2017-08-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att han hade en telefon är väl bevisat iom att han skickade ett SMS.
Han kan så klart ha ringt/sms,et innan avresan. Det har inte framkommit när- det skickades,
-om det var innan, han klev på sin båt, eller om han skickade det från båten.
Han kanske har slängt sin mobil i vattnet för att skaffa undan bevismaterial.
Han har ljugit, om att han släppt av Kim en viss tid, en lögn brukar leda till fler lögner.
Så nu sitter han nog och svettas, hur han ska få ordning på sin berättelse- för att det ska bli trovärdigt.
Han faller nog till föga och vi får veta kanske delvis hans sanning.
Citera
2017-08-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej det behöver inte betyda det. Bara att det är samma kväll. SMSet kan ju vara skickat vid 19-tiden, det kvalar in som kväll men innan båten avseglat.
Om han haft telefon med sig men valt att lämna den iland så är det ju i sig aningen suspekt. Då vill inte bli nådd (eller spårad).
Om SMSet är skickat efter det att båten avseglat är det ju case-closed angående telefon-frågan. Då ljuger han även om det.

Du har rätt. Det står inte att det är EFTER han släppt av Kim. Utan att han messat på torsdagskvällen. Och det var på torsdagskvällen han skulle ha släppt av Kim. Knepigt med tolkningar.
Citera
2017-08-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lika illa är det för ubåtskaptenen med alla konstiga teorier då det inte är bevisat att han gjort något alls i dagsläget, eller är det okey att hoppa på ena parten bara, låter som nån expressenagenda när de "skriver" sanningar...
Som jag skrev, det finns mycket mer som tyder på att han ligger bakom KW:s försvinnande - han är faktiskt anhållen misstänkt för dråp. Det är bevisat att han ljugit om sina förevaranden, sänkt ubåten med flit och han har dessutom sagt att han vill berätta vad som "verkligen" hände. Pojkvännen är helt fri från misstankar, finns inga indicer på att han gjort något och det finns inte heller några kringbevis som stödjer din teori. Det är inte två parter som är likvärdiga här, det är en part som är extremt suspekt och en pojkvän som precis förlorat sin flickvän. Kallar du han svartsjuk och skriver grejer som insinuerar att han kan gjort saker utan att ha minsta belägg för det är det sånt som kommer finnas här i tråden för alltid, och i det riskerar pojkvännen att få skit från folk som inte orkar göra research.

Så har du bevis eller material som stödjer din tes? Eller är det bara något du hittar på så är det bättre att du är tydlig med det.
Citera
2017-08-15, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men om det nu är en riktig olyckshändelse, av något slag, varför väljer man att sänka båten? Det skedde inte förrän efter typ 12 timmar. Han borde haft massor av tid för eftertanke.
Vet inte, kanske han bara blev så jävla trött på allt som strula. om du fått avslag i deklarationen och skall betala mer än vad du har, kanske du drar näven genom en dörr hemma, sänka ubåten kan vara en reaktion på en massa andra saker som krånglar, utan att det kanske har med båten eller passageraren att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Något har han "gjort". Han har ändrat sin berättelse, han har blivit häktad först för mord men ändrat till vållande till annans död. Så polisen vet mer än vi och media. Helt klart. Hade man bara hittat honom simmande från sitt sjunkna skepp så hade han inte kunnat bli häktad för något sådant. Fast dansk åklagare är kanske lite annorlunda än svensk.
Ibland så drar du kanske till med nån annorlunda förklaring trots att du inte är skyldig till nått, kanske för att du inte tror att de skulle tro på sanningen eller att det bara kom ut något spontant.. Han kanske inte trodde det skulle bli följdfrågor eller att allt eskalerade som det gjort. Och nu blir det fel när han säger sanningen som inte är ett erkännande.

Om du har en svartsjuk tös, på väg hem hjälper du en blondin som fått punka, till din tös säger du va fan jag hjälpte en snubbe som fått punka... Han har ju inte varit otrogen men vill inte få ett hjävla liv hemma med den svartsjuka som inte tror ha om han sagt sanningen...
Citera
2017-08-15, 14:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur tänker du nu, jag kan låta mobilen ligga om jag skall tex ut och fiska, inte fan vill jag bli störd och är det något viktigt (villket inte hänt de sista 7 åren) så hör de av sig senare eller lämnar ett meddelande, jorden går inte under om inte fon är med och man behöver inte googla allt i livet, man har väl en hjärna till det... Just nu ringer en massa försäljare på ett av mina abonemang, den fonen ligger hemma 24/7 tills det lygnar ner sig (de ringer ju i perioder).

