2017-08-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Det kan gå rätt fort att bränna pengar om man ger sig in i fel affärer
Och kaj uttryckte sig en gång att " ju mer bränsle ser finns desto mer kan man gasa" eller nåt i den stilen så ...

Endel personer kan vara farliga med för mkt pengar, men ännu farligare när de är panka, för då begås brotten.

Däremot tror jag inte han får resning för konsumrånet.

Varför skulle Ingrid E vilja ljuga för att sätta dit honom
Hatade hon honom så mycket?
Och i så fall , varför lånade hon ut duschen den 15:e april 2004 (dagen efter mordet)?

Onsdagen den 16/08 klockan 08:05

Hej Gratis-121 och välkommen till en ny dag.
Du , beträffande Konsum-inbrottet i Arjeplog så skall jag i ett senare inlägg detalj-beskriva hela brottet för dig som då ägde rum , Gratis-121 , Lita på mig , jag har full kontroll över KálaMarksMordet den 14/4 2004. Obs ! Nu säger jag BINGO 👍 Kaj Johannes Linna/Engström drog in 700.000 kronor brutto till sig själv via sitt eget VGI-Nätverk under år 2003 = 12 månader , ingen dålig förtjänst och dessutom skattade han inte för pengarna. Obs ! i ett annat Nätverk drog han in på en månad , och det var i Februari 2004 med 45.000 kronor brutto på 28 dagar , utan att då ha skattat för pengarna. Obs ! jag har nu bevis för att så var faktumet. Obs ! Vidare har jag lyckats med att spåra upp många nya bevis beträffande hans då bedrivna VGI-Nätverks-samheter och Obs ! jag lovar dig att jag skall bevisa för dig att det jag nu och tidigare låtit påpeka beträffande VGI , är fullständigt sant och att Skräddaren LJUGER så han tror sig själv , när han mycket egendomligt nog gör allt han kan för att försöka vederlägga motsatsen till vad som är ren fakta. Dessutom försöker Skräddaren med all sin makt han består att , få mig att framstå som en grov Lögn-spridare , men hur han än kommer i fortsättningen att gå till väga , så mig sätter han sig aldrig på. Beträffande hur Kaj Johannes Linna/Engström verkligen uttryckte sig , så sa han ordagrant = Citat:
"JU MER BENSIN MAN HAR , JU HÅRDARE KAN MAN KÖRA" slut Citat/ Gratis-121 Kaj uttryckte sig då på ett sådant sätt som bara kriminellt tänkande personer gör , ingen normalt funtad mänsklig individ skulle ha uttryckt sig på ett sådant sätt som enligt Citatet ovan sett. Gratis-121 JokerMannen önskar dig en fortsatt trevlig dag , vi hörs snart igen på TRÅDEN.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-16, 09:11
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Du , beträffande Konsum-inbrottet i Arjeplog så skall jag i ett senare inlägg detalj-beskriva hela brottet för dig som då ägde rum , Gratis-121 , Lita på mig , jag har full kontroll över KálaMarksMordet den 14/4 2004. Obs ! Nu säger jag BINGO 👍 Kaj Johannes Linna/Engström drog in 700.000 kronor brutto till sig själv via sitt eget VGI-Nätverk under år 2003 = 12 månader , ingen dålig förtjänst och dessutom skattade han inte för pengarna. Obs ! i ett annat Nätverk drog han in på en månad , och det var i Februari 2004 med 45.000 kronor brutto på 28 dagar , utan att då ha skattat för pengarna. Obs ! jag har nu bevis för att så var faktumet. Obs ! Vidare har jag lyckats med att spåra upp många nya bevis beträffande hans då bedrivna VGI-Nätverks-samheter och Obs ! jag lovar dig att jag skall bevisa för dig att det jag nu och tidigare låtit påpeka beträffande VGI , är fullständigt sant och att Skräddaren LJUGER så han tror sig själv , när han mycket egendomligt nog gör allt han kan för att försöka vederlägga motsatsen till vad som är ren fakta. Dessutom försöker Skräddaren med all sin makt han består att , få mig att framstå som en grov Lögn-spridare , men hur han än kommer i fortsättningen att gå till väga , så mig sätter han sig aldrig på. Beträffande hur Kaj Johannes Linna/Engström verkligen uttryckte sig , så sa han ordagrant = Citat:
"JU MER BENSIN MAN HAR , JU HÅRDARE KAN MAN KÖRA" slut Citat/ Gratis-121 Kaj uttryckte sig då på ett sådant sätt som bara kriminellt tänkande personer gör , ingen normalt funtad mänsklig individ skulle ha uttryckt sig på ett sådant sätt som enligt Citatet ovan sett. Gratis-121 JokerMannen önskar dig en fortsatt trevlig dag , vi hörs snart igen på TRÅDEN.

