2017-08-12, 17:36
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Madsen har gjort slängkyssar och dragit på sitt leende i rättssalen. Känns inte som att man är riktigt frisk om man håller på såhär när man är anklagad för mord.

Jag tror PM lider av nån sort diagnos. Autism + narcissism eller liknande. Farlig kombination som gränsar till psykopati.

Klok analys. Vem fan gör så liksom..är ju om inte annat jävligt respektlöst mot hennes familj som är oroliga.
Citera
2017-08-12, 17:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Sorry om jag gör bort mig nu..

..men finns det olika "skott" i en ubåt. Iså fall kanske det är vattentäta skott i bemärkelsen olika lufttryck/syrehalt?

Om Kim kan var "på sitt rum" (sitt skott) och skrev lite på artikeln.

Och Madsen kanske var i ett annat "skott" på Ubåten och arbetade, gjorde lite "karlgöra" och kanske glömde att reglera något tryck eller liknande?

Ni som kan teknik, vad tänker ni om ThinkTanks teori? Möjlig?
I stora militära ubåtar finns det vattentäta skott men så vitt jag kan se inte i den här.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Sorry om jag gör bort mig nu..

..men finns det olika "skott" i en ubåt. Iså fall kanske det är vattentäta skott i bemärkelsen olika lufttryck/syrehalt?

Om Kim kan var "på sitt rum" (sitt skott) och skrev lite på artikeln.

Och Madsen kanske var i ett annat "skott" på Ubåten och arbetade, gjorde lite "karlgöra" och kanske glömde att reglera något tryck eller liknande?

Ni som kan teknik, vad tänker ni om ThinkTanks teori? Möjlig?

Kan ha skott... Om UC3 har skott vet vi väl inte, de få interiörbilder från ubåten man kan googla sig till verkar inte tyda på att där är vattentäta skott mellan några sektioner.
Citera
Medlem
Bärgningsfartyget Vina lämnar nu haveriplatsen.
Citera
2017-08-12, 17:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Troligtvis har de redan hittat kroppen - annars vore media fulla med information om att man söker efter Kim.
Detta är ju också anledningen att de häktat honom för dråp - utan kropp vore det omöjligt enligt mina erfarenheter.
Den mest troliga anledningen är ju förstås ett sexuellt närmande som slutat illa/att Kim konfronterat honom med någon känslig uppgift som hon letat fram. Alternativt att hon upptäckt något graverande under färden.
De enklaste lösningarna är i 99% fallen också de rätta.
Att han reagerat i panik kanske inte är så konstigt och anledningen till hans egendomliga handlande.
De har inte varit inne i ubåten, men den har fönster.
De kanske har sett henne ligga död därinne.
Citera
Medlem
Och nu är Vina på väg...
Citera
Medlem
Vina gör just nu fart på 3,8 knop så nått e på G
Citera
2017-08-12, 17:39
Medlem
Citat:
Detta är ju också anledningen att de häktat honom för dråp

Förtydligande: Han är häktad för mord. Dråp på danska är motsvarande mord i Sverige, inte "vårt" dråp.
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Man kan skicka in spermahundar också. Då kan man få reda på vad han verkligen gjort i ubåten. Han kanske har haft som vana att åka ner i djupet och brutalrunka?

Osannolikt med tanke på den tveksamma mobiltäckningen.
Citera
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Troligen har hon på något sätt ramlat och slagit sig illa, från någon höjd eller liknande? Hur ser det it vid tornet? Är det en stege ner till själva ubåtsdelen eller?

Ja det är en lång stege upp till Tornet. finns bilder innefrån på Dagens Nyheters sida.
Precis min tanke att hon kanske pga ovana tappat kontrollen vid nergång på stegen och rasat ner och i fallet slagit i huvudet så illa att hon ej klarade sig, har klättrat i liknande stegar längs skorsten och det är ingen trevlig klättring, har man fel skor är det lätt tappa fästet på stegen pga vatten, fukt.

Dock OM det var en olycka varför anmälde han inte detta direkt via Radio?
Väldigt skumt
Citera
Medlem
Citat:
Troligtvis har de redan hittat kroppen - annars vore media fulla med information om att man söker efter Kim.
Detta är ju också anledningen att de häktat honom för dråp - utan kropp vore det omöjligt enligt mina erfarenheter.
Den mest troliga anledningen är ju förstås ett sexuellt närmande som slutat illa/att Kim konfronterat honom med någon känslig uppgift som hon letat fram. Alternativt att hon upptäckt något graverande under färden.
De enklaste lösningarna är i 99% fallen också de rätta.
Att han reagerat i panik kanske inte är så konstigt och anledningen till hans egendomliga handlande.
Den enklaste lösningen är nog att hon, ovan vid miljön, har slagit i skallen och tuppat av osv.
Citera
2017-08-12, 17:40
Medlem
Jag vet inte om detta varit uppe tidigare i tråden, men rätt fascinerande kille:

http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-forskare-forsvunnen-i-ubat/ skriver mot slutet:

"Kvällsposten har tidigare skrivit om Madsen, som för några år sedan satsade på att bli den förste dansken rymden, tillsammans med Kristian von Bengtson.

I augusti 2010 provsköts deras rymdraket från havet utanför Bornholm.

– Folk kanske tycker vi är tokiga, men det här är seriöst, sa Peter Madsen då.

Enligt Nyteknik byggde Peter Madsen ubåten – som han färdades i – tillsammans med 24 medhjälpare. Som bas användes bland annat ett gammalt vindkrafttorn.

Peter Madsen ska själv inte ha någon fullfärdig ingenjörsutbildning utan vara så gott som självlärd, skriver Nyteknik."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in