2017-08-16, 21:27
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Brorsan till Madsen berättar i den här artikeln om hur han var som person:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

"– Peter har ibland tagit båten, gått ned på botten, sovit där hela natten, rensat hjärnan och kommit upp nästa morgon. "

Dessutom berättar han att det inte fanns några lanternor på ubåten:

"– Det Peter gjorde är inte underligt om man vet hur Peter var. Att segla i havet mellan stora skepp utan lampor är till exempel inte mystiskt. Det finns inga lampor på den båten. Han släckte dem inte för det finns inga lampor på den. "

Tack. Då var det sista klargjort.
Båten hade inga lanternor.
Citera
2017-08-16, 21:29
Medlem
Browndawgs avatar
Finns det någon snäll själ här inne som kan ha en källa på att han råkades häktas på lägre graden eller något på grund av "skrivfel"?

Alltså det är en hel annan mening på danska.
Citera
2017-08-16, 21:34
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej.

Det verkar som om polisen följer mina hypoteser och nu letar på svensk jord (läs eventuellt Ven)

Jag läste din post dåligt märker jag nu, så du kan ha en poäng.
Citera
2017-08-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag frågade efter ditt starkaste argument och det verkar vara att inga bilder från efter renoveringen visar topplanternan monterad. Det är inget vidare argument för att den inte fanns tillgänglig och fungerande ombord.
Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Brorsan till Madsen berättar i den här artikeln om hur han var som person:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

"– Peter har ibland tagit båten, gått ned på botten, sovit där hela natten, rensat hjärnan och kommit upp nästa morgon. "

Dessutom berättar han att det inte fanns några lanternor på ubåten:

"– Det Peter gjorde är inte underligt om man vet hur Peter var. Att segla i havet mellan stora skepp utan lampor är till exempel inte mystiskt. Det finns inga lampor på den båten. Han släckte dem inte för det finns inga lampor på den. "
Tack 👍

Det här var artikeln jag länkade till tidigare. Tycker inte att det blir klarare än så.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-16 kl. 21:42.
Citera
2017-08-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Finns det någon snäll själ här inne som kan ha en källa på att han råkades häktas på lägre graden eller något på grund av "skrivfel"?

http://ekstrabladet.dk/112/byret-tilfoejer-i-grundlag-for-raket-madsens-faengsling/6780670
Citera
2017-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jodå inga kortslutningar utan det handla om alla skador statisk el kan göra, nog om det men det behöver vi inte tjata om här, men det finns beskrivet på IDG.se
Denna?
https://techworld.idg.se/2.2524/1.146312/statisk-elektricitet--en-osynlig-fiende

Den är just elektronmikroskopbilder från insidan av integrerade kretsar - alltså inte avbrända kretsbanor på kretskort. Och knappast orsak till att KW saknas. Youtube-klippet jag länkade tidigare visar t ex hur elektroniken för roterutslag är inbyggd i en vanlig apparatlåda i plast.
Citera
2017-08-16, 21:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Flakfort och Middelgrund är militära museum - turist magneter -

Peberholm och Saltholm är mera sannolikt - han verkar ha gått förbi i sin sydliga strävan.
Ja det verkar nog så att kroppen är dumpad söderut och där blir havet mycket större än innanför Saltholm. Det ser nog ut så att den enda anledningen till att PM gick så långt söderut var för att dumpa kroppen på "öppet hav" så att den blir mycket svårare att hitta.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-16 kl. 21:45.
Citera
2017-08-16, 21:42
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Tack. Då var det sista klargjort.
Båten hade inga lanternor.
Inga fast monterade lanternor på grund av den stora kosnaden av att investera i vatten och trycktädade klassade riktiga lanternor och kabelgenomföringar i skrovet.