Så var det ju han uttryckte sig ja.

Men hursomhelst , trots hans höga förtjänst så hade han ju ont pengar

Och mycket pengar gör att folk antingen blir supersnåla eller skaffar sig för dyra vanor som knark, spel etc och då går det fort att bränna miljoner

Ok, ska bli intressant att höra ang konsumrånet.

Ok

Vet du nåt angående påståendet om att kaj skulle ha planerat ett rån på senare delen av 90 talet mot nån myntsamlare i södra Sverige under Kaj,s sejour i fär precis efter att han seperarerade från sin dåvarande kvinna som han har 2 barn med?
Citera
2017-08-16, 11:11
Medlem
habets avatar
Citat:

/..../ Nu säger jag BINGO 👍 Kaj Johannes Linna/Engström drog in 700.000 kronor brutto till sig själv via sitt eget VGI-Nätverk under år 2003 = 12 månader , ingen dålig förtjänst och dessutom skattade han inte för pengarna. Obs ! i ett annat Nätverk drog han in på en månad , och det var i Februari 2004 med 45.000 kronor brutto på 28 dagar , utan att då ha skattat för pengarna. Obs ! jag har nu bevis för att så var faktumet. Obs ! Vidare har jag lyckats med att spåra upp många nya bevis beträffande hans då bedrivna VGI-Nätverks-samheter /..../

Och vad har detta med Kalamarksmordet att göra?? Linna har ju själv i intervjuer talat om att han sysslat med sådant som skulle kunna liknas vid pyramidspel.
Och jag betackar mig från skitsnack om att du kommer att komma till det....
Vad har det här med mordet att göra?

Citat:
Så var det ju han uttryckte sig ja.

Men hursomhelst , trots hans höga förtjänst så hade han ju ont pengar
/../
Och mycket pengar gör att folk antingen blir supersnåla eller skaffar sig för dyra vanor som knark, spel etc och då går det fort att bränna miljoner /..../

Hur vet du att han hade ont om pengar?
Det JokerMannen skriver är ju tvärtom ett "bevis" för att Linna inte hade dåligt med pengar.

"Gör att folk antingen..." - har du några bevis för att Linna höll på med knark??

Den här tråden har spårat ur totalt!
Citera
2017-08-16, 14:57
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Och vad har detta med Kalamarksmordet att göra?? Linna har ju själv i intervjuer talat om att han sysslat med sådant som skulle kunna liknas vid pyramidspel.
Och jag betackar mig från skitsnack om att du kommer att komma till det....
Vad har det här med mordet att göra?

Hur vet du att han hade ont om pengar?
Det JokerMannen skriver är ju tvärtom ett "bevis" för att Linna inte hade dåligt med pengar.

"Gör att folk antingen..." - har du några bevis för att Linna höll på med knark??

Den här tråden har spårat ur totalt!

Ja jag kan redogöra för det med 100% säkerhet att han hade dåligt med pengar eftersom det var just det förhöret handlade om, därav utrycker att
"ju mer bensin ju fortare kan man köra"

Det händer jätteofta att folk med mkt pengar antilnger blir skitsnåla eller skaffar sig dyra vanor.

Om kaj använder droger vet jag inte.

Vi håller på försöka lösa ett mord här och använder oss av fler spår ibland även "urspår"
Citera
2017-08-16, 17:35
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:

Exakt vad ljuger jag om? Tala om det istället för att skämma ut dig själv med en vägg av text.
Citera
2017-08-16, 18:00
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:

Jag förstår heller inte kopplingen till detta VGI. Vill du utveckla?

Och som andra frågat i tråden; vad har detta med mordet i Kalamark att göra?

