2017-08-14, 23:59
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Sen ska ju tilläggas att med tanke på den täta kontakt som Magnus och Kaj haft dagarna runt brottet så är det någon som visste att Kaj skulle vara utan alibi så var det Magnus.

Jag har sedan länge konstaterat att EN av dem garanterat ljuger.

Sen tror jag ingen av dem dödat Roger.

Jag tror faktiskt chansen är störst att båda ljuger i nån mening
Men det betyder ju inte nödvändigtvis att nån av dem är mördaren.
Citera
2017-08-15, 06:37
Medlem
Torsdagen den 15/08 klockan 05:59.
Svar till 》Skräddaren 》Gällande ditt postade inlägg Onsdagen den 14/08 klockan 17:52 och #6563. Obs ! NÄTVERK + KRETS är i detta fallet två olika och sedan sammansatta ord.
Skräddaren 》Jag använder ofta bindestreck mellan två olika sammansatta ord , som
dels , skall framstå som ett mycket viktigt eller speciellt ord för läsaren , och för att ordet skall vara lättare att läsa och detta gäller för mig framför allt när jag skriver långa och krångliga ord , så delar jag oftast upp de flera sammansatta orden med bindestreck emellan med den enkla anledningen av att jag vill göra hela ordet lätt-läsligare för den som sedan skall läsa det långa ordet. Ett exempel är ord som jag tidigare använt i mina tidigare postade inlägg som = RättsMedicinska Obduktions-fotografis-bilder eller okså skrivet som , RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografier. Jag gör helt grammatiskt korrekt. Det är två olika och sammansatta ord , vilka i sin tur tidigare omtalades här ovan som NÄTVERK och + KRETS och ordet NÄTVERK sammanfogas sedan med ett så kallat Foge-S och skrives alltså NÄTVERK-S. Obs ! NÄTVERKS-KRETS eller NÄTVERKSKRETS kan alltså skrivas eller tecknas med ett bindestreck för att markera ett sammansatt ord , eller att man skriver de bägge orden fullt sammansatta utan bindestreck , båda skrivsätten är grammatiskt korrekta. Obs ! fortsättning följer till detta inlägget nu ovan sett med nästkommande inlägg till dig.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 07:01
Medlem
Torsdagen den 15/08 klockan 06:41
Svar till 》Skräddaren 》Gällande ditt postade inlägg Onsdagen den 14/08 klockan 17:52 och #6563. Obs ! här följer nu den direkta fortsättningen ifrån det föregående inlägget.

Skräddaren 》 Angående din fråga om Vanguard Group INC. och Kaj Johannes Linna/Engström , så skall du tills vidare lyssna på den sista TV-intervjun som gjordes av Godmorgon Sverige och där bland annat om olika Nätverk och hur Kaj berättade hur han försökte att då taga reda på hur dom och även han själv skulle beskatta deras inkomster , men att SERVEN stod i att annat land och så vidare. Skräddaren 》du kan även därtill och till viss del , läsa en äldre förundersökning som då gjordes under 2004 med andra då förhörda persóner och där det berättades om Kaj Johannes Linna/Engström och flera andra persóner gällande VGI-s' Nätverks-krets och därtill okså flera andra typer av Nätverks-kretsar. Obs ! fortsättning till detta inlägget nu ovan sett , kommer med nästa inlägg.

Citera
2017-08-15, 07:53
Medlem
Torsdagen den 15/08 klockan 07:03.
Skräddaren 》Här följer nu mitt 3:e inlägg till dig som en fortsättning gällande ditt tidigare postade inlägg Onsdagen den 14/08 klockan 17:52. #6563.

