2017-08-15, 00:27
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Finns dock inget som tyder på att han är speciellt rik. Båten är ju crowd-fundad, och lär (bara) ha kostat 1,5 mille danska kronor. Hade han varit mångmiljonär - eller som en del påstår miljardär - hade han ju lätt pröjsat det själv, och odiskutabelt blivit den herre på täppan som hans 'kamrater' påstår att han ständigt suktat efter att framstå som.
Han är inte rik. Tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Förbjudet och åtalbart att gå i mörker med så stor farkost utan lanternor.
Ajdå. Blir väl böter på det då. Fast man får inte ha ihjäl människor heller så jag tror inte att han bryr sig om huruvida det var lagligt eller inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så den hade inte ens lanternor? Och vi har gjort det som något konstigt, att han släckt lanternorna och kört utan för att inte bli upptäckt. suck. Men även aftonbladet missade kolla upp detta. Dom gjorde också nyhet om att han körde nedsläckt.

Kan du länka där du läste att den inte har lanternor? Så får vi det svart på vitt.
ubåtskubbens snack i detta ämne på sin fb sida. Tog tyvärr inte länken men någon med dator och internet kan kolla upp. Hittade länken här några sidor bak. Eller sök rätt på mitt tidigare inlägg där jag länkade till en av deras bildposter. Är ca 99% säkert på att det var där jag läste det. Sorry. De hade även en gammal bild där det fanns lykta, och menade att det måste varit satt med magnet
i ytläge.

Ubåten har extremt lite utrustning. Enbart nödvändiga basics, framgår också.
Citera
2017-08-15, 00:28
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kristianstadbladet: Tidigare har Peter Madsen uppgett att kvinnan gick iland på torsdagskvällen vid en restaurang på Refshaleøen, ett hamnområde i Köpenhamn. På frågan om Madsen står fast vid sin förklaring svarar Jens Møller Jensen:

– Han har sagt att han lämnade henne klockan 22.30 på Refshaleøen. Sedan har vi fått en annan förklaring, men jag varken kan eller vill säga mer om det.
.....
En annan förklaring.
Det betyder inte att han ändrat sig helt och inte att han inte släppt iland henne. Det kan vara på en annan plats, ett annat klockslag. Det kan betyda att hon sprang därifrån efter våldtäktsförsök eller vad som helst.

Det är ju precis det jag menar. Det har blivit en trådsanning att ändringen av hans uppgifter handlar om att han inte släppt av henne alls. Men det kan vi ju inte veta.
Citera
2017-08-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen (om jag vore honom dvs) så skulle jag ha tagit Ubåten till botten och legat stilla där, medans jag förbereder kroppen att dumpas.

Alternativet är ju att Ubåten är i övervattensläge, och jag har ingen kontroll över trafiken runtomkring i.o.m att jag har fullt upp med att preparera kroppen, detta tar ju min fulla uppmärksamhet. På havsbotten har jag inte detta problem.
När havsbotten är i Öresund är du definitivt orolig då det är så grunt bitvis att roddbåtarna riskerar att gå på grund på dig...
Citera
2017-08-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Fritidsbåtar och yrkesbåtar har ju uppmanats att ha en sk radarreflektor som fungerar ungefär som reflexer, eller reflexen hos ett "kattöga" som ger ett distinkt, skarpt och markerat radareko som i regel aldrig kan misstolkas för något annat än ett fartyg.
Det är för att lite dassigare civila marinradar skall kunna se även fritidsbåtar som inte alltid har särskilt stort radartvärsnitt (till skillnad från en 18m lång ubåt i stål med ett segel/torn som sticker upp flera meter över havsytan). Det är få platser i Europeiska farvatten som är så väl övervakade som sundet. Dels på grund av militära anledningar men även på grund av civil sjötrafik/säkerhet, Öresundsbron samt Kastrup.
Det är locket på från Danska Polisen just nu och det pågår tekniska undersökningar och i dessa tittar man garanterat på vilken data som finns tillgänglig. Vid en eventuell rättegång får man se vilka verktyg som åklagaren behöver använda sig av (om karln inte spillt bönorna innan dess). Att lägga ut plottar från militära sensorer kommer man inte göra annat än om det inte finns någon annan utväg att redovisa färden.
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan hålla med. Ett vattendjup på 1-4 meter (tråduppgift), med ett fartyg som har kanske 3 meter i normalläge, och kanske kan banta det något, med helt tomma ballast-tankar.

