2017-08-16, 01:36
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jadu, vet inte vad jag skall tro men vad jag fattat det som är det flera som sett en P i Örebro. Det som är ganska spännande är väl dock att pappan kontaktade henne/honom härom dagen

Var har Du läst / hört, att pappan kontaktat en av Patriks kamrater i Örebro?
Det var väl pappan, som dementerade Örebroobservationerna ? Samt alla andra observationer utom "Patrik på perrongen?"
Citera
2017-08-16, 01:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Var har Du läst / hört, att pappan kontaktat en av Patriks kamrater i Örebro?
Det var väl pappan, som dementerade Örebroobservationerna ? Samt alla andra observationer utom "Patrik på perrongen?"

Nej jag syftade på personen som gjorde obsen i Örebro samma dag som P försvann
Citera
2017-08-16, 01:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Jaha! Har pappan berättat för Dig, att han kontaktat "X i Örebro" eller är det hörsägen?
Citera
2017-08-16, 01:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jaha! Har pappan berättat för Dig, att han kontaktat "X i Örebro" eller är det hörsägen?

Om du läser skärmdumpen som snubban 007 gjorde så skriver personen .....att pappan kontaktade honom/henne härom dagen då han/hon såg P i Örebro samma dag han försvann.
Citera
2017-08-16, 02:47
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Om du läser skärmdumpen som snubban 007 gjorde så skriver personen .....att pappan kontaktade honom/henne härom dagen då han/hon såg P i Örebro samma dag han försvann.

Jahaaaaa! Du glömde bara, att skriva vad Du menade!
Det är inte lätt, att veta vilka observationer eller inlägg folk syftar på, när de inte skriver vad det handlar om!

Jag uppfattade det, som pappan berättat det för Dig eller, att Du läst det i en tidning!
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-16 kl. 02:49.
Citera
2017-08-16, 03:14
Medlem
Pajosvs avatar
Lite utanför ämnet, kanske...

En 25-årig amerikansk kvinna var spårlöst försvunnen under en månad i Alabamas skogar. Hon har varit utomhus hela tiden och inte haft skor eller mobiltelefon. Hon drack vatten ur en bäck och levde på bär och svampar.

Jag har själv varit i Alabama vid den här årstiden, och det är ingen överdrift att påstå att klimatet är något varmare där än Sverige i augusti.

Men ändå skulle man nog överleva en tid i skogen om man hittade något ärtbart. Men den här sommaren har ju trots allt varit relativt kall.

http://www.expressen.se/omtalat/nyheter/lisa-25-forsvann-sparlost-hittades-vid-liv-i-skogen-en-manad-senare-/
Senast redigerad av Pajosv 2017-08-16 kl. 03:16.
Citera
2017-08-16, 06:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jahaaaaa! Du glömde bara, att skriva vad Du menade!
Det är inte lätt, att veta vilka observationer eller inlägg folk syftar på, när de inte skriver vad det handlar om!

Jag uppfattade det, som pappan berättat det för Dig eller, att Du läst det i en tidning!

Jag gjorde misstaget att citera inlägg nr 2 istället för nr 1 av snubban007 där hon länkade till skärmdumpen
Citera
2017-08-16, 10:31
Medlem
Verkar inte finnas någon mer specifik plats att leta på snart ? Undrar hur Missing Peoples och FIKK tänker då ?
Någon som har någon erfarenhet ,hur det går till då ?
Citera
2017-08-16, 10:38
Medlem
Citat:
Jag såg också en P i ett naturområde i Örebro, rökte braj med en äldre man av utländsk härkomst, när jag kom fram till parkeringen de stod på hoppade de in i bilen och åkte.
Kan ha varit vem som helst, men väldigt lik P.
Citera
2017-08-16, 10:45
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Verkar inte finnas någon mer specifik plats att leta på snart ? Undrar hur Missing Peoples och FIKK tänker då ?
Någon som har någon erfarenhet ,hur det går till då ?

Jag gissar att eftersom alla sök som gjorts i typ samma område inte gett någonting, så måste dom nu gå vidare i tanken. Alltså beta av tips dom tidigare kanske inte lagt så mycket fokus på, som då tex Örebro. Eftersom J hört av sig till en i dagarna som säger sig vara 110% säker på sin observation av P samma dag han försvann, i Örebro. Så talar väl det för att åtminstone J går vidare från Hallsberg nu. Får han tillräckligt med "kött på benen" så kan det väl tänkas bli ett sök i Örebro fram över...

Dock tror jag nog att steg ett blir att besöka olika adresser om man nu har fått sådana tips... tror inte att varken J eller sökorganisationer i första skedet tror att han irrat bort sig i skog eller råkat ut för brott.. utan att han befinner eller åtminstone befunnit sig hos nån vän.. Men igen- jag GISSAR att det är så...
Citera
2017-08-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag såg också en P i ett naturområde i Örebro, rökte braj med en äldre man av utländsk härkomst, när jag kom fram till parkeringen de stod på hoppade de in i bilen och åkte.

Vad heter naturområdet ? Jag känner ju till det mesta i Örebro .Tänkte man kunde kolla där ,även fast de åkte bil därifrån.Kan ju vara en samlingsplats för försäljning möjligtvis ?

Tråkigt ifall P. fastnat i ett beroende så pass att han tar det i första hand ,allt annat blir mindre väsentligt för honom då.
Hoppas verkligen det inte blivit så.(spekulation )
Citera
2017-08-16, 10:53
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Samma här... såg en kille i Göteborg i Juli som var vansinnigt lik P. Han stod och rökte varpå jag gick fram och frågade om jag kunde få låna hans tändare.. endast för att höra dialekten.. han pratade klockren göteborgska...
Sen såg jag att han hade en förlovningsring och en tatuering som inte såg nygjord ut.. kläder stämde inte, han såg inte ovårdad ut.. min slutsats var att detta inte var Patrik och därför höll jag inte fast honom och ringde polis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in