Skräddaren 》Du skriver att du hittar minst 10 stycken grammatiska felaktigheter i varje inlägg som jag har skrivit. Fý Skäms på dig ! Skräddaren att ljuga så. Obs ! beträffande själva grammatiken som sådan är så skrev du i ditt sista inlägg till mig. Citat:
"Jag hittar minst 10 sådana skrivfel av dig i varje inlägg du skriver" Obs ! grammatisk korrigering = "Jag hittar minst 10
*(STYCKEN) sådana skrivfel av dig i varje inlägg som du *(HAR) *(SKRIVIT). Grammatiska förklaringar = Ett Infinitiv är Verbets grundform och kontrolleras med
(ATT) framför Infinitivet , som till exempel: Att Ordfäkta och Att (SKRIVA). Verbets grundform är en så kallad O-bestämd ordform och därvid benämns enligt det Forn-Latinska låneordet för ett = Infinitiv-(um) , därefter kommer Témpus Présens = (SKRIVER) , till exempel: Jag SKRIVER = just nu , därefter kommer Témpus Pretéritum = (SKREV) , det vill säga = Jag SKREV , sedan kommer Témpus Pérfektum = (SKRIVIT) , det vill säga , Jag (HAR) SKRIVIT.
Témpus Pérfektum uttrycker alltså något fullbordat och är ett så kallat Supínum genom det grammatiska språket = (SKRIVIT). Beträffande ett Témpus Pérfektum , så användes det mycket ofta tillsammans med så kallade (Hjälp-Verb) som till exempel: (HA) ,
(HAR) , (HADE) samt (HAFT). Obs ! Skräddaren det kommer ytterligare ett nytt fortsatt inlägg till dig efter detta inlägget , nu ovan sett.

Citera
2017-08-15, 08:00
Medlem
Har Kaj fått några pengar ännu eller hur långt har det kommit angående det?
Citera
2017-08-15, 09:31
Medlem
Torsdagen den 15/08 klockan 08:46
Skräddaren 》Här följer nu mitt 5:e inlägg till dig som en fortsättning gällande ditt tidigare postade inlägg Onsdagen den 14/08 klockan 17:52. #6563.

Skräddaren 》 beträffande det som jag tidigare nu senast låtit framhålla i mina 4 stycken tidigare (SKRIVNA) inlägg som jag redan (HAR) (SKRIVIT) till dig , så kan du tyvärr inte vederlägga motsatsen till vad jag tidigare låtit framhålla gällande grammatiken. Min gode Skräddare , innan du låter dig påpeka andras felskrivningar , så skall du noggrant se över många av dina tidigare (SKRIVNA) och postade inlägg , där det verkligen förekommer både rena slarv-skrivnings-fel och stavnings-fel , som till exempel där du på flera platser (SKRIVIT) = *SKOL-Spår istället för SKO-spår och så vidare. Du har väldigt ofta skrivit och låtit framträda i dina tidigare skrivna och postade inlägg , att det är just bara du och ingen annan som vet mest och har den största insikten i KálaMarksMordet och ändå ställer du en massa olika frågor till andra medlemmar. Vad jag tidigare låtit påpeka att du vill vara impertinell , beror till största delen på hur du uttrycker dig och (då ! du skriver) , till exempel när en medlem skrev till dig mycket vänligt , så återsvarade du med att skriva Citat: "Det är inte rätt käft som glappar" ........ Skräddaren , det spelar ingen roll vad man säger eller skriver , det som däremot är väldigt viktigt , är HUR !!! och på vilket SÄTT !!! som man säger det och på vilket sätt som man (då skriver det på).

Skräddaren ! om du respekterar mig , så respekterar jag dig , om du vill ?
Ps. ställ gärna nya frågor om exempelvis VGI om det är något mer som du vill veta , så skall jag se om jag kan ge dig det svaret du vill ha på frågan , men Skräddaren , sluta upp med att vara otrevlig i fortsättningen Tack.

Citera
BoISarens avatar

Moderatormeddelande

Postat av BoISaren 2017-08-15, 12:47
Medlem
Nu får ni (JokerMannen) lära er att citera ordentligt. Dravel likt det som varit hittills kommer framöver att raderas utan förvarning

//Mod
2017-08-15, 14:38
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Jag tackar för svenskalektionerna och jag lägger mig i den frågan.