Vad jag förstår så försöker du antyda ett eventuellt ekonomiskt motiv till själva mordet. Då kan jag informera dig om att Kaj Linna är av Hovrätten för över Norrland förklarad oskyldig och fri från påföljd till mordet och rånet i Kalamark 2004. Han är således helt frikänd från misstankar. Så att öht idag tala om ett ekonomiskt motiv saknar all relevans.
Senast redigerad av Skräddaren 2017-08-16 kl. 18:02.
Citera
2017-08-16, 18:07
Medlem
Skräddarens avatar
OnT: Kaj Linna är inte dömd över huvud taget. Han är och skall anses lika oskyldig som jag själv och (förhoppningsvis) ni andra i tråden. Vad är det vi diskuterar och som har med trådens titel att göra? Någon som kan ge ett ärligt och relevant svar?
Citera
2017-08-16, 18:11
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Carl-Janne-75 》 13 År bakom lås och bom och 1.500.000 kronor per År helt skattefritt , vilket i sin tur totaliseras till 19.500.000 kronor på 13 År skattefritt , hur tänker du egentligen ?
Kaj Johannes Linna/Engström har begärt 25.000.000 kronor och lär ganska så säkert få runt 20.000.000. Sedan skall han därefter söka resning tillsammans med sin Advokat Thomas Magnusson för inbrottet i Konsum-butiken i Arjeplog och begära ytterligare 5.000.000 kronor och han kan sedan ytterligare räkna in ungefär 2.000.000 extra i sin framtids-kassa. Detta trots vad Ingrid Elisabeth Enberg tidigare hade uppgivit i TingsRätten till fullständighet , så säger ju både Thomas Magnusson och Kaj Johannes Linna/Engström att Ingrid Elisabeth Enberg är en liten simpel lögnerska. Enligt ditt sätt att tänka , har jag extremt svårt att förstå , men jag förstår att du har väl en medelinkomst på 5.000.000 kronor om året och då är ju 1.500.000 kronor skattefritt om året förstås en bagatell emot vad du tjänar in per år. Egendomligt sätt att tänka ? Han kommer i slutänden att vara i god för minst 22.000.000 kronor när allt är klart och sedan kommer han med enkelhet att kunna omsätta dom pengarna till det 10-dubbla inom rätta verksamheter , "pengar är makt" och sådana personer med för mycket pengar kan bli väldigt farliga för andra människor runt omkring. Men det finns en sak att slutligen tillägga här till ovan sagt , att "mycket vill ha mer" men till slut mister man hoppet och inte längre ler. Har man sådana enorma penningsummor , så slutar man totalt att sätta värde på det som finns att tillgå och olyckan blir till sist ett faktum.

JokerMannen.

Du får givetvis tala för dig själv. Och av det du skriver så förstår vi att du skulle gärna slänga bort 13 år av ditt liv för 22 miljoner kronor. Men att säga alla skulle göra så och även då inräknat KL är verkligen att tala å allas vägnar. Talar du å allas vägnar? Nej, du talar för dig själv. Men det får du stå för.
Citera
2017-08-16, 18:21
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
OnT: Kaj Linna är inte dömd över huvud taget. Han är och skall anses lika oskyldig som jag själv och (förhoppningsvis) ni andra i tråden. Vad är det vi diskuterar och som har med trådens titel att göra? Någon som kan ge ett ärligt och relevant svar?

När tråden startades var han dömd, sedan har diskussionen fortsatt i denna tråd av bara farten, så i så fall borde tråden rätta namn vara
Var Kaj Linna oskyldigt dömd?, eller varför inte: Vem/vilka mördade Roger Lindberg?

Utpekandet av Magnus gör ju att Kaj troligtvis ändå fortfarande är misstänkt i den nya utredningen.
Citera
2017-08-16, 19:50
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
När tråden startades var han dömd, sedan har diskussionen fortsatt i denna tråd av bara farten, så i så fall borde tråden rätta namn vara
Var Kaj Linna oskyldigt dömd?, eller varför inte: Vem/vilka mördade Roger Lindberg?

Utpekandet av Magnus gör ju att Kaj troligtvis ändå fortfarande är misstänkt i den nya utredningen.

Och enligt Hovrätten är Magnus ord numera värt vadå?
Citera
2017-08-16, 20:27
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Och enligt Hovrätten är Magnus ord numera värt vadå?

Nä, det fanns ju en möjlighet att han ljugit för att skydda nån annan, och då blir ju han värdelös som vittne
Ingen har ju kunnat lägga fram bevis på att han ljugit om att han hört kaj planerat detta heller.
Det är ju inte rätt att i nuläget döma Kaj, men misstankarna mot honom finns ju kvar, en misstanke är ju omöjlig att bara sudda bort, ungefär som att försöka sudda bort en skugga.
Och en misstanke mot honom kommer ju finnas till polisutredningen hittat nåt ännu mer intressant vilket dom säkert också är öppna för förslag på.
Citera
2017-08-16, 20:49
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Nä, det fanns ju en möjlighet att han ljugit för att skydda nån annan, och då blir ju han värdelös som vittne
Ingen har ju kunnat lägga fram bevis på att han ljugit om att han hört kaj planerat detta heller.
Det är ju inte rätt att i nuläget döma Kaj, men misstankarna mot honom finns ju kvar, en misstanke är ju omöjlig att bara sudda bort, ungefär som att försöka sudda bort en skugga.
Och en misstanke mot honom kommer ju finnas till polisutredningen hittat nåt ännu mer intressant vilket dom säkert också är öppna för förslag på.

Jo, men KL's ekonomiska situation har harvats igenom tråden sen första start och jag förstår inte vad samma resonemang kan ha för relevans idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in