2017-08-13, 17:55
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Intressant fall. Gissar på en kommande artikel i Nordisk Kriminalkrönika.

Den misstänkte beskrivs som att vara hetsig med ett varmt temperament. Men bara verbalt. Har aldrig varit våldsbenägen.

Undrar vad som utlöst det hela om det nu är som så att reportern blivit tagen av daga.

Sexualbrott följt av mord...?

Tror snarare att hon i egenskap av journalist ställt frågor som inte passade herrn, varpå han blev vansinnig med ord som jag ska fanimej sänka denne båtjävel. Hon blev naturligtvis upprörd över svaret och frågasatte ,vilket gjorde att han vände sin ännu större ilska mot Wall. Pang död med handkraft !
Citera
2017-08-13, 17:55
Medlem
Angående expressens "kunskaper" om AIS och att ubåten varit osynlig så vet jag själv en svensk kustradar som har antenn riktad om den platsen och två danska, Ubåten måste varit spårad ovanpå ytan, under ytan troligtvis också med akustisk spårning från danska sidan. Dessa uppgifter kommer dock inte spridas i media, men troligtvis informeras danska polisen informellt. Ovanpå detta så har han färdats i en mycket starkt trafikerad farled, så många måste ju ha sett han i övervattensläge?
Citera
2017-08-13, 17:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Rubriceringen saknar betydelse, och tjänade endast som ett skäl att häkta honom.

Inte otroligt.
Citera
2017-08-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att PM sitter häktad och filmen är påstått analyserad så kan man dra slutsatsen att PM ljuger om att han lämnade KW på land.
Nej - filmen kan fria honom om hon finns på filmen. Men har ingenting fastnat på den vy som kameran sett så betyder det inte att han därför måste ljugit. Ägaren av restaurangen har redan gått ut och sagt att det finns promenadstråk som inte syns i kameran.
Citera
2017-08-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Denna tråden säger väl nått om hur jävla idiotiskt Anna Odells handlande var!

Så många år senare och många här vet inte om de ska ha empati eller inte med KW just för att det kanske är ett konstprojekt.

Bara att flera ska behöva fundera på om det är en installation är ju helt sjukt!

Eller är det bara jag som är för trög för att fatta konst?

Fan vad förbannad jag blir nu!

Exakt. Det är en sjuk värld vi lever i.
Härliga Konstfack som har normaliserat den här formen av beteenden, ofta till och med på gränsen till olagliga, och inte bara omoraliska.
Citera
2017-08-13, 17:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fortfarande flera som tror på olycka. Det spåret kan vi ju lägga ned nu då polisen säger att det inte var en olycka.

Läste att man dyker efter henne nu. Dyker man bara på måfå lite här och där? Eller har Madsen berättat vart han dumpade henne kanske.

Spännande fall.

Någon länk till uttalandet?
Citera
2017-08-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Det har inte att göra med vilket område man växer upp i, det handlar bara om utbildning. Man har aldrig något att tjäna på att prata med polisen, om du tror att det påståendet är falskt råder jag dig att kolla på följande video som visserligen åsyftar USA, men poängen är inte väsentligt annorlunda för någon annanstans i världen: https://www.youtube.com/watch?v=d-7o9xYp7eE

(Ja, videon är 46min men det är värt varenda minut, och det är som sagt inte kunskap som bara är nyttig för USA.)

Just precis därför säger man ingenting till polisen. Nu har MGM sagt något som kunde falsifieras av polis, därav ser han skyldig ut, oavsett hur verkligheten är.

Du har helt rätt, folk i allmänhet känner inte till polisens tekniker och kan än mindre komma över dem. Exakt därför, återigen, säger man ingenting. Alla förhörstekniker i världen (undantaget tortyr möjligtvis) är värdelösa mot en person som inte besvarar några frågor.

Kort sammanfattning: Du har ingen plikt att svara på frågor. Du har inget att tjäna på att svara på frågor (se video ovan om du inte förstår varför detta är sant). Så varför svara på frågor?

Om du är misstänkt eller kan tänkas bli misstänkt: prata aldrig med polisen. Aldrig.

Jag förstår din poäng men rent psykologiskt - med mindre något dramatiskt sker under uppväxten - föds vi med en inneboende social vilja att vara till lags och svara på frågor. Det kan alltså vara svårt för en stressad normal person att hålla tyst i såna lägen. För att inte tala om att det framstår som extra misstänksamt.
Citera
2017-08-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det tror däremot jag att de hade, sedan en tid tillbaka också. En ville bryta, andra inte.
Mayhem!

Något av en klassiker.

Sorry, kan inte se det.

Visst finns det udda par, men det finns gränser.
Och har man en affär så borde man i så fall vara mer diskret.

Tyvärr är det väl mer nära sanningen att Kim Wall gick ombord på en farkost och inte visste att den hon åkte ut med i journalistiskt syfte kan ha varit en ulv i fårakläder.
Citera
2017-08-13, 17:59
Bannlyst
NYA UPPGIFTER: Än mer märkligheter...men nu börjar det klarna; handelsfartyg nära att krocka med ubåten seglandets nedsläckt vid Saltholm.

AF
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vqM7m/vittne-vi-var-nara-att-krocka-med-ubaten-i-morkret
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-08-13 kl. 18:00. Anledning: .
Citera
2017-08-13, 18:00
Medlem
DyslexiKungens avatar
GW:s teori: Madsen har dumpat kroppen i havet, det tror jag också på...
Citera
2017-08-13, 18:01
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag spekulerar bara men, tänk om dieselmotorn börjat lägga av? Om ubåten ska ha klarat de djup som diskuterats så måste ju ubåten delas om motorn ska bytas, inget lätt jobb. Jag är mycket tveksam till om det går att vinscha ut motorn genom tornet, och om det går, hur djäkla dyrt hade inte det blivit?

Vill nog påstå att det inte verkar vara några problem;

Bild på motor utanför och monterad: http://rml.space/sites/default/files/nautilus_engine.jpg

Generell info-sida om utbåten och mer bilder: http://rml.space/projects/submarines/uc3-nautilus
Citera
2017-08-13, 18:01
Medlem
Smegmas avatar
Men om nu Peter har sänkt henne (vilket jag tror) så lär han ju ha gjort det där det är som djupast, han är säkert påläst vad det gäller det - då lär hon ju aldrig hittas. Om hon inte av någon anledning flyter i land. Att Peter är skyldig till Kim's försvinnande råder det ju inga tvivel om, frågan är bara hur han bragt henne om livet, varför och var han har dumpat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in