2017-08-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Klas-1981 》 Måndagen 14/08 klockan 07:01
Jag har först nu läst ditt tidigare skrivna privata meddelande. Klas-1981 》från och med nu undanbér jag mig ifrån din sida att skriva till mig under sådana förutsättningar som du gjorde ,
det kommer inte att i fortsättningen accepteras av mig , och beträffande dina ultimata krav , så tänk i fortsättningen på hur du formulerar dig , så vore jag ytterst tacksam , och påpeka inga krav utifrån dina egna tankar för än du själv satt dig in och arbetat med tre mordutrédningar samtidigt. Jag återkommer med flera nya inlägg till dig där jag i detalj skall berätta för dig om Brattås-mordet och Långaréds-mordet och varför jag okså studerar dessa två mórdfallen samtidigt med KálaMarksMordet , men bara om du i fortsättningen betér dig humanitärt.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Ps. visa att du kan uppskatta det som jag vill förmedla till dig , så får du så mycket mer tillbaka.

Öh va? Vadå för privat meddelande? Du får gärna lägga till tidpunkt och datum som du alltid gör annars så jag fattar vad du menar.
Citera
2017-08-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Kan du, eftersom det är så lätt att kolla upp, kolla upp om KL öht varit aktiv inom detta "VGI" Vanguard Group? Hur vet vi om detta ens stämmer?

Tyvärr är ju inte allt särskilt lätt att kolla upp, (särskilt inte just det) men eftersom Jokermannen verkar arbeta på bred front så kommer många småfakta fram och eftersom vi vet/misstänker att många personer som blivit privat inblandade (av olika anledningar) läser och deltar i tråden kommer endel av faktat att ifrågasättas, såvida det inte stämmer.

Min poäng är att om vi bara avvaktar så kommer vi få se vad som presenteras. Tråkigt att döma ut på förhand.
Citera
2017-08-14, 11:05
Medlem
Svar nej där!
Hur mkt du än skriver samt försöker att gräva så kommer du aldrig lyckas med att klara ut mordet på Lindberg i Kalamark, pite LF!
Allt som du i sämsta fall kan lyckas åstadkomma i ärendet, är en massa förtal av personer som inte är i stånd att försvara sig. Ty, du saknar tillgång till de tvångsmedel som erfordras för en trovärdig uppklarning!
Citat:
Måndagen den 14/08 klockan 05:13
》Niklas-P 》 Gällande ditt inlägg postat Söndagen den 13/08 klockan 09:27 #6545.

Niklas-P 》Du uttrycker dig som ett litet skrämt barn som har sett Ólov Róger Lindbergs' själsliga Ánde. Vidare gällande ditt inlägg postat den 2017-08-06 klockan 23:46 #6492.
Insér du inte faktumet som sådant är , att ju mér du försöker att in-humanitärt och impertinellt attackera mig , desto méra peppar du mig till att finna den egentliga sanningen om vem som mördade Ólov Róger Lindberg och vilka som eventuellt därtill kan ha varit delaktiga som medhjälpare. Konstigt nog har du aldrig nämnt hans namn i något av dina skrivna inlägg , vilket säger en hel del om hurdan persónlighet du har.

》JokerMannen.
Citera
2017-08-14, 12:25
Medlem
Gratis121s avatar
Förr eller senare kommer alltid sanningen fram
Ett sant ordspråk
Citera
2017-08-14, 17:57
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Måndagen den 14/08 klockan 05:37.
》Skräddaren 》Beträffande ditt senaste inlägg som du postade Söndagen den 13/08 klockan 14:55 #6547.

》Skräddaren 》VGI 》 det är en förkortning av Vanguard Group + Obs ! ( INC ) , inte ens det klarar du av att läsa innantill. Obs ! det står ju helt klart och tydligt skrivet i mitt inlägg ifrån 2017-08-09 postat klockan 23:11 och #6520.
VANGUARD + GROUP + INC = det är således sagt en förkortning av = ( VGI ) och det förkortas inte som du skrivit det i ditt inlägg som = Vanguard Group. Enligt ditt inlägg nu omtalat och daterat enligt ovan , så förstår jag inte varför du hela tiden skall be andra medlemmar om hjälp , att taga reda på svaren åt dig , klarar du inte av någonting själv och på egen hand ?
》Skräddaren 》det finns bevis för att Kaj Johannes Linna/Engström tidigare har varit involvérad i både VGI-s' Nätverks-krets och CPI-Nätverket samt där till okså det så kallade Nickens' Nätverks-krets , dessutom har Kaj Johannes Linna/Engström själv i egen persón berättat om att han var med och drév ett VGI-Nätverk , men du orkar väl inte använda dina öron att lyssna med ? , utan snart ber du väl även andra medlemmar om hjälp att lyssna åt dig okså ? Obs ! fortsättning följer direkt ifrån detta inlägget ovan sett , med nästkommande inlägg.