Men jag motsätter mig fortfarande att KL skulle ha varit aktiv i en grupp som heter "Vanguard Group Inc". KL nämner det inte någonstans i någon tv-intervju så som du påstår. Är du medveten om att det finns något som heter WGI och som då är någonting helt annat än VGI? Men inte ens det har du väl koll på. Om du tycker att jag är otrevlig kanske du ska läsa dina egna "trevliga" inlägg.

Trodde det hette World games inc ja.
Citera
2017-08-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Jag tackar för svenskalektionerna och jag lägger mig i den frågan.

Men jag motsätter mig fortfarande att KL skulle ha varit aktiv i en grupp som heter "Vanguard Group Inc". KL nämner det inte någonstans i någon tv-intervju så som du påstår. Är du medveten om att det finns något som heter WGI och som då är någonting helt annat än VGI? Men inte ens det har du väl koll på. Om du tycker att jag är otrevlig kanske du ska läsa dina egna "trevliga" inlägg.

Skräddaren 》 Jag har i dag fått ett meddelande från Flashback att jag måste i fortsättningen skriva under grå Citatruta för att mina inlägg inte skall raderas , så nästa inlägg ifrån mig får du under grå Citatruta. Så fort jag får fram mer information beträffande VGI-s Nätverk , så meddelar jag detta till dig så att du sedan själv kan kontrollera detta till belåtenhet.

Citera
2017-08-15, 15:31
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Trodde det hette World games inc ja.

Ja, det gör det. Men det verkar inte JokerMannen ha vidare koll på.
Citera
2017-08-15, 15:34
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Torsdagen den 15/08 klockan 12:57.
Hej Skräddaren ! Tack för ditt senaste skrivna och postade inlägg till mig. Citat: "Men inte ens det har du väl koll på" Slut Citat/ Bra skrivet Skräddaren , nu skrattade jag faktisk 😂 för att du ville hugga lite igen och ge igen för gammal ost (som man brukar säga) Okey ! vi har accepterat varandra. Jo då Skräddaren , det är faktiskt sant det jag tidigare i dag har berättat för dig i mina tidigare skrivna inlägg och intervjun gjordes av TV-4. Beträffande de äldre förundersöknings-protokollen från 2004 och beträffande VGI = Vanguard Group INC. , så skall jag ta fram exakta uppgifter till dig , så att du själv sedan kan få läsa innantill och konstatera faktan sådan som den var och fortfarande är. Ja snälla du , jag är sedan länge fullt medveten om vad (WGI) är för något och min gode Skräddare , det har absolut inte med Nätverks-kretsen VGI att göra. Skräddaren 》(WGI) är en förkortning av WINTER GUARD INDOOR. Detta står för Winter Guard is an indoor color SPORT. Det har inte med penning-investeringar att göra och det är absolut inte något Nätverk. WGI framförs som underhållning inuti inomhus-byggnader och på stora Gymnasium samt på stora Arénor. WGI handlar om Sport och underhållning. VGI är alltså The Vanguard Group INC och är ett Amerikanskt Multinationellt InvestmentBolag som har verksamheter på fyra kontinenter , som Asien , Eûropa , NordAmerika och Oceánien.

Winter Guard Indoor.. okej JokerMannen. Du får fabulera vidare. Jag drar mig för tillfället ur denna cirkus som du startat.
Citera
2017-08-15, 16:08
Medlem
Kommer du någonsin till bokstaven G? G som i gärningsmännen...dom som dräpte Lindberg i kalamark?
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu får du verkligen dig Skräddaren ! Det är helt korrekt det jag berättar. Kontrollera följande.

WGI = Winter Guard InterNational.
WGI , is a visual performing Arts organization that hosts regional and National competitions for color Guard.

WGI = The Logo of Winter Guard InterNational.

Ps. Det var du själv som tog upp ordet (WGI) i jämförelse med( VGI) Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in