2017-08-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vägen till Refshaleøens östra sida är mer syd än sydväst. Kan han ha satt av henne vid piren i sydöstra hörnet?
Och hon helt enkelt druttat i där, om han nu åtminstone försökt att lämna av henne och sedan fortsätta sin färd.
Det skulle också kunna sägas vara i närheten av restaurangen.

Inte om han inte velat gå över Middelgrunden. Jag vet inte hur djupt båten går men det ser ut som minst två meter. De sträcker sig som en sköld ner från Middelgrundsfort ner till Kungsdjupet (det står en radda med vinkraftverk i en linje på dem).
Citera
2017-08-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, han är uppträngd in i ett hörn, frågan är om han har en joker, och frågan är också om polisen kommer att ha det, i form av tekniska bevis från båten, eller ett funnet lik.....

MEN, så länge inget dyker upp, lik eller teknisk bevisning från båten, lär han gå fri....

Jag har mycket svårt att se att han kan gå fri ifall man inte hittar kroppen. Han måste åtminstone kunna svara på vad som egentligen hände. Gör han inte det så anser jag att han skulle dömas för mord.
Det kan ju inte vara så att man måste ha en kropp för att kunna döma för mord.
Citera
2017-08-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det som är märkligt är att det finns ett SMS skickat från PMs mobil till en av kollegorna under torsdagskvällen (där han meddelar att man ställer in Fredagens planerade tur till Bornholm).
Vi vet inte exakt tidpunkt för SMSet då det inte offentliggjorts. Är det före det att båten lämnat hamnen kan hans påstående om att inte ha någon mobil i båten stämma (även om det är märkligt). Om SMSet är skickat efter 19:30 så ljuger han och har dumpat telefonen.

Citerar "Sms:et från Madsen kom alltså på torsdagskvällen, då han enligt egen utsago ska ha släppt av den svenska journalisten".

Det innebär att han måste skickat sms:et efter 22.30 då han påstod sig ha släppt av Kim.
Citera
2017-08-15, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mannen är känd för att ha ett häftigt humör. Han slänger t o m verktyg på folk när han är förbannad. Jag kan tänka mig att Kim, som journalist är hon vetgirig och ifrågasättande, helt enkelt har pressat honom och han blev arg. Kanske kastade han ett tungt föremål på henne i hastigt mod, som råkade träffa väldigt olyckligt. När han insett att hon faktiskt inte lever så har han styrt ut så långt som möjligt från platsen och helt enkelt dumpat henne. Därefter funderat på hur han skall dölja olyckan. Han är intelligent. Han begriper att han kommer åka dit om minsta lilla bloddroppe finns på ubåten. Alltså: han sänker den.

Kroppar brukar flyta upp efter ett antal veckor pga gaser som bildas i kroppen. Detta under förutsättning att han inte satt fast nåt 150-kilos ankare på kroppen (finns ankare på ubåtar?). Men alla kroppar flyter inte upp, så det är bara att hoppas.
Han kan ha knuffat undan henne och ropat på Anders "Kuk" Borgska "hora" flytta på dig och så hon ramlat och slagit i skallen... Visst Men hon kan ha ramlat och slagit i skallen när hon skulle stiga av båten vid kajen i Danmark också. I såna fall precis som i smitningolyckor så flyr folk trots att de kanske inte gjort något eller att det varit en olyckshändelse... Vi reagerar olika, det får vi inte glömma och vi skall nog inte hetsa mot kaptenen för grovt...

Efter lösningen tycker jag vi skall skapa en skamtråd där de som kommit med grova anklagelser får göra avbön.
Citera
2017-08-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ok. Så 525 sidor med spekulationer är intressanta. Men "min" åsikt var inte intressant? Tack för den. Mycket vänligt.

Förlåt, den var absolut inte personlig, men jag råkade citera just dig. Min grund är att FB är intressant, men för många tappar fokus på själva grundfrågan och snöar in på det. Som jag upplever det, är inte vad som hänt särskilt intressant just nu, utan vilka pekare/bevis kan komma fram, det gäller bara två/tre saker: kvarlevorna, tekniska bevis från båten och en ev. sann berättelse från PM.

Alla spekulationer från nu, utan inläsning av redan klara fakta, blir kanske lite....löjliga...avgör själv.
Citera
2017-08-15, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Alltså, det finns inga indicer på att pojkvännen är "svartsjuk", skriv inte så om du inte har belägg för det när folk troligen googlar sig galna på det här och kan ta det som en sanning. Vi har varit inne på det här tidigare, det är väldigt orimligt att hon gått under jorden självmant - det hade funnits andra kringbevis som gjort att polisen då fokuserat sökandet på land isf och det har inte skett. Dessutom svarar det inte någonting på varför han skulle sänka ubåten eller hans allmänt märkliga beteende i fallet. Det finns långt mycket mer som får PM att verka misstänkt (han är tom anhållen misstänkt för hennes död!) så att spekulera i huruvida han är skyldig är absolut mindre kontroversiellt. Pojkvännen däremot har ett helvete idag och förtjänar inte att onödiga flashbacksanningar vevas upp som implicerar honom (som det inte finns några belägg för).
Lika illa är det för ubåtskaptenen med alla konstiga teorier då det inte är bevisat att han gjort något alls i dagsläget, eller är det okey att hoppa på ena parten bara, låter som nån expressenagenda när de "skriver" sanningar...
Citera
2017-08-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han kan ha knuffat undan henne och ropat på Anders "Kuk" Borgska "hora" flytta på dig och så hon ramlat och slagit i skallen... Visst Men hon kan ha ramlat och slagit i skallen när hon skulle stiga av båten vid kajen i Danmark också. I såna fall precis som i smitningolyckor så flyr folk trots att de kanske inte gjort något eller att det varit en olyckshändelse... Vi reagerar olika, det får vi inte glömma och vi skall nog inte hetsa mot kaptenen för grovt...

