2017-08-11, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
och vad får dig att tro att Köpenhamnspolisen inte redan har gjort det?

De är det jag menar, varför skulle de annars misstänka honom för dråp/mord, något mer som inte kommit fram borde ligga bakom misstankarna.
Att hon är journalist betyder ju inte, att de inte känt varandra sedan tidigare.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellepelle

Detta stämmer inte. Hörde delvis VHF-kommunikationen mellan räddningshelikopter och PM själv, när den hängde över honom efter upptäckt. Han fick frågan om allt var OK och svarade "ja". Inget vatten i båten. Han uppgav att han hade 2.5 tim in till kaj i Kphmn. Några min senare sjunker ubåten och PM hoppar över i en fritidsbåt som råkar vara på plats.

Precis, allt talar för att han har mördat kvinnan.

När räddningshelikoptern påbörjar en kommunikation med honom så blir han överraskad, försäger sig eftersom att han inte har planerat för en räddningsaktion. Kvinnan död i ubåten och han får panik och sänker farkosten.

Sju meters djup, åtkomlig för dykare och lätt att bärga.

Case closed!
Citera
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kaptenen kanske var en hemlig älskare :P
Nej det är inte speciellt troligt pojkvännen ligger bakom.

Ne jag vet, men har nu inte kaptenen gjort det så har det ju förmodligen hänt något på land.. Pojkvännen var väl med och vinkade adjö? Han kan ju ha stannat och väntat på henne för sen ja...
Otroligt orimligt men en liten liten chans finns ju ..
Citera
2017-08-11, 19:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
De är det jag menar, varför skulle de annars misstänka honom för dråp/mord, något mer som inte kommit fram borde ligga bakom misstankarna.
Att hon är journalist betyder ju inte, att de inte känt varandra sedan tidigare.

Såvitt jag känner till så har dykare beordrats ner till ubåten.

Kvinnan sannolikt hittad ombord. Stämmer i så fall dåligt med uppfinnarens påstående att han har lämnat henne i Köpenhamn.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Sexuell invit gone wrong. Ihjälslagen, blodspår. Dumpat kroppen ganska snabbt - uppenbart man inte kan komma undan om man kopplar in polisen. Sen åka runt för att ha "alibi" med sina äventyr. Grubblar. Tänker säga att han släppt av henne. Hör timmar senare på radion att han och kvinnan saknas. Inser att även om kroppen aldrig hittas så kan han dömas för blodspår i ubåten, för hon är så knuten till honom. Tvättar ur det värsta och sänker ubåten.

Om kroppen inte hittas och allt blod sköljs bort så kan han inte bli dömd. Antar jag
Citera
Medlem
Nellepelles avatar
Innan han hoppade över till fritidsbåten, fick han besked från helikoptern om att han skulle ringa in till land till ett visst nr. Han uppgav då att han inte hade någon mobil ombord.
Citera
2017-08-11, 19:07
Medlem
Gissar att hon dött av en olyckshändelse/slarv men som ändå kaptenen skulle fått sitta i finkan för. Han dumpar kroppen på något djupt ställe och ljuger sen ihop att han lämnade av henne. Sen inser han att ubåten inte kommer klara en hårdgranskning av kriminalteknikerna så han sänker helt enkelt den själv för att dölja bevis.
Citera
2017-08-11, 19:08
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Citat från jyllandsposten:
Forsvaret sendte to redningshelikoptere og 10 skibe ud for at finde ubåden, og da Forsvaret fandt den et par sømil fra Dragør fredag formiddag, var det kun Peter Madsen, der blev hentet i land.
Ifølge Forsvaret oplyste Peter Madsen, at han havde sat den svenske journalist af torsdag, inden han selv begav sig ud på endnu en sejltur på Østersøen.
Ubådsejeren har i øvrigt forklaret, at ubåden oplevede tekniske problemer med en ventil i ballasttanken, hvilket betød, at ubåden begyndte at tage vand ind. Det var det, der i sidste ende sank båden, kort efter han blev reddet, har han fortalt.

