls ,adjö

Var inte ledsen evaveva. Ibland kan det ju bli så att man går så helt upp i ett fall att man nästan tappar bort sig själv. Du har ju, såvitt jag kan se, bidragit till mycket tankar och ideér i den här tråden, och imorgon är en ny dag.
Du är välkommen med dina tankar när du fått vila dig en natt.
Tänk inte för mycket på P nu, utan se till att koppla av, så ses vi i tråden igen imorgon.

mvh SagtVar
Citera
2017-08-18, 01:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jo Nina ,det ligger någonting i det . Vi kan hålla tummarna .Men jag varken kan eller kunde begära att få ett svar utav henne.Det är ju hennes ensak ,så jao...

Jo men då kan ni väl skriva när ni hittat Patrik , för jag har inget mer info att komma med ,och jag är 100 % orolig omkring hur han haft det och om han mår bra eller om han inte ens mår någonting alls ,adjö

Ja, det är mammans sak om det var henne P sade "puss och kram" till!
Det verkar dock inte vara någon mer än Du, som fastnat för, att det verkligen var till mamman han sade det!
Det behöver INTE betyda, att Du har fel i Ditt antagande!
"Världens Story" kommer, att äta upp Dig inifrån Eva!
Se det hela ur ett vidare perspektiv!
Jag bad Dig för några sidor sedan, att "öppna ögonen så, att Du ser, att det även finns mörker!"

God natt!
Citera
2017-08-18, 01:56
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
nu blev jag undrandes ?
Har aldrig hört förräns nu? Var har du hört den kommentaren ? Var det de 4 killarna som sa den ?
Men P. hade ett Snobbenhundmärke ditsydd på sin
ryggsäck , vet du ju ....

Jag nämnde "puss och kram" i ett tidigare inlägg som jag tror att du refererat till eller citerat.
Citera
2017-08-18, 06:45
Medlem
zippzons avatar
hmm nu börjar Puss & kram bli en "trådsanning"

Kvinnan på tåget säger i artikeln
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Citat:
Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24.

kan ju alltså varit andra ord han sagt. Puss& hej ,ja ja puss puss .osv

nu vet inte jag hur säker man kan vara på att det hon säger är säkert,men det hoppas jag att polisen redan tagit reda på .

edit:glömde

förövrigt har vi ju bara tågkvinnan,pappan och ev ,mammans antagande att det va mamman han pratade med sist ,och sa ev dom orden

för mig så ser det ut som om han pratade med någon annan.

Citat:
Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24.

han hade alltså avslutat samtalet med mamma & hade ett nytt samtal med okänd eller mamma igen vilket jag finner ologiskt,men kan ju vara fel.
Senast redigerad av zippzon 2017-08-18 kl. 06:59.
Citera
2017-08-18, 07:42
Medlem
Citat:
ja hoppas han inte är den i deras gäng som låter sig övertalas till alla dumdristigheter ,för till slut kan man bli urless på att vara den som alltid skall göras till åtlöjje ...det kanske är det som han blivit ,trött på alla idioter ...hmm... ?
Hemskt om det stämmer, men det kan mycket väl vara så. Finner det oerhört märkligt att ingen av hans vänner skriver något härinne... fast det kanske inte brukar ske när folk försvunnit?
Citera
2017-08-18, 08:07
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Nej ,varför skulle jag ?

Tycker du Grandpa , att P. verkar ha haft det kul sen 22 maj ?

evaeva.
Hur ska Grandpa veta om P haft det kul sen den 22 maj?
Vet någon av oss det? Du får det att låta som att någon sett honom nyligen.

Och vem vet - han kanske har haft skitkul! Han kanske följde med i en lastbil till Danmark eller så och kanske lever sitt liv för fulla muggar just nu.
Citera
2017-08-18, 08:21
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatnab
Enligt de positioner av väskorna och vägarna till dessa områden(jag bor i närheten och studerat och tagit tåget från dessa perronger i flera år) så verkar detta vara mest logiska vägen. Alla andra vägar har kameror eller någon sorts bevakning. Hade han tagit den "normala" vägen till väskan närmast dollarstore hade han troligen sätts i en av bensinmackens övervakningskameror som ligger på den normala vägen till dollarstore området.

https://ibb.co/n5c1cF - kartbild på alla platser

Tänker man rent logiskt är hans mönster av rörelse baserat på väskornas position väldigt random. De ser mer ut att vara utlagda- Om dessa inte är utlagda så letar polisen i fel riktning. Jag tror nämligen att om han velat ta livet av sig eller gömma sig för dagen hade han inte gått enda till sannahed eller hällabrottet. Det finns ett jättestort skogsområde med små klippformationer dessutom som man kan gömma sig i ,några hundra meter norr om Dollarstore där väska 2 hittades. Inutti dessa skogsområden finns avgränsade hus som är bebodda men de är gömda innuti skogen lite diskret. Det finns en stor stig/väg genom skogen in mot kumla.

https://ibb.co/mMfUxF

Jag har gått igenom dessa områden, det är otroligt tät skog och ganska svårt att genomsöka troligen om man inte är flera hundra personer.

