2017-08-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ryktades det inte att han var miljonär?
Jo. Bland de som varken orkar läsa på i tråden eller googla på PM har det gjorts det.
Citera
2017-08-15, 00:19
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lägg till att han hade KRONOFOGDE efter sig för att utmäta tillgångar. Raketen eller ubåten? Vart hamnar vi då? OBS SPEKULERAR.
Ubåtsföreningen skrev om detta i ett äkta danskt inlägg på fb?, där någon lite ironiskt frågade vem som skulle kunna underhålla ubåten, och vilken verkstad som som skulle kunna tillhandahålla verktyg med mera. Det var en pik mot PM som på ett halvsnyggt sätt nog satte sig i hjärtat på PM.
Citera
2017-08-15, 00:20
Medlem
Citat:
"“Peter and I have had 6 great years – but the way I have been treated lately is simply too much and as a result of that I have now decided to leave,” says Kristian von Bengtson.

Peter Madsen recognise(es) that he is to blame for Kristian’s decision to leave Copenhagen Suborbitals: “I’m fully aware that my temper is to blame for Kristian’s exit and I’m very sorry that it has come to this.”

http://astronomyaggregator.com/spaceflight/copenhagen-suborbitals/kristian-von-bengtson-leaves-copenhagen-suborbitals/

Von B är långvarig vän och rymdfarkost - arkitekten. Det sprack alltså för ett par år sedan pga dåligt humör. Säger en hel del om hur svår raket Madsen är att ha med att göra.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så den hade inte ens lanternor? Och vi har gjort det som något konstigt, att han släckt lanternorna och kört utan för att inte bli upptäckt. suck. Men även aftonbladet missade kolla upp detta. Dom gjorde också nyhet om att han körde nedsläckt.

Kan du länka där du läste att den inte har lanternor? Så får vi det svart på vitt.
Förbjudet och åtalbart att gå i mörker med så stor farkost utan lanternor.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror det är ETT rykte blott. Kan man väl kolla upp, alltså ekonomin? Någon kan säkert bidra med rätt webbsida i DK.

Är även din kronofogden-teori ett rykte?
Citera
2017-08-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen (om jag vore honom dvs) så skulle jag ha tagit Ubåten till botten och legat stilla där, medans jag förbereder kroppen att dumpas.
Det är en möjlighet men förenat med livsfara att lägga båten på botten där du inte känner till förhållandena. Båten har mycket begränsad förmåga till trim och är botten ojämn så välter du som bäst och får skador på båten med vatteninträngning som värst (då dör du). Även om du lyckas väga av båten så är det strömmar i sundet så det skulle inte heller vara en bra idé. Dvs även om du hittar en hyfsad håla där det är säg 15-20m djupt (så du inte blir påseglad av något stort handelsfartyg), och sådana djup finns det inte jättegott om i området heller, OCH lyckas avväga båten på ett bra sätt så har du inga garantier för att du inte driver iväg och havererar där det blir grundare.
Jag vågar påstå att det är näst intill uteslutet att båten dykt under natten, särskilt med de detaljer som skunken pekade ut tidigare i tråden angående dykrodren.
Citera
2017-08-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Farkosten saknar pga kostnad (krav på tryckresistens) lanterna, enligt klubben.

Det låter som en klubb med totalt "utmattningbrott", snubblade på mållinjen. Och ja, vi vet att det finns en stor spricka mellan föreningen och PM, båten verkar inte kunna nå mållinjen...
Citera
2017-08-15, 00:23
Medlem
Madsen vet vad som har skett. Det enda anständiga är att han forteller.
Citera
2017-08-15, 00:24
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Jo. Bland de som varken orkar läsa på i tråden eller googla på PM har det gjorts det.

Finns dock inget som tyder på att han är speciellt rik. Båten är ju crowd-fundad, och lär (bara) ha kostat 1,5 mille danska kronor. Hade han varit mångmiljonär - eller som en del påstår miljardär - hade han ju lätt pröjsat det själv, och odiskutabelt blivit den herre på täppan som hans 'kamrater' påstår att han ständigt suktat efter att framstå som.
Citera
2017-08-15, 00:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Farkosten saknar pga kostnad (krav på tryckresistens) lanterna, enligt klubben.
Fan vilken lam ursäkt. Bygga något sådant för över en miljon och inte kunna fixa ett par vattentäta lampor. De kunde ju haft batteridrivna med magnetfäste att bara klicka fast på tornet vid övervattensgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så den hade inte ens lanternor? Och vi har gjort det som något konstigt, att han släckt lanternorna och kört utan för att inte bli upptäckt. suck. Men även aftonbladet missade kolla upp detta. Dom gjorde också nyhet om att han körde nedsläckt.

Kan du länka där du läste att den inte har lanternor? Så får vi det svart på vitt.
Det skrev jag i o f s för ett tag sedan att jag inte sett en enda bild där den hade lanternor. Det är dock en nyhet värd att rapportera att den korsade en stor farled utan lanternor eftersom det är lag på att man ska ha sådana när det är mörkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så du påstår att det är vanligt att lesbiska har en hemlig heterosexuell relation?
Men ditt dumma helvete, hon var inte lesbisk Det var flera dagar sedan någon idiot ramlade över en feltolkning av danska käresta bara. Släpp det bara.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-15 kl. 00:34.
Citera
2017-08-15, 00:25
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så du påstår att det är vanligt att lesbiska har en hemlig heterosexuell relation?
Vanligt vet jag inte, men jag vet att det förekommer. Är det så konstigt?

Är KW lesbisk, eller är det en trådsanning?
Citera
2017-08-15, 00:27
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vanligt vet jag inte, men jag vet att det förekommer. Är det så konstigt?

Är KW lesbisk, eller är det en trådsanning?

Trådsanning. Finns inget som tyder på det. Har (hade?) pojkvän och någon nyhetstidning översatte fel så det uppfattades som hon hade flickvän någonstans. Men det stämmer alltså inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in