Efter lösningen tycker jag vi skall skapa en skamtråd där de som kommit med grova anklagelser får göra avbön.

Men om det nu är en riktig olyckshändelse, av något slag, varför väljer man att sänka båten? Det skedde inte förrän efter typ 12 timmar. Han borde haft massor av tid för eftertanke.
Citera
2017-08-15, 13:45
Medlem
Kanske någon form av reklamkupp för att skapa max publicitet?
Citera
Medlem
Citat:
Mannen är känd för att ha ett häftigt humör. Han slänger t o m verktyg på folk när han är förbannad. Jag kan tänka mig att Kim, som journalist är hon vetgirig och ifrågasättande, helt enkelt har pressat honom och han blev arg. Kanske kastade han ett tungt föremål på henne i hastigt mod, som råkade träffa väldigt olyckligt. När han insett att hon faktiskt inte lever så har han styrt ut så långt som möjligt från platsen och helt enkelt dumpat henne. Därefter funderat på hur han skall dölja olyckan. Han är intelligent. Han begriper att han kommer åka dit om minsta lilla bloddroppe finns på ubåten. Alltså: han sänker den.

Kroppar brukar flyta upp efter ett antal veckor pga gaser som bildas i kroppen. Detta under förutsättning att han inte satt fast nåt 150-kilos ankare på kroppen (finns ankare på ubåtar?). Men alla kropper flyter inte upp, så det är bara att hoppas.
Det där med att han slänger verktyg är nytt för mig! Var det från den där dokumentären om ubåten/honom? Det visar ju absolut en aggressiv sida, och som sagt, ubåten är trång och med mycket vassa kanter så har hon försökt värja sig, snubblat till så kan hon verkligen fallit illa utan att PM egentligen gjort för mycket..

Men jag tycker fortfarande allt haltar lite, någon skrev det förr också att PM lär haft fullt upp med att styra ubåten, det ska till något verkligt aggressivt från KW för att han ska bli så sur och tappa kontrollen att han skadar en journalist som han troligen försöker visa upp sin bästa sida för. Jag hoppas verkligen vi får höra vad han har att säga snart, någon förklaring måste han ju sitta på...
Citera
Medlem
Citat:
Citerar "Sms:et från Madsen kom alltså på torsdagskvällen, då han enligt egen utsago ska ha släppt av den svenska journalisten".

Det innebär att han måste skickat sms:et efter 22.30 då han påstod sig ha släppt av Kim.
Nej det behöver inte betyda det. Bara att det är samma kväll. SMSet kan ju vara skickat vid 19-tiden, det kvalar in som kväll men innan båten avseglat.
Om han haft telefon med sig men valt att lämna den iland så är det ju i sig aningen suspekt. Då vill inte bli nådd (eller spårad).
Om SMSet är skickat efter det att båten avseglat är det ju case-closed angående telefon-frågan. Då ljuger han även om det.
Citera
2017-08-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lika illa är det för ubåtskaptenen med alla konstiga teorier då det inte är bevisat att han gjort något alls i dagsläget, eller är det okey att hoppa på ena parten bara, låter som nån expressenagenda när de "skriver" sanningar...

Något har han "gjort". Han har ändrat sin berättelse, han har blivit häktad först för mord men ändrat till vållande till annans död. Så polisen vet mer än vi och media. Helt klart. Hade man bara hittat honom simmande från sitt sjunkna skepp så hade han inte kunnat bli häktad för något sådant. Fast dansk åklagare är kanske lite annorlunda än svensk.
Citera
2017-08-15, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det som är märkligt är att det finns ett SMS skickat från PMs mobil till en av kollegorna under torsdagskvällen (där han meddelar att man ställer in Fredagens planerade tur till Bornholm).
Vi vet inte exakt tidpunkt för SMSet då det inte offentliggjorts. Är det före det att båten lämnat hamnen kan hans påstående om att inte ha någon mobil i båten stämma (även om det är märkligt). Om SMSet är skickat efter 19:30 så ljuger han och har dumpat telefonen.
när min fon är i källaren så är det no kontakt med yttervälden, så går jag ner med den i fickan så behöver jag ju inte ha något fuffens för mig bara för att man inte är kontaktbar 24/7. Han kan helt enkelt menat att har ingen fon i båten betyder att jag har fan inget täckning i båten typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in