2017-08-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Men varför skulle Dennis lämna Fnatic för Godsent? Att Dennis skulle få kicken har jag svårt att se. Visserligen är Dennis inte samma rifler han var när han kom till Fnatic men han är knappast klappusel.

Inte sett alla matcher men senaste tiden har väl Dennis varit en av de bättre spelaran i Fnatic.
Tror Fnatic skulle må bäst av en ny coach inte spelarbyte... Sen är det väl rent marknadsföringsmässigt inte så klokt att göra sig av med Olofmeister.
Citera
2017-08-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Inte sett alla matcher men senaste tiden har väl Dennis varit en av de bättre spelaran i Fnatic.
Tror Fnatic skulle må bäst av en ny coach inte spelarbyte... Sen är det väl rent marknadsföringsmässigt inte så klokt att göra sig av med Olofmeister.

Precis presenterat att Fnatic academy drar sig ut ESEA Premier kvartsfinal. Anledning? "Roster already locked in", dvs de kan inte byta ut spelare längre. Eftersom största ryktet är -golden från academy till main Fnatic så är det väl mer eller mindre bekräftat att en ändring kommer göras. Jag tror vi utan tvekan får se -olofM och -Dennis.

Dessutom behöver det ju inte vara Fnatic som gör sig av med Olof utan Olof som lämnar Fnatic.
Citera
2017-08-15, 22:07
Medlem
Forever Winters avatar
"Will "RUSH" Wierzba and Tarik "tarik" Celik have replaced Jordan "n0thing" Gilbert and Mike "shroud" Grzesiek on Cloud9's active roster."

https://www.hltv.org/news/21243/rush-and-tarik-join-cloud9-n0thing-and-shroud-benched

Trodde nog att N0thing skulle få fortsatt förtroende.
Citera
2017-08-16, 15:16
Medlem
mrbbs avatar
Citat:
"Will "RUSH" Wierzba and Tarik "tarik" Celik have replaced Jordan "n0thing" Gilbert and Mike "shroud" Grzesiek on Cloud9's active roster."

https://www.hltv.org/news/21243/rush-and-tarik-join-cloud9-n0thing-and-shroud-benched

Trodde nog att N0thing skulle få fortsatt förtroende.

Lär nog bli en flopp. Tarik har en bra högstanivå men en desto sämre lägstanivå, gällande "RUSH" kan jag inte uttala mig om, bara sett han lira ett fåtal matcher för Optic. Jag trodde att det skulle dröja längre innan n0thing blev ersatt, med tanke på hans rutin.

Ont: Har inte shroud skjutit stenhårt senaste turneringarna offline?
Citera
2017-08-16, 15:19
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbb
Lär nog bli en flopp. Tarik har en bra högstanivå men en desto sämre lägstanivå, gällande "RUSH" kan jag inte uttala mig om, bara sett han lira ett fåtal matcher för Optic. Jag trodde att det skulle dröja längre innan n0thing blev ersatt, med tanke på hans rutin.

Ont: Har inte shroud skjutit stenhårt senaste turneringarna offline?
Hur kan du anta att det blir en flopp när du inte sett Rush?

Shroud har typ presterat på 3 lan totalt i sitt liv, resten har bara varit skit. n0thing gör för mycket misstag individuellt på regelbunden basis.

Varför C9 tog in Rush och Tarik är för dem behöver enrty-fraggers och detta var i princip det bästa dem kunde hitta.
Citera
2017-08-16, 15:29
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher

Shroud har typ presterat på 3 lan totalt i sitt liv, resten har bara varit skit. n0thing gör för mycket misstag individuellt på regelbunden basis.

Varför C9 tog in Rush och Tarik är för dem behöver enrty-fraggers och detta var i princip det bästa dem kunde hitta.

Autimatic och stewie? Autimatic hade flest kills i turneringen i Köln.
Citera
2017-08-16, 15:35
Medlem
mrbbs avatar
Citat:

Magkänsla. Cloud9 har enligt mig ändå gått upp sig o presterat bättre i de senaste större lanturneringarna (bortsett från majorn) 2:a i Cologne & top4 i ECS Season 3 finalerna.
Om RUSH tillsammans med tarik kan få laget att lyfta sig ytterligare återstår att se.

