2017-08-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det enda vi kan göra nu är att vänta på att polisen släpper info om tekniska utredningar av ubåtens färd eller vad man hittar på fröken Walls kropp (om den nu skulle hittas). Känns som att detta blir ett långdraget rättsfall och vi får nog minst vänta till 2018. Tror inte att Mad Madsen kommer att erkänna något. Han verkar inte vara den typen liksom.

Polisen ber allmänheten om hjälp med detta bl a.

http://www.mynewsdesk.com/dk/koebenhavns-politi/pressreleases/search-continues-today-by-plane-2107858
Citera
2017-08-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sammanfattar lite för mig själv här:

* Nu berättar en av Madsens kolleger hur han, innan båten sjönk,*skickade ett sms –*där han ställde in fredagens planerade ubåtstur
* Madsens kollega fick aldrig något besked om varför, trots att kollegan sms:at och frågat om anledningen
* Kim sades ha blivit landsatt vid en restaurang. Inga filmer visar att detta skett, och de vittnen som fanns kan inte påminna sig att de sett ubåten
* Han sänkte båten själv enligt den tekniska undersökningen
* Han ljög om ang att det var tekniskt fel på båten.
* Han har ett omvittnat hett temperament
* Han har ändrat sin berättelse för polisen och gett polisen en andra version

Den ser bra ut för mig också; och din slutsats, om du vill dela med dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet inte, kanske han bara blev så jävla trött på allt som strula. om du fått avslag i deklarationen och skall betala mer än vad du har, kanske du drar näven genom en dörr hemma, sänka ubåten kan vara en reaktion på en massa andra saker som krånglar, utan att det kanske har med båten eller passageraren att göra.
Han meddelade över radio när båten hittades att alla var ok, att de haft tekniska bekymmer som gjort att det därför blivit förseningar och att de inte kunnat återvända till hamn. Han meddelade därefter sin avsikt att föra ubåten tillbaka till hamnen. Ungefär en halvtimme senare när en helikopter befinner sig vid ubåten och en båt närmar sig så försvinner PM ner från tornet, kommer upp, båten sjunker på 30s och PM räddas. När polisen och danska försvaret undersöker ubåten finner de att båten sänkts med vilja och att PMs förklaring till förlisningen inte har bärighet.

Ubåten är PMs ögonsten. Att han inte sänkte den på ett tillförlitligt och realistiskt sätt som skulle överensstämma med en rimlig förklaring tyder på att han utförde handlingen i panik. Dvs när risken för att bli bordad var överhängande. Den enda anledningen till ett så förhastat förlopp är om det fanns bevis i båten som han ville förstöra.

Citat:
Ibland så drar du kanske till med nån annorlunda förklaring trots att du inte är skyldig till nått, kanske för att du inte tror att de skulle tro på sanningen eller att det bara kom ut något spontant.. Han kanske inte trodde det skulle bli följdfrågor eller att allt eskalerade som det gjort. Och nu blir det fel när han säger sanningen som inte är ett erkännande.

Om du har en svartsjuk tös, på väg hem hjälper du en blondin som fått punka, till din tös säger du va fan jag hjälpte en snubbe som fått punka... Han har ju inte varit otrogen men vill inte få ett hjävla liv hemma med den svartsjuka som inte tror ha om han sagt sanningen...

Dej det är slentrianmässiga lögnare som sysslar med sådant eller folk som är bisarrt konflikträdda. PM framstår inte som konflikträdd av det man sett av honom tidigare.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Utan teknisk bevisning, erkännande, lik, motivbild går vår Nemo fri.
Citera
2017-08-15, 14:11
Medlem
Citat:
Rättsäkerhet.
Om jag i vrede eldar upp min bil, inte blir jag per automatik skyldig till brott begångna i min närhet utan bindande bevis. Var kritisk i alla ställningstaganden så kanske du finner lösningen, att men han gjorde det och det då måste han ha gjort det med... Nä

