Citat:
Ursprungligen postat av
fjelliss
Tänkte slänga ut en fråga i denna tråd, jag är intresserad av att komma i kontakt med någon som är insatt i cs och har stenkoll på alla lag och hur dem spelar etc, någon som är vass på ge predictions innan varje match och skulle kunna tänka sig att jobba med detta.
Finns det någon i denna tråd som passar in i det jag söker?
Hade du frågat för ca. ett år sedan hade jag nog ärligt kunnat svara ja, men blivit att jag fått mindre och mindre koll även om den inte är dålig. Vet inte om det hade lite att göra med att de svenska lagens storhetstid tog slut runt tiden för Olofs skada, för tillfället i alla fall många lag och länder har ju visat att det går att komma tillbaka till toppen även om jag tvivlar på att t.ex. NiP kommer att göra det. Själva lagspelet har ju utvecklats enormt på bara ett år, allt sker betydligt mer inövat och professionellt, man kan se att de lagt in en jävla massa tid och övande på rätt små detaljer. Men finns i alla fall garanterat någon som har stenkoll, men vad är det för jobb du pratar om? Du får gärna utveckla lite.
FaZe var ju ett lag man "skrattade" lite åt för bara något år sedan, i alla fall ett lag man inte fäste något större avseende vid och skulle de möta t.ex. Fnatic så kunde man vara rätt säker på att de skulle förlora. Man blir lite förvånad vilka lag som helt plötsligt är i toppen, att t.ex. Gambit vinner en major. Men det är väl eg. ingen skillnad på att vinna vilken turnering som helst, det råkar bara vara så att just den turneringen har blivit en major. Men vet inte FaZe skulle bytt spelare, individuellt mer skillade spelare betyder nödvändigtvis inte ett bättre lag, på samma sätt som ScreaM inte är världens bästa spelare trots att han förmodligen har världens bästa aim och sätter flest HS.