》JokerMannen.

Du påstår att KL varit aktiv i Vanguard Group Inc. Då borde du väl kunna bevisa det också. Är det så mycket begärt? Var säger KL att han drev ett VGI-nätverk? Kan du referera?

Jag är lika mycket ordfäktare som du är mordutredare. Du är duktig på att rätta andras grammatiska tillkortakommanden men själv skriver du fel hela tiden. "Nätverks-krets" skrivs 'Nätverkskrets' t.ex. Jag hittar minst 10 sådana skrivfel av dig i varje inlägg du skriver.
Citera
2017-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Svar nej där!
Hur mkt du än skriver samt försöker att gräva så kommer du aldrig lyckas med att klara ut mordet på Lindberg i Kalamark, pite LF!
Allt som du i sämsta fall kan lyckas åstadkomma i ärendet, är en massa förtal av personer som inte är i stånd att försvara sig. Ty, du saknar tillgång till de tvångsmedel som erfordras för en trovärdig uppklarning!

Vad tycker du att vi ska ägna tråden åt då?
Citera
2017-08-14, 21:09
Medlem
Prio ett tycker jag att tråden borde ägnas åt att diskutera rättssystemets märkliga tillkortakommande vid utredn. o lagföring betr. mordet på Lindberg.
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Vad tycker du att vi ska ägna tråden åt då?
Citera
2017-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Prio ett tycker jag att tråden borde ägnas åt att diskutera rättssystemets märkliga tillkortakommande vid utredn. o lagföring betr. mordet på Lindberg.

Det har du ju en poäng i! Nu är ju just den biten oerhört genomtröskad så det kanske är läge att stänga butiken.

Istället kommer nog en ny tråd skapas om den här stängs. Vem mördade Roger Lindberg.

Finns det fortfarande behov av en tråd att diskutera rättsystemet i det här fallet får väll någon starta en sån då, jag tror dock inte att den blir särskilt välbesökt.
Citera
2017-08-14, 22:58
Medlem
Gratis121s avatar
En tanke...
Om kaj är oskyldig:

Magnus drog i så fall till med en rejäl chansning när han skyllde på kaj som GM

Jag menar, risken är ju överhängande att kaj hade alibi som oskyldig och så fall hade Magnus en himla tur, bondröta.
Citera
2017-08-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
En tanke...
Om kaj är oskyldig:

Jag menar, risken är ju överhängande att kaj hade alibi som oskyldig och så fall hade Magnus en himla tur, bondröta.

Ja, det har vevats ett par varv tidigare.. sommarsemestern hävdar ju gärna att Kaj måste vara "Sveriges mest otursförföljda person" pga den grejen.

För mig som inte kände till Karlamarksmordet för ett år sen är det lättare att se andra alternativ än att han nödvändigtvis är skyldig.

Varje år så anklagas massor med människor felaktigt för brått de inte begått i Sverige. Nästan alla har alibi, Polisen lägger ner.

Ibland har de inte alibi och ibland är anklagelserna allvarliga. Kajs brist på alibi är konstigt, absolut men det är också anledningen till att jag intresserar mig för just det här fallet. Hade han haft alibi hade jag inte skrivit här just nu. Då hade jag kanske kollat på ett fal i Skåne där någon inte hade alibi.

Men vad är det troliga? Ja jo där
Tycker vi lika, mycket är skumt.

Men 100% att han är inblandad pga brist av alibi tror jag inte på.
Citera
2017-08-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
En tanke...
Om kaj är oskyldig:

Sen ska ju tilläggas att med tanke på den täta kontakt som Magnus och Kaj haft dagarna runt brottet så är det någon som visste att Kaj skulle vara utan alibi så var det Magnus.

Jag har sedan länge konstaterat att EN av dem garanterat ljuger.

Sen tror jag ingen av dem dödat Roger.
Citera
2017-08-14, 23:54
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Ja, det har vevats ett par varv tidigare.. sommarsemestern hävdar ju gärna att Kaj måste vara "Sveriges mest otursförföljda person" pga den grejen.

För mig som inte kände till Karlamarksmordet för ett år sen är det lättare att se andra alternativ än att han nödvändigtvis är skyldig.

Varje år så anklagas massor med människor felaktigt för brått de inte begått i Sverige. Nästan alla har alibi, Polisen lägger ner.

Ibland har de inte alibi och ibland är anklagelserna allvarliga. Kajs brist på alibi är konstigt, absolut men det är också anledningen till att jag intresserar mig för just det här fallet. Hade han haft alibi hade jag inte skrivit här just nu. Då hade jag kanske kollat på ett fal i Skåne där någon inte hade alibi.

Men vad är det troliga? Ja jo där
Tycker vi lika, mycket är skumt.

Men 100% att han är inblandad pga brist av alibi tror jag inte på.

Nä nä , det är klart, men tur hade han den gången i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in