Om man inte ska gå efter väskornas positioner så är han troligen död (Hallsberg är mittpunkten för droghandeln i Sverige då Hallsberg ligger nästan exakt mellan Göteborg och Stockholm , därför görs många affärer i Hallsberg och det finns många kriminella i området även om det är litet) eller så har han tagit lift med någon ut från kommunen.

Många verkar tycka/tro att orten är en idyll där ingen råkar ut för något. Frågan måste ha ställts flera gånger tidigare. Har P använt droger?

Får övervakningskameror på en bensinstation vara riktade utanför området?

Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det är nog normalt i den utsträckningen att det förekommer ofta. Troll/ungar som vill jävlas..
Eller är du en av dom lyckliga som slapp se flickan som dog i Terrordådet i sthlm?
Jag mins inte vad det stod, men någon hade fotat henne och lagt upp den med någon "rolig" text...
Kan inte minnas att det var någon text när det gällde bilder på E***, i varje fall inte de som postades tidigt i en Flashbacktråd.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-08-18 kl. 08:33.
Citera
2017-08-18, 08:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
hmm nu börjar Puss & kram bli en "trådsanning"

Kvinnan på tåget säger i artikeln
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

kan ju alltså varit andra ord han sagt. Puss& hej ,ja ja puss puss .osv

nu vet inte jag hur säker man kan vara på att det hon säger är säkert,men det hoppas jag att polisen redan tagit reda på .

edit:glömde

förövrigt har vi ju bara tågkvinnan,pappan och ev ,mammans antagande att det va mamman han pratade med sist ,och sa ev dom orden

för mig så ser det ut som om han pratade med någon annan.

han hade alltså avslutat samtalet med mamma & hade ett nytt samtal med okänd eller mamma igen vilket jag finner ologiskt,men kan ju vara fel.

Jag misstänker, att det var någon annan han sade "puss och kram" till! Jag MISSTÄNKER , att P skulle träffa "Puss och kram" i Hallsberg!
Citera
2017-08-18, 08:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Hemskt om det stämmer, men det kan mycket väl vara så. Finner det oerhört märkligt att ingen av hans vänner skriver något härinne... fast det kanske inte brukar ske när folk försvunnit?

Många av "Ps" bekanta KAN ha varit här och skrivit utan, att avslöja sig!
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-18 kl. 08:47.
Citera
2017-08-18, 08:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Det enda vi egentligen vet är att Patrik steg av vid Hallsberg station och att han visste exakt vart han var..
Han säger till kvinnan på tåget att de ses i Mjölby sen.

Vi vet att han inte har sina väskor med så dom har han lämnat. Sen om det är P som placerat ut dom där dom hittades kan vi inte veta.

Kan man lita på kvinnans hitstoria?

Vi vet också att han observeras av en kranförare. Den mannen säger att det ÄR Patrik.

Kvinnan som såg Patrik vid vägen?!
Den observationen är inte hundra.

Om man följer de spår som finns så ser det ut som Patrik var på väg till RV 52.
Där finns det kameror som filmar. Är dom kontrollerade?

Sista samtalet på eftermiddagen den 22 maj.
Är det kollat med utdrag från telefonlistor tro? Annars är det mycket möjligt att polisen bara har triangulerat och tittat vart mobilen stängdes av och även om den är startad igen.
Den infon borde föräldrarna annars kunna begära ut från operatören trots att det är ett kontantkort?

Han hade plånbok och mobil när han försvann
Vad för ID-handlingar må tro? Ett vanligt leg? Internationellt ID eller Pass?

Han har ju alltså kunnat rest över Sveriges gräns.
Citera
2017-08-18, 08:47
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Du menar att han var så orkeslös så att han inte orkade sig upp ur diket ,då han skulle över ? Har ju hört om folk som har dött av att de druckit för mycket och somnat i sina egna sp***....
Men att någon somnat med huvudet neråt i ett vattendrag verkar ju lite galet ??
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har för goa kommentarer Nej jag tänkte nog mer att han har sluntit eller trillat och skadat sig så illa han inte kunnat ta sig därifrån

Kan vara utmattande att gå i terrängen i timmar tills det blivit mörkt och så blir det snårigt, diken eller träsk, strumpor och skor sura. Temperaturen sjunker.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-08-18 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in