Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
Att Shroud bänkas är inte så konstigt då han sagt att han kommer sluta snart i vilket fall. Han verkar allt annat än motiverad.
N0thing har ju rutin så det räcker och blir över. Blir aldrig stressad. Om det är någon spelare från NA som har legendstatus så är det han. Jag tycker att han fortfarande håller.
Jag kan köpa att C9 byter ut dessa två, men att RUSH och Tarik är svaret har jag svårt att se.
Shroud blev inte bänkad, han valde att sluta som professionell spelare och ta ett steg tillbaka.
Osäker på huruvida detta kommer ge positivt resultat. Tarik och Rush är två duktiga spelare, men relativt unga och har inte överdrivet lång erfarenhet utav spel på högstanivå. Dessutom är det väl tanken att Stewie skall ersätta N0thing som IGL, och det kan också bli knivigt eftersom Stewie har minst erfarenhet av alla när det kommer till Tier-1 CS. Visst, han är inte dum och väldigt duktig rent tekniskt, men som IGL vet jag inte om han kan lyckas än.
Möjligtvis att C9 försöker bygga långsiktigt och hoppas att alla spelare växer in i sina roller, men på kort sikt kan det nog bli väldigt stormigt.