Om du ses som sista person plocka upp en kvinna i din bil som sedermera försvinner och du eldar upp din bil i processen och Polisen kommer på dig att fara med osanning om vart du släppt av kvinnan så kan du hoppa upp och sätta dig på att du blir anhållen. Folk har blivit dömda för mindre tom. Trots avsaknad av kroppar eller kvarlevor.
Senast redigerad av Praetori 2017-08-15 kl. 14:24.
Citera
2017-08-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Den ser bra ut för mig också; och din slutsats, om du vill dela med dig?
Slutsatsen är att han ljuger. Men om vad vet jag ju naturligtvis inte. Och ljuger han så har han något att dölja.
Citera
2017-08-15, 14:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hur tänker du nu, jag kan låta mobilen ligga om jag skall tex ut och fiska, inte fan vill jag bli störd och är det något viktigt (villket inte hänt de sista 7 åren) så hör de av sig senare eller lämnar ett meddelande, jorden går inte under om inte fon är med och man behöver inte googla allt i livet, man har väl en hjärna till det... Just nu ringer en massa försäljare på ett av mina abonemang, den fonen ligger hemma 24/7 tills det lygnar ner sig (de ringer ju i perioder).

Så du kan inte se det som ett bevis för något att välja bort fonen som mest stör.
Han har ju smsat en avboknin för fredagens aktiviteter under torsdagkvällen, efter de begett sig ut med ubåten, om jag inte är helt ute och snurrar.
Citera
2017-08-15, 14:15
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Vet inte, kanske han bara blev så jävla trött på allt som strula. om du fått avslag i deklarationen och skall betala mer än vad du har, kanske du drar näven genom en dörr hemma, sänka ubåten kan vara en reaktion på en massa andra saker som krånglar, utan att det kanske har med båten eller passageraren att göra.

Ibland så drar du kanske till med nån annorlunda förklaring trots att du inte är skyldig till nått, kanske för att du inte tror att de skulle tro på sanningen eller att det bara kom ut något spontant.. Han kanske inte trodde det skulle bli följdfrågor eller att allt eskalerade som det gjort. Och nu blir det fel när han säger sanningen som inte är ett erkännande.

Om du har en svartsjuk tös, på väg hem hjälper du en blondin som fått punka, till din tös säger du va fan jag hjälpte en snubbe som fått punka... Han har ju inte varit otrogen men vill inte få ett hjävla liv hemma med den svartsjuka som inte tror ha om han sagt sanningen...
Ja det du skriver är en sak man nog skall väga in i det hela.
Man gör ju allt för husfridens skull varför riva upp hus och helvete i onödan.
Madsen har ju allaredan egna problem i form av ansträngd ekonomi bråket med ubåtsklubben raketprojektet mm så ett bråk med frun om ett misstänkt svartsjuka på toppen av det hela vore ju katastrof dom har kanske gemensam ekonomi så en separation skulle fresta på hårt på psyket för honom.
Citera
2017-08-15, 14:15
Avslutad
Madsen ska bara ha' en omgång 'waterboarding', då får vi svar på alla frågar!
Citera
2017-08-15, 14:16
Medlem
Snapcounts avatar
Polisen har ju haft dagliga presskonferenser : Ær det något planerat før idag ?

(vilken tidspunkt i sådana fall)
Citera
2017-08-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han har ju smsat en avboknin för fredagens aktiviteter under torsdagkvällen, efter de begett sig ut med ubåten, om jag inte är helt ute och snurrar.

Du är inte helt ute och snurrar. Som jag förstår det så hade han smsat "innan båten sjönk", så jag tolkar det som du. Men hur lång tid innan har vi ännu inte fått reda på.
Citera
2017-08-15, 14:19
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Madsen ska bara ha' en omgång 'waterboarding', då får vi svar på alla frågar!

Ja, i sådana här uppenbara fall vore exempelvis kinesisk vattentortyr att föredra. Åt helvete med avskum som honom, som tror sig ha rätten att i någon form bestämma utgången av en annan människas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in