Min tanke var att han har väl ändå skjutit helt okej senaste turneringarna av det jag sett. Dock är det ju som du säger att pangar man bara något enstaka lan så är det inte hållbart för laget.
Citera
2017-08-16, 16:33
Medlem
Forever Winters avatar
Att Shroud bänkas är inte så konstigt då han sagt att han kommer sluta snart i vilket fall. Han verkar allt annat än motiverad.
N0thing har ju rutin så det räcker och blir över. Blir aldrig stressad. Om det är någon spelare från NA som har legendstatus så är det han. Jag tycker att han fortfarande håller.

Jag kan köpa att C9 byter ut dessa två, men att RUSH och Tarik är svaret har jag svårt att se.
Senast redigerad av Forever Winter 2017-08-16 kl. 16:36.
Citera
2017-08-16, 16:53
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Autimatic och stewie? Autimatic hade flest kills i turneringen i Köln.
Man vill inte ha Stewie som entry. Han kan spela entry men han är mer värdefull i en afterplant. Autimatic har mer spelat lurker och kommer nog ta över en mer supportroll nu.

Rush har varit NAs bästa entry sedan Nitro tappade sin form efter Cologne 16. Tarik har en högstanivå som gör honom till top 10 i världen-spelare när han har en bra dag. Shroud nådde dit på sin CT-sida men som T föll han ofta samman.
Citera
2017-08-16, 17:00
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Att Shroud bänkas är inte så konstigt då han sagt att han kommer sluta snart i vilket fall. Han verkar allt annat än motiverad.
N0thing har ju rutin så det räcker och blir över. Blir aldrig stressad. Om det är någon spelare från NA som har legendstatus så är det han. Jag tycker att han fortfarande håller.

Jag kan köpa att C9 byter ut dessa två, men att RUSH och Tarik är svaret har jag svårt att se.

Shroud blev inte bänkad, han valde att sluta som professionell spelare och ta ett steg tillbaka.

Osäker på huruvida detta kommer ge positivt resultat. Tarik och Rush är två duktiga spelare, men relativt unga och har inte överdrivet lång erfarenhet utav spel på högstanivå. Dessutom är det väl tanken att Stewie skall ersätta N0thing som IGL, och det kan också bli knivigt eftersom Stewie har minst erfarenhet av alla när det kommer till Tier-1 CS. Visst, han är inte dum och väldigt duktig rent tekniskt, men som IGL vet jag inte om han kan lyckas än.

Möjligtvis att C9 försöker bygga långsiktigt och hoppas att alla spelare växer in i sina roller, men på kort sikt kan det nog bli väldigt stormigt.
Citera
2017-08-16, 18:40
Medlem
mrbbs avatar
Citat:
Man vill inte ha Stewie som entry. Han kan spela entry men han är mer värdefull i en afterplant. Autimatic har mer spelat lurker och kommer nog ta över en mer supportroll nu.

Rush har varit NAs bästa entry sedan Nitro tappade sin form efter Cologne 16. Tarik har en högstanivå som gör honom till top 10 i världen-spelare när han har en bra dag. Shroud nådde dit på sin CT-sida men som T föll han ofta samman.

Hur ofta har han en sån bra dag?
Citera
2017-08-16, 19:13
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:

Att sätta Autimatic i en renodlad supportroll vore rent slöseri med firepower.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Shroud blev inte bänkad, han valde att sluta som professionell spelare och ta ett steg tillbaka.

Osäker på huruvida detta kommer ge positivt resultat. Tarik och Rush är två duktiga spelare, men relativt unga och har inte överdrivet lång erfarenhet utav spel på högstanivå. Dessutom är det väl tanken att Stewie skall ersätta N0thing som IGL, och det kan också bli knivigt eftersom Stewie har minst erfarenhet av alla när det kommer till Tier-1 CS. Visst, han är inte dum och väldigt duktig rent tekniskt, men som IGL vet jag inte om han kan lyckas än.

Möjligtvis att C9 försöker bygga långsiktigt och hoppas att alla spelare växer in i sina roller, men på kort sikt kan det nog bli väldigt stormigt.
Stewie har varit IGL i C9 ett tag nu. N0thing har väl endast varit IGL enstaka gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in