Men det finns en provisoriskt kombilanterna monterad på en träpinne som man hakar i masten i ytgång på natten men tar ner den vid dyk.
Citera
2017-08-16, 21:45
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Här? http://www.bt.dk/krimi/nyt-om-ubaadsmysteriet-peter-madsen-er-nu-faengslet-for-uagtsomt-manddrab-under

Det låter som om de borde ta in en särskilt kompetent person för att kunna få givande svar från PM.
Han verkar autistisk. Jag tror inte han gjort det.
Antingen hon som håller sig frivilligt borta, har planerat detta och utnyttjar hans autistiska egenskaper, eller någon som tagit eller dödat henne planerat eller oplanerat.
Citera
2017-08-16, 21:45
Medlem
Citat:

http://www.bt.dk/krimi/nyt-om-ubaadsmysteriet-peter-madsen-er-nu-faengslet-for-uagtsomt-manddrab-under

Citat:
Københavns Byret har ændret ordlyden i kendelsen om varetægtsfængsling af opfinder og ubådsejer Peter Madsen. Det viser en aktindsigt i sagen, som Ritzau har fået.

I kendelsen er "uagtsomt manddrab" blevet rettet til "uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder". Det er den bestemmelse, som blandt andet anvendes over for sprit- og vanvidsbilister. Ændringen er foretaget mandag 14. august.
Citera
2017-08-16, 21:48
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Märkligt :
"Vid midnatt i torsdags var det stora handelsfartyget på väg söderut i farleden mellan Danmark och Sverige. I vattnen mellan Köpenhamn och ön Saltholm, nordväst om Öresundsbron, såg en person som arbetade på däck ubåten Nautilus passera på mycket kort avstånd."
"

"– Ubåten korsade farleden, endast 30 meter för om oss. Den var helt nedsläckt och jag såg den tack vare månskenet. Det var extremt nära en kollision.
Hade lanternorna släckta
Även fartygets kapten och styrman såg ubåten. De upptäckte dock farkosten först efter att den passerat. Händelsen ledde därför inte till någon åtgärd från bryggan.
Ubåten var på väg från Danmark österut, i riktning mot Sverige, med en fart på fem-sex knop. Vittnet som Aftonbladet varit i kontakt med reagerade starkt över att ubåten färdades med släckta lanternor.
– Det gör man bara inte. Särskilt inte en så pass trafikerad led som den i Öresund.
– Jag tänkte på spionubåtar från Putin, men de är nog smartare än att gå i ytläge."

Menar du att kaptenen ljuger, eller är det du som är dåligt insatt ?

(Sydsvenska Dagbladet Snällposten) Sedan tidigare har även ett vittne på ett handelsfartyg trätt fram och berättat för Aftonbladet om hur skeppet han färdades i var nära att krocka med Peter Madsens ubåt vid midnatt. Ubåten körde då med släckta lanternor mellan Saltholm och Öresundsbron, cirka en mil från Köpenhamn. Farkosterna passerade varandra med cirka 30 meters marginal.

(Berlingske) Ifølge et øjenvidne på et fragtskib, der nær var ved at kollidere med en ubåd ved midnatstid natten til fredag i sejlrenden ved Øresundsbroen, sejlede ubåden imidlertid helt uden lys på det tidspunkt. (Segelrännan vid Öresundsbron är Flintrännan)

Här står att de var på den platsen som jag har angivit, ber om ursäkt om jag varit felinformerad. Var har du hämtat uppgifterna ifrån? Enligt de så är det Drogdenrännan som avses.
Citera
2017-08-16, 21:49
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
http://ekstrabladet.dk/112/byret-tilfoejer-i-grundlag-for-raket-madsens-faengsling/6780670

Ok, det står att det är en "rättelse". Samma rubricering som används för vanvettiga i trafiken.

Här hittade jag en rolig bild som jag skämtsamt skulle vilja döpa till "sjö-fascisterna". Vad fan är det de håller på med, har dom diagnoser allihopa?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net
Senast redigerad av Max3x 2017-08-16 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in