Detta stämmer inte. Hörde delvis VHF-kommunikationen mellan räddningshelikopter och PM själv, när den hängde över honom efter upptäckt. Han fick frågan om allt var OK och svarade "ja". Inget vatten i båten. Han uppgav att han hade 2.5 tim in till kaj i Kphmn. Några min senare sjunker ubåten och PM hoppar över i en fritidsbåt som råkar vara på plats.
Coolt. -Tack för inlägget!

Han kan ju ha sänkt henne lite varstans egentligen om han nu mördat denna journalist(?), #dåd, undervattensläge en bra bit, #dumpa, sen tillbaks till sundet och medgett sin position/signalerat.
-Hur långt kan han ha kommit på den tiden han var "försvunnen"? hur fort gick hans ubåt i undervattensläge?

Detta är helt klart sommarens kriminalfall!
Citera
2017-08-11, 19:10
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Ska han dumpa henne effektivt från ubåten måste han också ha saker ombord för att sänka liket/se till att det inte dyker upp plötsligt. Tänker sånt som rep, pressenning, stenblock, osv. Eller vad fan man nu använder för att sänka ett lik i havet.

Känns orimligt att ha mycket sånt ombord på en ubåt om dödandet inte var planerat i förväg (osannolikt att det varit planerat). Så skulle inte förvåna mig om hennes lik faktiskt finns i ubåten.

Kycklingnät och 2 hantlar.
Då kan du få vem som helst att försvinna.

-----------

Spännande fall. Ett geni går cape fear på en journalist.
Senast redigerad av fuska 2017-08-11 kl. 19:12.
Citera
Medlem
jackflashs avatar
Från början så angav media att journalistens "fru" anmält journalisten försvunnen. Trodde då att det handlade om en man.

Senare står det "partner" i media. Är vedebörande möjligtvis lesbian eller missuppfattade media allt i början?
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Citat från jyllandsposten:
Forsvaret sendte to redningshelikoptere og 10 skibe ud for at finde ubåden, og da Forsvaret fandt den et par sømil fra Dragør fredag formiddag, var det kun Peter Madsen, der blev hentet i land.
Ifølge Forsvaret oplyste Peter Madsen, at han havde sat den svenske journalist af torsdag, inden han selv begav sig ud på endnu en sejltur på Østersøen.
Ubådsejeren har i øvrigt forklaret, at ubåden oplevede tekniske problemer med en ventil i ballasttanken, hvilket betød, at ubåden begyndte at tage vand ind. Det var det, der i sidste ende sank båden, kort efter han blev reddet, har han fortalt.

Mycket intressant.
Det finns med andra ord en chans för att polisen träffar på journalistens kropp när de söker igenom ubåten imorgon då. Han har helt enkelt agerat i full panik för att försöka dölja vad han gjort, en sista desperat åtgärd blev att sänka ubåten. Ska bli intressant att se vad som kommer fram under morgondagen.
Citera
2017-08-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har hänt på havererade ubåtar att mannar har dödat varandra för att få mindre konkurrens om det syre som är kvar. Jag lanserade den teorin tidigare i tråden, men ingen nappade.

Nä det tror jag inte riktigt på i detta fall. OM det är ett brott begånget så har hon dött genom olyckshändelse eller för att dansken tagit henne av daga under färd. De påstådda tekniska bekymren kom lite väl lägligt och sent och plötsligt sjunker ubåten.

MGM har förekommit i en dokumentärfilm och även om han inte slog mig som en våldsverkare så är han minst sagt märklig och knepig rent socialt. I en ubåt på öppet hav med en kvinna och avvikande social kompetens kan det säkerligen har gått snett. Spekulationer förvisso men omständigheterna och Polisens beteende är minst sagt graverande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in