Men, risken att köra fast, och den ännu större risken att inte ta sig loss ( jämför med gåsefjärden och U-137, inte samma, men liknande: svårt att backa av från grundstötning, oavsett fart..).

I denna tänkta situation, att dumpa ett lik från en u-båt i den miljön, verkar det vara en lösning för dom utan fantasi och med ärthjärnor som back-up....MGM verkar ha lite större kapacitet, trots trolig "ojämn" begåvning.
Man skall även räkna in alla fiskenät som ligger lite överallt i sundet och som kan fastna i propellern det är nästan helt omöjligt att se dom innan man är inne i dom det kan till och med vara svårt på dagen att avgöra i vilken riktning dom ligger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Klockan 20.30 observeras ubåten när den verkar vända tillbaka till Köpenhamn 500m rakt norr om Middelgrundsfortet.
http://www.bt.dk/danmark/nye-billeder-her-er-peter-madsen-og-kim-wall-paa-ubaaden-efter-en-times-sejlads

Rimligt ställe att åka till för en man som har en ubåt och går runt i camo-overall.
Citera
2017-08-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Finns dock inget som tyder på att han är speciellt rik. Båten är ju crowd-fundad, och lär (bara) ha kostat 1,5 mille danska kronor. Hade han varit mångmiljonär - eller som en del påstår miljardär - hade han ju lätt pröjsat det själv, och odiskutabelt blivit den herre på täppan som hans 'kamrater' påstår att han ständigt suktat efter att framstå som.
Det var precis det jag menade. Det har ryktats bland de som inte orkar läsa på alls. Har man nån koll vet man att han inte är rik.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Ajdå. Blir väl böter på det då. Fast man får inte ha ihjäl människor heller så jag tror inte att han bryr sig om huruvida det var lagligt eller inte...
Lanternor kunde ju varit bra att ha ändå, de har väl varit ute i mörker förut utan att ägna sig åt så kriminella handlingar som mord (eller vad som nu har skett). Det är ju en grej man har av självbevarelsedrift om man seglar i trafikerade vatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är en möjlighet men förenat med livsfara att lägga båten på botten där du inte känner till förhållandena. Båten har mycket begränsad förmåga till trim och är botten ojämn så välter du som bäst och får skador på båten med vatteninträngning som värst (då dör du). Även om du lyckas väga av båten så är det strömmar i sundet så det skulle inte heller vara en bra idé. Dvs även om du hittar en hyfsad håla där det är säg 15-20m djupt (så du inte blir påseglad av något stort handelsfartyg), och sådana djup finns det inte jättegott om i området heller, OCH lyckas avväga båten på ett bra sätt så har du inga garantier för att du inte driver iväg och havererar där det blir grundare.
Jag vågar påstå att det är näst intill uteslutet att båten dykt under natten, särskilt med de detaljer som skunken pekade ut tidigare i tråden angående dykrodren.

Du relaterar till en del mycket relevanta fakta, som kan gälla både i farvattnen, och för en U-båt. Det finns säkert fler, tänker jag. Så alla Jules Verne drömmare utan teknisk kunskap/kompetens, gör inte bort er i saker ni inte behärskar!
Det har blivit flera sådana "pajas-diskussioner" för mig redan i tråden, med totala "ignorants" ( dom som inte förstår, använd lexikon).
Citera
2017-08-15, 00:36
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Men ditt dumma helvete, det är ingen som sagt att hon var lesbisk Det var flera dagar sedan någon idiot ramlade över en feltolkning av danska käresta bara. Släpp det bara.

Om det är någon som är ett dumt helvete så är det nog du!
Har du 18cm pannben eller, din djävla neandertalare?
Läs flödet istället för att ta lösryckta inlägg!
Det var ju JAG som IFRÅGASATTE uppgiften om att hon var gay!
Är du helt jävla pantad? Har du luktat för mycket på dina egna analkörtlar?

LÄS FLÖDET!!!!
Senast redigerad av Flashshit 2017-08-15 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in