Så du kan inte se det som ett bevis för något att välja bort fonen som mest stör.
Själv tänker jag precis tvärtom.
Ju längre bort jag är från civilisationen desto viktigare är det för mig att ha mobilen med.
Inte för att det är viktigt att alla alltid ska kunna nå mig, utan tvärtom, för att jag ska kunna få kontakt med andra om något händer mig.
Citera
2017-08-15, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Som jag skrev, det finns mycket mer som tyder på att han ligger bakom KW:s försvinnande - han är faktiskt anhållen misstänkt för dråp. Det är bevisat att han ljugit om sina förevaranden, sänkt ubåten med flit och han har dessutom sagt att han vill berätta vad som "verkligen" hände. Pojkvännen är helt fri från misstankar, finns inga indicer på att han gjort något och det finns inte heller några kringbevis som stödjer din teori. Det är inte två parter som är likvärdiga här, det är en part som är extremt suspekt och en pojkvän som precis förlorat sin flickvän. Kallar du han svartsjuk och skriver grejer som insinuerar att han kan gjort saker utan att ha minsta belägg för det är det sånt som kommer finnas här i tråden för alltid, och i det riskerar pojkvännen att få skit från folk som inte orkar göra research.

Så har du bevis eller material som stödjer din tes? Eller är det bara något du hittar på så är det bättre att du är tydlig med det.
Rättsäkerhet.
Om jag i vrede eldar upp min bil, inte blir jag per automatik skyldig till brott begångna i min närhet utan bindande bevis. Var kritisk i alla ställningstaganden så kanske du finner lösningen, att men han gjorde det och det då måste han ha gjort det med... Nä
Citera
2017-08-15, 14:04
Medlem
topografisk undervattenskarta http://data.bshc.pro/#2/56.9/17.5

kan ger er fantasi ledtrådar.
Citera
2017-08-15, 14:04
Medlem
Detta börjar allt mer likna TV-serien bron. Svenska polisen har nu börjat kontroller uppgifter om mobiltelefoner och de är beredda att göra mer i utredningen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/svenska-polisen-haller-presskonferens-om-forsvunna-kim-wall/

Operationsradien för ubåten är ganska stor. Han kan teoretiskt ha hunnit fram och tillbaka till Tyskland under natten. Madsen fortsätter att neka till brott men accepterar fortsatt häktning.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-om-forsvunna-kim/

Kan det vara som någon tidigare skrev att Madsens familj är hotad och att det är därför som han vägrar säga vad han vet?
Citera
2017-08-15, 14:05
Medlem
Sammanfattar lite för mig själv här:

* Nu berättar en av Madsens kolleger hur han, innan båten sjönk,*skickade ett sms –*där han ställde in fredagens planerade ubåtstur
* Madsens kollega fick aldrig något besked om varför, trots att kollegan sms:at och frågat om anledningen
* Kim sades ha blivit landsatt vid en restaurang. Inga filmer visar att detta skett, och de vittnen som fanns kan inte påminna sig att de sett ubåten
* Han sänkte båten själv enligt den tekniska undersökningen
* Han ljög om ang att det var tekniskt fel på båten.
* Han har ett omvittnat hett temperament
* Han har ändrat sin berättelse för polisen och gett polisen en andra version
Citera
2017-08-15, 14:05
Medlem
HGs avatar
Det enda vi kan göra nu är att vänta på att polisen släpper info om tekniska utredningar av ubåtens färd eller vad man hittar på fröken Walls kropp (om den nu skulle hittas). Känns som att detta blir ett långdraget rättsfall och vi får nog minst vänta till 2018. Tror inte att Mad Madsen kommer att erkänna något. Han verkar inte vara den typen liksom.
Citera
2017-08-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har mycket svårt att se att han kan gå fri ifall man inte hittar kroppen. Han måste åtminstone kunna svara på vad som egentligen hände. Gör han inte det så anser jag att han skulle dömas för mord.
Det kan ju inte vara så att man måste ha en kropp för att kunna döma för mord.

Nej, men glöm att det räcker utan kropp eller tekniska bevis på båten. Kom ihåg detta datum, denna tidpunkt, om ett par månader, om du och jag kan summer då, inte förrän dom i HÖGSTA instans fallit.

Det är skillnad på brott och dom.....
Citera
2017-08-15, 14:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Var finns källa på att han sagt att han inte hade telefon med sig?
Det kan ju i och för sig vara påhittat, men det här inlägget är från den 11/8.
Citat:
Ursprungligen postat av Nellepelle
Innan han hoppade över till fritidsbåten, fick han besked från helikoptern om att han skulle ringa in till land till ett visst nr. Han uppgav då att han inte hade någon mobil ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in